Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.06.28 0 0 24375
Jóreggelt :)

Most jutottam csak hozzá, hogy olvassak, fogok válaszolni, de most már nem megy :) De azért ismét szeretném leszögezni, hogy a "vádakkal" ellentétben semmilyen taxivállalkozásban nem vagyok érdekelt, sőt, autókat sem adok bérbe, valamint taxi vállalkozást sem üzemeltetek :) Ja, törvény és rendeletalkotó sem vagyok :)

Addig is kérdezném az okosokat: létezett-e Budapesten is a drosztelső rendszer? (Mármint nem a spontán sorokra gondolok, hanem hogy körzetekre volt osztva a város drosztok alapján.) Vidéki városokban láttam ilyesmit, ahol a kis távolságok és az enyhébb forgalom miatt nyilván több értelme van.

üdv
cuebic

ps: megéri a +300 a biztonságért (bár most ingyen kapom, hiszen a piac túlkínálatos), de megint előjön, hogy akkor a sima beülős....én valami lágyabb megoldást látok jónak a mostani terv helyett, vagyis jó, lenyelhető a kiállási díj (bár tényleg nagyon rossz üzenet értéke van, főleg hogy a taxi eleve egy jattos szakma), de akkor legyen mérsékeltebb a km díj, vagy egy magasabb alapdíj tartalmazzon bizonyos km mennyiséget is.

Az általad leírt 500/200 (199) egy még éppen megemészthető ár lenne (de akkor az utcai is legyen annyi!). A többire holnap :)

Érdemes lenne arra is egy kutatást végezni (amivel Rusznákék nem fáradtak), hogy mennyi utas ülne taxiba mondjuk:

- 100 Ft-os km-ért
- 200 Ft-os km-ért
- 240 Ft-os km-ért

Gyanítom az első esetben ugrásszerűen javulna a hasznos km arány, és lehet még a bevétel is több lenne.



Előzmény: tomajer (24369)
reclipse Creative Commons License 2005.06.28 0 0 24374
engem egyáltalán nem érdekel mennyibe kerül egy fuvar.... de ne nekem kelljen már elmagyaráznom, hogy merre kell menni...
tomajer Creative Commons License 2005.06.28 0 0 24373
Nna menek alszaszni, mielőtt meggyön a csogu:-)

Tsá!
tomajer Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24372
"""...nem-nem, nincsen semmilyen taxicégem - ha lenne, már rég a Bahamákon nyaralnék :)..."""


Ááááá! Onnan máá Május végén, haza köll gyönni, mert nagyon meleg van:-)))
Előzmény: Törölt nick (24362)
tomajer Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24371
"""...Akkor jött most ez a A B C D terv, ezt már követni is nehéz...."""


Nna!?! Le vagyok maradva???

Tucc valamit?:-)))
Előzmény: csogu (24354)
tomajer Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24370
"""...Bár ez még mindig jobb mint tomajeré aki "csak -ból !! csakazért is -ból mond ellent!!..."""


Így igaz. Amint, az alábbi hozzászólás is mutattya:-)))


"""...A Tarifa ügyben leírtam ez az uj beterjesztés még csak köszönő viszonyban sincs a régivel..."""


De háát, azéé, mert a régi nem teccett a " taxisoknak" :-(
Tehát csinált másik változatot, hátha ez jobban tetszik!
Ennek vannak előnyei, és hátrányai.
Nekem pl. a nappalos tarifa jobban tetszik!
Az, hogy ezzel már négy tarifa lesz az egyből, kevésbbé:-(((
De valamit valamiért!!!


"""...Hiába is mondom a FIX ügyében ,hogy rossz a rendszer hibás azámítás ..."""


Értem én!:-)

Tehát:
500.- 200.- 50.- tökéletes !
570.- 214.- 54.- tragédia !

