Keresés

Részletes keresés

skaloz Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15842

Enzo!

Puszta kíváncsiság: honnan szerezted a Jókai legújabb változatához az adatokat, mert nagyon pontosnak tűnik. (Ami mellesleg a többi képre is igaz).

Előzmény: Enzo (15837)
skaloz Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15841

Hali, Mindenki!

Először is köszi a gratulációkat, de a megvalósításban még sokan szerepeltek, így az ő nevükben is köszi!

Ami a szakma folytatását illeti, nos nekem túl sok már nincs hátra (úgy tíz-tizenöt szakmai év), de már jelentkezett olyan bátor mérnök hallgató, aki hajókkal kíván foglalkozni. Úgyhogy várhatóan tényleg nem fog kihalni a szakma, pedig de sokan tesznek keresztbe! azonban ez a topic is azt mutatja, bizony sokakat érdekel a hajózás!

Tom_ Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15840
Akkor így már nem titok, hogy a pár napja történt Balatoni hajók frissítésben honnan voltak a Jókai és a Vízvédelem adatai. Közvetlen a "szerzőtől"! :-))))))
Előzmény: skaloz (15836)
peye Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15839

skalóz

 

Gratulálok!!!!!!!!!

Vélem, még egy darabig nem fog kihalni a szakma. Építés-hajózás-javítás-építés-hajózás

Előzmény: skaloz (15836)
peye Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15838

Enzo

 

Bocsi, de úgy tűnik még kezdő vagyok ezen a szeren.

Jobban fogok figyelni és utána járok az ilyen "finomságoknak.
Bocsi

peye

Előzmény: Enzo (15837)
Enzo Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15837

Khmmm!

Örülök, hogy tetszik, de egy linknek azért jobban örültem volna. :( Nem véletlen, hogy nem itt közlöm őket, mégha az Index adatkezelési elvei enyhültek is a múltkorihoz képest.

 

Ugyanakkor szívesen olvasnék élményeket. Skaloz, gratulálok az "elkövetés"-eidhez! Nem tudtam, hogy Te voltál... :)

 

Előzmény: peye (15835)
skaloz Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15836

Peye!

A rajz nekem nem jött be, de valszeg Enzo képére gondoltál. Hozzánk is ebben a változatban érkezett meg. Szándékosan nem írtam állapotot, mert az leírhatatlan. Illusztrálásként csak annyit, a gépházban csak az üzemanyag tartályok maradtak meg, a hajócsavar tengelyt a tömszelencénél elvágták (a hajócsavart hasonlóan lovasították meg), a gyönyörű vörösfenyő fedélzetet csákánnyal több helyen beszakították, a fél hajó tele volt iszappal, amit az akkori tulajok megpróbáltak eltávolítani, de azért volt még benne, felszerelési tárgy, bútorzat semmi. Ebből kellett hajót készíteni! Hidd el nekem sem volt mindegy így látni ezt a Hajót, amin a 60-as években igen sokat utaztam, épp ezért örültem, amikor Vanyolai Sanyi elhatározta, feltámasztja és visszaviszi a Balatonra. Aztán az lett belőle, amit ma látni. Bár több Jókai, kelén, Helka, Beloiannisz, Csobánc, Szigliget, Csongor és Tünde szelné a habokat! Talán több utas is lehetne...

Egyébként küldök egy másik balatoni hajóról képet, ő is az én elkövetésem.

 

Előzmény: peye (15834)
peye Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15835
Előzmény: skaloz (15828)
peye Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15834

skalóz:

Amikor hajóztam rajta, így nézett ki:

3. rajz, fentről

Előzmény: skaloz (15828)
skaloz Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15833

trophy!

Amit a szárnyashajókról írtál, az valóban igaz, ha leveszi a gázt, szinte azonnal lesüllyed, a szárnyak, meg a hajótest maga igen nagy ellenállást fejt ki, ezért igen gyorsan megáll. Normál esetben nem is csinálják, mert az utasok számára kellemetlen lehet.  Ami  a manőverezési képességét illeti, az nagy sebességen természetesen más, mint vízkiszorításos üzemben, de gépkocsival sem lehet 120-szal bevenni egy derékszögű kanyart.

Előzmény: trophy (15832)
trophy Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15832

"...valamennyi gyorsjáratú hajónak minden más hajónak biztosítania kell..."

 

Bocsánat, ez félreérthető így. Helyesen:

 

....valamennyi gyorsjáratú hajónak minden más hajó számára biztosítania kell..."

Előzmény: trophy (15829)
peye Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15831

skalóz, Tom!

