Magyar posta (tisztelet a kivetelnek) egy kotsog bagazs. Vartam egy belfoldi csomagot, meg is erkezett de hat ugye dolgozo ember leven en szemetlada nem voltam otthon de. 11h-kor...
Bedobtak az ertesitot, hogy du 16h-tol 19h-ig mehetek erte (persze a varos masik vegen levo postara). Direkete hazamentem az ertesitoert (mert ezzel mar nagyon megjartam eccer mikor nem volt nalam). Na mondom ne rinyaljanak megyek 17h-ra. Odamegyek kiallom a sort, odaadom a cetlit erre nez nagy szemekkel, hogy mit akarok ez meg biztos nincs itt. Mondom 16h... Nez ram, hogy ot az nem erdekli akkor sincs itt. Kerdem mikor? Hat 18h. Na odamegyek 18:30-ra, ott ul a picsa adom a papirt nezegeti es hummog. Idokozben bejott egy masik postas noci hatul. Hozott ket csomagot, mint kiderult az egyik az enyem...
Baxnak meg, raairjak a papirra a 16h-t oszt 2 es fel oraval kesobb erkezik (de ha 2 percel korabban megyek akkor nem kapom meg aznap). Mi a faxert nem birjak rairni, hogy holnaptol lehet atvenni (akkor nem pampogok), vagy netan lenne valami onlajn renceruk amiben ragszam alapjan lehetne nezelodni vagy ilyesmi. Raadasul tok kotsog modon viselkednek meg o volt megsertodve mikor szovatettem a dolgot...
Nincs ebben semmi különös. A feladó postahivatalban kell mindig a keresést kezdeni. Aztán a papírok eljutnak hozzád, aláírod és visszamegy az indítóhoz. Azután jön a kártérítés. Még szerencsés is voltál, nekem egy hasonló német csomagkeresésem 3 hónapig tartott.
Hát, én is leírom a történetemet.... Több mint egy hónapja vettem Új-Zélandból egy fénymérőt, ki is fizettem PayPal-al a cuccot, minden rendben volt. Az árú csak nem akart megérlkezni. Az eladó nagyon rendes, lelkiismeretes, elkezdte kerestetni az új-zélandi postával. Persze én is kerestettem itthon, de elég gyorsan elhajtottak...Tegnap jött egy levél az új-zélandi nemzeti posta ügyfélszolgálatától, hogy a feladó panaszt tett amiért nem jutott el hozzám a küldeménye és vizsgálatot kezdeményeznek, de mindenek előtt a magulk és az ügyfelük nevében is elnézést kérnek a kellemetlenségért. Mellékeltek egy kérdőívet, megkértek hogy töltsem ki és küldjem vissza nekik (természetesen a postaköltséget ők fizetik, nem kell rá bélyeg). Biztosítottak arról, hogy ha nem kerül meg a csomag, akkor kártérítést fizetnek!!! Szóval így is lehet, a Tolvaj Magyar Posta elmehet a francba! Szinte biztos vagyok, hogy itthon veszett nyoma a csomagnak (nem elősször).
Azért elküldöm majd nekik a levél másolatát, lássák hogy a viág kötelességtudóbb felén hogyan is mennek a dolgok....
"Más. Egy német eladó, akitől kb. 1 hónapja vásároltam és azonnal fizettem PayPal-lel, ő el is küldte az árut, most keresi rajtam a pénzt. Szerinte nem fizettem, már kétszer elküldtem neki a PayPal tranzakció ID-t, remélem megtalálja a bejövő pénzei között. Azt írja, hogy a szoftvere nem találja a pénzt. Na mindegy, majd csak előkerül."
Azért ez sem mindennapi sztori "Jürgen Prosztóó" az ember. Ebay.com-n volt hasonló esetem, valakinek szivességből vásároltam egy női táskát a márkájára már nem emlékszem de azt tudom elég borsos ára volt 300-400 USD körül volt egy Texas-i hőlgytől vásároltam kifizettem a pénzt paypal-on keresztűl. Napokig semmit válasz, üzenetekre válasz nulla, majd jelentkezett és a következőt mondta nem tudja hogyan kell fogadni a paypal-l pénz mert idáig nem használta és most kezdett el eladni az ebay.com-n És nekem kelett elmagyaráznom neki lépésről lépésre....Az egészre ott tette fel az I-re a pontot amikor mondtam neki hogy ha nem szereti ezt a fizetési módot mért nem jelöl meg money ordert bidpay-n keresztűl.. erre megkérdezte az hogy működik mondtam neki hogy házhoz visszik a cash-t vagy csekket... De emlithetném azt az esetet amikor irtam az eladónak hogy "different shipping adress"-ra menne a dolog New Jersey-be. Erre mit irt vissza üvőltve nagy bettükkel? "Már megmondtam hogy csak az USA-n belül szállitok" Ez kiverte nálam a biztositékot!