Rémesen rossz számítás, akkora a különbség, hogy ebbe belerokkan a taxisszakma!:-)))
És, az a pofátlanság, hogy ebből még merünk 270.- kedvezményt adni annak az utasnak aki az utcán int le, avagy odasétál hozzám a droszton, kifejezetten piacellenes!:-)))


"""...EGYRŐL VOLT SZÓ !!!!! EGYETLEN EGYRŐL !!!! nem 5-6 fajtáról!! Mítől nyújt nagyobb biztonságot a mai háromnál????????..."""


Az az 5-6, az négy! :-)))
Az a mai három, az 11x3= 33!
És akkor még nem említettem, a mezitlábasok kreativ tarifáit:-)))


"""...Ki mikor hogyan ellenőrzi ?????? ...""" Aki most! :-(((
Ezzel nem romlik a helyzet. Csak sajnos, nem is javul:-(((


"""...Pedig a rendelet ma is azt írja elő viágító szabadjelzővel csak és kizárólag droszton várakozhat a taxis , nem elötte nem utánna nem a fa alatt nem az árnyékban a DROSZTON!!! Ez be van tarva vagy tartatva???? ez sincs ..."""


Te Pál!!!
Te már megint, kinek a pártján vagy???
Miért is baj, hogy az elbarmolt drosztrendelet, leghülyébb rendelkezését nem tartják be????
Nem együt tüntettünk azért, hogy ezt a paragrafust töröljék belőlle? Vagy legalább hirdessenek moratóriumot rá, addig amíg nincs elég droszt?

Van elég droszt? NINCS !

Tehát? Tart a halgatólagos moratórium!!! / A mi érdekünkben /
Miért is veted ezt a hatalom szemére???
Ne vagdalkozz Pali, mert akkor marhaságokat írsz!!!:-(((


"""...De hát én egy köcsög ellenség vagyok nem egy józanúl racionálisan felelőséggel gondolkodó és cselekvő személy mint tomajer!! ..."""


Nemén monttam :-)))


"""...biztos ez mindenkinek JÓ?????..."""

Olyan, hogy valami mindenkinek jó, soha nem lesz!!! Sajnos:-(
Előzmény: góré001 (24352)
tomajer Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24369
"""...végigolvasva az ittenieket, hát lehet nem szakszerűen fogalmazni? :o)..."""


Nna azéé, sokaknak sikerül:-)


"""...érdekes amit a Budapest Taxiról írtál, én a Taxi M-re tippeltem, mint "matrica-taxira", Budapestből elég sokat látok cikázgatni a városban, változó minőségű autóparkkal...."""


Nna a Budapestnél, legalább van remény:-)))


"""...A 300 Ft-ról: szerintem ez így nem jó megoldás, az állandó és hűséges megrendelők arculcsapása, ..."""

Nemmondod?:-)))

Nem válaszoltál arra, hogy az a sok sok előny, amit felsoroltál a céges taxi telefonon való rendelése esetén, megér-e neked 300.-ft.-ot ?!? :-(

/ tehát: Felveszi a címet, odamegy érted, megkeres, vár rád . / kockázttja, hogy estleg nem is jössz:-( Pedig ő első volt a sorban ! / És nem utolsó sorban biztonságot ad! Tudod, hogy nem csap be. / Kvázi 300.- os biztosítás:-) /


"""...ráadásul nem is igazodik a kialakult piaci helyzethez. (=az utast büntetem, mert telefonon rendel)...."""


Mivaaaan?

Mihez nem igazodik?
A piacon, nem a többért fizetnek többet???
Bemész a lehelre, van egy Kofa, már a szeme se áll jól, oda van öntve az ocsmány áru a pultra, aszonggya rakd be vazze a szatyrodba, fizess, oszt halaggyá, ott a másik, jólfésült, mosolygós, gyönyörű áruja van, bepakolja a szatyrodba, kisegíti a kocsiig, jó, hogy meg nem eszi helyetted!!!

Melyiknek fizetsz többet???

Tudod mi a büntetőtarifa???

