Keresés

Részletes keresés

kka Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1083
Szerinted beleolvas ebbe a fórumba néha valamilyen felelős pozicióban lévő? Pl. közlekedési minisztérium, BA Rt., stb. ? Vagy ennek nem ez a célja, hanem csak az, hogy akiket érdekel a téma, véleményt cseréljenek?
viricsi Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1082
Virtuálisan Én is Tökölt választanám.
Tököl valóban nincs messze Ferihegytől...virtuálisan.
Mégis te melyiket választod, a virtuálist, vagy a reálist? Virtuálisban én is elviszlek az Fs2004-el. Ja és olcsón.
Előzmény: Utas2 (1081)
Utas2 Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1081
áááááááááááááááá

Na figyelj:

1. példa:
Ha teszem azt Wiesbadenben van dolgom, akkor választhatok Frankfurt és Hahn között, igaz?
Hahn-ban alacsonyabbak az illetékek és díjak, így a repjegy is olcsóbb, igaz?

Akkor melyik repteret választom???

2. példa - virtuális!!!:
Ha teszem azt Budapestre utazok, akkor választhatnék Ferihegy és mondjuk a (jelenleg nem üzemelő) Tököl között.
Tökölön tuti, hogy alacsonyabbak lennének a díjak és illetékek, mint Ferihegyen, hogy odacsalogassanak néhány céget, akik munkahelyeket is teremtenének.

Tekintve, hogy Budapesttől nincs messze, szerinted melyiket választanám?

Őszintén.

Előzmény: viricsi (1080)
viricsi Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1080
Ergo, ha te Ferihegyről indulsz, ott minden légitársaság egyforma illetéket fizet, tehát nem az illeték fogja eldönteni, hogy melyik légitársaságot választod.
Ez így helyes megfogalmazás? :)

Egyébként a kérdésem nem ez volt, ne kelljen már megismételni. :)
Előzmény: Utas2 (1079)
Utas2 Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1079
Szerintem nem egy malomban őrlünk.... (a szőke nő válasza erre: De kérem, én nem dolgozom!)

Én arról beszélek, hogy a reptér által a légitársaságoktól elkért összeg mindig áthárításra kerül vagy megjelenik az utas által fizetendő jegyárban. Akármilyen címen.
Előzmény: viricsi (1075)
kka Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1078

Köszi, én örülnék, ha tényleg maradna mindenki.

 

Bocs, mi lett volna az 1014-es, nem megnyitható file ?

viricsi Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1077
Nem az uticél olcsóságáról, hanem a repülőtéri illeték olcsóbbságáról van szó.Ennek alapján is választottál uticélt?
Előzmény: zahnstein (1076)
zahnstein Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1076

Én már választottam úgy úticélt, hogy melyik az olcsóbb:

LHR helyett inkább STN vagy LTN

CDG helyett ORY vagy BVA

IST helyett SAW

FCO helyett CIA

VIE helyett BTS

 

Egyszerűen nem értem, hogy miért is jó az Budapestnek, hogy a prágánál drágább a reptere.

Előzmény: viricsi (1075)
viricsi Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1075
Üdv malevemberke!
Nem tapostál a lelkembe, egyszerűen nem igaz, hogy lebecsülném őket. Sőt irigylem.
Egyébként köszi a belátásod.részemről is ennyi.
Még két dolog, de tényleg nem a kötekedésért:
Miért írod hogy az emelés irreális? Tudsz reális(gazdaságilag indokolt)emelésről adatokat mondani? Ha esetleg nem, akkor mihez képest irreális az emelés?
Másik dolog, hogy jobbító szándékkal más kárát kivánni, hááát, nem túl szép dolog.
Egyébként meg nincs másik üzemképes repülőtér. :)

kka.
Szerintem biztos megnyílik addigra, bár lehet hogy korlátozott üzemmel, én néha járok benne, hát bizony k.rva gyorsan építik az egyest.Egyébként meg miért ne lenne megegyezés a fapadosokkal?Gondolj bele egyszerű ésszel, ha bármelyik úgy gondolja, hogy ő kivonul a másik máris a helyére lép. Ez egy kicsit savanyú lesz de igaz:Mig Ferihegynek nincs konkurenciája, a fapadosnak van.Nyílván mindegyik cég megpróbálja a legjobb árat kihozni.Szerintem ezek a sajtómegjelenések is ennek az üzleti harcnak a részei. Mi pedig jól szolgáljuk őket, mert beszélünk a dolgokról.

