Keresés

Részletes keresés

Ízirájder Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17078
de lassan érnek ide a hírek az origoról :)
Utas2 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17077
Hogy mi van???
Előzmény: rali (17076)
rali Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17076




Egy utaskísérő és barátnője vezette a ciprusi gépet
2005. augusztus 16., kedd, 20:36


Egy pilóta képesítéssel rendelkező, ám utaskísérőként dolgozó férfi és a barátnője próbálta megmenteni a lezuhanástól a ciprusi utasszállító gépet, amely vasárnap csapódott egy dombnak a görög főváros közelében.



A Boeing-737 típusú gépet kísérő görög vadászrepülők által készített videofelvételen sikerült azonosítani a lezuhanás előtti percekben a pilótafülkében látott két személyt. Eszerint Andreasz Prodromu és barátnője, Harisz Haralambusz kísérelte meg kormányozni az utasszállítót, miután megszakadt a rádiókapcsolat a gép és az athéni irányítótorony között.

Prodromu utaskísérőként vállalt munkát a Helios légitársaságnál, miután pilótaként nem tudott elhelyezkedni - hangzott el a ciprusi Antenna magán tv-társaság keddi adásában. Tragikus fordulatként éppen vasárnap ülhetett be a pilótafülkébe, miután a Boeingra kijelölt pilóta, kellő kiképzés híján, nem szállhatott fel.

Prodromut alig három órával a Lárnakából Prágába tartó Helios-járat indulása előtt értesítették. Csak azért vállalta a beugrást, mert a barátnője is éppen azon a járaton volt beosztásban mint légikísérő.

A szerencsétlenül járt repülőgép utasainak azonosítását végző szakértők főnöke szerint a másodpilóta még életben volt, amikor a Boeing a földbe csapódott. "Az eddig elvégzett boncolások azt mutatják, hogy az utasok egy része és a másodpilóta a becsapódáskor elszenvedett sérülésektől halt meg, vagyis még éltek, amikor a repülőgép lezuhant" - közötle Filipposz Kucafisz vezető halottkém.

A görög légierő F-16-os vadászgépeinek két pilótája a Boeingot megközelítve vasárnap arról számolt be rádión, hogy a másodpilóta, Pambosz Haralambusz összecsuklottan, feltehetően eszméletlenül hever az ülésén, míg a kapitány, a német Hans-Jürgen Merten nincs a helyén. A vadászpilóták két személyt láttak a fülkében, amint a Boeing kezelőszerveivel bajlódnak. Néhány perc múlva a repülőgép egy domboldalba csapódott és felrobbant.


(MTI)




A cikket az alábbi címen találja az [origo]-ban:
http://origo.hu/nagyvilag/20050816egyutaskisero.html
Airbus A320 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17075
Tudom csak azért irtam hogy ha ezt a média meglátta volna akkor egyből hozta volna a formáját.Ezt csak azért artamhogy a média néha milyen hülyeségeket ír!
Előzmény: t-bird (17072)
t-bird Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17074
Ha csak az nem.
Előzmény: flying.reporter (17073)
flying.reporter Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17073

Lehetsz még újságíró!

Vagy biciklista.

Előzmény: t-bird (17068)
t-bird Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17072

Nem kéne majdnem szerencsétlenséget emlegetni (de még viccből sem) és ezzel borzolni a hangulatot, mikor teljesen szabályos elkülönítésről van szó.

Előzmény: Airbus A320 (17070)
Airbus A320 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17071
JA egyébként 500m az 1500feet!
Előzmény: t-bird (17068)
Airbus A320 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17070
Ezt nem nagyon értem4Én csak mondtam egy kb .értéket ami nem azt jelenti hogy nem lehetett az 400 vagy 700m!Ezt ki tudnád fejteni???
Előzmény: t-bird (17068)
Mbazsika Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17069

Szlovákiában élő sportpilóta

 

 

Bemutatkozas :-))

Előzmény: fscent (17061)
t-bird Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17068
Gratulálok a nikkelezett szemmértékedhez. Akkor légy oly kedves és számold ki, hogy az 500 métered hány láb, aztán vizsgáld meg, hogy a kapott érték nagyobb-e 1000-nél. Ha igen, dőljél hátra. Lehetsz még újságíró!
Előzmény: Airbus A320 (17034)
Airbus A320 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17067
Jó éjszakát és vigyázz magadra!
Előzmény: heliosair (17065)
b737 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17066

Kedves tfrici!