 

Én nem azt írtam, hogy csúnya, és sajna csak annyit tudtam róla, míg meg nem jelent a Dunán, hogy itt-ott látták és egyre rosszabb állapotban van.

Szerintem gyönyörű, amikor megláttam, megkönnyeztem.

Akkor már én is hajót vezettem, úgy találkoztam Vele és a gyermekkori álmommal, térben és időben egyszerre. Leírhatatlan érzés volt.

Én akkor hajóztam rajta, amikor még ferde orra volt.

Kormányosa, ha jól emlékszem Bodó Gyula bácsi volt, a tenyerére is emlékszem kb. 5-6 mm-es volt a rajta a bőr, berepedezve, a repedésekben rézrozsdáva. A kormánykeréken körbefutott egy kb. 6/8"-os sárgaréz cső, attól.

A GÜV. egy Nagy vezetéknevű fiatalember volt, ha jól emlékszem eredetileg kiugrott papnövendék volt./málnával itta a sört Siófokon a hatszögletűben/ Rengeteget tanultam tőlük szakmailag és emberileg is. A gépe egy 1956-os BuchaWolf /nem biztos, hogy helyesen írtam/ és 300 LE-s volt.

Ha jól emlékszem Siófok-Badacsonyt jártuk, meg néha diszkót, esténként.

Nagyön örülök, hogy a Hajó él, és valóban nagyon szép.

Köszönöm a képet.

Előzmény: skaloz (15827)
trophy Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15830

Már régóta akrtam mondani, hogy olyan hogy "hajózóút" nincsen. Olyan van, hogy "hajóút". Engem anno a Sóderos-Busa Pista bá-HaJo (Komszomol Jóska) parancsnok úr féle vizsgabizottság majdnem kivágott a vizsgáról emiatt.

 

...csak mert szoktunk a részletekre is figyelni....

Előzmény: Bócman (15817)
trophy Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15829

Azt, hogy ez hogyan fog megállni nem tudom, de a szárnyashajóknak siklásból (kiemelt állapotból) nem kell hosszabb út a megállásig, mint Pl. egy völgymenő tolt karavánnak, vagy egy két gyengébb hátrával rendelkező nagygéphajónak. A műveletezési képessége sem rosszabb semmivel, sőt! Nem véletlen, hogy a HSZ úgy rendelkezik, hogy valamennyi gyorsjáratú hajónak minden más hajónak biztosítania kell a műveletezési, vagy menetirány megtartásához szükséges elsőbbséget.

 

 

 

Előzmény: MALWIN (15816)
skaloz Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15828

Hali!

Az előző képet a Jókairól Vanyolai Sanyitól kaptam, az előbb elfelejtettem feltüntetni.

Előzmény: skaloz (15827)
skaloz Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15827

Peye!

De gustibus...  Amikor 1991-ben sólyára vettük a kibelezett (ezt szó szerint értsd, mert semmi nem volt benne, a csupasz acélszerkezeten kívül) hajót, az akkori tulajdonosnak több variációt is elkészítettünk, és neki ez a változat tetszett. Aztán az orr elkészült, és Vanyolai Sanyi már így látta meg és vette meg, hogy felújítsuk. Tekintettel arra, hogy ez a külalak nem volt erőteljesen eltérő a Balatonon üzemelő hajókétól, megmaradt, nem láttuk értelmét az újabb darabolásnak.

Azóta már páran kifogásolták, hogy miért nem maradt meg a régi függőleges orrtőke, de ugyanígy kifogásolható, hogy miért nem tartottuk meg a ferde orrot (A hajón egyébként rajta volt mindkettő!!, sokáig filóztam rajta, hogy kívülről miért hosszabb, mint belülről). De ezen az alapon kifogásolni lehetne, hogy miért változott  a felépítmény, a belső elrendezés és még sok minden. A lényeg szerintem, hogy a Balatoni Hajózás történetéhez méltó hajót sikerült a druszámmal (és a felújításban közreműködő munkatársakkal) összehozni.

 

 

Előzmény: peye (15803)
skaloz Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15826

Bócman!

Tökéletesen igazad van! Sajnos már 1967-ben elkezdődött a magyar hajóépítés szétverése, amikor megszüntették a Duna-tengerjárók, ill. a tengerjárók építését Angyalföldön. Ez a folyamat azóta is halad és szinte töretlenül. Ma már lassan egyetlen komolyabb hajógyár ill. javítóműhely nincs a Dunán, és lassan a tiszaiaknak is befellegzett. A kormányok elképzeléseibe a hajózás valahogy sohasem illeszkedett be. Én mindössze azt nem értem, hogy miért utálják?

