Keresés

Részletes keresés

M41 2202 Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11868

424.247-es gőzmozdony elülső kerekén látható egy szerkezet. Arra lennék kíváncsi mi célt szolgál? Köszönöm a válaszokat.

 

hkv Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11867
A 424-es mozdonyos képek azok sajűát készítésűek?
Előzmény: gumidani (11866)
gumidani Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11866

Szerénységem tiltja, hogy ideírjam. de a jobboldalon ott olvasható.

Előzmény: hkv (11864)
jens Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11865

BlackStar

Hogy hogy melyik csapat??

Nem értem a kérdést.

Ha lezs egy kis kedvem meg időm

feltöltöm valahova a képeket.

Előzmény: BlackStar (11832)
hkv Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11864
Véletlenűl nem tudod kié is pontosan ez a képtár?
Előzmény: gumidani (11857)
jens Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11863

Még egy pár képeslap, aztán igérem mostmár nem teszek fel többet! :))

Csap Indóház 1900-10? körül,

 

Gombos gőzkomp 1910körül,

 

Komárom, II.o. vasuti kocsival,

 

Ha igaz akkor Békécscaba,20-as évek,

 

 

Pozsony 10-es évek,

 

Sepsiszentgyörgy, 1920? körül.

Van még kép, majd azok is felkerülnek,

addig is nézegessétek egészséggel.

Ja és kösz a sok infót! :)

rm40 Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11862
Az az említett 2 db I f. osztályú gép. Ezeket a kísérletek végeztével átalakították tandem-kompaundra; végső pályaszámuk 222,094-095 volt.
Előzmény: BlackStar (11860)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11861
Ezek a magyar Mallet gépek állatul néztek ki nagyon :)))
Előzmény: gumidani (11857)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11860

Pedig nem. Akkor bontották volna le, ha a Fialovits Béla által javasolt iker-túlhevítőssé történő átalakítás megvalósul. Ez azonban csakk jellegrajzig jutott el.

Biztos ez? Az Ezüst Könyvben van sima iker 222-es.

(Vagy nem? Nekem full úgy rémlik)

Előzmény: rm40 (11856)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11859

Igen, minden olyan képet, amit megmutatok, más is megnézhet.

Köszi! :))

(hogy tudtam má', hogy kitől van... mostanában szokatlanul éles a memóriám...

Na mennem kell... hova is? :)) )

 

Igen, minden olyan képet, amit megmutatok, más is megnézhet. Kinyílik a bicska a zsebemben az olyan szövegre, hogy "Ezt csak neked mutatom meg, más ne lássa!"

Ez az!

Nekem is az összes fotóm fönnvan a neten!

(Kivétel a zárolt szekció: amin a fórumba írogatók arcra láthatók, vagy azonosíthatók, vagy hasonlók - amiről nem én döntök, hogy publikálom-e)

Előzmény: gumidani (11855)
gumidani Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11858

A 651-esen levő hókotró-vitához:

Szerintem telente arra a mozdonyra szerelték a hókotrót, amelyikre jónak látták. Ezzel szerintem nem érdemes foglalkozni. A mellékelt kép alapján drezinára szerelve is el tudom képzelni.

gumidani Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11857
Előzmény: BlackStar (11846)
rm40 Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11856

> Hogy lebontották a tandem hengereket bizonyos gépeknél, az biztos.

 

Pedig nem. Akkor bontották volna le, ha a Fialovits Béla által javasolt iker-túlhevítőssé történő átalakítás megvalósul. Ez azonban csakk jellegrajzig jutott el.

Előzmény: BlackStar (11854)
gumidani Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11855

"Gumidanitól? Biztos hozzájárul, hogy föltöltsem ide "

Igen, minden olyan képet, amit megmutatok, más is megnézhet. Kinyílik a bicska a zsebemben az olyan szövegre, hogy "Ezt csak neked mutatom meg, más ne lássa!"

Egyébként ezt nem is én csináltam, mert akkor még nem is volt fényképezőgépem....

Előzmény: BlackStar (11842)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11854

Ajvé... A két típusnak semmi köze egymáshoz.

Ühüm...

Ezt nem tudtam. :(
Hogy lebontották a tandem hengereket bizonyos gépeknél, az biztos.

 

a századfordulón ezek voltak a legfontosabb és legerősebb gyorvonati gépek. A legtöbbet 1932-33-ban selejtezték ki, az utolsó példány 1951-ben került ki az állagból.

És mikor építették át egy részüket Brotán kazánosra?

Előzmény: rm40 (11852)
gumidani Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11853
A 4. kép (1659) szerepel az "ezüstkönyvben" 1.193 számon. DV 32c
Előzmény: jens (11803)
rm40 Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11852
> 1: 222-es sorozat (Wolf-Tandem hengerelrendezésű 2x iker/kompound gép, jóó ritka, és később ezeket visszaépítették síma 220-asnak, amiből máig is van 1 működő). Nem tudom, hol készülhetett, talán a többiek?