 

Az általunk idézett szabályok alkotói minden bizonnyal abból indultak ki, hogy attól, hogy a kiindulási és a célrepülőtéren az időjárás megfelel a VFR-ben való le és felszállásnak az útvonalon minden további nélkül lehet zárt felhőzet fölött repülni.

 

A navigációhoz elvileg a jó öreg stopper-iránytű módszer is megteszi (amit újgazdagjaink hajlamosak alábecsülni, de ez legyen az ő bajuk), de alkalmazható a gps, a VOR, NDB stb., amelyek útvonalrepüléshez (helymeghatározáshoz) való felhasználását a sima PPL oktatási tematika szerint gyakoroltatni kell.

 

A dologban annyi a korlát, hogy mindezt csak olyan légtérben lehet végezni ahol repülési terv és transzponder amúgy is kötelező, úgyhogy ha valaki reménytelenül eltéved (és ezt nem restelli bevallani :-))) némi radarsegítséget bármikor kaphat.

Előzmény: tfrici (17059)
heliosair Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17065
Na jo ejszakat mindenkinek lassan osszekeszulok a holnapi repulesemre es lefekszem aludni!
Előzmény: elemes (17064)
elemes Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17064
döglik, nekem is.

mintha lassanként a technika kezdene ellenállni nekünk.

ray bradbury-feelingem van.
Előzmény: Airbus A320 (17063)
Airbus A320 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17063
Nektek se jöt be az index és az index forum???
tfrici Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17062

 

Szevasz Fscent!

 

:o)))))

 

Elnézést, párszor odaírtam, hogy nálunk. Sokan meg már ismernek is.

Nem olyan nagy baj az ha ismerjük egymás előírásait! Föleg akkor nem, ha repülővel járunk szomszédolni.

 

Jó pihenést .....

 

üdv.

Tfrici

Előzmény: fscent (17061)
fscent Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17061

Lehetne olyan Nicked, hogy kiderüljön honnan írsz.

 

Egy csomó felesleges időmbe került, mire előhuzigáltam egy csomó szabályzatot, mert már azt gondoltam én maradtam le valamiről.....

 

Erre kiderül, hogy egy másik ország légiközlekedési szabályairól vitatkozunk......

 

Hát én elmegyek pihenni.........

Előzmény: tfrici (17059)
robicsek Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17060

off

jol emlékszem, neked van spancid, hogy nálatok a spánielekre is ezerszer szigorubb szabályok vonatkoznak?

Előzmény: tfrici (17059)
tfrici Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17059

 

Szevasz Fscent!
 
A közúton nem jársz repülővel.
 
Szlovákiából írok, ahol az ellenőrzött légtér 5000 lábon kezdődik! De ez nem lényeges ahhoz, hogy VFR repülési módban nálunk nincsen mit keressél a zárt felhők felett!
 
Kérlek írd meg nekem, hogy egy VFR módban, nem ellenőrzött légtérben történő repülésnek milyenek az előkészületei. Mit ellenőriz a Légügyi Hivatal a fel-vagy leszállásnál, hogy miket készítettél-e megfelelően? Ha egyáltalán ellenőriz néha !? Milyen okmányokra-segédeszközökre van szükség a VFR repüléshez? Mit csináltok előtte a brifingen?

 

üdv.

Tfrici

 

Előzmény: fscent (17054)
robicsek Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17058
ugy tunik ez nagyon országa válogatja, itt van előttem a hétkötetes második kötete, aszerint a UK-ben FL100 felett vizszintesen 8 km látás, 1500 m a felhőtől, 1000ft-tel a felhő felett OK, mind controlled(E,D), mind nem controlled (F,G) légtérben.
Előzmény: fscent (17054)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17057
Készséggel elfogadom, mint lehetőséget, de szerintem a racionális cselekvés az lett volna, ha megpróbál kommunikálni, hátha ki tudnak valami okosat találni Hollywood-i módszerrel.. "ezt húzd, azzt ereszd meg.." Gondolom, az utaskisérő elemi szinten tudja kezelni a rádiót. (okay, persze extrém stresszhelyzet etc etc...)
Előzmény: b737 (17048)
fscent Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17056
"VFR on Top" így hívják asszem... 
Előzmény: aviator_eto (17053)
robicsek Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17055
már rég nem ott tartunk, szvsz.
Előzmény: incerfa (17052)
fscent Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17054

"VFR mód"....."szabad légtér"......

 

A felsorolt eszközök a látás utána navigáció (helymeghatározás) eszközei lehetnek, és nem a látvarepülési szabályoké (VFR).

