Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2005.05.04 0 0 11900
A psz. töredék valamint a mozdony és a szerkocsi kinézete alapján (már amennyire látszanak) 651,013 van a képen.
Előzmény: gumidani (11894)
m61019andras Creative Commons License 2005.05.04 0 0 11899
A kindulási állomás Magyarország gondolom, mert nosztalgiás kocsikkal volt a szerelvény. És ezek a kocsik mennek végig?
Előzmény: D F T (11898)
D F T Creative Commons License 2005.05.04 0 0 11898
A szerelvény oda is ment. A bivaly a határig.
Előzmény: m61019andras (11897)
m61019andras Creative Commons License 2005.05.04 0 0 11897

Valami külföldieknek indított nosztalgiamenetet sikerült véletlenül lefotóznom a Nyugatiban.

Érdekesség, hogy a kocsikra Isztanbul tábla függesztve.

drdoktor Creative Commons License 2005.05.04 0 0 11896
még annyit 336(II)=351
Előzmény: drdoktor (11895)
drdoktor Creative Commons License 2005.05.04 0 0 11895
tipp 351,013

más x51 MÁV gőzöst nem ismerek
Előzmény: gumidani (11894)
gumidani Creative Commons License 2005.05.04 0 0 11894
 Az 1910-es években készült ez a kép. Milyen mozdony lehet ez? x51.013 és a hadijel részlete: 700
manhattani Creative Commons License 2005.05.03 0 0 11893
Gőzös hajtó- vagy hajtott kerekénél fényesitő tégla esetén nem venni észre, ha az abroncs elmozdult.
Előzmény: seTTebello (11889)
hkv Creative Commons License 2005.05.03 0 0 11892
Előzmény: D F T (11891)
D F T Creative Commons License 2005.05.03 0 0 11891
A második kép a régi Ferenc 18-on készült. ( Ferencváros mozdonyvizsgáló vágány végén a csonkában)
Előzmény: hkv (11890)
hkv Creative Commons License 2005.05.03 0 0 11890

Ime egy kis friss ropogos izelitő a múlt rebndszer vasútjaiból, a képeket eddig senki sem láthatta, ime egy kis izelitő.

seTTebello Creative Commons License 2005.05.02 0 0 11889
Miért?
Előzmény: Vendégsín (11887)
etwg Creative Commons License 2005.05.02 0 0 11888
Valoszinüleg a tégla valamit eltakart.......:-)
Előzmény: Vendégsín (11887)
Vendégsín Creative Commons License 2005.05.02 0 0 11887
És valamikor szigorúan tiltották az abroncs oldalának ilyen "gépi", vagy a külsőkeretes mozdonyoknál a kerebe rakott téglával történő fényesítését.
Előzmény: etwg (11884)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.02 0 0 11886
>>felpingált "1950", ami szerintem a gyártási évre utal.

Szerintem is.

Valaki beírta a gépészeknél ezt a győri kocsigyártást a '60 - as években, én meg elhittem.
Előzmény: rezgaras (11885)
rezgaras Creative Commons License 2005.05.02 0 0 11885
OT
seTTebello írta:

> A '60 - as években szállítottak ki személykocsikat.

Nos, feltettem az Internetre az említett katalogus oldalakat. Megtekinthetôk itt (egy pár napig):

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/nikex24.jpg
http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/nikex25.jpg

A katalógus a Nikex-é (tehát NEM Ganz!!!). Emiatt könnyen lehetséges, hogy a képen szereplô kocsit nem a Ganz, hanem az MWG gyártotta. A kocsi oldalán jól látszik a pályaszámként felpingált "1950", ami szerintem a gyártási évre utal. A katalógusnak nincs dátuma. Valamilyen támaszt jelenthet, hogy szerepel benne a PXV-ös HÉV kocsi, de NEM szerepel az MVIII-as motorkocsi. Ugyancsak szerepel benne a 3600-as "Stuka" villamos, de nem szerepel az UV. Tehát szerintem a dátum legkésôbb 1952 lehet, inkább 1951, esetleg 1950.
Előzmény: seTTebello (11739)
etwg Creative Commons License 2005.05.01 0 0 11884