Utas2:
A kérdésem még mindig áll:"Őszintén te már választottál úgy uticélt,hogy az olcsóbb reptéri illeték miatt repültél oda?"

Üdvözlettel: viricsi
Előzmény: malevemberke (1071)
kka Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1074

Viricsi!

 

Mi lett volna az 1014-es hozzászólás. Nem lehet megnyitni. Köszi

Előzmény: viricsi (1051)
Utas2 Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1073
Szia,

Jó, őszintén.

Megveszem a 85ezer forintos öltönyt, ha teccik nekem.
Beülök egy jó étterembe (pl. Kakas vagy Haxen) és megrendelem azt, amit megkívánok az étlapról.
VPowert tankolok, ha jobban megy tőle az autóm.
És ha látok egy jó könyvet, akkor megveszem és csak a pénztárnál derül ki, hogy mennyibe kerül.

Meg ilyesmi.

Ha úticélt Magyarország fele nem is (hiszen Ferihegynek sajnos ma nincs alternatívája), de légitársaságot viszont igenis aszerint választok, hogy ki ad több szolgáltatást a pénzemért (a soxor emlegetett value for money).

Más irányba pedig MINDIG úgy utazom, hogy hova, milyen variációval az olcsóbb. Még akkor is, ha ott netán 4-5 csillagos szállodákban szállok meg.

Hogy miért?

Tök egyszerű:

VALUE FOR MONEY.

A BA Rt. olvasatában:

"Mutasd a lét!" (A többi meg nem számít.) ÉS EZ NAGYON KEVÉS, KEDVES VIRICSI, PISZKOSUL KEVÉS........
Előzmény: viricsi (1068)
kka Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1072

Azt hiszem, a Stansted Repülőtéren is a budapestihez hasonló probléma merült fel:

 

http://www.easyjet.com/EN/News/20050518_02.html

malevemberke Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1071
Kedves viricsi!

Visszautasítod, amit én gondolok, rendben, végül is te tudod, miről hogy gondolkodsz. SZÁMOMRA ez a "marhaság" jött le hozzászólásaidból, fenntartom, vannak akiknek nem elhanyagolható összeg a reptéri illeték, másra azonban szívesen költ. Kiemelném: a kérdéses üzenethez hozzátettem, hogy szerintem. Mindegy, ebben nem kívánok kötekedni, ha nagyon beletapostam a lelkedbe, akkor bocsánatot kérek.

Flap: köszönöm, ezek szerint ezt rosszul tudtam. Mindig tanul az ember valamit :)
Nyílván égy nem helyes a 20000 Ft-ra vontkozó állításom, fenntartom viszont, hogy 4 személyre, az illeték emelése 3000 Ft-ról 10000-re jelentős.

A félreértések elkerülése végett: nem arról van szó, hogy ezt a plusz 7000 Ft-ot ne fizetném ki, ne lenne lehetőségem, stb., hanem arról, hogy úgy gondolom, személy szerint olyan plusz szolgáltatást tukmálnak rám, amire nincs szükségem (legalább is a T1-en), és szívesen fordítanám a pénzt inkább másra.

A lényeg: az emelés irreális, és ha lenne egy másik, üzemképes repülőtér, potenciális forgalommal, akkor kívánnám, hogy a fapadosok hagyják ott Ferihegyet ahogy van. Csakis jobbító szándékkal.
Előzmény: viricsi (1068)
Flap Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1070
El kell, hogy keserítselek. A legtöbb reptérnek, így Ferihegynek sincs "fogadó tarifája". Lehet, hogy a leszállási díjra gondolsz, de azt a légitársaság fizeti. Repülőtéri illeték Budapesten csak induló utasra van kivetve 3400 HUF összegben valamint az Airport-ot illető biztonsági díj 900 HUF összegben, de ezt ne kelljen már leírnom ennyiszer!
Előzmény: malevemberke (1066)
kka Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1069

Rendben, de szerinted szept.1-ig megnyíilik a FH 1 ? És a másik: szerinted a fapadosok csak fenyegetőznek, tehát lesz megegyezés?

 

Előzmény: viricsi (1068)
viricsi Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1068
Üdv mindenkinek!
Visszautasítom,malevemberke mondatát:" Már korábban is furcsán lebecsülted (igenis, lebecsülöd szvsz) a fapadosok utasait"
Ezt a marhaság mely hozzászólásaiomból jött le így neked?