Az, hogy most, ugyanabban az autóban ugyanazzal a sofőrrel, ugyanabban az időben, ugyanazon az úton 30 %-al többet fizetsz, csak azért, mert nem telefonon rendeltél!!!
Nna itt tényleg az utas van büntetve!!!


"""...Rettenetesen nehéz lesz ezt kommunikálni, sokkal jobb megoldás lenne egy általános alaptarifa emelés, mondjuk 500 Ft-ra, ami egyaránt vonatkozhatna a beülő utasra, és a telefonon rendelőre is...."""


Húúúde logikuss!!!

Nna itt buktá le:-)))


"""...Ugyanígy érthetetlen számomra a nappali és az éjszakai tarifa tervezett különbözése, főleg annak fényében, hogy éjjel még haladni is lehet..."""


Szerintem sincs értelme.
De érvek szólnak mellette is! / De ha ez az ára, hogy a nappali tarifa közelítsen az általam ideálisnak tartott mértékhez, akkó uccu neki! /



"""...Magával a tarifaemeléssel szerintem sok utas belül egyetértene, és pont ezért nem szabad ennyire durva ugrással meglépni, mint ahogy a tervezetekben leírták, hanem egy sokkal finomabb ütemben - például teljesen emészthetőnek tudnék tartani egy 500 Ft-os induló tarifát 199 (9-es árképzés :)-es km-enkénti díjjal...."""


Mijjen ismerős:-)))

Igaz, én nem vagyok egy marketingzseni, tehát 200.-al írtam!
Nem is értem, minek a 9-es árképzés, ha nincs árverseny.


"""...Nem feltétlenül értek egyet a teljesen fix árral: aki akar, miért ne adhatna a nagy megrendelőinek kedvezményeket (..."""


CSAK ! :-)))
Én eszt kétszázadszor el nem magyarázom:-)))


"""...Nem biztos, hogy én az árral kezdenék, előbb egy ütőképes ellenőrző szervet kellene létrehozni, ami megtisztítaná a piacot. De erről meg senki nem beszél..:(..."""


Hogy ez is mijjen ismerős:-)))

Persze nagyon igaz. De hát, mit tegyünk, ha most éppen nem ez van napirenden?!? :-)))
Az a fránya politika, éppen nem erről hozott törvényt immár hét hónapja!!!

Mellékesen ahoz nem kéne törvény, tsak lóvééé!:-((( Nno meg akarat!!!


Sz'al, üdvözlünk, körünkben.
Örülünk, hogy rászántad magad az írásra!
És izgi játék lesz kitalálni, hogy ki vagy!:-)))
Előzmény: Törölt nick (24347)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24368
Szerintem nemcsak neki :(((
Előzmény: csogu (24366)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24367
UGye ez éjszakára vonatkozik? (a 14-15 perc...)
Előzmény: csogu (24364)
csogu Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24366
Sas882 Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24365
ovatossan kell nyomkodni........drága az üa. és az idő............reptéren meg sem állok, nincs nálam A5 papir meg filctol...................
csogu Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24364
Példákat nem érdemes felhozni, egyik oldalról sem, mert überelni mindent lehet.


Pl.: Bőröndös képosztáson, nyomok a nyugtiból...az út 14-15 perc, majd 10 perces várakozás és lemond a kedves...gurulás vissza...hiszen ott kint maradva csak aludni lehet. Így habokra mentem 16 km-et....na a következő 2 perces cím...és akkor is még simán megvan a címenkénti 10 km-es átlag.

