1. A szerelvények lehetnének ekkor hatkocsis hosszúságúak is?
2. Az Őrsön sok vonatnak lenne végállomása. (Minden másodoknak.) Itt ugye nem csak 2 vágányos állomás lenne, hanem 3? (A torlódások elkerülése végett.)
Ha egyszer a pálya bírja a 100-at, amit én is sejtettem (Ld. Csepeli HÉV), akkor miért 70-nel számolnak, és miért nem 80-nal. A tervezett M% úgyis új járművek beszerzésvel jár majd. Amúgy meg egy, ide belinkelt vagy beírt anyagban mintha a 80-at láttam volna a műszaki megoldásoknál. 8Függetlenül attól, hogy a jelenlegi szerevények csak 70-nel mehetnek.
A pályaépítés technológiája ma olyan, hogy egy teljes átépítés (lásd az idei szentendrei munkát) min. 100 km/h-ás vonalat jelent.
A Bm-Se vonalrész tervei még nem készültek el. Az előmegvalósíthatósági tanulmány 70 km/h-val számolt.
Egyébként egyetértek mindenkivel, hogy a 80 km/h egy "barátságos" sebesség lenne, de az feltétlenül új járművet jelent. Erre talán ma több esély van (É-D regionális gyorsvasút 1. ütem - NFT 2 - 2007-től), mint az elmúlt tíz évben bármikor.
Az útátjárókban a HÉV-re vonatkozó sebességkorlátozást (30 km/h vagy 40 km/h) nem a Közlekedési Felügyelet rendelte el, hanem a pörbölyi tragikus baelset után egy BKV-és belső szabályzatban (FMVHU) lett elrendelve kb. 1994-ben. Egyébként valóban elgondolkodtató, hogy ez szolgálja-e a biztonságot vagy az, hogy a Vmax-szal menjen át a vonat az útátjárón (természetesen, ha a biztosítóberendezés előírás szerint működik). Egyéni véleményem, hogy a Vmax volna a biztonságosabb:
ad1 az átjáró foglaltsága így rövidebb lenne,
ad2 ha egy ~250 tonnás nagyegység 30/40 km/h-val ütközik, az egy személygépkocsi esetében azonos hatású (tragikus...), mint ha Vmax-szal
A legmesszemenőbbekig egyetértek veled-nekem nincs HÉVes jogsim,csak keskenynyomközű dízeles,de a felálláson ez mit sem változtat-nálunk Rákosfalván(mert jó a rálátásom az útátjáróra) már ott tart a dolog,hogy aki a Kerepesi útról kanyarodik balra a Szentmihályi útra és LÁTJA,HOGY NEM FÉR ÁT AZ ÁTJÁRÓN,MINDEN GONDOLKODÁS NÉLKÜL RÁÁL A SÍNEKRE,mondván,ő már megkezdte a kanyarodást,akkor,ha belepusztul is,de bekanyarodik!Szólva lett a rendőröknek,hogy tegyék tiszteletüket már errefelé,a választ nem is mondom,mindenki tudja!!!
Tudjátok ebben az a legszebb,hogy mióta levették a sebességet azóta az autosók nyugodtan áthajtanak az átjáron mert tudják az a hülye héves mindent megtesz azért,hogy megálljon.Szerintetek hányan mentek át a HÉV előtt Békás-Csillaghegy között mig a szerelvények lassitás nélkül 60km/h áthaladt nem sokan probálták ki pedig megtehették volna, de nem biztak abban,hogy meg fog elöttük állni.Ezt a kérdést valahol fenn nagyon elbaltázták és ha valaki hibázik az bizti nem az iróasztal mögött foglal helyet hanem a bakon mert mint mondják mindenki hibázhat de az utolsó láncszem nem mert rajta csattan az ostor.Szokot olyan lenni,hogy a forgalmista elront valamit de ha a motorász nem veszi időben észre máris a vezér a hunyó mert nem figyelt eléggé.Az iróasztal mögött nem szoktak annyit hibázni mert ha becsuszik valami bibi akkor máris a szemetesben van az ominozus papirka legfeljebb több papir fogy abban a honapban mint szokásos.Valakinek végre oda kellene figyelni a dolgokra mielött nagyon késő lenne.
Igaz, hogy kormányrendelet szabályozza a vasúti átjárón való áthaladást, ergo mindenkinek ismernie kéne, aki ebben az országban részt vesz a közlekedésben, bármilyen formában, DE:
az az álláspont, hogy "a veszély megteremtőjének minden eszközzel fel kell lépnie a veszély csökkentése, megszűntetése ellen" sokkal erősebben érződik a Hévnél, mint a Mávnál. Ebből az következik, hogy ha a veszélyt a Hév teremti a vasúti átjárókban, akkor mindent meg kell tenni az ellen, hogy ott elütétes baleset lehessen (vagy lásd pl. Sziget idején a szentendrei vonal 10-es, 40-es "lassújeleit"). Ha kell, akkor csapórúd telepítésével, sebesség csökkentésével, Figyelj-jelzés adásának elrendelésével, vagy ezek kombinációjával.
Egyetsem! Mindjárt mennének a panaszos levelek a vezérkarhoz és a főpolgármesterhez!
Eljátszottam én is régen a gondolattal, hogy mondjuk reggeli időszakban a gödöllői vonatok belső szakaszon csak Cinkota, Mátyásföld-Repülőtér, Rákosfalva megállóhelyeken állnának meg, de a többin felszálni kívánókból ez heves indulatokat váltana ki. Így nekik lenne olyan, hogy legkevesebb 10 percet kellene várniuk a következő vonatra, mert csúcsban a Cinlkota-Örs szakaszban min 6 perces követést lehet megvalósítani. nem is beszélve arról, hogy elég sok sorompó behatási pontját távolabbra kellene telepíteni, hogy ne kelljen a sorompók előtt a vonatokkal feleslegesen lassítani, esetleg megállni.
