Keresés

Részletes keresés

seTTebello Creative Commons License 2005.05.01 0 0 11879
seTTebello Creative Commons License 2005.05.01 0 0 11878
>>Ha igaz akkor Békécscaba,20-as évek,

Szerintem nem az, hegyek vannak a háttérben, a felirat is kicsit hosszú. Ez a kép volt korábban Békéscsaba.
Előzmény: jens (11863)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.01 0 0 11877
Ezt már én is meg akartam kérdezni. Olyan, mintha kívülről olajozná a kereket.
Előzmény: M41 2202 (11868)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.01 0 0 11876
rm40 Creative Commons License 2005.05.01 0 0 11875
> És mikor építették át egy részüket Brotán kazánosra?

 

Egész pontosan összesen két darabot. Az I e. osztály 459 pálaszámú gépe 1906-ban kapot Brotan-kazán, ez volt amúgy az első hazai Brotan-kazános mozdony.  Ez még a régebbi típusú volt. 1911-ben 222,059-re számozták át, Trianonnal a CFR-hez került. 1914-ben a 222,073 psz. mozdony kapott még, ez már a korszerűsített (amelyen a hosszkazán hátsó része kúposan emelkedik) Brotan-kazánt. Ezt a gépet a MÁV selejtezte 1933-ban.

Előzmény: BlackStar (11854)
jens Creative Commons License 2005.05.01 0 0 11874
Nem sajnos nem tudom. :))
Előzmény: BlackStar (11869)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11873
De a 18 201 legalább egy sikeres átépítés volt. (A 61 001-t nem kellett volna szétvágni a DB-nél, akkor maradt volna egy ilyesféle mozdony. Úgyis az volt a klasszikus Henschel-Wegmann-Zug-mozdony, a 002 mire elkészült, kitört a háború és leállt a gyorsforgalom.)  A 61 002-nek a kazánja volt rossz konstrukció. Az NDK-ban sem tudtak igazából mit kezdeni ezzel a géppel, és a mai muzeális-megőrzős szemlélet az 50es években még nem létezett. Mi is megtarthattunk volna egy s mást, ami már csak fotókon létezik....
Előzmény: seTTebello (11836)
gumidani Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11872
A 009-ről, a 140-ről és a 247-ről készültek igen. A többi nem.
Előzmény: hkv (11867)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11871
Fényesíti. Ennyi. A "dísztárcsa és a krómozott felni őse" nevet kapta egy istvántelki látogatás alkalmával...
Előzmény: M41 2202 (11868)
gumidani Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11870
A Gombos-Dálja kompot nézegetve visszavonom a személyvonatok összeállítására tett elitélő véleményemet. A kompon levő 6 kocsi hatféle. Így már egy szavam sem lehetett volna ezzel a vonattal kapcsolatban.  
Előzmény: jens (11863)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11869

Hogy hogy melyik csapat??

Márminthogy hátha tudod, melyik cserkészcsapat :)))

Előzmény: jens (11865)
M41 2202 Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11868

424.247-es gőzmozdony elülső kerekén látható egy szerkezet. Arra lennék kíváncsi mi célt szolgál? Köszönöm a válaszokat.

 

hkv Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11867
A 424-es mozdonyos képek azok sajűát készítésűek?
Előzmény: gumidani (11866)
gumidani Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11866

Szerénységem tiltja, hogy ideírjam. de a jobboldalon ott olvasható.

Előzmény: hkv (11864)
jens Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11865

BlackStar

Hogy hogy melyik csapat??

Nem értem a kérdést.

Ha lezs egy kis kedvem meg időm

feltöltöm valahova a képeket.

Előzmény: BlackStar (11832)
hkv Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11864
Véletlenűl nem tudod kié is pontosan ez a képtár?
Előzmény: gumidani (11857)
jens Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11863

Még egy pár képeslap, aztán igérem mostmár nem teszek fel többet! :))

Csap Indóház 1900-10? körül,

 

Gombos gőzkomp 1910körül,

 

Komárom, II.o. vasuti kocsival,

 

Ha igaz akkor Békécscaba,20-as évek,

 

 

Pozsony 10-es évek,

 

Sepsiszentgyörgy, 1920? körül.

Van még kép, majd azok is felkerülnek,

addig is nézegessétek egészséggel.

Ja és kösz a sok infót! :)

rm40 Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11862
Az az említett 2 db I f. osztályú gép. Ezeket a kísérletek végeztével átalakították tandem-kompaundra; végső pályaszámuk 222,094-095 volt.
Előzmény: BlackStar (11860)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11861
Ezek a magyar Mallet gépek állatul néztek ki nagyon :)))
Előzmény: gumidani (11857)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11860

Pedig nem. Akkor bontották volna le, ha a Fialovits Béla által javasolt iker-túlhevítőssé történő átalakítás megvalósul. Ez azonban csakk jellegrajzig jutott el.

Biztos ez? Az Ezüst Könyvben van sima iker 222-es.

(Vagy nem? Nekem full úgy rémlik)

Előzmény: rm40 (11856)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11859

Igen, minden olyan képet, amit megmutatok, más is megnézhet.

Köszi! :))

(hogy tudtam má', hogy kitől van... mostanában szokatlanul éles a memóriám...

