Egyet jegyezz meg: ezt a vonalat sosem fogják rendbeszedni, mivel az utolsó helyen áll.
Sajnos ezt már rég megjegyeztem, de egy kicsi reménysugár ilyenkor mindig látszik... Ez a toldozgatás foltozgatás meg mit ér?..... Főleg ott a megállóban, Hősök terénél... Vagy ott már életveszélyes volt?
Az egyre dráguló energiaárak mellett a vasúti közlekedést kellene jobban fejleszteni, és a párhuzamos közúti kapacitásokat visszafejleszteni, vagy ráhordóvá alakítani.
Négy hétvégén keresztül tartanak a munkálatok. Ez volt az első. Egyet jegyezz meg: ezt a vonalat sosem fogják rendbeszedni, mivel az utolsó helyen áll. Minden kiöregedett jármű innen megy nyugdíjba, csak foltozgatják a pályát, stb. Pedig ha megcsinálnák Szigetszentmártont, lehetne kereszt, több ráckevei vonat járhatna, 80-as pályával csökkenne a menetidő, a Volán megnézhetné magát, mindenki HÉV-vel járna.
Tegnap egy részben kellemetlen, de azért örömteli meglepetésben volt részem a ráckevei HÉV vonalán... Hősök terénél cserélik a vágányokat. Ez a felújítás is csak egy ilyen falatnyi területre fog kiterjedni, vagy esetleg most kicsit komolyabban rendbeszedik a vonalat?
A menetrend egy kicsit így gázos lett, felborult, én meg nem figyeltem erre, úgyhogy jól megszívtam. Először gyártelepen kellett várnunk egy fél órát, utána Dunaharasztin még kb. 20 percet, mert csak addig ment a vonat, onnan egy másikkal kellett továbbmenni. De nem baj, remélem rendbeszedik alaposan ezt a vonalat.
Szia! Szigetmajor mint megálló megszünt, csak a vonatokon az ajtók fölé felragasztott "megállóhelyes" matricákon szerepel. Egyetemi tangazdaság még üzemel, nézd csak meg a menetrendet, ott megállnak a vonatok, de csak kevés...
1. A szerelvények lehetnének ekkor hatkocsis hosszúságúak is?
2. Az Őrsön sok vonatnak lenne végállomása. (Minden másodoknak.) Itt ugye nem csak 2 vágányos állomás lenne, hanem 3? (A torlódások elkerülése végett.)
Ha egyszer a pálya bírja a 100-at, amit én is sejtettem (Ld. Csepeli HÉV), akkor miért 70-nel számolnak, és miért nem 80-nal. A tervezett M% úgyis új járművek beszerzésvel jár majd. Amúgy meg egy, ide belinkelt vagy beírt anyagban mintha a 80-at láttam volna a műszaki megoldásoknál. 8Függetlenül attól, hogy a jelenlegi szerevények csak 70-nel mehetnek.
A pályaépítés technológiája ma olyan, hogy egy teljes átépítés (lásd az idei szentendrei munkát) min. 100 km/h-ás vonalat jelent.
A Bm-Se vonalrész tervei még nem készültek el. Az előmegvalósíthatósági tanulmány 70 km/h-val számolt.
Egyébként egyetértek mindenkivel, hogy a 80 km/h egy "barátságos" sebesség lenne, de az feltétlenül új járművet jelent. Erre talán ma több esély van (É-D regionális gyorsvasút 1. ütem - NFT 2 - 2007-től), mint az elmúlt tíz évben bármikor.
Az útátjárókban a HÉV-re vonatkozó sebességkorlátozást (30 km/h vagy 40 km/h) nem a Közlekedési Felügyelet rendelte el, hanem a pörbölyi tragikus baelset után egy BKV-és belső szabályzatban (FMVHU) lett elrendelve kb. 1994-ben. Egyébként valóban elgondolkodtató, hogy ez szolgálja-e a biztonságot vagy az, hogy a Vmax-szal menjen át a vonat az útátjárón (természetesen, ha a biztosítóberendezés előírás szerint működik). Egyéni véleményem, hogy a Vmax volna a biztonságosabb:
ad1 az átjáró foglaltsága így rövidebb lenne,
ad2 ha egy ~250 tonnás nagyegység 30/40 km/h-val ütközik, az egy személygépkocsi esetében azonos hatású (tragikus...), mint ha Vmax-szal
A legmesszemenőbbekig egyetértek veled-nekem nincs HÉVes jogsim,csak keskenynyomközű dízeles,de a felálláson ez mit sem változtat-nálunk Rákosfalván(mert jó a rálátásom az útátjáróra) már ott tart a dolog,hogy aki a Kerepesi útról kanyarodik balra a Szentmihályi útra és LÁTJA,HOGY NEM FÉR ÁT AZ ÁTJÁRÓN,MINDEN GONDOLKODÁS NÉLKÜL RÁÁL A SÍNEKRE,mondván,ő már megkezdte a kanyarodást,akkor,ha belepusztul is,de bekanyarodik!Szólva lett a rendőröknek,hogy tegyék tiszteletüket már errefelé,a választ nem is mondom,mindenki tudja!!!
