Keresés

Részletes keresés

Zolcsi67 Creative Commons License 2005.09.22 0 0 4886
A ráckevei vonalon készülnek a következő foltozásra: Soroksár, Hősök terétől nem messze egy közúti felüljáró alatt(!) kézi erővel szerelgetik a sínszálakat a betonaljakra. Most hétvégén megint vágányzár lesz?
jpapai Creative Commons License 2005.09.22 0 0 4885
"A vizsga minimum 2 fő vizsgabiztost igényel,és ezenfelül ált. kérnek 1 fő szolgálatban lévő lakatos úriembert(remélem mindenki érti miért)."

 

23/2003. KFF Szabályzat:

 

A vizsgafeladatokon belül, a járműmozgásokat - az illetékes vasútüzem engedélyével – a vizsgajárműre beosztott járművezető jelenlétében a vonatkozó utasítások figyelembevételével lehet végrehajtani.

 

A gyakorlati vizsga alatt a járművön (szerelvényen) csak a beosztott járművezető, az oktató, a vizsgázók, a vizsgabiztosok, és a vizsgáztatást ellenőrző személyek, a rendező szerv vezetője, vagy megbízottja tartózkodhatnak.

 

***

 

Igen, így már mindenki érti.

Előzmény: MXA949 (4878)
Hernyofan Creative Commons License 2005.09.22 0 0 4884

Üdvözletem!

 

Volt itt szó nemrégiben graffitiről, rongálásról. Kicsit visszaolvasgattam a VEKE oldalán, és megtaláltam a lehetséges megoldást, amit Londonban alkalmaznak:

 

http://www.veke.hu/index.php?fc=cikk&par=119

 

Érdemes elolvasni, aki még esetleg nem tette meg, annak ajánlom. Nem értem, hogy nálunk ilyet miért nem lehet......

v_peti Creative Commons License 2005.09.22 0 0 4883

Azt írtam,hogy a sebesség csökkentéssel a vasúti jármű megzavarHATja a közúti jármű vezetőjét,aki erre hiheti azt,hogy-eltekintve a vasúti átjáró szentségétől-azért lassít,mert el szándékozik engedni a közúti járművet,holott előbbi pusztán- egy igen értelmes agyszülemény következményeként-CSAK a V max. sebességre lassít!Ez mondjuk elsősorban a városi villamosvasútnál jellemző (és egyben a vezér részéről jóformán kivédhetetlen) és a legtöbb ütközés az idegen járművekkel ÉPPEN ezek miatt a korlátozások miatt vannak!

 

Oké. Vagyishogy :(((.

 

Mire M5 lesz, addigra talán megváltozik ez a szabály, mert hülyén nézne ki egy hamrmiccal menő metró. :(

 

 

Előzmény: FVV-1100 (4882)
FVV-1100 Creative Commons License 2005.09.21 0 0 4882

Szerintem mi elbeszélünk egymás mellett!

Azt írtam,hogy a sebesség csökkentéssel a vasúti jármű megzavarHATja a közúti jármű vezetőjét,aki erre hiheti azt,hogy-eltekintve a vasúti átjáró szentségétől-azért lassít,mert el szándékozik engedni a közúti járművet,holott előbbi pusztán- egy igen értelmes agyszülemény következményeként-CSAK a V max. sebességre lassít!Ez mondjuk elsősorban a városi villamosvasútnál jellemző (és egyben a vezér részéről jóformán kivédhetetlen) és a legtöbb ütközés az idegen járművekkel ÉPPEN ezek miatt a korlátozások miatt vannak!