De mondom, nem érdemes példákat felhozni, mert überelni mindent lehet...ez egy ilyen szakma:)
Előzmény: Törölt nick (24362)
csogu Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24363
Átlagosan én inkább a 10 perces címeket tudom felvenni, de van 15 perces is és időajánlatos is...természetesen 2 és 5 perces is, de átlagosan a 10 perces az, ami a címeim nagyrésze. / ami igenis 7-8 km kb/...ezt még úgy be is tudom nyelni, dehogy utána még ott várakozom 10-15 percet...na az már nekem sem megy:-)

Ezért szelektálok...már én is...ha ismerem az utast és tudom, hogy váratós, akkor ehhez mérten nyomkorászok...főleg egy forgalmas úton, mert azt én úgynevezem, hogy céltáblázás....a nagy számok törvénye alapján, lassan valaki majd szépen belém száll, mint a volt 660 Pistibe a krt-n....szerencséje volt, mert "csak" az autója lett tk-s.
Előzmény: Törölt nick (24362)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24362
gyula bá,

nem-nem, nincsen semmilyen taxicégem - ha lenne, már rég a Bahamákon nyaralnék :)

Biztos az, hogy minden címre gurulás 7-8km? Pl. a Westend sorról a Nyugati Meki tábla biztosan nem annyi, de még sok ilyet tudok :) Vagy az Info sorról valamelyik épület szintén nem annyi, de még Ferihegyről a felgurulás sem az érkezésre.

Természetesen sokmindent meg lehet fizettetni, a kérdés, megfizeti-e az utazóközönség?

Előzmény: gyula bá (24359)
csogu Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24361
Most akkor jó?
Előzmény: Operator (24360)
Operator Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24360
Teszt.

size4

Bold

Striketrough

[color:FF0000]Red[/color:FF0000]


--------------------------------------

Ezek kézi mutatványok Firefoxban.
gyula bá Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24359
T.cuebic! Nem egy taxi társaság tulaj teccik lenni véletlenül??? A beírás alapján nekem ilyesmi jön le. A 3oo-Ft-os kiállási díj nem az utasok arcul csapása hanem a plussz szolgáltatás ára. Miért természetes ,hogy a taxisok egy nagy része 7-8 km-t megy a címre és utána vár akár 1o percet is az utasra ingyen? Lehet nagy ugrásnak nevezni a tervezett tarifa emelést de az igazsághoz tartozik,hogy elötte 4 évig nem volt emelés és mint azt mindenki tudja ez idő alatt igen csak drágább lett az élet a taxisoknak is. Ami a nappali éjszakai tarifa különbségat illeti, amióta világ a világ az éjszakai műszakot mindig jobban meg fizették.
Sas882 Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24358
azért nem, mert az összes többit el lehet intézni rendeletileg, az ellenörző szervhez, apparátus kell és pénz.


igen, ha nem lenne fuvarkényszer, de van................sőt a csekkes fivarokat sem mondják be előre.................


Előzmény: Törölt nick (24347)
csogu Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24357
Te is:-)))

..és köszi, ilyen szakszerűen nem tudtam volna megfogalmazni:)
Előzmény: Fáradt Vándor (24356)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24356
Lekéstél... nézd meg a moderálás c. topikot...
Előzmény: csogu (24355)
csogu Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24355
No, akkor tisztelettel megkérlek, mint a legkedvencebb utas tipusú topiktársunkat, hogy tessen nekünk intézni valamit, mert így nem igazán jó:-)

Előre is köszönjük:)
Előzmény: Fáradt Vándor (24353)
csogu Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24354
"Nézd csogu Te itt vagy nálam azt fogják vagy azt mondják Te félsz vagy túl lojális vagy hozzám azért nem olvasol be nekemvagy kérdőjelezed meg mondandómat!"

Hozd le általánosba, hogy mostantól nem lehet órát indítani csak ha az utas beül.....nya akkor majd kiderül:)))

Különben meg persze vannak dolgok amiben más az én véleményem, de azt el is szoktam mondani...jó... leht hogy nem itt, de itt veszélyes is, mert tomajer szaktárs belekavar, azt abból én jól nem jövök ki...ismervén őt:-)

Véleményem a következő:
Kell a fix, kell az ellenőrzés, kell a létszám korlátozás.... de előbb kapjunk végre, hogy kicsit könnyebb legyen.

