Sziasztok,újonc vagyok.Elég siralmas h össze vissza graffitizik a ráckevei szerelvényeket.Nap mint nap ezzel járok.
Azt hiszem egy ketten már ismertek innen vagyis már láthattatok.Szokatam fotózni járni Ráckevére.Az ottani dolgozók már biztos unhatják a fejemet.Augusztus végén én voltam az egyik barátommal hangokat felvenni.
Remélem ettől még az ottani dolgozók nem utálják a fejemet:)
Szia !Köszi, hogy válaszoltál a kérdésemre! Elég izgalmasan hangzik, amiket leírtál!
Nem mondom elég sokrétű teszteken kell átmenni!
Ezek a műhibák, milyenek amiket idéznek nekem? pl. elméletben feltesz egy olyan szituációt amire pl. vészfékezéssel kell reagálnom? Ajajj.... :)
Elég vizsgadrukkos vagyok... tehát lehet hogy az a legjobb megoldás ha a tanfolyam alatt gyűjtök egy kis pénzt amivel kifizetem a kedves okatatók 7 hónapos munkáját?:))
Nem is tudom... de nagyon vonz a járművezetés:) lényeg hogy kötöttpályás legyen és lehetőleg minél nagyobb!NA már most ilyen csak kettő van...metró vagy HÉV!
Szerinted nem ez jár két napja a fejünkben???? De ha jönne a Rendőr ugysem hinné el hogy megbotlott és összetörte a pofáját... Pedig hidd el megtennénk... De azért annak is örülünk, hogy "ritkán'" van ilyen, most sajnos egymás után két nappal is volt. Sajnos nem vagyunk annyian, hogy minden olyan helyre odamenjünk ahol szerelvény van éjszaka... és Dunaharsztiba a salakoson is fújtak össze egy vonatot FÉNYES NAPPAL!!!! (Legalábbis ez dereng) Non-stopp őrszolgálat BKV-sokból? Ez már nem a katonaság, de lehet hogy az jobb lenne. Igy marad a lemosás, az egész napos nitrohigitó szagolgatás és a szitkozodás. Az anyukájuk lehet hogy már nem él, a sok csuklástól (emlegetés miatt) meghalt. :))))
Én erre csak azt tudom mondani erős fölindultságomban, hogy dögöljenek meg!
A tippem az, hogy össze kellene fognotok, akik ott dolgoztok jópáran és rászánni egy-két éjszakát és lesben állni. Aztán, ha megjelennek és elkezdenek művészkedni, elkapni a kis köcsögöket és addig rúgni míg mozognak.
Többet nem fognak odamenni abban biztos lehetsz.
Elnézést, ha egy kicsit durva voltam, de ezekről a dolgokról nem lehet indulatok nélkül beszélni.
OK, igazad van. De az is OFF, ha Te beszólsz nekem, miközben olyamist állítasz rólam, ami nem igaz. Na, mindegy. Utálom ezt az egészet, én is szeretném ezt a topicot visszaterelni szakmai irányba. És nem én kezdtem el ebben a topicban (sem) a VEKÉ-ről beszélni...