 

 

Visszatérve ide:Egy nagyobb,de egyenletesebben haladó jármű a másik fél részéről egyértelmű lehet,ha ezekután van meg az ütközés (és általában Murphy törvényei szerint megtörténik) és ekkor van egy második ember a fülkében (lásd Sor. úton),na ekkor következnek a magyarázkodások!(ehhez az ellenfélnek is tekintélyes járművel kell rendelkeznie,ezt most mellékelném) 

Puff

 

Esemény helyszíne:Soroksári út

Előzmény: v_peti (4876)
pakk88 Creative Commons License 2005.09.21 0 0 4881
Nemcsak rádiózásról van szó. Vágányzárak előtt ki szoktak osztani néhány mondatos szöveget, amit legalább kétszer fel kell olvasni. Akármilyen "prérin" megyek, az olvasás elvonja a figyelmemet Pedig a szabály:" Szemed a pályán legyen"
Előzmény: lbence (4872)
v_peti Creative Commons License 2005.09.21 0 0 4880

Első lépés: Megtudni, hol parkol az ügyvéd kocsija.

Második lépés: Jól összefirkálni!

:///

 

 

Előzmény: MXA949 (4879)
MXA949 Creative Commons License 2005.09.21 0 0 4879
Pont az ilyen szerelvényektől jönnek izgalomba.Az hogy "külföldön" vagánykodnak már nem jelent sokat.Az unioban úgyis itthon tárgyalják az ügyet és a magyar igazságszolgáltatás malmai lassan őrölnek..........Ha van egy jó ügyvéded bármit elkövethetsz úgyus kimosnak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Előzmény: Hernyofan (4846)
MXA949 Creative Commons License 2005.09.21 0 0 4878

Üdv!

A vizsga minimum 2 fő vizsgabiztost igényel,és ezenfelül ált. kérnek 1 fő szolgálatban lévő lakatos úriembert(remélem mindenki érti miért).Ezután rövid eligazítás majd irány a vonal.Amíg van vizsgázó addig csere azután a végén összegzés közlik az eredményeket.Ha túl gyorsan kell helyet cserélned a következővel=tuti bukás.Ilyenkor vissza a módszerátadóhoz(nem biztos,hogy az előző),4-5 szolgálat és újra vizsga.De előszőr juss el idáig mert elég nehéz lesz a tanfolyam,hosszú,"száraz",........

Előzmény: Silenth Night (4767)
Prozac73 Creative Commons License 2005.09.21 0 0 4877

 

 

Hi!

 

 Kedves bátyám, tapasztalatból mondom, hogy ilyen rutinos versenyző lévén, mint amilyen vagy, talán nem is baj hogy nem mehetnek be hozzád....

"Szerintem!"

Előzmény: Kardfogu (4860)
v_peti Creative Commons License 2005.09.20 0 0 4876

Ha egyszer erősen le kell lassítani az átjáróban, akkor hogy törhet tössze annyira a motorkocsi?

 

 

Előzmény: FVV-1100 (4874)
v_peti Creative Commons License 2005.09.20 0 0 4875

A Bzmot vezetőállásából sem olyan könnyű kimenekülni, ha zsúfolt a folyosó. De ha ketten vannak, akkor az egyikük még akkor is megjárhatja, ha senki sem áll az ajtó előtt. (Az ottartózkodást tábla is tiltja.)

 

 

Előzmény: Dash 9 (4868)
FVV-1100 Creative Commons License 2005.09.20 0 0 4874
Én már láttam HÉV-motorkocsit keményen összetörve (Soroksári út,ütközés kamionnal,képek nálam),akkor a TŰZOLTÓ csak annyit kérdezett-meglátva a járművet-,hogy hányan voltak a fülkében?Mennyi sérültet kell kivágnunk???


Ugyan csak fényképen,de láttam MÁVos mozdonyokat is összetörve!Azok a nempiskóta szerkezetek!Écsnél pl. mire megjött a segítség,már gyakorlatilag késő volt!!!Képzeld el ugyanezt két-vagy több-személy vezetőfülkében,mozdonyon,peronon való előfordulása esetén!!!