Ez nincs feltűntetve az oldalon és a hibaüzenet sem az alkalmatlan kártyára utal, csupán a rendszer inaktivitására. "...The Credit Card Verification System used by PayPal is currently unavailable. Please try to add your credit card at a later time. We apologize for this inconvenience..." Egyébként ez egy ugyanolyan VISA kártya, mint a többi - a különlegességét az okozza, hogy csak Internetes vásárlásra alkalmas.
ps. Voltam a bankban, és úgy tűnik, hogy minden sikerült így is, nem kellettek az egyéb adatok (amiket a "seller" azóta már el is küldött). Már csak arra vagyok kiváncsi, mennyi idő, míg megkapja a pénzt, amit küldtem.
Kb. két hete vettem egy nyakpántot a fényképezőgépemhez. Az eladó londoni, és mivel én július 28-ig Párizsban voltam, oda kértem a csomagot.
Július 22-én postázta normál levélként, 28-án még nem volt Párizsban, aznap jöttünk haza. 29-én (péntek) hívtak a kempingből, ahol laktunk, hogy csomagom érkezett :-) Nagyon rendesek voltak, ingyen utánamküldték, csak a cím egyeztetése miatt hívtak. Amin nagyon meglepődtem, hogy tegnap (hétfő, augusztus 1.) már meg is érkezett Budapestre. Gyakorlatilag a következő munkanap. Prioritaire jelzés volt a borítékon, benne az eredeti londoni küldemény, amit valóban július 22-én postáztak (arra gyanakodtam, hogy az eladó később adta fel).
Tehát máshol is lassú a posta, nem gondoltam volna, hogy London-Párizs 1 hétbe telik :-o
Más. Egy német eladó, akitől kb. 1 hónapja vásároltam és azonnal fizettem PayPal-lel, ő el is küldte az árut, most keresi rajtam a pénzt. Szerinte nem fizettem, már kétszer elküldtem neki a PayPal tranzakció ID-t, remélem megtalálja a bejövő pénzei között. Azt írja, hogy a szoftvere nem találja a pénzt. Na mindegy, majd csak előkerül.
Van egy használaton kívüli bankszámlám a DB-nél. Havi költsége 3,99 euro. Utalás országon belül ingyenes. Szívesen átadnám valakinek. Az egyes utalások egyéni biztonsági kódokkal mennek, tehát ha átadom a számlát utána már nem tudom használni többet. Ki van találva jól, csak nekem már nagyon ritkán kell, nem éri meg fenntartanom. A kezeléséhez nem kell német tudás. A többit személyesen vagy mailben!
A paypal dologgal kapcsolatban csak annyit hogy csak dombornyomású kártyát fogad el a paypal VISA, MasterCard, AmericanExpress. Vannak webes áruházak amelyek elfogadják az ilyen tipusú /VISA internet card/ és vannak amelyek nem.
vasárnap délelőtt megnyertem életem első licitjét az ebay-en. Az egyébként ausztrál "seller" nagyon segítőkész volt, előtte jól elcsevegtem vele a postaktg-ről és a paypal melletti banki átutalásról is. Bár jelen esetben a banki devizaszla-ról való sima átutalást választottam, bereggeltem a paypalra is, de valamilyen oknál fogva (jelenleg nem működik ez a szolgáltatás - mondja a hibát feldobó oldal) nem tudtam hozzáadni a VISA Internet Card-omat (K&H Bank, SafeNET szolgáltatás), - így a pénzemet sem - amivel pedig már sokszor vásároltam a világ különböző pontjain @ online.
A srác Ausztrália egyik legnagyobb bankjának, a Commonwealth Bank-nak az ügyfele, az átutaláshoz az ebay-en mellékelve volt a számlatulaj neve, számlaszáma, a bank neve, az ország, és egy BSB azonosító szám. Ez utóbbi (ha jól olvastam a Commonwealth oldalán) valamiféle azonosító szám, ami egyértelműen azonosítja a bankot, illetve a tranzakció típusát is.
Namost ma délelőtt besétáltam a K&H-ba és mondtam a hölgynek, hogy a devizaszámláról szeretnék AUD-ot utalni egy külföldi bankszámlaszámra. Semmi gond, kaptam egy négy példányos űrlapot, amit ki kellett töltenem és amit a bankból fel fognak faxolni Budapestre, mert az ottani központból végzik az utalást még aznap - ami azonnal látszik a számlámon is.