Előzmény: Bócman (15387)
Tom_ Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15825
A Magyar helyesírás szabályai és a Műszaki helyesírási szótár szerint is rövid "o" az árboc. Én is rosszul tudtam, tényleg csalóka a kiejtése.
Előzmény: skaloz (15824)
skaloz Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15824

Gusztáv!

Az utóbbi időben elég sok hajós cikket fordítok oroszból, és minden fórum (a Helyesírás ellenőrzőktől a Helyesírási szótárig) rövid o-val írja az árbocot. Pedig az én nyelvem is viszket, meg a fülem is csípi, mert hallani és kiejteni hosszú ó-val szoktuk. Légyszí, adjál meg valami forrást, ami egyértelműen a hosszú változatot írja elő helyesnek.

Előzmény: Adamis Gusztáv (15654)
skaloz Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15823

Bócman!

Pedig a hajón bizony van zászló! Korábban használták a kézi jelzőzászlókat, és a fordított kitérést kérő kék zászlót, amit a kormányállásból vagy a hídról kellett lengetni, bizonyos esetekben. És a köteles kompokon is fehér zászlót kell kitűzni, értesítendő a hajózókat  a kompkötél felhúzott vagy leengedett állapotáról.

Persze a hajó jelképei a lobogók, és én is ideges vagyok, ha valaki zászlót emleget ezen a területen.

Bocsi, hogy ilyen későn reagálok a hozzászólásodra, de Tom csak ma hívta fel afigyelmemet erre az oldlara!

Jó hátszelet!

Kalóz

Előzmény: Bócman (15759)
Tom_ Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15822
Frissítettem a Balatoni hajók honlapot. Feltettem Enzo nagyszerű hajórajzait és Balatonról készült tájképeket. Kaptam Enzo-tól egy Jókait is, ami 1913-tól a hajó 4 különböző formáját mutatja be. Köszönet érte!
edesviz Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15821
Tisztel Csónakmester Úr,

A fent emlitett példában, a probléma a következő volt, milyen radart használtak, az eset a tengeren volt, olyan terület szélén +- 200 m, ahol a komp is közlekedhetett, de igen csak a határon. A szél viszonyok az észleléstől, a komp irányváltoztatásától nem tették már lehetővé a kitérést a kis hajó számára.A komp személyzete pedig nem tett meg mindent, a hajó vezetője éppen könnyitett magán a dupla 0-val jelölt helyen. A redrejuk felbontása nem volt elegendő. De a kishajó lehetett volna egy mentősziget is, amin 3 hajó törött van. Azt is elütötték volna. Tudomásom szerint Europa nagy részében is sebesség korlátozás van, és meg van határozva mennyi a maximális sebességed, ha autóval közlekedsz.

Nem vagyok ellene a technikai fejlesztéseknek, de a közlekedési szabályokat a mindenki számára elviselhetővé kell alakitani. Ha valaki nem tartja be a szabályokat, akkor vessen magára. Ha nem tér ki a fürdökádas, nagyon sajnálom, de nem lehet mit kezdeni vele. Adott esetben a komp vonalán keresztbe tüzzenek ki "zebrának megfelelő" kersztezési lehetőséget, ahol a lassab jármüvek biztonságosan komphajózási utoldalt tudnak váltani.

A dolgot csak azért forszirozom, mert a Bodeni tavon is hamarosan indul egy katamarán gyors komp Konstanz-Friedrichhaven vonalon, és Bahartosainknak is lehet még egy pár dobásuk, mondjuk Boglár Révfülöp viszonylatban.

A Rajnai bárkasürüségre annyit, hogy 1994. dec közepén egy vasárnap délután 1/2 2 és naplemente között Köln-Porz-ban iszogattam a kávémat, egy parti kávézóban, 10 km kilátással a patakra. Legkevesebb kettő, legtöbb 14 volt az egyszerre látható hajók száma. Iszonyatos volt a forgalom.


Édesviz
Előzmény: Bócman (15817)
dunaimentők Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15820

 

 "A PRHV horányi üzemében "

Na ebből az üzemből lett az ELMATECH Yacht Club.

Az üzemcsarnok üresen áll, a régi csárda épülete lassan összedől és a kikötőben is csak elvétve áll motorcsónak! Írtunk nekik egy levelet, hogy üzemeltetnénk a létesítményt, természetesen fizetnénk is érte, de elzárkóztak előle. Állítólag más terveik" vannak!

Öt éve haldoklik az egész, nem csinálnak semmit. Gondolom az a terv, hogy lepusztul, összedől az egész, akkor lesz jó! ÉLJEN A PRIVATIZÁCIÓ!!!