Azt hiszem nem kell komment...
Előzmény: Kardfogu (4860)
McBeat2 Creative Commons License 2005.09.20 0 0 4873
sziasztok
lbence Creative Commons License 2005.09.20 0 0 4872
És ha közben rádiózik, akkor ugyanez a helyzet, nem? Azt pedig nem tilos...
Előzmény: Törölt nick (4871)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.20 0 0 4871

+1emberhez annyit.

 

Nem mind1 milyen mértékben osztódik meg a figyelem.Ha beszélgetsz a kollégéddal a reakcióidőd igencsak elnyúlhat még ha 1-2sec-el is később fékezel balesetet okozhatsz.Mondjuk ez nagy sebességnél tökmind1(pl MÁV) mert ott úgyse tudja megállítani vonatot az ember időben ha baj van(általában).Ez az én véleményem

Dash 9 Creative Commons License 2005.09.20 0 0 4870

Még 1 embernek sem egyszerű, nem kettőnek!

 

Mondjuk volt már olyan, hogy egy majdnem gázolás miatt lendületből mentem ki. Pár embert odébb "nyomtam", de mivel érezték, látták mi a "helyzet" nem háborodtak fel. Persze miután vissza jöttem a delikvens okításából én is elnézést kértem.

Előzmény: Törölt nick (4869)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.20 0 0 4869
Probálj menekülni a fülkéből ha tömeg támaszkodik kívülről az ajtónak. :))
Dash 9 Creative Commons License 2005.09.20 0 0 4868

Hail!

 

A + 1 személy témához!

 

Próbáljatok meg menekülést színlelni a vezetőállásból, úgy hogy ketten vagytok!

Főleg, hogy most már a fix ülések vannak! (tisztelet a kivételnek)

v_peti Creative Commons License 2005.09.20 0 0 4867

Amúgy meg nem egyeszerűbb kinyitni az ajtót, és úgy odaállni, ha már egyszer ennyire vaskapos a szabály?

 

 

 

 

Előzmény: v_peti (4866)
v_peti Creative Commons License 2005.09.20 0 0 4866

Én azt nem értem, hogy amikor az éberségit le kell selejtezni, akkor ugye a második dolgozónak az elhúzott függönyön át kell figyelnie a motorászt. Miért nem mehet be? Mert nem képzett járművezető? Lehet, hogy mind a ketten jobban járnának, az első ajtónál felszálló utasokról nem is beszélve.

 

Ez most komoly? Mert viccnek elég durva.

 

Még a repülőgépen is bemehet oda más is*. Pedig az azért veszélyesebb üzem.

 

*Jó, szeptember 11 óta már nem nagyon.

 

Előzmény: Infós (4865)
Infós Creative Commons License 2005.09.20 0 0 4865

"A HÉV-es és a MÁV-os utasítások között kevés az eltérés. "

 

Sztem meg nem is igazán lehet őket összehasonlítani, mert teljesen más a munka, amit végezni kell.

 

 

Én azt nem értem, hogy amikor az éberségit le kell selejtezni, akkor ugye a második dolgozónak az elhúzott függönyön át kell figyelnie a motorászt. Miért nem mehet be? Mert nem képzett járművezető? Lehet, hogy mind a ketten jobban járnának, az első ajtónál felszálló utasokról nem is beszélve.

Előzmény: Kardfogu (4864)
Kardfogu Creative Commons License 2005.09.20 0 0 4864

A HÉV-es és a MÁV-os utasítások között kevés az eltérés.

E tekintetben szerintem ugyan az. Ha nem is szó szerint, de a lényege ugyan az.

Előzmény: v_peti (4862)
Kardfogu Creative Commons License 2005.09.20 0 0 4863

Ismerem az utasítást. Én is abból dolgozok.

De Én egy másik- a vasútnál ismeretlen oldalról közelítettem meg. A logika oldaláról.

 

Ne érts félre! NEm a szabályzatot akarom kikerülni! Távol álljon Tőlem!

CSak a vasútnál nem sok minden logikus.

Előzmény: Szentendre (4861)
v_peti Creative Commons License 2005.09.20 0 0 4862

És ez mennyiben tér el a MÁV-os F1 ill. F2-től, ebben a tekintetben?

