Mivel a statikus sorra is kell ido, igy nyilvan nem 13 orai beesesre gondoltam, hanem 10-11 -re, es a helyi/kornyezo lakosoknak. Mi mar 7 utan Radomban voltunk, 8 utan meg mar a bazison. 4 oraval tobb alvas azert nem artott volna. Persze 650 km -rol nehez kicentizni, es inkabb koran erjunk, mint a vegere. Amugyis tapasztaltuk, hogy a lengyelek 1xuen nem tudnak vezetni.
Rivoltot semmi esetre sem igy. Valoszinusitem, hogy szombat korai indulas, es valahol a kornyeken aludni. 1 napot nem nehez eltolteni Olaszorszagban/Ausztriaban. Vasarnap a program utan haza. Nagyon sok volt 1 ora alvassal az 1.3k km.
Mig29: Mivel volt egy Mi24 -es hosszu bemutato is utana, kevesse valoszinu, hogy csak ezt roviditettek le. Persze a kulfoldi gepeket nehezebb megkerni a roviditesre, de ez lengyel volt. Szemre az egyik srac 10G feletti figurat saccolt, ezert gondoltuk, hogy akar a pilotaval, akar a geppel lehetett valami. De feltunoen hamar lelepett, es nem hiszem, hogy ez az 1 gep hianyzott a zarokotelekbol.
Azt a felfegyverzett Sokolt kitették a statikusra is, mégpedig nem kevés fegyverrel.
Zivos: csak gondold meg, ha délután egyre érünk oda, lehet, hogy három órát ülünk a kocsiban egy dugóban. Nagyon-nagyon sokan voltak, én ezen voltam a legjobban meglepődve, a kora délutáni órákban nem volt egy talpalattnyi szabad folt. Egyébként a statikusra télleg kitehettek volna még pár stuffot, pl. a Szu-22-esből csak a display gép volt kiállítva, nem lett volna baj egy-két hadrendi példány, kétüléses, stb. Rivolto-t te hogyan tervezed? Még gondolkodom rajta, Brno-ba külön megyek.
A közönség oldallal szemben voltunk. A lengyel MIG-29 bejött k.b 5 méteren tolta magát a két bazi erős hajtóművével, majd a végén szinte függőlegesen fel amugy Blue Angels módra. Sajnos a program csúszott, igy a MIG csak kb. 6 percig volt a légtérban, pedig nagyon erőteljes és lassú szük fordulókat produkált a programjában. Az USA Spanhdalemi F-16C szvsz nem repült rosszat nagyon dinamikus volt, kb. egy szinten a dánok Falconjával. A hollandok 16-osa és a Mirage2000 nálam fej-fej mellett voltak. Meglepő volt, hogy az Iszkra kötelék ocsak gépeivel magához képest nagyon szépet repült, akárcsak az Orlik. A szlovákok és a mi L-39-es pilótánk a gép képességeihez képest gyenge müsort repültek (lehet vitatkozni, de ott van az oroszok L-39 köteléke, vagy a volt Biele összehasonlításnak. Az ALCA és az ALCAB viszont ismét szokott dinamikával repült. A kétüléses ALCA smokewindere kicsit égett. A Szu-22-esekből nagyon elviseltem volna még 2-3 áthuzást, valamint, hogy 2-3 órával elöbb tették volna, mikor még fény is volt.
Legyünk telhetetlenek.
+ pénteken beengedtek egy lezárt részbe ahol a hangár elött több fotot készíthettem a rakétablokkokkal és 2csövü kb 20mm gépágyuval (amugy Mi-24P módra) felszerelt Swiednik W-3 (Sokol? Scorpion?) ról.
En meg mar (majdnem) ki is aladtam magam, 4 korul ertunk haza. Nincs is nagy kedvem, majd het kozben esetleg. Altalanossagban jo volt a dolog, de tenyleg eleg lett volna 13 orara menni. A Mig29 -en mi tetszett? Repult egy keveset, majd ugy eltunt, hogy nem is Radomban szallt le ... Valami gond lehetett vele/pilotaval. A "hires" USA F15 meg erosen ego volt, ennyit Jozsi bacsi is tudott volna repulni. Ennyit a negativumokrol, a tobbi eleg jo volt. Osszeseben megerte kimenni.