Utas2!
Lehet, hogy én nem értek dolgokhoz,de nekem mást jelent az, hogy fukarkodok a repjegyen és mást az, hogy nem megyek oda, mert oda 2500 forinttal többe kerül a repülőút.Kötve hiszem, hogy aki a drágább szállodát választaná, inkább el sem jön, mintsem ennyit fizetne.Őszintén te már választottál úgy uticélt,hogy az olcsóbb reptéri illeték miatt repültél oda?

sevenfourdrajver:
Szerintem sz.rt sem ér a közgazdaságkönyved,én ugyan nem tanultam közgazdaságot, de hiába emelik a benzint, villanyt,,gázt,vonatjegyet, villamosjegyet,kenyeret....stb.(hű de demagóg mondat,de igaz) az istennek sem szorul vissza a kereslet, sőt, ha jól emlékszem a mai világgazdaság matematikája a növekedésre épül.

kka:
Az ár valóban fontos,ennek ennyi az ára, a repjegynek meg annyi.
Megerősítem,igen jöjjön a bakancsos túrista,költsön, vagy ne költsön,de érezze jól magát nálunk és ne azért jöjjön, mert itt kicsit olcsóbb illeték, hanem azért, mert Magyarországra, Budapestre kíváncsi.
Egyébként meg semmiféle tűzhöz nem állok közel, így okos választ sem tőlem fogsz kapni.
Még szerencse hogy Budapesten nem lesz Dublin-Bratislava. :)))

Üdvözlettel: viricsi
kka Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1067

Amai napon a Ryanair bejelentettte, hogy Pozsony-London között napi 2 új járatot indít, 4 útvonalon repül Lengyelországba, a Sky bejelentette, hogy új járatokat indít Pozsonbyól és Varsóból Dublinba. A Ryanair állítólag válaszul Dublin-Bratislava járatot indít.

 

Ebből a tanúlság csak az, hogy ilyen Budapesten addig nem lesz, míg ki nem derül, mikor nyit a Ferihegy 1 (és mennyiért).

malevemberke Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1066
Kedves k08!

Nem, rendszerint elkötök a szomszédból egy kis cessnát, és azzal röpködök csak úgy az európai légtérben... ;)

Mielőtt hülyeségeket beszélnék... Én úgy tudom, hogy minden repülőtérnek van egy "indító" és egy "fogadó" tarifája, amely valóban különbözik (igazad van, az 5000 Ft lehet hogy csak 4500 ), de létezik. (Mondjuk mi lenne abban az üzlet Ferihegynek, ha ugyan leszállok Ferihegyen, nem fizetek semmit, de vissza már pozsonyból utazom, és pozsonynak fizetek...) Az easy nem ír részletes tax-ot. Persze a tévedés lehetősége bármelyikünknél fentáll.
Előzmény: k08 (1064)
kka Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1065

Viricsi!

 

1. Igazad van, egy szépen felújított terminál drágább lehet, (de nem sok a 3X díj?)

 

2. Szerintem sok nyugat európai turista aki 2-3 napra jön a KK Európai régióba, igen is fontos nekik az ár.

 

3. Mint tűzhöz közel álló, szerinted lesz megegyezés a BA rt. és a légitársaságok (elsősorban fapadosok) között?

Előzmény: viricsi (1057)
k08 Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1064

kka:

> Én sem az alapján utazom, hogy hova szeretnék, hanem hova a legolcsóbb...

 

Azért remélem nem mindenki így gondolozik :-))))

 

malevemberke:

> És még egy a 2500 ft-ról. Most szervezgetek egy utat 4 fő részére. Oda-vissza ez a 2500 Ft ugye 20000.

 

:-)) Utaztál már fapadossal, vagy bármilyen légitársasággal? Nézz el pl a http://www.easyjet.com/hu/jarat/index.asp -re, válassz egy utat, és kiderül, hogy egy oda-vissza úton csak egyszer fizetsz Ferihegyre!!! :-)))) Mielőtt hülyeségeket írsz legközelebb nézz utána plíz!

Előzmény: kka (1048)
k08 Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1063

> Mi hasznom van nekem abból, hogy Te olcsón tudsz repülni?