Volt szó a 300 240 60-ról, azzal nekem nem lett volna bajom, mert vhogy, de csak kijöttünk volna belőle.

Akkor jött, hogy lesz kiállási díj....ezt igazán nem szorgalmaztam, mert szerintem egy azonnali óraindítással nagyobbat fogtunk volna...és van alternatíva...aki várat fizet, aki nem az nem fizet.

Akkor jött most ez a A B C D terv, ezt már követni is nehéz.

Érdemben ehhez már nem tudok és nem is akarok hozzászólni, hanem várom a fejleményeket....azt alkalmazkodik az ember... teszi amit tehet, hiszen más választás nincs.
Előzmény: góré001 (24352)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24353
Jééééééé, télleg nem lehet... de csak itt! :OOO
Előzmény: csogu (24350)
góré001 Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24352
Nézd csogu Te itt vagy nálam azt fogják vagy azt mondják Te félsz vagy túl lojális vagy hozzám azért nem olvasol be nekemvagy kérdőjelezed meg mondandómat! Bár ez még mindig jobb mint tomajeré aki "csak -ból !! csakazért is -ból mond ellent!!/ A Tarifa ügyben leírtam ez az uj beterjesztés még csak köszönő viszonyban sincs a régivel amit szintén mint ahogyan ezt sem egyeztetett senkivel valószínüleg a Bakuczon kívül!! Pedig az ne igaz ,hogy a szakama = BAKUCZ!! Hiába is mondom a FIX ügyében ,hogy rossz a rendszer hibás azámítás ez csak rossz lehet amikor gopndolkodás nélkül azt vágja rá minden uj jobb a jelenleginél ezt meg nem hiszem!! Ráadásul Fix ügyben nem volt soha sem szó nappal -éjszaka meg még kitudja hány fajta tarifáról !! EGYRŐL VOLT SZÓ !!!!! EGYETLEN EGYRŐL !!!! nem 5-6 fajtáról!! Mítől nyújt nagyobb biztonságot a mai háromnál???????? Ki mikor hogyan ellenőrzi ?????? Mellyek a be nem tartási szankciók????stb. Vagy az tényleg jó hogy az is úgy müködik mint a droszt rendelet?? / a tomajer azt mondja ő nem droszt taxis és nem is lesz!! Pedig a rendelet ma is azt írja elő viágító szabadjelzővel csak és kizárólag droszton várakozhat a taxis , nem elötte nem utánna nem a fa alatt nem az árnyékban a DROSZTON!!! Ez be van tarva vagy tartatva???? ez sincs akkor a FIX miért biztos?????? De hát én egy köcsög ellenség vagyok nem egy józanúl racionálisan felelőséggel gondolkodó és cselekvő személy mint tomajer!! Ha ezt arendszert rosszúl csínálja valaki akkor egy másik még fontosabb rendszert is rábízok ???- HÁT HA????- biztos ez mindenkinek JÓ?????
Előzmény: csogu (24344)
tomajer Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24351
Nna én előbb alszom egyet:-)
Előzmény: csogu (24349)
csogu Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24350
Azé, te tudod, hogy hol kell reklamálni és ez már nagy fegyver tény:)
Neked minden rendben vele?, Akkor írj már ide vmit színesen ha kérhetem:)
Előzmény: Fáradt Vándor (24348)
csogu Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24349
"Nem biztos, hogy én az árral kezdenék, előbb egy ütőképes ellenőrző szervet kellene létrehozni, ami megtisztítaná a piacot. De erről meg senki nem beszél..:( "

:-o))))))))
Előzmény: Törölt nick (24347)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24348
Szija Ricsi, Te többet gondolsz rólam mint kéne... :))) Én is ugyanolyan mezei Index user vagyok mint ti, nekem sincs több ráhatásom a dolgokra bárki másnál... ráadásul nekem most semmibajom a Zindexszel, minden tökjó... Egyébként úgy olvastam, hogy a drosztokra akarsz küldeni rendet csinálni... :)))
Előzmény: csogu (24342)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24347
tomajer,

végigolvasva az ittenieket, hát lehet nem szakszerűen fogalmazni? :o)