 

Te láttál már eszközöket közúti közlekedési szabályokra?

Előzmény: tfrici (17049)
aviator_eto Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17053
technikailag lehetseges. legalabbis idekint az USA-ban, hogy VFR zart felhok felett repulj, ha 2000 ft-el felettuk repulsz. Persze nem eppen egeszseges dolog...-)))))))
Előzmény: tfrici (17049)
incerfa Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17052

 

Gyerekek !

Megüt a guta!

Egy francos elirás kiemelését tartjátok a leglényegesebbnek?

 

(muszáj, muszály)

Most magyarázkodjak?

Nem teszem, mert felesleges, főleg olyanoknak, akik kizárólag erre hegyezték ki a topikban történő jelenlétüket.

(Most hangosan mondtam, de csak röviditve irom le : HRV-2 !)

 

Még szerencse, hogy a pálya széléről bekiabálókon kivűl olyanok is jelen vannak,

(pilóták és tanoncok) akik a sorokból is tudnak olvasni és eszükbe jut a mondás: Más kárából is lehet Qrva sokat tanulni. Az okos pilóta igy is gondolkodhat, ha nagyon akarja !

Remélem ezt sokan teszik !

Nem vagyok holmi paternalista vén marha, de az ember dühében hadd adja ki azt ami a szivén van, én ezt tettem még ha ellipszilonnyal is sikeredett.

 

(Amúgy talán  jártam iskolába is !)

 

A  legnehezebb egyébként az élet iskolája volt, ott lehetett a legtöbbet tanulni, ott magas ivben lesajnálták a helyesirást, de egy dolgot belénkvertek:Alázat, tisztesség és tisztelet !

 

 

Előzmény: ViktorMike (16892)
fscent Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17051

Nem tudom, hogy te érted-e amit leírtál.....

 

Van itt valaki aki érti?!

 

Ellenőrzött légtér 5000 lábon?!?! hacsak nem TMA/MTMA, TSA, CTR/MCTR (de ez utóbbinak meg már magas....)

 

 

Ird már ide kérlek, hogy milyen előírásból olvasod te ezeket........Olyan mintha egy régi katonai vagy MHSz-es "manual" lenne....

 

 

Előzmény: tfrici (17049)
aviator_eto Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17050
http://www.el-nacional.com/Articulos/DetalleArticulo.asp?idSeccion=63&id=65237 Itt azt mondja hogy ejszaka 3:30-kor a pilota engedelyt kapott a venezuelai legterbe valo belepesre, ugyanakkor veszhelyzetet jelentett (hajtomuhiba). Engedelyt kert soron kivuli leszallasra Maracaiboban ( ez a venezuelai oldalan van a hatarnak). Nem sokkal ezutan a masodik hajtomuvel is problemak adodtak, ezt is jelentette a pilota. Utana kb. 7000 ft/min sebesseggel sullyedt es hegynek utkozott.
Előzmény: went wrong (17028)
tfrici Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17049

 

Kedves VoktorMike, B737 és Fscent!

 

Hááát srácok!

 

Ilyenről nálunk szó se lehet!!!!

 

Hogy VFR-ban zárt felhő felett repüljél?  Amint átmész ellenőrzött légtérbe (1500 m) az első kérdés, hogy milyenek a repülés feltételei. Ha nincsen meg a minimum szórványos  felhőzet 4/8 rész földet látás és nem tudsz átmenni IFR-be – az égen csinálsz házat, de ott is félre!


A VFR módban való repülésnél a föld látásának az elvesztése nálunk azonnali vészhelyzet. Rögtön köteles vagy jelenteni akár ellenőrzött, akár szabad légtérben történt. Ha mód van rá, „vektorálnak” és az első lehetséges helyen letesznek.

A VFR repülés  navigációs alapeszközei az ICAO térkép, vonalzó, stopper a föld arca és a navigációs táblázat. A VFR előkészületek ezeken készülnek. A GPS, VOR, NDB stb,  csak segédezközök!!  Bármikor elromolhatnak – és el is romlanak.  A GPS nem kötelező, a VOR stb. csak kevés gépben széria felszerelés. Az ICAO térkép, vonalzó, óra és navigációs lap viszont a VFR repülésnél kötelező felszerelés! Mit  kezdesz ezekkel, ha zárt felhőzet felett repülsz – netalántán benne repülsz. Marad a térdre és imádkozz. A többi majd belefoglaltatik a nekrológodba!

 

Üdv.
Tfrici

Előzmény: fscent (17015)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!