Na mennem kell... hova is? :)) )

 

Igen, minden olyan képet, amit megmutatok, más is megnézhet. Kinyílik a bicska a zsebemben az olyan szövegre, hogy "Ezt csak neked mutatom meg, más ne lássa!"

Ez az!

Nekem is az összes fotóm fönnvan a neten!

(Kivétel a zárolt szekció: amin a fórumba írogatók arcra láthatók, vagy azonosíthatók, vagy hasonlók - amiről nem én döntök, hogy publikálom-e)

Előzmény: gumidani (11855)
gumidani Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11858

A 651-esen levő hókotró-vitához:

Szerintem telente arra a mozdonyra szerelték a hókotrót, amelyikre jónak látták. Ezzel szerintem nem érdemes foglalkozni. A mellékelt kép alapján drezinára szerelve is el tudom képzelni.

gumidani Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11857
Előzmény: BlackStar (11846)
rm40 Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11856

> Hogy lebontották a tandem hengereket bizonyos gépeknél, az biztos.

 

Pedig nem. Akkor bontották volna le, ha a Fialovits Béla által javasolt iker-túlhevítőssé történő átalakítás megvalósul. Ez azonban csakk jellegrajzig jutott el.

Előzmény: BlackStar (11854)
gumidani Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11855

"Gumidanitól? Biztos hozzájárul, hogy föltöltsem ide "

Igen, minden olyan képet, amit megmutatok, más is megnézhet. Kinyílik a bicska a zsebemben az olyan szövegre, hogy "Ezt csak neked mutatom meg, más ne lássa!"

Egyébként ezt nem is én csináltam, mert akkor még nem is volt fényképezőgépem....

Előzmény: BlackStar (11842)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11854

Ajvé... A két típusnak semmi köze egymáshoz.

Ühüm...

Ezt nem tudtam. :(
Hogy lebontották a tandem hengereket bizonyos gépeknél, az biztos.

 

a századfordulón ezek voltak a legfontosabb és legerősebb gyorvonati gépek. A legtöbbet 1932-33-ban selejtezték ki, az utolsó példány 1951-ben került ki az állagból.

És mikor építették át egy részüket Brotán kazánosra?

Előzmény: rm40 (11852)
gumidani Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11853
A 4. kép (1659) szerepel az "ezüstkönyvben" 1.193 számon. DV 32c
Előzmény: jens (11803)
rm40 Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11852
> 1: 222-es sorozat (Wolf-Tandem hengerelrendezésű 2x iker/kompound gép, jóó ritka, és később ezeket visszaépítették síma 220-asnak, amiből máig is van 1 működő). Nem tudom, hol készülhetett, talán a többiek?

 

Ajvé... A két típusnak semmi köze egymáshoz. A 222 sorozat (korábban I e. oszt.), egyébként Kordina Zsigmond legjellegzetesebb mozdonya a négyhengeres tandem gépezet túl jóval nagyobb és magasabban fekvő kazánnal (2,98 m2 rostély- és 134,9 m2 összes fűtőfeleület), más kialakítású védházzal, nagyobb szerkocsival stb készült. Még csak ritka sem volt, 93 db db készült belőlük, + a kettő db kettő darab I f. osztályú kéthengeres ikergépet is átalakították ilyenné; a századfordulón ezek voltak a legfontosabb és legerősebb gyorvonati gépek. A legtöbbet 1932-33-ban selejtezték ki, az utolsó példány 1951-ben került ki az állagból.

Amúgy a tervezés és 71+2 db mozdony a MÁV Gépgyárában épült, 6 db a WLF Flodirsdorfnál, 6 db a bécsújhelyi Siglnél, 10 db pedig a bécsi Mf. d. StEG-nél készült.

 

Részletes tanulmány van róluk az 1989-es Vasúthistória Évkönyvben.

 

Előzmény: BlackStar (11834)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11851

Találtam egy pár képet, azt még felrakom....

 

1: Hmm. Mi lehet ez a moci? Keskeny nyomközű, kisméretű, alacsony, viszont eléggé hosszú kazánnal. A gőzdóm relatíve hátul van, mint pl. a Kincsesnél. Mi lehet ott a kémény és a gőzdóm között? Gólyafészkes szikrafogója van, nálunk szereltek gyárilag ilyen kéménnyel mozdonyt? Mintha a cseheknél lett volna divat? A sátornak az íve olyan, mint amilyen a 387-es sorozatnál (CSD U35.1). Szóval nem tudom :-/

3: áll benn két 377-es. Király :))

Volt a DV-nek 377-ese 1908-ban? :-O Vagy csak bejártak a helyi MÁV szerelvények?

6: Király :))

7: Érdekes ez a fotó. Rajta szerintem egy 490-es van. Viszont nem az eredeti kivitel, hanem az a tuning verzió, ami pl. a rompókoknál is futott 764-es sorozat néven, és kicsit nagyobb kazánátmérőjű, mint a sima 490-es. A tolattyúszekrény formája is egyezik.

Létezett volna 2 különböző kazánméretű 490-es??

Előzmény: jens (11830)
gumidani Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11850
A sikátoron (Varannó utca) a napokban minden akadály nélkül végigsétáltam. 
Előzmény: division by zero (11829)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!