Tudjátok ebben az a legszebb,hogy mióta levették a sebességet azóta az autosók nyugodtan áthajtanak az átjáron mert tudják az a hülye héves mindent megtesz azért,hogy megálljon.Szerintetek hányan mentek át a HÉV előtt Békás-Csillaghegy között mig a szerelvények lassitás nélkül 60km/h áthaladt nem sokan probálták ki pedig megtehették volna, de nem biztak abban,hogy meg fog elöttük állni.Ezt a kérdést valahol fenn nagyon elbaltázták és ha valaki hibázik az bizti nem az iróasztal mögött foglal helyet hanem a bakon mert mint mondják mindenki hibázhat de az utolsó láncszem nem mert rajta csattan az ostor.Szokot olyan lenni,hogy a forgalmista elront valamit de ha a motorász nem veszi időben észre máris a vezér a hunyó mert nem figyelt eléggé.Az iróasztal mögött nem szoktak annyit hibázni mert ha becsuszik valami bibi akkor máris a szemetesben van az ominozus papirka legfeljebb több papir fogy abban a honapban mint szokásos.Valakinek végre oda kellene figyelni a dolgokra mielött nagyon késő lenne.
Igaz, hogy kormányrendelet szabályozza a vasúti átjárón való áthaladást, ergo mindenkinek ismernie kéne, aki ebben az országban részt vesz a közlekedésben, bármilyen formában, DE:
az az álláspont, hogy "a veszély megteremtőjének minden eszközzel fel kell lépnie a veszély csökkentése, megszűntetése ellen" sokkal erősebben érződik a Hévnél, mint a Mávnál. Ebből az következik, hogy ha a veszélyt a Hév teremti a vasúti átjárókban, akkor mindent meg kell tenni az ellen, hogy ott elütétes baleset lehessen (vagy lásd pl. Sziget idején a szentendrei vonal 10-es, 40-es "lassújeleit"). Ha kell, akkor csapórúd telepítésével, sebesség csökkentésével, Figyelj-jelzés adásának elrendelésével, vagy ezek kombinációjával.
Egyetsem! Mindjárt mennének a panaszos levelek a vezérkarhoz és a főpolgármesterhez!
Eljátszottam én is régen a gondolattal, hogy mondjuk reggeli időszakban a gödöllői vonatok belső szakaszon csak Cinkota, Mátyásföld-Repülőtér, Rákosfalva megállóhelyeken állnának meg, de a többin felszálni kívánókból ez heves indulatokat váltana ki. Így nekik lenne olyan, hogy legkevesebb 10 percet kellene várniuk a következő vonatra, mert csúcsban a Cinlkota-Örs szakaszban min 6 perces követést lehet megvalósítani. nem is beszélve arról, hogy elég sok sorompó behatási pontját távolabbra kellene telepíteni, hogy ne kelljen a sorompók előtt a vonatokkal feleslegesen lassítani, esetleg megállni.
Remélem mindezekre lesz majd pénz. A sebesvonatokat pedig majd nem az jellemzi, hogy 2 megállót hagy ki, mint anno itt nálunk a gödöllői vonalon. Azokon is csak 30-cal lehetett áthaladni. Bár, most már nincs ilyen az utasításban.
Ha komoly átépítés következik be, akkor már eleve 80-ra érdemes kiépíteni, mégha az átjárókban sebességkorlátozás van is. A rázós szakaszok meg amúgyis megszűnnének egy pályafelújítás és egy későbbi járműcsere után. Sebesvonatok esetén meg amúgyis lenne értelme a 80-nak. Régen is volt sebesvonat. Lehet, hogy egy rekonstrukció után újra érdemes lenne bevezetni Gödöllő felé is.
Amúgy meg mintha azt olvastam volna, hogy Szentendre felé 80-asra lett tervezve a rendszer, mégha jelenleg nincs is ez kihasználva. De az M5-re úgyis új járművek jönnek majd.
Azzal egyetértek, hogy a ráckevei vonalon lenne értelme a 80-nak. Viszont a többin nem sok. Talán a csepelin Szabadkikötő és a Nemzeti között.
Szentendrén szinte csak Békásmegyer - Budakalász, és Pomáz - Pannónia-telep között volna értelme.
Gödöllőn Rákosfalva - Nagyicce, Sashalom - Mf. Repülőtér, Ilonatelep - Kistarcsa, Kórház, Kerepes - Szilaliget, Szilasliget - Mogyoród, Mogyoród - Gödöllő, Erzsébetpark között vannak hosszú szakaszok.
Ezekből Rákosfalva - Nagyicce között 1 vasúti híd, azáramszedő "pattog"+ 1 40-es átjáró. Sashalom - Repülőtér OK. Ilonatelep - Kórház a nagyeség 3 sönttel is csak 70-et bír.+ egy 20-as átjáró, de úgy tudom ezt hamarosan lezárják. Kerepes - Szilas emelkedő + 30-as átjáró, itt páros vonatnál éppen csak ellehetne érni a 80-at, páratlannál már jobb a helyzet.
Szilas - Mogyoród , Mogyoród - Gödöllő OK.
Alapjában véve én is örülnék a 80-nak, csak sajnos akkor amikor úgy megyünk a pályákon 60 km/h-val, hogy néha majd leesünk a székről, akkor a 80 az igencsak messzi álom marad! :-((
Mert ugye azért 80-nal nem pattogva kellene menni.
Ha az az ára hogy az átjárókon 60-nal közlekedjünk, hogy csapórúd legyen minden sorompón, akkor az még mindig kevesebbe kerül, ergo hamarabb megvalósulhat. Ezzel is menetidő csökkenés érhető el + sok felesleges fékezéstől, de legfőképpen gyorsítástól szabadulnánk meg!