Végül is igen. Azonban, ha az eltávolítás valamilyen különleges eljárást igényel, akkor igen. Mivel az ilyen esetek általában szabálysértések, és nem érik el a bűncselekményi határt, így nincs 1séges joggyakorlat, ahány önkormányzat, annyi értelmezés. Felénk az a gyakorlat, hogy ha nem elég a víz+mezei mosószer, akkor eljárás.
Majd küldök képeket "RÓLA", jó??? :))))) A modellt ne fesd át, már lemostuk a firkákat róla már két napja.... Majd szólok ha változás lesz ebben az ügyben :)))
Kedves Bálint 23-24! Mi a helyzet a 867-634-868-as egységgel? Graffitizzem én is össze a modellt, vagy már lemostátok? A kezét törném az ilyen ki tetűnek...Egyszer meg kéne lepni az ilyeneket "munka" közben, pl. Vágóhídon mindig az I-en áll az éjjeli vonat, két oldalról támadni, legalább hatan.... Egyébként betegen fekszem itthon, nem láttam már egy hete HÉV-et élőben...kezdek becsavarodni..:)
Tudom, hogy nem vigasztal senkit, de a berlini S-Bahn több mint 500 db, az utóbbi években gyártott kocsijainak összes üvege is össze van karcolva. Ez nemzetközi probléma. Ott sem tudnak semmit tenni.
Most ez hülye ötlet de nem lehetne nylon fényezést tenni a vonatokra? Mármint úgy értem, hogy nem festenék rá a zöld-fehéret, hanem matricával tennék meg ezt. Nem hiányozna fényezés a kocsik oldaláról egy tél után stb. és firkálás után is egyszerübb lenne pl. fölragasztani a graffityre egy másik zöld matricát. Jó ötlet? :))))
De pl. az utzaási feltételekben benne van, hogy a tisztítási költségeket meg kell fizeteni, ha az utas összekoszolta a járművet. És ezt akkor nemcsak arra kell vonatkoztatni, amikor pl. valaki ráönti az ülésre a narancslevet, hanem az ilyen esetekre is ki kell terjeszteni. Amúgy meg pl. az ablakkarcolás az egyértelműen rongálás, mert nem mosható le.
A hidegzuhany:apuka a vállalati graffitieltávolító cég vezetője volt
Felesleges direkt firkálni, úgyis lenne elég munkája apucinak. Így kérdéses, hogy szimplán volt hülye a gyerek, az apja tudta nélkül, vagy apuci elnézte neki a dolgot?
Kb. Annyi értelme lenne a megrendelésre történő firkálásnak, mint annak, hogy a takarító cég megbízásából bérszemetelők dolgozzanak. Vagy a rendőrök másodállásban betörnének, hogy a legyen munkájuk főállásban.
Valóban nem ebbe a topickba való,de megemlítendő,hogy Mindannyiunk Imádott Körúti járműveink egyikének pingálása közben már megcsíptek egy gyereket (a Moszkva téren történt),hívtak rá rendőrt,aki intézkedett.Később kiderült,hogy fiatalkorú ->jöjjenek a szülők! A hidegzuhany:apuka a vállalati graffitieltávolító cég vezetője volt;megpróbált "boltolni" a rendőrökkel,de-hál' isten-hajlíthatatlanok voltak.
Most néztem csak be.... Hát ez brutális... Az az erzsébeti eset is durva volt, de ez....
Igazából én már csak úgy hülyeségből bedobtam a vasútmániás topicba egy olyan ötletet, hogy fel kell bérelni pár szép darab embert, kezükbe adni acélbetétes gumibotot, és kihelyezni őket valahová, esetünkben a Vágóhídon álló szerelvény közelébe. Legyenek jópáran, mondjuk 10-12 ember kéne. Mikor a vaddisznók elkezdik fújni a vonatot, akkor kellene, hogy ez a pár ember előbukkanjon, és lesz*rva ( már bocsánat ) az összes jogszabályt, addig üssék őket, amíg mozognak. Aztán ott kell őket hagyni, majd valaki hív hozzájuk mentőt....
Szerintem ha ezt a folyamatot mondjuk egy hónapban egész sűrűn megcsinálná a "kis csapat", nem csak a HÉV-nél, hanem a MÁV területein is, akkor tökéletesen megszűnne ez az egész egy fél, esetleg egy teljes évre legalább..... Ha újra rákezdenek, megint ki kell menni, és rendet kell rakni.
Az üvegek összekarcolása... Az a másik. Lassan nincs ezen a vonalon olyan kocsi, aminek érintetlen, karcmentes ( szűz ) üvege lenne.... Egyszerűen szörnyű, és nem értem azt sem, hogy mire jó.
Az, hogy van ott rendes utas, hidd el, nem használ semmit: ezeket valószínűleg nem egy ember csinálja, hanem többen egyszerre, nem éppen a legbarátságosabb fajtából. Mellesleg elképzelésem sincs róla, hogy ezeket hol csinálják.... Sokszor utazom első, és utolsó HÉV-vel is, és egyszer sem láttam olyat, hogy valaki az üvegeken töltené le éppen fölös energiáit.. Ellenben mindig volt "rendes utas", minden kocsiban. Ilyen helyen tudnám elképzelni, mint pl. Tököl - Ráckeve szakasz, utolsó vonat, az valószínűleg nagyjából üres. De az igazi "keményfiúk" addigra elvileg leszállnak, ők Szigetszentmiklós, Szigethalom, és Tököl területén tanyáznak. Miklóson pl. nemrég éjszaka a HÉV-vezető ébresztette fel a részeg, éppen a sineken szunyókáló helyi menő csávót azzal, hogy ha méltóztatna odébb menni esetleg, azzal jót tenne nagyon....
Nem értettem félre semmit. Pont erre gondoltam én is. Csak utána eszembejutott még az is, hogy ha a térfigyelőp kamera webcam is, akkor a civil kontroll is megvan hozzá. Bár ez inkább a firkászok ellen célszerű.