 

Ha én olcsón tudok, akkor Te is és az már kész haszon :-))

 

Senki semmit nem tud a T1 átadásról? Illetve azt tudom hogy átadják júni 6.-án, de mikor fog az utasforgalom elött megnyílni?

 

Mit szóltok a 2A indulási oldalon az utasbizti rendszerhez? :-)

Előzmény: vince (1041)
retailer Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1062
Bocsánat, hogy beleszólok a beszélgetésbe, de valszeg tud valaki infót adni nekem.
Arra lennék kiváncsi, hogy Ferihegyen egy 6 tonnás gép esetén mennyi leszállási illetéket kell fizetni, valamint utasonkét milyen és mekkora illetékek vannak?
Köszönöm
malevemberke Creative Commons License 2005.05.17 0 0 1061

Viricsi. Mint ahogy Utas2 is leírta a hátizsákos-bakancsos-lókosztos turisták igenis tudnak sokat költeni (sok esetben teszik is) - tapasztalat. Már korábban is furcsán lebecsülted (igenis, lebecsülöd szvsz) a fapadosok utasait (mert igenis vannak olyanok akik oda utaznak ahová a legolcsóbb a repjegy...). Ez nem helyes. A baj az, hogy a céged is így gondolkodik. Rá kellene jönni. hogy nem a Lufthansa, vagy a British készül átköltözni a T1-re, hanem az easy, a Berlin, a Sky ésatöbbi, aki (hadd fogalmazzak finoman), magasról sz@rik a hirtelen megugrott szolgáltatási színvonalra. Jártál már Charleroi-n? a T1 eredeti állapotában 2x annyi szolgáltatást nyújtott mint a belga reptér(kis túlzással:) Mégis megy a szekerük. Nagyon is.

 

A ryanair viszont - szerintem - egyelőre nem hiányzik a magyar piacról. Legalábbis nem a budapestiről.

 

És még egy a 2500 ft-ról. Most szervezgetek egy utat 4 fő részére. Oda-vissza ez a 2500 Ft ugye 20000. Azért ez már meghatározza egy út költségvetését. (20 rugóból az ember oda-vissza megteszi a Bp-Pozsony utat, vagy eltölt +1 éjszakát egy ifjusági szállóban, esetleg befizet egy szervezett kirándulásra. Ne mondd, hogy ez nem jobb befektetés, mint 1,5 óra a T1-en kicsit kellemesebb környezetben...

Előzmény: viricsi (1057)
sevenfourdrajver Creative Commons License 2005.05.17 0 0 1060

Gazdaságtanból mintha olyasmire emlékeznék, hogy az áremelés visszaszorítja a keresletet, tehát nem kell félni, a 42% nem fog sokáig tartani, pláne nem ilyen tempójú emelésekkel. Az I-es terminál szvsz nem fog 3szor olyan jó minőségű szolgáltatást nyújtani, mint azelőtt. Továbbra is ki meg be lehet majd szállni a repülőbe, buszokon át, mint Tiranában. Talán nem kellett volna lebontani a vadonatújonnan épített GAT-ot és akkor lenne pénz a röntgenekre is. Ez megint egy tipikus magyar beruházás.

 

Nem csoda h a Ryanair szóba se áll velünk.

Előzmény: viricsi (1054)
pbence2345 Creative Commons License 2005.05.17 0 0 1059
Egyetértek...
Előzmény: Utas2 (1058)
Utas2 Creative Commons License 2005.05.17 0 0 1058
Fején találtad...

Ugyanis egy többször is elvégzett érdekes felmérés szerint a túristák többsége inkább az olcsóbb transzportot választja, viszont ez nincs összhangban azzal, hogy a szállásra mennyit költ... Így a felmérés eredményeként még azok is, akik fukarkodnak a repjegyen, gyakran a drágább szállodát választják....

Látod, ahogy te sem vagy tisztában ezekkel az információkkal, ugyanúgy a céged vezetése sem.
Előzmény: viricsi (1057)
viricsi Creative Commons License 2005.05.17 0 0 1057

Üdv malevemberke!

Csipet vitába szállnék veled.Már más formában ezt is leírtam, a lényeg ne egy irreális alacsony repjegyárhoz mérjük az árakat.  A saját második munkám is ennek jó példája.Veszel egy berendezést "Tesco gazdaságosban"olyan áron, hogy annyiért a nagykerben sincs, felhívsz, hogy ezt szereljem be a lakásodba és rettenetesen elcsodálkozol, hogy én drágábban szerelem a kütyüt, mint amennyiért vetted.Ez nem azt jelenti, hogy én dolgozom drágán, hiszen az ötször ennyibe kerülő gép beszerelése is ennyiből jön ki. A dömpingárhoz nem lehet semmit hasonlítani.