 

Ajvé... A két típusnak semmi köze egymáshoz. A 222 sorozat (korábban I e. oszt.), egyébként Kordina Zsigmond legjellegzetesebb mozdonya a négyhengeres tandem gépezet túl jóval nagyobb és magasabban fekvő kazánnal (2,98 m2 rostély- és 134,9 m2 összes fűtőfeleület), más kialakítású védházzal, nagyobb szerkocsival stb készült. Még csak ritka sem volt, 93 db db készült belőlük, + a kettő db kettő darab I f. osztályú kéthengeres ikergépet is átalakították ilyenné; a századfordulón ezek voltak a legfontosabb és legerősebb gyorvonati gépek. A legtöbbet 1932-33-ban selejtezték ki, az utolsó példány 1951-ben került ki az állagból.

Amúgy a tervezés és 71+2 db mozdony a MÁV Gépgyárában épült, 6 db a WLF Flodirsdorfnál, 6 db a bécsújhelyi Siglnél, 10 db pedig a bécsi Mf. d. StEG-nél készült.

 

Részletes tanulmány van róluk az 1989-es Vasúthistória Évkönyvben.

 

Előzmény: BlackStar (11834)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11851

Találtam egy pár képet, azt még felrakom....

 

1: Hmm. Mi lehet ez a moci? Keskeny nyomközű, kisméretű, alacsony, viszont eléggé hosszú kazánnal. A gőzdóm relatíve hátul van, mint pl. a Kincsesnél. Mi lehet ott a kémény és a gőzdóm között? Gólyafészkes szikrafogója van, nálunk szereltek gyárilag ilyen kéménnyel mozdonyt? Mintha a cseheknél lett volna divat? A sátornak az íve olyan, mint amilyen a 387-es sorozatnál (CSD U35.1). Szóval nem tudom :-/

3: áll benn két 377-es. Király :))

Volt a DV-nek 377-ese 1908-ban? :-O Vagy csak bejártak a helyi MÁV szerelvények?

6: Király :))

7: Érdekes ez a fotó. Rajta szerintem egy 490-es van. Viszont nem az eredeti kivitel, hanem az a tuning verzió, ami pl. a rompókoknál is futott 764-es sorozat néven, és kicsit nagyobb kazánátmérőjű, mint a sima 490-es. A tolattyúszekrény formája is egyezik.

Létezett volna 2 különböző kazánméretű 490-es??

Előzmény: jens (11830)
gumidani Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11850
A sikátoron (Varannó utca) a napokban minden akadály nélkül végigsétáltam. 
Előzmény: division by zero (11829)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11849

Beteszek egy szép képeslapot egy óriási gőzkazánról, a 601 sorozatból!

(amit erre írtam, azt elnyelte az index, az a büdös ribanz... :((( )

Előzmény: jens (11824)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11848

Ezért sem hiszem el, hogy semmi nem maradt belőlük.

Nem volna rossz találni valahol egy főkeretet... csak úgy heverne a fűben a helyi depó használaton kívüli, gazos részén... mittomén, a szerbeknél, vagy Tökörkországban... :)))
Eh :-/

Előzmény: seTTebello (11840)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11847

Közben azon goldolkozom, hogy hol készülhetett erről az 1659 - es sz. mozdonyról a kép, és mi az az izé a tetején. Olyan, mintha a villamos egyvágányú lenne.

Izé. Az ilyen dobnak tűnik. Pár mozdony tetején volt ilyen, de nem vágom igazából, hogy micsoda. Talán mintha az Ezüst Könyben a 91-es sorozatén lenne egy ilyesmi?

Persze lehet, hogy a háttérben van csak valami, lehet, hogy svájci módra az áramszedő helye, meg lehet, hogy fogalmam sincs. Na jó, ez utóbbi biztos :)))

Előzmény: seTTebello (11821)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11846

Az nem jelent semmit, az 601-esnek is legalább kétféle volt.

Hm?

Mi volt ez a kétféle?

Egyáltalán, nem lehe,t hogy legalább egy ilyen tolóka maradt valahol elfekvőben?

Vagy a kallódó vas ----> MÉH ---> kocsma népénél ilyesmi kizárt? :-/

 

az ebből fakadóan hosszab kénény, meg a háromtengelyes merevkeretes, a 324-esek M-jellegével azonos vagy nagyon hasonló szerkocsi egyértelművé teszi.