Szerbusztok! Most érkeztem Radomból. Gyenge délelött, erős délután - Csúcs Mirage, Holland F-16 infracsapdával, Lengyel MIG-29 Lengyel CASA-k, Nagyon jó Red Arrows, és A nagy áthuzás a Szu-22M4 kötelékkel, valamint MIG-29 kisérőkkel..
Képek majd holnap lesznek fennt a honlapomon. Addig is egy kis izelitő
Azért az az igazság, hogy tavaly mindkét napon jó idő volt (ie. nagyon jó), most meg a vasárnap elég tré lett. Mindenesetre sokat elmond, hogy Radomra a beugró 20 PLN = 1200 HUF.
Most volt a Halozaton, hogy 100k ember volt kb. a repulonapon. Nem lett volna jobb olcsobban adni a belepot, mint elore megmondtuk? A 2 evvel ezelotti 250k helyett, meg fele annyian sem mentek ki. A Honvedseg 0 tamogatast tervezett az esemenyre ... Na mindegy, lassan indulunk Radomba inkabb. Jovo heten Rivolto, utana Brno. Kicsit sok egymas utan, de sajnos igy jott ki.
Sajnos abban teljesen igazad van, hogy ilyenkor már nem lesz könnyű szállást találni.
Viszont továbbra is fenntartom, hogy tonnányi szállás(hely) közül mazsolázgathat az ember. Annyit írtam a google keresőjébe, hogy "udine bed" és közel 317 000 találatot adott ki. Nyilván ennek töredéke sincs valójában, szabad helyről meg nem is beszélve. De szerintem az is belátható hogy sokkal könnyebb helyzetben lennék, ha néhányan megírták volna hogy hol szálltak már meg a repülőnap idején, mert akkor azok megkeresésével kezdeném.
Hi! Amit barátaim mondtak a MAKS-ról az sem volt semmi, de amit Lipeckről meséltek, azon csak hüledeztem ...
Én Radomra készülök, és imádkozom, hogy az időjárás jó legyen és a tömeges (16db Szu-22 áthuzások, +8 Orlik és 8 Iskra kötelékek jól fotozhatóak legyenek. Radom ellenfényes, de vannak ötleteink :)
Igen, erre gondoltam, hogy lehet, hogy valami zártkörű rendezvény. Pl. a nyáron nagyon vártunk egy őcsényi repülőnapot, felhívtuk a repteret és közölték, hogy zártkörű lesz a móka pedig a honlapon szerepelt a fellépés. Az a baj, hogy nincs kiírva, hogy "milyen ügyben" lép fel.
Ha megtudtok valamit, légyszi írjátok majd ki ide. Köszi!
Szerintem nem tudsz a bőség zavarával élni. Mi múlt héten foglaltunk le szállást és nem nagyon tudtunk válogatni, az ottani kapcsolat szerint az egyik utolsó lehetőséggel éltünk.
Sikerült asszonyt befűzni a Rivoltói repülőnapra. Szeretnék szállást foglalni, de a bőség zavara miatt kérem a segítségeteket. Tud valaki javasolni olyan helyet, ahol már volt korábban és nem bánta meg?
Nem tudjátok, hogy szeptember 16 -án Budaörsön lesz repülőnap? Mert a Besenyei Péter honlaján olvasható egy 16. -ai budaörsi fellépés. Csak nincs oda írva, hogy "milyen ügyben". Feltételeztem, hogy repnap lesz.
Videóm van nekem, de a többieknek is, plussz nekik fotóik is. A bejárathoz közel, de a kiállítási területen kívül, egy hangár éppen akkor lángolt, amikor mi beértünk. A tűzoltók inkább sms-írkálással, a múzeum dolgozói meg relikviák mentésével foglalkoztak. Valaki hajózóruhákat is, én csak egy csillagmotort láttam távozni. De érdekes módon a múzeum belterületén ebből a katasztrófából nem sokat lehetet érzékelni, talán csak a Tu-22-es szárnya alá beparkolt szivattyús kocsi, illletve a mellette egykedvűen bámuló tűzoltó látványa, nomeg a kifelé kígyózó tömlők utaltak valamicskét arra, hogy itt gond van. Persze a háttérben sűrü füst volt látható. Az érkezésünkkor, nem sokkal du. 3 előtt még hatalmas vörös lángok takarták el az épületet, távozásunkkor viszont már csak a tető nélküli négy totálüres fal volt látható, nomeg a kb kétszerannyi tűzoltó.