A másik elvi megjegyzésem, hogy az oly sokat emlegetett túrista, mennyi nemzeti bevételt hozhat egyéb területeken, ha 2500 forint a döntő az uticél kiválasztásakor.

Sietve hozzáteszem, hogy eszem ágában sincs lebecsülni a "bakancsos turizmus"jelentőségét.

Nem hiszem, hogy olyan nagyon elszállt árak lennének.(bár nem értek hozzá)

Az emelés lehet hogy drasztikusnak tűnik(ne felejtsd el,hogy ez csak az egyes terminálra vonatkozik), de gondolom a szolgáltatás színvonala sem a régi lesz.

Azt is írtam már, bár lenne konkurenciája Ferihegynek, hiszen az azt jelentené, hogy van több nemzetközi szintű repülőterünk.

 

Üdvözlettel: viricsi

Előzmény: malevemberke (1055)
vince Creative Commons License 2005.05.17 0 0 1056

Szia 74Drv

 

Én nem azt mondtam, hogy húzzon innen minden túrista, meg azt sem, hogy jobbak vagyunk Bécsnél.

 

Hanem demegplána hogyne :-)))

 

Azt akartam éreztetni: Nem az adómat kéne röntgen kapukra meg késdobáló dobozokra költeni, mert az simán kigarázdálkodható egy átlag reptér éves keretéből. Vagyis ezáltal simán meg tudja fizetni a turista, nem kell engem tovább pumpolni.

 

Ettől még nyújthat szar szolgáltatást BP is Bécs is. Csak ennyit akartam.

 

U.I a turisztikai ipar meg......  szóval kap elég rendesen támogatást, ne akarjanak még többet, mert én nem tartom méltányosnak. Ráfizetéssel azért ne akarjuk mindenképp idehozni a vendéget.

Előzmény: sevenfourdrajver (1045)
malevemberke Creative Commons License 2005.05.17 0 0 1055
Kedves viricsi!

Kérdezed, méltányos-e elvárni, hogy a felújított terminálon ugyanannyiba kerüljön a kiszolgálás, mint a régi állapotában megnyitotton. A hozzáállásodból én azt érzem, te nem tartod annak, részben egyet is értek veled. Ellenben az emelés drasztikus, ami arra utal, hogy kis hazánk második legnyereségesebb állami cége rövid időn belül akarja a beruházás költségét kitermelni. Ezzel nem is lenne gond, ha ez nem akadályozná az utasforgalmat. Mert, kedves viricsi, 2500 Ft valóban nem sok, de mondjuk 4-5000 Ft egy 20000 Ft-os repülőjegy esetén komoly összeg! (Mindig figyelj az arányokra) Mert, lehet, hogy így is, úgy is utazom, de az az 5000 Ft plusz, egy-két-három ember esetén lehet, hogy már sokkal nagyobb teher, nem beszélve arról, hogy mondjuk 3 ember reptéri illetékéből az ember elautózhat pozsonyig... Egyelőre ez még kis konkurencia Ferihegynek, de előbb utóbb nem lesz az, ha "elszállnak" az árak.

Amúgy a dolognak az is fontossága - szerintem - hogy a BA mennyire jó tárgyalópartner a légitársaságok számára - hiszen ha néhány éven belül Ferihegy közvetlen konkurenciát kap (pl Börgönd, vagy Tököl), akkor ez is számíthat. És még egy dolog. Valaki legyen szíves Ms Fórikának legalább tanácsolni, hogy ne hivatkozzon mindig a "nemzetközi tanácsadó cégre" - sokan emlékeznek még a Malévnak nyújtott 1 milliárd forintos "nemzetközi tanácsadásra" is. Nem csoda, hogy úgy megy a Malév szekere...
Előzmény: viricsi (1053)
viricsi Creative Commons License 2005.05.17 0 0 1054

Bocs,ezt nem figyeltem.

Lényeg a 42% növekedés.A sok"hülye" tojik az illetékre és csak jön, csak jön.Lehet hogy Magyarország jobban érdekli mint az illeték? :))

Előzmény: Törölt nick (1052)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!