Mellékelek egy képet, amirol fogalmam sincs hol készulhetett. Írva nincs rá se alá semmi, egy azóta elhunyt pap barátomtól kaptam de o se tudta megmondani hol készulhetett.
Ez a Dr. Kubinszky elég nagy guruja lehet a témának. 6-8 könyven biztosan láttam már a nevét, a 424-esen, régi magyar vasútállomások, erdélyi építkezések, ilyesmi...
A Dr. Csiba József - féle könyv a Vasúthistória Sorozatban jelent meg 1994 -ben és újszerüen már nem kapható. Ez nem csupán söt nem is elsösörban fotóalbum.
Ezzel nem azonos RwMan által említett valóban tisztán fényképgyüjtemény, sajnos a szerzöje nem ugrik be. A Nosztalgia Kft. üzleteiben jó eséllyel ma is megvásárolható.
Karácsony előtt a Nosztalgia boltjában vettem a Nyugati pályaudvaron. Elképesztően jó képek vannak benne, de inkább képeskönyv, mint műszaki szakkönyv. Ez persze nem baj :)
jah meg még egy amit mindíg elfelejtek az a 424-es amit leemeltek a talapzatról milyen névre hallgatott?
A Gárdonyból elvitt gép már a füstiben lehet? Mert én nem láttam, bár egy területet nem jártam be lehet hogy ott volt? Jelesül a tolópad vasút felőli végénél nem mentem ki ott milyen gépet mosogattak?
Tegnap 11:54-kor elindula egy vonat Istvántelekről nyugati felé és azt ele kellett érnem. Mivel 10:30-kor különutakra léptem, ezért már nem értem vissza hozzátok, hogy elköszönjek. Bocs.
Igyekeztem mindent feljegyezni, de még mindíg nem jegyeztem meg, hogy az a gép amelyik még mindíg kinnt áll a szabad ég alatt az egykori kocsijavító előtt az melyik? Aztán volt benn a csarnokban agy 375-ös aminek nem tudom a számát az melyik lehet? Aztán a fal mellett egy lecsupaszított gép is volt az melyik lehetett? Ja a 424 07 fűtőgép ki volt leánykorában, és még egy fűtőgépes kérdés a 424 05 (Cellben fűtött) ki volt?
Elbújtak, de nagyon! A romos csarnok után balra kellett fordulni a fűtőgépnél, és továbbmenve párszáz métert, a kétszintes modernebb kinézetű épület mögött, az iménti úttal párhuzamos vágányon találhatóak.
Akkor tényleg nem találtak mást. Tegnap megnéztem, de mindkettő háromtengelyes szerkocsival járt. Arra gondoltam, hogy esetleg a 220 szerkocsija négytengelyes volt és ritkábban kellett megállni vízért, ami sztrájk esetén előny. De nem.