Szóval beszéljünk a HÉV-ről, a mairól, és arról, amilyen majd lesz :-)
Az éjszaka folyamán Vágóhidon összefújták a 950-es motorkocsi a (szigeten nézve) nagy-Duna felöli oldalát teljesen, és 675-ös pótkocsi-szintén nagy-Duna felöli oldalának a felét. A csatolt képekböl látni mennyire... Bár ezek a képek már a mosás folyamat közben készültek, tehát van amit már lemostunk. Egyre inkább utáljuk a graffitiseket. Nincs valakinek tippje :))) ? Esetleg kitolásból lefujhatnák feketével a két Ks kocsit a kocsiszin végénél. :)))) Ök is boldogak lennének mert ezt legalább nem mosnánk le, megmaradna a "müvük" egy jó pár évig :)) a képek:
A vizsgáztatás: egy állomásnál (megállóhelynél) beültetnek a vezető ülésbe, elindulsz a szerelvénnyel. Közben ö (ök) -mármint a vizsgáztató- kérdezgethet esetleg. Egy állomásnál "csinálnak" neked valami "hibát". pl elmeneszt az fszt. irásbeli nélkül..., nem zárja le az utátjárót, és ilyen hasonlókra gondolok. A lényeg, hogy mindenre nagyon oda kell figyelni... Ha megbuksz akkor is van lehetőséged a javításra. Ez tudtommal még nem kerül semmibe. Ezt kétszer teheted még meg (tehát harmadikra kell átmenned mindenképp) Ja azt nem mondtam, hogy van elöször egy házi vizsga, itt kell vonalismeret és kell vezetni is, itt is elöfordulnak a fenti események. Ha itt átmész jön a hatósági. Ez már komolyabb, de ugyanaz nagyjából mint a házi. Ha jól tanulsz a tanfolyamon, nem lesz semmi baj!
A jelenlegi témától egy kicsit elkalandozva, talán már egy régebben megválaszolt kérdést tennék fel újra, mivel hiába olvasgattam át a fórumot sehol nem akadtam a nyomára annak amely választ adott volna a kérdésemre!
A kérdésem a következő: hogyan zajlik le egy HÉV járművezetői vizsga? Ugyanúgy van egy Vizsgabiztos mint pl. az autóvezetés esetében? Az adott szakaszt oda vissza meg kell tenni mindvégig utasokkal? Az okató és a vizsgabiztos is némán figyel és jegyzetel? Mi történik akkor ha valaki a vizsgadrukk miatt megbukik? Beszedik tőle a tanfolyam díját? mennyi is ez most? Ezek nagyon fontos kérdések most a számomra mert most adtam be a jelentkezésemet járművezetői tanfolyamra! Várnám a tapasztalatokat a munkakörrel kapcsolatban mind pozitív mind pedig negatív oldalról!
Előre is köszönöm a segítséget a témában.... további kellemes napot nektek!
Ma Cinkotán fotóztam egy Tigrist, amint pályaépítő szerelvénnyel indult. Jó lett a kép, viszont látszódik, hogy hárman vannak a vezálláson. Nem tudom gond-e, ha fölteszem a képet ide?
Igen, optimista vagyok. Amikor 1998-ban elkezdtük az első tanulmányt összeállítani a szentendrei HÉV helyzetéről, jövőbeni fontosságáról, a fejlesztés szükségességéről, a munkában résztvevő egy két kolléga mosolygott, mondván nem lesz ebből semmi, de azért csak álmodozzatok. Persze ehhez kellett egy olyan HÉV vezetés, akik ezt a témát szintén nem álmodozásnak tartották, hanem nagyon komolyan hittek benne.
Nem túlzott optimizmus ez. Mára már itthon minden felelős, a jövőért tenni akaró politikus, legyen az bármely oldalon, tudja hogy a főváros és agglomerációjának a kötöttpályás közlekedés fejlesztésének szükségessége nem lehet vita tárgya, elmaradása estén ugyanis a város élhetetlenné fog válni. Ismereteim szerint így van ez minden velünk hasonszőrű nagyvárosnál is.
A Madridi példát azért hoztam fel, mert Párizshoz viszonyítottan ők is nagyon el voltak maradva, és az EU után rendkívül nagy fejlődés történt.
Hogy aztán ami ehhez a legfontosabb, hogy kellene hozzá itthon szakmai és politikai összefogás, hogy az EU felé működjön a magyar lobbi, meg lesz-e……..nem tudom.
Minden esetre maradok optimista. Eddig bejött.
Ez itt már magyon OFF, de itt ugyanaz a (szerintem hibás) közlekedéspolitikai koncepció érvényesül, mint a négyes metró esetén, azaz az M5 célja nem az, hogy a polgárok gyorsabban jussanak el a céljukhoz, hanem az, hogy meg lehessen szüntetni az 52-es villamost.