Nos, azt mondták, hogy általában kellene vagy a bankfiók pontos címe, vagy az ügyfél pontos címe, de mivel ez nem volt (bár azóta megkérdeztem a srácot, de még nem jött válasz), így a meglévő adatokkal töltöttem ki a formanyomtatványt. A BSB számot gőzöm nem volt, hova kell írni - így a bank neve és az ország mellé biggyesztettem, közvetlenül a számlaszám alá.
A hölgy kedves volt, mert elmondta,hogy ha nem sikerül a tranzakció, az nekem 2000 HUF-ba fog kerülni, de elkérte a számomat, hogy ha esetleg még adat kell, akkor ezt megelőzve fel fog hívni. Nem hívott, remélem minden rendben megtörtént és nemsokára már szorongathatom a csomagot és pozitív feedbacket írhatok az eddig amúgy 100%-os + ausztrál srácról. A biztonság kedvéért holnap még bemegyek és megkérdezem, minden lerendeződött-e.
Gondoltam, leírom az eddigi tapasztalataimat, hátha valakinek segítséget tudtam nyújtani vele.
Ugy gondolom hogy ez a hozzászólás elég jól tükrözi az ebay.com és az ebay.de közötti külömbséget, nyilván az Amerikaiaknál is belebotolhat az ember fagolyó tipusú sellerbe. De az Európai ebay oldalak még mindig kicsit bénának tünnek..vagy nem is tudom mi a helyes kifejezés az Amerikaihoz képest.
most akvarisztikai cuccokat kerestem volna......ami pár ezerrel olcsóbb az ebay-en, de nem értem: több német eladó is odaírja, hogy Verstand: Europa s amikor rákérdezek mennyiért küldi hazánkba a csomagot, annyit válaszol, hogy "ungarn beliefern wir nicht!" az már nem is érdekel, hogy Ungarn és nem ungarn.... kifejezetten örülök, ha valamelyik válaszol, mert van olyan többezer pozitív feedback-os aki válaszra sem méltat....
az amerikaiak és a hong-kongiak még rám is kérdeztek -egy hét után- megjött-e a cucc, mert biztosítva adta fel és küldi mégegyszer.....
Paypal,E-Gold hogy müxik? egyébként meg nézz körül a PayPal-os oldalakon infó után. Gyakorlatilag a PayPal egy "harmadik fél" az eladó és a vevő között, olyan harmadik fél, amely képes pl. bankkártyát elfogadni fizetésre, illetve -ahol ezt az adott ország törvényei lehetővé teszik (nálunk nem)- az ügyfeleinek az egyenlegét (pénzét) kezelik, folyószámla jelleggel.
Hadd kérdezzem meg a Paypal az valójában nem egy bank ugye? Tulajdonképpen akkor ez hogy működik. Vagy nem teljesen értem, hogy hozhatták létre ha ez egy külön cég, nem kell ehhez bank vagy a paypal maga egy bank?
POntosítás Garfieldka nyomán, igaz angolul: http://pages.ebay.com/help/sell/end_early.html illetve a német ugyanígy: http://pages.ebay.de/help/sell/end_early.html
Van már rá licit? Mert ha igen, akkor érdekes a dolog, ráadásul marha vagy, hogy be is írod a leírásba, hogy _máshol_ már eladtad. Szerinted mennyire szereti az E-bay az ilyen off-ebay eladásokat??? Én gyorsan kiszedném a "már eladtam máshol" jellegű szöveget, és "ellopták/leégett,összedőlt,aztán süllyedt el/megette a kutya/akármi" problémára hivatkozva próbálnám meg hivatalosan visszavonni az ajánlatot. Ja, ha valaki licitált, és látja, hogy te a terméket máshol eladtad, szerintem joggal felnyomhat az ebay-nél...
Még nem olvastam végig, de ezen az oldalon találod a visszavonás lehetőségeit. Persze, ha kifutottál az időből, vagy egyéb ok miatt esetleg nem lehet, akkor baj van.
Sziasztok! Tudna valaki segíteni? A német oldalon hogyan lehet töröltetni lejárati idő előtt a felrakott árut? Eladtam közben Mo.-on....az áru leírásába már beírtam nagy betűkkel, hogy "eladott cucc, kérlek ne licitálj", de ha vki. már elrakta a naptárjába, és onnan licitál, akkor gáz lehet, mert nem fogja újra átnézni a leírást. El tudja esetleg valaki mondani, hogy melyik menüből lehet kérni a törlést?
Nézd, ez elég gyakran előfordul. Ezt MINDÍG licit ELŐTT kell tisztázni. És minden egyéb kérdést is licit előtt kell tisztázni.
Nem az számít, hogy magasabb a postaköltség, hanem az, hogy úgy együtt megéri e?! A postaköltségen még esetleg érdemes alkudozni, de a nemfizetés nem szép dolog.