érdekes amit a Budapest Taxiról írtál, én a Taxi M-re tippeltem, mint "matrica-taxira", Budapestből elég sokat látok cikázgatni a városban, változó minőségű autóparkkal.
A pályaudvari és repülőtéri helyzet tényleg elkeserítő, de megnyugtatlak: így van ez máshol is! Bécsben a pályaudvaroknál olyan autók olyan sofőrökkel álltak (két sorban), hogy én inkább felszálltam a villamosra :) Prágában sem állhatnak taxik az érkezésre, ott ún. "airport cars" nevű dolog van, óra nincs is bennük. Kicsit itt a turisták felelőssége is felmerül: aki olyan naiv, hogy bárhol a világon beül - körülnézés nélkül - az első szabad taxiba, vagy elmegy az első hotelfelhajtóval, annak úgy kell...

A 300 Ft-ról: szerintem ez így nem jó megoldás, az állandó és hűséges megrendelők arculcsapása, ráadásul nem is igazodik a kialakult piaci helyzethez. (=az utast büntetem, mert telefonon rendel). Rettenetesen nehéz lesz ezt kommunikálni, sokkal jobb megoldás lenne egy általános alaptarifa emelés, mondjuk 500 Ft-ra, ami egyaránt vonatkozhatna a beülő utasra, és a telefonon rendelőre is. Ugyanígy érthetetlen számomra a nappali és az éjszakai tarifa tervezett különbözése, főleg annak fényében, hogy éjjel még haladni is lehet.

Magával a tarifaemeléssel szerintem sok utas belül egyetértene, és pont ezért nem szabad ennyire durva ugrással meglépni, mint ahogy a tervezetekben leírták, hanem egy sokkal finomabb ütemben - például teljesen emészthetőnek tudnék tartani egy 500 Ft-os induló tarifát 199 (9-es árképzés :)-es km-enkénti díjjal.

Nem feltétlenül értek egyet a teljesen fix árral: aki akar, miért ne adhatna a nagy megrendelőinek kedvezményeket (ez minden piacon így megy)? Megint bejön a nincs fuvarkényszer elv. Annyi változást tudnék elképzelni, hogy a címkiadásnál előre jelzik, hogy kedvezményes/csekkes/stb fuvar, és ennek fényében döntheti el bárki, óhajt-e rá nyomni. (Én úgy érzem, hogy fognak óhajtani...:)

Rusznák terveivel pedig az a baj, hogy ki tudja milyen sugallat hatására, a piacot egy laza áremeléssel és árszabályozással akarja megoldani, pedig ez nem elég. De arra már neki sincs kedve vagy ereje, hogy kizavarja a hatóságokat, és rendet csináljon a pályaudvarokon, reptéren, westend előtt, stb. Elnézném, ahogy mondjuk a Westend előtt álló urak 240-es km-el vinnének, dudorászva, sőt még a látnivalókat is megemlítenék :))

Nem biztos, hogy én az árral kezdenék, előbb egy ütőképes ellenőrző szervet kellene létrehozni, ami megtisztítaná a piacot. De erről meg senki nem beszél..:(

Előzmény: tomajer (24330)
tomajer Creative Commons License 2005.06.27 0 0 24346
"""..."A meglévő törvények alapján, tökéletesen meg lehetne csinálni, csak éppen bele kéne vágni. / meg kéne kérdezniük valakit, aki ért hozzá:-) /"


Nem mondod komolyan, hogy ez miatt sem kerestek meg még téged? Hihetetlen:-))..."""


Pedig mijjen jó ötleteim lennének:-)))



"""...tomajer, Fáradt!!!

Meglep, hogy még nem intézkedtetek, hogy az index újra jól funkcionáljon...."""

Szerintem rajta vannak a dolgon.
Előzmény: csogu (24342)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!