Eredetileg erre reagáltam, ami bennünket HÉVESEKET majd nagyon is érintő dolog lesz. Aztán elfajult a dolog, de én, mint azt a hsz.-ben írtam befejeztem, eldugultam, bocs.
Esetleg ebbéli nézőpontjaitokat egymásról (személyesen,egyesületileg és mindenhogy) nem lehetne máshol megtárgyalni?(pl.:ímél,telefon,urambocsá' személyes találkozó)
Nézz utána kinek válaszoltam.
A hozzászólásomban az eddig kialakult véleményemet közöltem, amely azokra a benyomásokra alapult, amit néhány hónapja szereztem rólatok. A saját írásaitokból. Olvass egy kicsit utána otthon, nálatok. Ha képes lennél úgy mint én, kívülállóként elolvasni, amit Ti produkáltatok a topicban és egyéb helyeken, a stílusotokkal kapcsolatosan lehet, hogy elgondolkoztatott volna. Ti sokszor ócsárlás szinten osztogatjátok a kritikát, bezzeg, ha benneteket kritizálnak rosszindulatú szándékos ferdítésnek, tartjátok. Mint ahogy most Te is ezt tetted. Ez az Önteltség, a „mindenhatóság” tudatát sugározza rólatok.
Nem osztogatom az észt, hogy is tehetném, hisz én hozzátok képest szerinted alacsony szinten vagyok.
Csupán annyi történt, ha már a nem is tudom kicsoda átjött tőletek ide homokozni, véleményt nyilvánítottam.
Ez a hely a HÉV mániások szeretett topicja. Ők szeretik ezt a helyet, hagyjuk meg nekik az Ő szakmai topicjuknak.
Az ilyen jellegű témák maradjanak a Ti topicotokban, ha egyáltalán ennek van értelme.
Megigérem, hogy észt nem fogok osztani, hisz önteltségetekből látom, hogy az van nálatok bőven.
Az 5-ös metróval fontosságával kapcsolatos állásfoglalásotokat üdvözlöm, és ennek őszintén örülök.
A VEKÉ-ről alkotott véleményed itt abszolút OFF, úgyhogy nem kívánok rá reagálni, és kérem, hogy más se tegye.
Ami a metróellenességet illeti: aki egy kicsit is isemr engem, az tudja, hogy az ötödik metróvonal építése abszolút szívügyem, Bp. jelenlegi legfontosabb közlekedési beruházásának tartom. Úgyhogy egész egyszerűen foglamam sincs, hogy miről beszélsz.
Összességében pedig arra kérnélek, mielőtt egy adott témával kapcsolatosan bírálnád az álláspontomat, előtte kérdezd meg, hogy mi az. Úgy megúszhatnánk az efféle kellemetlen közjátékokat. Mert az, hogy kitalálsz valamit magadnak, aztán engem támadsz, hogí miért az a véleményem, ami egyébként nem is a véleményem, az - finoman szólva - nem szimpatikus.
Az a nagy gáz, hogy olyasmiről írsz hatalmas mellénnyel, amiről fingod sincs.
Az 5-ös metró városházi kommunikációja és a terv tavaszi sajtó számára történő bemutatása a VEKE hatására történt. Az 5-ös metró ügyét tavaly óta folyamatosan katalizáljuk, a FŐMTERV-ben, a kerületeknél, a Városháza bizottságainál, a Podmaniczky-terv készítőinél, mindenhol. Az 5-ös metró elképzelését a VEKE teljes mértékig támogatja, megépítésének szükségessége kétségtelen és a ma 4-es számmal illetett metróénál is lényegesen fontosabb. Más kérdés, hogy egyes részletkérdésekben nem értünk egyet a tervezőkkel (peronhossz, megállókiosztás, stb.), de az M5 megépítését nem csak szorgalmazzuk, de amennyire civil szervezetként módunk van rá, teszünk is érte.
