A katalógus a Nikex-é (tehát NEM Ganz!!!). Emiatt könnyen lehetséges, hogy a képen szereplô kocsit nem a Ganz, hanem az MWG gyártotta. A kocsi oldalán jól látszik a pályaszámként felpingált "1950", ami szerintem a gyártási évre utal. A katalógusnak nincs dátuma. Valamilyen támaszt jelenthet, hogy szerepel benne a PXV-ös HÉV kocsi, de NEM szerepel az MVIII-as motorkocsi. Ugyancsak szerepel benne a 3600-as "Stuka" villamos, de nem szerepel az UV. Tehát szerintem a dátum legkésôbb 1952 lehet, inkább 1951, esetleg 1950.
De van, mert minden hasonlo alkatrészt meg kell vizsgálni repedésre, erre viszont a legjobb ha az alkatrész felülete nagyon tiszta és fényes - hogy mire jöttek rá nagyapáink :-)
Egy mai mozdony tengelyének, kerekének a vizsgálatára röngten meg hasonlo komoly berendezés kell..
Nem tudja véletlenűl valaki, hogy amikor aktívan javítoták a gőzmozdonyokat istvántelken, hogy az akkori dokumentumokat megőrizték e, illetve meglehet e esetleg tekinteni őket?
> És mikor építették át egy részüket Brotán kazánosra?
Egész pontosan összesen két darabot. Az I e. osztály 459 pálaszámú gépe 1906-ban kapot Brotan-kazán, ez volt amúgy az első hazai Brotan-kazános mozdony. Ez még a régebbi típusú volt. 1911-ben 222,059-re számozták át, Trianonnal a CFR-hez került. 1914-ben a 222,073 psz. mozdony kapott még, ez már a korszerűsített (amelyen a hosszkazán hátsó része kúposan emelkedik) Brotan-kazánt. Ezt a gépet a MÁV selejtezte 1933-ban.
De a 18 201 legalább egy sikeres átépítés volt. (A 61 001-t nem kellett volna szétvágni a DB-nél, akkor maradt volna egy ilyesféle mozdony. Úgyis az volt a klasszikus Henschel-Wegmann-Zug-mozdony, a 002 mire elkészült, kitört a háború és leállt a gyorsforgalom.) A 61 002-nek a kazánja volt rossz konstrukció. Az NDK-ban sem tudtak igazából mit kezdeni ezzel a géppel, és a mai muzeális-megőrzős szemlélet az 50es években még nem létezett. Mi is megtarthattunk volna egy s mást, ami már csak fotókon létezik....
A Gombos-Dálja kompot nézegetve visszavonom a személyvonatok összeállítására tett elitélő véleményemet. A kompon levő 6 kocsi hatféle. Így már egy szavam sem lehetett volna ezzel a vonattal kapcsolatban.