Semmit sem tudtunk meg ott arról, hogy mi is égett pontosan. A www.royfc.com arról írt, hogy különböző Pe-2-es változatok, Kozsedub La-7-ese, és egy első világháborús angol gép veszett oda, vagy sérült meg.
"Monyinó ugyan pont az érkezésünkkor lángolt, csak most tudtam meg, hogy mi is veszett oda, de a főlényeget láttuk, így az élmény csak annyiban csorbult, hogy azok a gépek lettek oda, amelyeket még más se látott."
Kedves emberek! Ma reggel jöttem haza Moszkvából, a MAKSz-ról. Meg Monyinóból.
Én többet máshová már nem tolom ki a képem. Nem volt olcsó, de többszörösen megérte.
Monyinó ugyan pont az érkezésünkkor lángolt, csak most tudtam meg, hogy mi is veszett oda, de a főlényeget láttuk, így az élmény csak annyiban csorbult, hogy azok a gépek lettek oda, amelyeket még más se látott. Moszkva amúgy sokkal szebb, mint a jelenlegi Budapest. És hatalmas. Az oroszok szolgáltatni tudnak, de kiszolgálni nem. A repülőnap nézői itthon egyátalán nem tapasztalható mértékben voltak lelkesek és büszkék, egyrészt a nemzeti hovatartozásukra, másrészt a repülésre.
Nekem Moszkvába kellett elmennem, hogy lássak B-1B-t (alaszkai!) repülni. A MiG-29OVT egyszerűen fantasztikus, a Szu-30MKI szintén, csak nagyobb. Nekem inkább az előbbi jött be, de nem is lehet különbséget tenni.
300 rubelért felülről filmeztem egy hőlégballonról Zsukovszkijt. Találtam az egyik hangár mellett egy leponyvázott MiG-31M-et. A nézőtérrel szemben 7 MiG-25-öst 3 Szu-27-est (ebből egy LL rendszeresen szállt fel rekordrepülésekre, láthattunk pl.: nagymagasságban hangsebesség feletti manőverezést még a reggeli órákban!) , 1 MiG-29-est, 1 21-est, egy Szu-15UTI-t, 1 MiG-23UB-t, 1 Mig-27-est, és én látni véltem még egy Szu-22-est is. Háttal nekünk volt 2 Tu-160-as, két 144-es, 1 Tu-95-ös és még rengeteg egyéb gép. Ezek nem a bemutató területén álltak.
Vasárnap a program végeztével még öt előtt a pavilonokat járva gyanús hajtóműzajra figyeltem fel, rohantam a dísztribünhöz ahová a jegyünk miatt bejuthattunk mi magyarok, és mit látok? Épp a MiG-25UTI áll egy eddig nem látott helyen, a kifutópálya mellett! Elő a kamera, pánikszerűen rohanunk a legmagasabb széksorhoz, már gurul is ki. Egy ideig csak járatta a hatalmas hajtóműveket, majd végül felszállt! Életem eddigi legnagyobb repülőnapos élménye. Hatalas hangja van. Utána még repült a Szu-30MKK és még előtte felszállt egy MiG-23UB, majd már miután kifelé tartottunk a busszal, mégegyszer a 23-as majd a 25-ös!
Gyűjtöttem jópár kinti magazint, melyből megtudhattam, hogy most már tolóerővektoros a Szu-27KUB is, vagy, hogy a Tu-144D Koleszov hajtóművében tényleg nem utánégető volt, hanem egy tengelykapcsolóval a kilépő gázt egy újabb kompresszorral tovább sűrítették, vagy legalábbis ezt lehet a metszetrajzoról leolvasni... Mindegy.
Tizen egy-két éve még volt rajtuk jelzőrakéta. Annak idején adtak légvédelmi készültséget (sőt, a háború alatt több kitelepített egységgel is). A saját-ellenség azonosításhoz szükség volt a rakétákra. Minden napra megvolt a kérdező és a válasz kód, pl. kérdés: 2 piros 1 zöld, válasz: 1 sárga 2 zöld.