Az M4 esetében a VEKE nem a metróépítést ellenezte. A metróépítés szakmai hátterét kritizáltuk, azt viszont nem is kicsit. Madridban, Barcelonában, Münchenben, Párizsban, Londonban és még nagyon hosszan sorolhatnám, hogy hány városban nem egy ekkora szart építenének, hanem az elővárosi vasutak bevonásának kínálkozó lehetőségét kihasználva regionális gyorsvasutat hoznának létre, hasonló városi irányok kiszolgálásával. Erről ennél részletesebben nem írok semmit, van elég forrás, ahol utánanézhetsz.
Mielőtt legközelebb észosztásba kezdesz, picit nézz utána a tényeknek, a háttérnek. A VEKE nem metróellenes, az 5-ös metrót mindenhol nyomatjuk, a 4-esnek pedig a továbbgondolását, egy, a mai terveknél a lakosoknak és az utasoknak lényegesen hasznosabb változat megépítését szorgalmazzuk.
Rosszindulat és szándékos ferdítés ellen sajnos nem tudok magánklinikát ajánlani, no, meg egyébként sem szeretnék az általad képviselt szintre süllyedni.
Nem akarok nagyon belefolyni ebbe a vitába, de szerinted, a szakértők által eredetileg tervezett 80 m-es peronhossz esetén a szerelvényeknek is 80 méterseknek kell lenniük. Vajon ez elég lenne-e a Szentendrei vonalon, a jelenlegi 6-kocsis szerelvények helyett? Bár mindtha azóta már módosítottak volna ezen a terven, de ez is azt jelzi, hogy azért nem minden úgy jó, ahogy odafent kitalálták. :(
OFF
Szerintem pedig ez a metróellenesség nálatok már orvosi eset lehet. Úgy hallottam, valamelyik magánklinikán már végeznek ezzel kapcsolatos gyógykezeléseket.
Vegyél elő egy madridi térképet, tedd a Bp-i mellé és nézegessed.
Az EU-ba való belépéskor nem álltak sokkal jobban mint mi. Volt szerencsém Madridban járni amikor a vonalak épültek, hatalmas feltúrások, terelések voltak, és az emberek fegyelmezetten tűrték, akár csak nálunk az ez évi munkákat.
Tavaly szintén kijutottam Madridba, és nem ismertem rá. Az egy központból számítógépes vezérléssel irányított 11 vagy 12 vonal (bocs de most nem emlékszem pontosa) nagyon szép, nagyon kulturált, a felszíni közlekedésnél lényegesebben gyorsabb, az ottaniak nagyon szeretik, és annyira nagy a súlya, hogy a politikusok karrierje nagyban függ attól, hogy tudják-e megfelelően finanszírozni a nem minden esetben előre meghirdetett menetrend szerint, hanem sok esetben az utasáramlást követő gyakorisággal üzemelő vonalakat. Ezek sem expressz vonalak.
Megjegyzem a tarifa valamivel olcsóbb, mint nálunk.
Senki ne fitogtassa, hogy a közlekedésseltervezéssel kapcsolatosan nála van a bölcsek köve.
Ahol ilyen közlekedésfejlesztések voltak, nem hiszem, hogy az Interneten összeverbuválódott, magukat mindenhatónak tudókra bízták a fejlesztést. Valószínű nektek semmi sem tetszett volna, csak az amit Ti improvizáltok. Nyugaton a civil szervezetek szerepét nem úgy értékelik, mint nálunk. Véleményezhetnek, ha van használható javaslatuk, azokat megvizsgálják, és ha ez valóban javít az eredeti elképzeléseken, legfeljebb foglalkoznak vele.
A Ti törekvéseitek arra irányulnak, hogy valamit kitaláltok, sajtón keresztül, vagy egyéb módon zsaroljátok a döntéshozókat, majd ha valami összejön, ami ugyan már elkezdődött nélkületek is, de figyelembe vették a javaslataitokat, veritek a melleteket, hogy mekkora zsenik vagytok, ezt is elintéztétek.