Tényleg, akkro ki is zártuk, hogy a cseszkó időkből legyen ez a fotó. Ők azt hiszem, egyből lecserélték 4 tengelyesre a szerkocsikat, és túlhevítősre tuningolták a mocikat.

 

Előzmény: rm40 (11819)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11845

De jó, nem fejeztem be :)))

 

Pedig a kerékképlet, bár kevéssé látszik, 651-esre utal. A kazánméret meg egyértelműen: ez egy kis méretű síktűzszekrényes, a 601-esnek meg egy kétfejű Brotan-Fialovits kazánja volt, a burkolólemez hátulja a sátor tetejéig ért.

Előzmény: BlackStar (11842)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11844
Itt egyiknek sincs ilyen kotrója:
Settebello, ez az utolsó képed a KSOd-nak szállított 651-es. És a MÁV szokással ellentétben jó alul vannak a lámpái, mint a Jens által belinkelt képen is. Nem lehet, hogy ez egy KSOd gép?
(Közben nézegetem a 651-es képeimet, és úgy lácc, lenti lámpával szállítottak a MÁVnak is egy sorozatot. Különben is, mintha az derengene, hogy a kassaóderbergi gépek Brotan-Defner kazánosak lettek volna. Viszont ezen a képen inkább síktűzszekrényesnek tűnik a mozdony. Sőt, ha már úgy nézzük, a VIm sorozat a MÁV szerint volt. Na most akkó' mi van? :-O
Aztán ahogy tovább nézegetem a képeimet, kiderül, hogy tulajdonképpen alig volt 651-es magasra tett fényszórókkal... Hm. Mi lehetett ennek az oka? Elvileg a gyárból is alacsonyra helyezve jöttek ki, meg a cseszkóknál is helyi szabványúra berhelt lámpákkal futottak?. Bár nekem van 1 tippem: ilyenekkel futtatták a hóekéket, és hogy átlásson fölötte, illetve átlátszódjon. A 651 amúgy olyan igazi hóekéző gép lehetett, nagyon nagy vonóerő, és kis méretű kazán. Annyira nem hegyigép, viszont a mallet indításkori kígyózó hajlama miatt tolatásra sem lehetett az igazi.
Jéé. Ez a kép megvolt nekem is :-O
Amúgy Jens képén látszik még egy másik mozdony is ezen a sínen. Amit, ha úgy veszünk, lehet pont a 601-es mérővonat vágánya is, csak a másik irányból, hm? Vagy azért ennyire nem kicsi a világ? :)) )
Előzmény: seTTebello (11818)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11843

Ezen a képen egyértelműen felismerhetők a gyönyörű 327-es karcsú vonalai.

Tisztára olyan a 327-es, mint a régebbi Jaguarok, így összhatásra, nem? :))

Amúgy szerintem amíg az ember nem lát ilyent élőben, addig nem is fogja fel, hogy ez milyen egy elegáns gép.

(Mostanra már csak a 327, 141  maradt meg, iszonyatos állapotban... hát mondjuk képzelőerő kell hozzá... :((( )

Előzmény: rm40 (11817)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11842

A 651 - nek nem volt ilyen kotrója elől.

Pedig a kerékképlet, bár kevéssé látszik, 651-esre utal. A kazánméret meg egyértelműen: ez egy kis méretű síktűzszekrényes, a 601-esnek meg egy kétfejű Brotan-Fialovits kazánja volt, a burkolólemez hátulja a

Amúgy alapból a 601-esnek sem volt ilyen kotróizéje, csak rátették. :))

A MÁVAG-udvari fotón például nincs rajta, amik vannak róla képeim, azok egy részén szintén nincsen rajta ilyen. CSD636-os korukban megint nincs. De például ama bizonyos fiumei képen rajta van, vagy az Ezüst Könyvben a módosított hengeröntvényű 601-esnél megintcsak rajta van.

Úgy látszik, hogy csak a déli vonalakra tették rá?

(Közben megtaláltam a "Mérővonat Erdélyben" c. képet. Már nem is tudom, kitől nyúltam, talán Gumidanitól? Biztos hozzájárul, hogy föltöltsem ide :)) )

 

Előzmény: seTTebello (11816)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11841
A 32c helyében nem vagyok biztos. Csak azért írtam Sopront mert ott volt villamos és DV is volt.
Előzmény: BlackStar (11838)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11840
Ez egy ismert kép, de nagyon jó. Látszik rajta, milyen hatalmas volt a 601. Ezért sem hiszem el, hogy semmi nem maradt belőlük.
Előzmény: jens (11824)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11839

6. DV 429 később 323,9 sorozat. (A  kkStB 329 (= III t. oszt. később 323 sorozat) túlhevítős , szintén kompaund változata.)

,9? Ez még a listámban sem szerepelt :-O

Előzmény: rm40 (11812)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!