 

 

 

Előzmény: Szentendre (4861)
Szentendre Creative Commons License 2005.09.20 0 0 4861
Javasolnám olvasd el az E1 és F2 sz. utasításokat, azért nem lehet peronoztatni.
Előzmény: Kardfogu (4860)
Kardfogu Creative Commons License 2005.09.20 0 0 4860

Sziasztok!

 

Egy olyan témát hoznék fel, amiért lehet, hogy sokan megköveznének, de a Ti véleményetekre is kíváncsi vagyok.

 

Ma reggel olvastam egy hírdetményt, hogy az utobbi időben gyakori az, hogy kolléga bemegy kollégához a vezetőfülkébe (Peronra). És, hogy annak akit rajta kapnak súlyos felelőségre vonásban lesz része.

 

 A vasútnál- és itt nem csak a HÉV-re gondolok- ősi "harc" ez a járművezetők és a főnökség között.

 Abban valamelyest egyet értek, hogy idegent ne engedjünk be. De kérdem, hogy kollégát miért nem lehet? Nekem nem szokásom, csak kíváncsi lennék.

 

 A főnökök azt felelnék, hogy "Mert baleset veszélyes!".

 A baleset akkor is bekövetkezik, ha csak egy ember van elöl. Sőt! Én még megkockáztatom kijelenteni, hogy talán kevesebb az esélye a balesetnek, ha két járművezető van elöl, mert ha az egyik véletlenül pont másfelé néz- közút, egy részeg, stb.- a másik esetleg lehet, hogy észre vesz mást. ÉS ezzel máris egy lehetséges balesetet hárít el, mert- számomra logikus-, hogy szól, hogy "Figyi, ott egy.....".

 A főnökök másik érve, hogy a beszélgetés elvonja a figyelmet a vezetésről. Erre csak annyit mondanék, hogy aki nem tud többfelé-megosztva- figyelni az szerintem ALKALMATLAN vasuti jármű vezetésére! Mert itt, véleményem szerint, alapkövetelmény, hogy az illető képes legyen megosztani a figyelmét! Ha erre nem képes, hogyan tudná egyszerre figyelni a műszereket és a pályát? Egy dologgal több vagy kevesebb, már nem számíthat! Főleg, hogy a beszélgetéshez nem kell a szem sem kéz, csak a fül és a száj! Tudom! A rádiót is hallgatni kell! De ide is csak azt tudom mondani, hogy Figyelem megosztás!

 

 Ezek után ismét felteszem a kérdést: MIért baj, ha egy kolléga bemegy a Peronra?

 

 

Hamster Creative Commons License 2005.09.19 0 0 4859

Nofene, senki se írta be, hogy tegnap a Füstiben a BHÉV 27-es gőzös és személyzete első lett a kismozdonyok versenyében?

 

Közép-Európai Gőzmozdony Grand Prix
és Nemzetközi Étkezőkocsi Találkozó...

gGAbesz Creative Commons License 2005.09.19 0 0 4858
Akkor megnyugszom. Sazvad olyan mint a szentírás.
Előzmény: Zénóka23 (4857)
Zénóka23 Creative Commons License 2005.09.18 0 0 4857

Miért pont én lennék a legilletékesebb a mogyoródi biztber ügyben? :D

Van itt nálam nagyobb ember, csak ő sem volt gépközelben, mint én sem.

Ugye bicskeij???

 

Szóval én anno még jelfogófüggésesnek tanultam az állomást, de tavaly télen átlett alakítva.

Az egész állomás tengelyszámlálós foglaltságellenörzéssel lett kiegészítve és állomási sorompót kapott a régi félig vonali helyett.

a pult maga domino kockákból áll és vannak hasonlóságok a D55 felé.

De szerintem maradt jelfogófüggéses.

Ezt tudtam én hozzátenni.

Előzmény: gGAbesz (4832)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!