Én nem minősítem a VEKÉ-t, de olyan vehemenciával, demagógiával, gátlástalanul próbál nyomulni, ami számomra nem szimpatikus.
Javaslom, Neked a főtopicotokat, ott olyan jól elvagytok egymással.
Bár jogod van hozzá, hogy válaszolj de én nem tartok igényt veled kapcsolatosan további vitára.
Csak, hogy válaszoljak a konkrét megjegyzésedre is, ez a terv a HÉV vonalakra, azokon az utasszámok növekedésére biztosan nagy hatással lesz, és az utasok is nagyon fogják értékelni, hogy nem a külső városrészben állnak meg a vonatok, ahonnan lámpáknál ácsorgó villamosokkal, vagy dugóban araszoló buszokkal élvezhetik a közösségi közlekedés gyönyöreit. A Nt 2-ben szerepel, az EU támogatási szándékát adta, bízunk benne, hogy nem túl soká Operatív szintre kerül, és bár erőlködhettek, de nagyon erősen az a gyanúm, hogy ezt azért nem fogjátok tudni meglőcsölni.
ON
A chipkártyáéról még nem tudok bővebben nyilatkozni, de fltehetően a feltöltőkártyás mobil és a telefonkártya keresztezésének felel majd meg. Magyarul újratölthető és az utazás távolságának megfelelően fogy majd a "kredit" róla. Vagyis egyszer megveszed a plasztik lapocskát, aztán már csak töltögeted. Sok szempontból jó (nincs papírigény, automatizálási lehetőség, statisztika akár percről percre), de a hátulütői is megvannak, aiket szerencsére nem nekem kell megoldani. (villamoson, buszon az alkalmazás rendszere)
Ilyenkor jut eszembe a régi (tökönverős-) peronzár, amibe még egyforintost kellett dobni :) Az jól össze lehetne házasítani a chipkártya-ellenőrzővel :)
Más, hasonló kezdeményezésekről nem informálódtam, tehát azokról nem tudok érdemben nyilatkozni.
Chipkártya? Minek? Baronmira drága, és a metró-HÉV-elővárosi vasút beléptetőrendszerét leszámítva nem olcsó móka minden egyéb járműre kiépíteni. Valamint a havi- és az éves bérletek kivételével kérdéses, hogy megéri-e ilyent kibocsájtani.?
Mennyire lesz biztonságos?
1. Ne legyen hamítható.
2. Ha megsérül a chip, akkor ne kelljen kidobnom a kukába a két hónapja vásárolt éves bérletemet.
Egyszeri utazásra szóló jegyek, napijegyek esetén: Drágább a leves, mint a hús. Ha meg ezek maradnak a régiek, akkor meg felemás megoldásunk van, és kétféle beléptetőrendszer kell továbbra is.
Az ötlet jó, de most szerintem a chipkártáy rendszerre van ráfeküdve mindenki. Addig meg maradnak a hagyományos papíralapú jegyek, a külső szakaszon mindenképpen.
Az 52-es villamon lenne mit javítani, de megszüntetni nem szabad. Oda pont villamos kell. Metró: A ritka megálló kiszúrás, sűrű megálló luxus. (Hosszú menetidő, enegriapazarlás, kis kihasználtságú állomások.)
Helyesen látod, ráállt a valamit valamiért elvre a városvezetés, pedig nem csak valami kárára lehet újat alkotni. A kis képen nem teljesen jól látható a megállók elhelyezkedése, de az jól kitűnik, hogy merre terveztek új megállókat. A megfelelő pálya kialakításával meg lehetnek oldalni, hogy a villamos is megmaradjon és a yorsvasút is haladjon. Nem ördöngősség, csak merni kell használni mind a két vágányt, akár menetrendszerűen is.
Jó lenne, ha gépi jegykiadás lenne. Nem olyan méregdrága rohadtul nehéz MÁV-os készülékkel, hanem könnyebb, szerkentyűvel, amit Ausztriában is használnak. Ezáltal a vonaton kiadott összes jegy időalapú lehetne. A vonaljegyek is.