De van, mert minden hasonlo alkatrészt meg kell vizsgálni repedésre, erre viszont a legjobb ha az alkatrész felülete nagyon tiszta és fényes - hogy mire jöttek rá nagyapáink  :-) 

 

 

Egy mai mozdony tengelyének, kerekének a vizsgálatára röngten meg hasonlo komoly berendezés kell..

Előzmény: Törölt nick (11881)
hkv Creative Commons License 2005.05.01 0 0 11883
Nem tudja véletlenűl valaki, hogy amikor aktívan javítoták a gőzmozdonyokat istvántelken, hogy az akkori dokumentumokat megőrizték e, illetve meglehet e esetleg tekinteni őket?
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.05.01 0 0 11882
Pontosan így van.
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.01 0 0 11881
Szerintem azonkívül, hogy fényesen tartotta a beosztott személyzet szemefényének a kerekeinek oldalát más funkciója nincsen. Szerintem.
Előzmény: seTTebello (11877)
jens Creative Commons License 2005.05.01 0 0 11880
Bocsánat, valóban nem Békéscsaba, ha nem Komárom állomása! :)
Előzmény: seTTebello (11878)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.01 0 0 11879
seTTebello Creative Commons License 2005.05.01 0 0 11878
>>Ha igaz akkor Békécscaba,20-as évek,

Szerintem nem az, hegyek vannak a háttérben, a felirat is kicsit hosszú. Ez a kép volt korábban Békéscsaba.
Előzmény: jens (11863)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.01 0 0 11877
Ezt már én is meg akartam kérdezni. Olyan, mintha kívülről olajozná a kereket.
Előzmény: M41 2202 (11868)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.01 0 0 11876
rm40 Creative Commons License 2005.05.01 0 0 11875
> És mikor építették át egy részüket Brotán kazánosra?

 

Egész pontosan összesen két darabot. Az I e. osztály 459 pálaszámú gépe 1906-ban kapot Brotan-kazán, ez volt amúgy az első hazai Brotan-kazános mozdony.  Ez még a régebbi típusú volt. 1911-ben 222,059-re számozták át, Trianonnal a CFR-hez került. 1914-ben a 222,073 psz. mozdony kapott még, ez már a korszerűsített (amelyen a hosszkazán hátsó része kúposan emelkedik) Brotan-kazánt. Ezt a gépet a MÁV selejtezte 1933-ban.

Előzmény: BlackStar (11854)
jens Creative Commons License 2005.05.01 0 0 11874
Nem sajnos nem tudom. :))
Előzmény: BlackStar (11869)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11873
De a 18 201 legalább egy sikeres átépítés volt. (A 61 001-t nem kellett volna szétvágni a DB-nél, akkor maradt volna egy ilyesféle mozdony. Úgyis az volt a klasszikus Henschel-Wegmann-Zug-mozdony, a 002 mire elkészült, kitört a háború és leállt a gyorsforgalom.)  A 61 002-nek a kazánja volt rossz konstrukció. Az NDK-ban sem tudtak igazából mit kezdeni ezzel a géppel, és a mai muzeális-megőrzős szemlélet az 50es években még nem létezett. Mi is megtarthattunk volna egy s mást, ami már csak fotókon létezik....
Előzmény: seTTebello (11836)
gumidani Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11872
A 009-ről, a 140-ről és a 247-ről készültek igen. A többi nem.
Előzmény: hkv (11867)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11871
Fényesíti. Ennyi. A "dísztárcsa és a krómozott felni őse" nevet kapta egy istvántelki látogatás alkalmával...
Előzmény: M41 2202 (11868)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!