Pedig nem. Akkor bontották volna le, ha a Fialovits Béla által javasolt iker-túlhevítőssé történő átalakítás megvalósul. Ez azonban csakk jellegrajzig jutott el.
Biztos ez? Az Ezüst Könyvben van sima iker 222-es.
Igen, minden olyan képet, amit megmutatok, más is megnézhet.
Köszi! :))
(hogy tudtam má', hogy kitől van... mostanában szokatlanul éles a memóriám...
Na mennem kell... hova is? :)) )
Igen, minden olyan képet, amit megmutatok, más is megnézhet. Kinyílik a bicska a zsebemben az olyan szövegre, hogy "Ezt csak neked mutatom meg, más ne lássa!"
Ez az!
Nekem is az összes fotóm fönnvan a neten!
(Kivétel a zárolt szekció: amin a fórumba írogatók arcra láthatók, vagy azonosíthatók, vagy hasonlók - amiről nem én döntök, hogy publikálom-e)
Szerintem telente arra a mozdonyra szerelték a hókotrót, amelyikre jónak látták. Ezzel szerintem nem érdemes foglalkozni. A mellékelt kép alapján drezinára szerelve is el tudom képzelni.
> Hogy lebontották a tandem hengereket bizonyos gépeknél, az biztos.
Pedig nem. Akkor bontották volna le, ha a Fialovits Béla által javasolt iker-túlhevítőssé történő átalakítás megvalósul. Ez azonban csakk jellegrajzig jutott el.
"Gumidanitól? Biztos hozzájárul, hogy föltöltsem ide "
Igen, minden olyan képet, amit megmutatok, más is megnézhet. Kinyílik a bicska a zsebemben az olyan szövegre, hogy "Ezt csak neked mutatom meg, más ne lássa!"
Egyébként ezt nem is én csináltam, mert akkor még nem is volt fényképezőgépem....
Ezt nem tudtam. :( Hogy lebontották a tandem hengereket bizonyos gépeknél, az biztos.
a századfordulón ezek voltak a legfontosabb és legerősebb gyorvonati gépek. A legtöbbet 1932-33-ban selejtezték ki, az utolsó példány 1951-ben került ki az állagból.
És mikor építették át egy részüket Brotán kazánosra?
> 1: 222-es sorozat (Wolf-Tandem hengerelrendezésű 2x iker/kompound gép, jóó ritka, és később ezeket visszaépítették síma 220-asnak, amiből máig is van 1 működő). Nem tudom, hol készülhetett, talán a többiek?
Ajvé... A két típusnak semmi köze egymáshoz. A 222 sorozat (korábban I e. oszt.), egyébként Kordina Zsigmond legjellegzetesebb mozdonya a négyhengeres tandem gépezet túl jóval nagyobb és magasabban fekvő kazánnal (2,98 m2 rostély- és 134,9 m2 összes fűtőfeleület), más kialakítású védházzal, nagyobb szerkocsival stb készült. Még csak ritka sem volt, 93 db db készült belőlük, + a kettő db kettő darab I f. osztályú kéthengeres ikergépet is átalakították ilyenné; a századfordulón ezek voltak a legfontosabb és legerősebb gyorvonati gépek. A legtöbbet 1932-33-ban selejtezték ki, az utolsó példány 1951-ben került ki az állagból.
Amúgy a tervezés és 71+2 db mozdony a MÁV Gépgyárában épült, 6 db a WLF Flodirsdorfnál, 6 db a bécsújhelyi Siglnél, 10 db pedig a bécsi Mf. d. StEG-nél készült.
Részletes tanulmány van róluk az 1989-es Vasúthistória Évkönyvben.
1: Hmm. Mi lehet ez a moci? Keskeny nyomközű, kisméretű, alacsony, viszont eléggé hosszú kazánnal. A gőzdóm relatíve hátul van, mint pl. a Kincsesnél. Mi lehet ott a kémény és a gőzdóm között? Gólyafészkes szikrafogója van, nálunk szereltek gyárilag ilyen kéménnyel mozdonyt? Mintha a cseheknél lett volna divat? A sátornak az íve olyan, mint amilyen a 387-es sorozatnál (CSD U35.1). Szóval nem tudom :-/
3: áll benn két 377-es. Király :))
Volt a DV-nek 377-ese 1908-ban? :-O Vagy csak bejártak a helyi MÁV szerelvények?
6: Király :))
7: Érdekes ez a fotó. Rajta szerintem egy 490-es van. Viszont nem az eredeti kivitel, hanem az a tuning verzió, ami pl. a rompókoknál is futott 764-es sorozat néven, és kicsit nagyobb kazánátmérőjű, mint a sima 490-es. A tolattyúszekrény formája is egyezik.
Ezért sem hiszem el, hogy semmi nem maradt belőlük.