Remélem mindezekre lesz majd pénz. A sebesvonatokat pedig majd nem az jellemzi, hogy 2 megállót hagy ki, mint anno itt nálunk a gödöllői vonalon. Azokon is csak 30-cal lehetett áthaladni. Bár, most már nincs ilyen az utasításban.
Ha komoly átépítés következik be, akkor már eleve 80-ra érdemes kiépíteni, mégha az átjárókban sebességkorlátozás van is. A rázós szakaszok meg amúgyis megszűnnének egy pályafelújítás és egy későbbi járműcsere után. Sebesvonatok esetén meg amúgyis lenne értelme a 80-nak. Régen is volt sebesvonat. Lehet, hogy egy rekonstrukció után újra érdemes lenne bevezetni Gödöllő felé is.
Amúgy meg mintha azt olvastam volna, hogy Szentendre felé 80-asra lett tervezve a rendszer, mégha jelenleg nincs is ez kihasználva. De az M5-re úgyis új járművek jönnek majd.
Azzal egyetértek, hogy a ráckevei vonalon lenne értelme a 80-nak. Viszont a többin nem sok. Talán a csepelin Szabadkikötő és a Nemzeti között.
Szentendrén szinte csak Békásmegyer - Budakalász, és Pomáz - Pannónia-telep között volna értelme.
Gödöllőn Rákosfalva - Nagyicce, Sashalom - Mf. Repülőtér, Ilonatelep - Kistarcsa, Kórház, Kerepes - Szilaliget, Szilasliget - Mogyoród, Mogyoród - Gödöllő, Erzsébetpark között vannak hosszú szakaszok.
Ezekből Rákosfalva - Nagyicce között 1 vasúti híd, azáramszedő "pattog"+ 1 40-es átjáró. Sashalom - Repülőtér OK. Ilonatelep - Kórház a nagyeség 3 sönttel is csak 70-et bír.+ egy 20-as átjáró, de úgy tudom ezt hamarosan lezárják. Kerepes - Szilas emelkedő + 30-as átjáró, itt páros vonatnál éppen csak ellehetne érni a 80-at, páratlannál már jobb a helyzet.
Szilas - Mogyoród , Mogyoród - Gödöllő OK.
Alapjában véve én is örülnék a 80-nak, csak sajnos akkor amikor úgy megyünk a pályákon 60 km/h-val, hogy néha majd leesünk a székről, akkor a 80 az igencsak messzi álom marad! :-((
Mert ugye azért 80-nal nem pattogva kellene menni.
Ha az az ára hogy az átjárókon 60-nal közlekedjünk, hogy csapórúd legyen minden sorompón, akkor az még mindig kevesebbe kerül, ergo hamarabb megvalósulhat. Ezzel is menetidő csökkenés érhető el + sok felesleges fékezéstől, de legfőképpen gyorsítástól szabadulnánk meg!
60 az túl alacsony sebesség, a 80 az reálisabb, ésnem hiszem, hogy túl sok többletköltséggel járna. A 60 helyett 80 az több menetidőmegtakarítást hozhat, mint a 80 helyett 100, és a többletköltség is nagyobb.* 80-ig azért még fel lehet pörögni megy 2 km-es állomásközben. Amúgy sem lenne rossz egy zónázó menetrend a menetidő lefaragására csúcsidőben. (Pár éve még volt sebesvonat Ráckevére, de a sok sebsségkorlátozás miatt alig volt gyorsabb. De 80-as tempónál már érezhetően gyorsabb lenne.
Ráckeve-Tököl között a feltételes megállóknál meg nem álló vonatoknál már a 60 helyett 80 már érezhető eredmény. Ha 60-as vonaon utazom, az még csak vicinális empó. De 80-nál már érezni, hogy megy, úgyhogy pzsichológiai szempontból is előnyös.
*A MÁV-nál 80 felett kell második ember, vagy vonatbefolyásoló.
Szerintem elég lenne a 60 km/h is. Nem kellene abba a csapdába esni mint a MÁV-nál. Van egy úgymond 160-as vonalunk, de a sok lassújel miatt nem érvényesül a hatása. Lehet, hogy menetidőben nem sok diferencia lenne, ha Kelenföldtől végig, Hegyeshalomig folyamatosan 120 km/h-val lehetne menni.
Szvsz a HÉV-nél is eléglenne a 60 km/h, de az mindenhol, lassúmenetek nélkül. Még az átjárólban is.
Ehhez kapcsolódóan!
Tudja valaki, hogy a KF. miért csökkentette len annak idején a sebességeket az átjárókban? Én csak arra emlékszem, hogy a buszok álltal használtakon 30 km/h, a többin pedig 40 km/h lett az engedélyezett.
És miért 50 km/h az engedélyezett sebesség a Cinkota - Csömör szakaszon?
Ebben sajnos nem tudok segíteni! Azt hittem Ráckevei gép volt. "Szerintem az a főkapcsoló bennt volt, hiszen mint minden járművezető tudja a két lámpa világítása nem azt jelenti, hogy egy főkapcsoló sincs behúzva." (Szentendre)Erre most nem is gondoltam, lehet hogy ebben igazad van és "csak" ennyi volt a "baj". Mozdulni kellett volna a szerelvénnyel, úgy ahogy leírod.