A ráckevei vonalon készülnek a következő foltozásra: Soroksár, Hősök terétől nem messze egy közúti felüljáró alatt(!) kézi erővel szerelgetik a sínszálakat a betonaljakra. Most hétvégén megint vágányzár lesz?
"A vizsga minimum 2 fő vizsgabiztost igényel,és ezenfelül ált. kérnek 1 fő szolgálatban lévő lakatos úriembert(remélem mindenki érti miért)."
23/2003. KFF Szabályzat:
A vizsgafeladatokon belül, a járműmozgásokat - az illetékes vasútüzem engedélyével a vizsgajárműre beosztott járművezető jelenlétében a vonatkozó utasítások figyelembevételével lehet végrehajtani.
A gyakorlati vizsga alatt a járművön (szerelvényen) csak a beosztott járművezető, az oktató, a vizsgázók, a vizsgabiztosok, és a vizsgáztatást ellenőrző személyek, a rendező szerv vezetője, vagy megbízottja tartózkodhatnak.
***
Igen, így már mindenki érti.
Volt itt szó nemrégiben graffitiről, rongálásról. Kicsit visszaolvasgattam a VEKE oldalán, és megtaláltam a lehetséges megoldást, amit Londonban alkalmaznak:
Azt írtam,hogy a sebesség csökkentéssel a vasúti jármű megzavarHATja a közúti jármű vezetőjét,aki erre hiheti azt,hogy-eltekintve a vasúti átjáró szentségétől-azért lassít,mert el szándékozik engedni a közúti járművet,holott előbbi pusztán- egy igen értelmes agyszülemény következményeként-CSAK a V max. sebességre lassít!Ez mondjuk elsősorban a városi villamosvasútnál jellemző (és egyben a vezér részéről jóformán kivédhetetlen) és a legtöbb ütközés az idegen járművekkel ÉPPEN ezek miatt a korlátozások miatt vannak!
Oké. Vagyishogy :(((.
Mire M5 lesz, addigra talán megváltozik ez a szabály, mert hülyén nézne ki egy hamrmiccal menő metró. :(
Azt írtam,hogy a sebesség csökkentéssel a vasúti jármű megzavarHATja a közúti jármű vezetőjét,aki erre hiheti azt,hogy-eltekintve a vasúti átjáró szentségétől-azért lassít,mert el szándékozik engedni a közúti járművet,holott előbbi pusztán- egy igen értelmes agyszülemény következményeként-CSAK a V max. sebességre lassít!Ez mondjuk elsősorban a városi villamosvasútnál jellemző (és egyben a vezér részéről jóformán kivédhetetlen) és a legtöbb ütközés az idegen járművekkel ÉPPEN ezek miatt a korlátozások miatt vannak!
Visszatérve ide:Egy nagyobb,de egyenletesebben haladó jármű a másik fél részéről egyértelmű lehet,ha ezekután van meg az ütközés (és általában Murphy törvényei szerint megtörténik) és ekkor van egy második ember a fülkében (lásd Sor. úton),na ekkor következnek a magyarázkodások!(ehhez az ellenfélnek is tekintélyes járművel kell rendelkeznie,ezt most mellékelném)
Nemcsak rádiózásról van szó. Vágányzárak előtt ki szoktak osztani néhány mondatos szöveget, amit legalább kétszer fel kell olvasni. Akármilyen "prérin" megyek, az olvasás elvonja a figyelmemet Pedig a szabály:" Szemed a pályán legyen"
Pont az ilyen szerelvényektől jönnek izgalomba.Az hogy "külföldön" vagánykodnak már nem jelent sokat.Az unioban úgyis itthon tárgyalják az ügyet és a magyar igazságszolgáltatás malmai lassan őrölnek..........Ha van egy jó ügyvéded bármit elkövethetsz úgyus kimosnak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A vizsga minimum 2 fő vizsgabiztost igényel,és ezenfelül ált. kérnek 1 fő szolgálatban lévő lakatos úriembert(remélem mindenki érti miért).Ezután rövid eligazítás majd irány a vonal.Amíg van vizsgázó addig csere azután a végén összegzés közlik az eredményeket.Ha túl gyorsan kell helyet cserélned a következővel=tuti bukás.Ilyenkor vissza a módszerátadóhoz(nem biztos,hogy az előző),4-5 szolgálat és újra vizsga.De előszőr juss el idáig mert elég nehéz lesz a tanfolyam,hosszú,"száraz",........
A Bzmot vezetőállásából sem olyan könnyű kimenekülni, ha zsúfolt a folyosó. De ha ketten vannak, akkor az egyikük még akkor is megjárhatja, ha senki sem áll az ajtó előtt. (Az ottartózkodást tábla is tiltja.)