Nem volna rossz találni valahol egy főkeretet... csak úgy heverne a fűben a helyi depó használaton kívüli, gazos részén... mittomén, a szerbeknél, vagy Tökörkországban... :))) Eh :-/
Közben azon goldolkozom, hogy hol készülhetett erről az 1659 - es sz. mozdonyról a kép, és mi az az izé a tetején. Olyan, mintha a villamos egyvágányú lenne.
Izé. Az ilyen dobnak tűnik. Pár mozdony tetején volt ilyen, de nem vágom igazából, hogy micsoda. Talán mintha az Ezüst Könyben a 91-es sorozatén lenne egy ilyesmi?
Persze lehet, hogy a háttérben van csak valami, lehet, hogy svájci módra az áramszedő helye, meg lehet, hogy fogalmam sincs. Na jó, ez utóbbi biztos :)))
Az nem jelent semmit, az 601-esnek is legalább kétféle volt.
Hm?
Mi volt ez a kétféle?
Egyáltalán, nem lehe,t hogy legalább egy ilyen tolóka maradt valahol elfekvőben?
Vagy a kallódó vas ----> MÉH ---> kocsma népénél ilyesmi kizárt? :-/
az ebből fakadóan hosszab kénény, meg a háromtengelyes merevkeretes, a 324-esek M-jellegével azonos vagy nagyon hasonló szerkocsi egyértelművé teszi.
Tényleg, akkro ki is zártuk, hogy a cseszkó időkből legyen ez a fotó. Ők azt hiszem, egyből lecserélték 4 tengelyesre a szerkocsikat, és túlhevítősre tuningolták a mocikat.
Pedig a kerékképlet, bár kevéssé látszik, 651-esre utal. A kazánméret meg egyértelműen: ez egy kis méretű síktűzszekrényes, a 601-esnek meg egy kétfejű Brotan-Fialovits kazánja volt, a burkolólemez hátulja a sátor tetejéig ért.
Itt egyiknek sincs ilyen kotrója: Settebello, ez az utolsó képed a KSOd-nak szállított 651-es. És a MÁV szokással ellentétben jó alul vannak a lámpái, mint a Jens által belinkelt képen is. Nem lehet, hogy ez egy KSOd gép? (Közben nézegetem a 651-es képeimet, és úgy lácc, lenti lámpával szállítottak a MÁVnak is egy sorozatot. Különben is, mintha az derengene, hogy a kassaóderbergi gépek Brotan-Defner kazánosak lettek volna. Viszont ezen a képen inkább síktűzszekrényesnek tűnik a mozdony. Sőt, ha már úgy nézzük, a VIm sorozat a MÁV szerint volt. Na most akkó' mi van? :-O Aztán ahogy tovább nézegetem a képeimet, kiderül, hogy tulajdonképpen alig volt 651-es magasra tett fényszórókkal... Hm. Mi lehetett ennek az oka? Elvileg a gyárból is alacsonyra helyezve jöttek ki, meg a cseszkóknál is helyi szabványúra berhelt lámpákkal futottak?. Bár nekem van 1 tippem: ilyenekkel futtatták a hóekéket, és hogy átlásson fölötte, illetve átlátszódjon. A 651 amúgy olyan igazi hóekéző gép lehetett, nagyon nagy vonóerő, és kis méretű kazán. Annyira nem hegyigép, viszont a mallet indításkori kígyózó hajlama miatt tolatásra sem lehetett az igazi. Jéé. Ez a kép megvolt nekem is :-O Amúgy Jens képén látszik még egy másik mozdony is ezen a sínen. Amit, ha úgy veszünk, lehet pont a 601-es mérővonat vágánya is, csak a másik irányból, hm? Vagy azért ennyire nem kicsi a világ? :)) )
Pedig a kerékképlet, bár kevéssé látszik, 651-esre utal. A kazánméret meg egyértelműen: ez egy kis méretű síktűzszekrényes, a 601-esnek meg egy kétfejű Brotan-Fialovits kazánja volt, a burkolólemez hátulja a
Amúgy alapból a 601-esnek sem volt ilyen kotróizéje, csak rátették. :))
A MÁVAG-udvari fotón például nincs rajta, amik vannak róla képeim, azok egy részén szintén nincsen rajta ilyen. CSD636-os korukban megint nincs. De például ama bizonyos fiumei képen rajta van, vagy az Ezüst Könyvben a módosított hengeröntvényű 601-esnél megintcsak rajta van.
Úgy látszik, hogy csak a déli vonalakra tették rá?
(Közben megtaláltam a "Mérővonat Erdélyben" c. képet. Már nem is tudom, kitől nyúltam, talán Gumidanitól? Biztos hozzájárul, hogy föltöltsem ide :)) )