Én már láttam HÉV-motorkocsit keményen összetörve (Soroksári út,ütközés kamionnal,képek nálam),akkor a TŰZOLTÓ csak annyit kérdezett-meglátva a járművet-,hogy hányan voltak a fülkében?Mennyi sérültet kell kivágnunk???
Ugyan csak fényképen,de láttam MÁVos mozdonyokat is összetörve!Azok a nempiskóta szerkezetek!Écsnél pl. mire megjött a segítség,már gyakorlatilag késő volt!!!Képzeld el ugyanezt két-vagy több-személy vezetőfülkében,mozdonyon,peronon való előfordulása esetén!!!
Nem mind1 milyen mértékben osztódik meg a figyelem.Ha beszélgetsz a kollégéddal a reakcióidőd igencsak elnyúlhat még ha 1-2sec-el is később fékezel balesetet okozhatsz.Mondjuk ez nagy sebességnél tökmind1(pl MÁV) mert ott úgyse tudja megállítani vonatot az ember időben ha baj van(általában).Ez az én véleményem
Mondjuk volt már olyan, hogy egy majdnem gázolás miatt lendületből mentem ki. Pár embert odébb "nyomtam", de mivel érezték, látták mi a "helyzet" nem háborodtak fel. Persze miután vissza jöttem a delikvens okításából én is elnézést kértem.
Én azt nem értem, hogy amikor az éberségit le kell selejtezni, akkor ugye a második dolgozónak az elhúzott függönyön át kell figyelnie a motorászt. Miért nem mehet be? Mert nem képzett járművezető? Lehet, hogy mind a ketten jobban járnának, az első ajtónál felszálló utasokról nem is beszélve.
Ez most komoly? Mert viccnek elég durva.
Még a repülőgépen is bemehet oda más is*. Pedig az azért veszélyesebb üzem.
"A HÉV-es és a MÁV-os utasítások között kevés az eltérés. "
Sztem meg nem is igazán lehet őket összehasonlítani, mert teljesen más a munka, amit végezni kell.
Én azt nem értem, hogy amikor az éberségit le kell selejtezni, akkor ugye a második dolgozónak az elhúzott függönyön át kell figyelnie a motorászt. Miért nem mehet be? Mert nem képzett járművezető? Lehet, hogy mind a ketten jobban járnának, az első ajtónál felszálló utasokról nem is beszélve.
Egy olyan témát hoznék fel, amiért lehet, hogy sokan megköveznének, de a Ti véleményetekre is kíváncsi vagyok.
Ma reggel olvastam egy hírdetményt, hogy az utobbi időben gyakori az, hogy kolléga bemegy kollégához a vezetőfülkébe (Peronra). És, hogy annak akit rajta kapnak súlyos felelőségre vonásban lesz része.
A vasútnál- és itt nem csak a HÉV-re gondolok- ősi "harc" ez a járművezetők és a főnökség között.
Abban valamelyest egyet értek, hogy idegent ne engedjünk be. De kérdem, hogy kollégát miért nem lehet? Nekem nem szokásom, csak kíváncsi lennék.
A főnökök azt felelnék, hogy "Mert baleset veszélyes!".
A baleset akkor is bekövetkezik, ha csak egy ember van elöl. Sőt! Én még megkockáztatom kijelenteni, hogy talán kevesebb az esélye a balesetnek, ha két járművezető van elöl, mert ha az egyik véletlenül pont másfelé néz- közút, egy részeg, stb.- a másik esetleg lehet, hogy észre vesz mást. ÉS ezzel máris egy lehetséges balesetet hárít el, mert- számomra logikus-, hogy szól, hogy "Figyi, ott egy.....".
A főnökök másik érve, hogy a beszélgetés elvonja a figyelmet a vezetésről. Erre csak annyit mondanék, hogy aki nem tud többfelé-megosztva- figyelni az szerintem ALKALMATLAN vasuti jármű vezetésére! Mert itt, véleményem szerint, alapkövetelmény, hogy az illető képes legyen megosztani a figyelmét! Ha erre nem képes, hogyan tudná egyszerre figyelni a műszereket és a pályát? Egy dologgal több vagy kevesebb, már nem számíthat! Főleg, hogy a beszélgetéshez nem kell a szem sem kéz, csak a fül és a száj! Tudom! A rádiót is hallgatni kell! De ide is csak azt tudom mondani, hogy Figyelem megosztás!
Ezek után ismét felteszem a kérdést: MIért baj, ha egy kolléga bemegy a Peronra?