Előzmény: Ramsau83 (15812)
dunaimentők Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15819

NA igen!

Aug. 20 mindíg egy dráma a vízen, az összes félkegyelmű azt hiszi, hogy a Dunáró kell néznie a tüzijátékot!

De egy sima nyári hétvégén is láthatsz csodákat!

Az a meglepő, hogy az evezősök - akikről azt feltétlezném, hogy vízen járó emberek - is hihetetlen felelőtlenek.

Nyáron láttunk egy csapatot, akik a Dkeszi strand alatt a hajózóút közepén csorogtak lefelé egymás mellett 5 kenuval, úgyhogy véletlenül sem fért el mellettük egy hajó. Persze ahogy lenni szokott pont ilyenkor jött lefelé egy kabinos. Volt nagy dudálás, meg egész erő hátra...

Mikor rájukszóltunk, hogy baj lesz még minket b.tak le, hogy nekik pont annyi joguk van a vízen lenni, mint a nagyhajónak!

Persze mikor rájöttek, hogy az nem tud megállni volt nagy menekülés!

erre mit lehet mondani????

A legszebb azomban az volt, mikor egy apuka egy NDK vászonkajakkal átment az éppen rakodó komp víz felöli rampája alatt, miközben a kisfia (10 év körüli) a kajakon HASALT! Égnek állt a hajam, a komposok meg meg akarták verni!

gondolom már sül a palacsinta! Jó szórakozást nektek, én meg majd jól irígykedem!

Előzmény: Bócman (15817)
Bócman Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15818

Malwinom, ez az autópályás dolog nagyon nem igaz.

 

A Rajnán bizony már ma is így hajózunk...

 

Folyamatos hajósor, fönek-lenek.

 

És bizony egy hajónál a 20-30 méteres oldaltávolság, meg az 50-100 méteres térköz az sokkal durvább, mint amikor a mögötted jövő majom ablaktörlője csiklandozza a  szőrt a tarkódon...

 

 

Előzmény: MALWIN (15816)
Bócman Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15817

Malwinbacodkezicsókolom, ha te most a gép előtt üddögéve netezel, akkor hogy érc föl délbe Pestre??????

 

Ami a gyors hajót illeti: anno az első gépjárművek előtt lobogós embörnek kellett szaladnia, hogy figyelmeztesse az utcza népét a kötzelgő fenevadra.

 

Ma ezen mindenki csak nevetne, kishazánkban a száguldozó köcsögök elütnek évi pár tucat embert, és megy a forgalom. Az ingerküszöb alá került az a tény, hogy a nagysebességű autók ölik az embereket.

 

Gondoljatok bele, ha reggel engedélyeznék hogy a légpárnások közlekedjenek a Dunán (ami egyébként jelenleg elméletileg nem is tilos), akkor az első baleset után még a vízcsapból is az folyna, hogy ezt a szörnyeteget be kell tiltani.

A második eset után lenne egy kis hőbörgés, aztán a harmadik-negyedik eset után már hír is csak akkor lenne belőle, ha valami ismertebb ember halna meg.

 

Egyébiránt szerintem sokkal veszélyesebb a dunai szárnyas-közlekedés, hiszen itt egy 4-5 km-es szakaszt láthatsz be, és ezen dönget lefelé 60-es tempóval a madár.

 

Ehhez képest a tengeren több tíz km-re ellátsz, azaz a dupla sebesség ellenére lényegesen több időd, no meg helyed van a manőverezésre.

 

A kérdés másik oldala, hogy az új eszközt mindenkinek meg kell szoknia. Meg kell tanulni, hogy miképpen kell együtt közlekedni.

 

És bizony az az igazság, hogy az esetek 99 százalékában nem a gyors nagyhajó a hibás, hanem a kis teknő...

 

Lásd az augusztus huszadikai eset, amikor a két barom fürdőkádas a Margitsziget fölött összekapaszkodva ereszkedett a hajózóút közepén, és még csak fel se néztek, hogy mit hangoskodik valaki?

 

3-4 kürtjelzésre se figyeltek fel, sőt, a makográfra is csak akkor néztek föl, amikor elkezdük emlegetni, hogy rólunk a festék se jön majd le, miközben beletapossuk őket az örökkévalóságba.

 

Teljesen világos volt, hogy fogalmuk sincs róla, hogy az a dudorászás nekik szól. Továbbmegyek, szerintem az sem tűnt fel nekik, hogy figyelemfelkeltő jelzést ad valaki.

Mi több, szerintem azt se tudták, hogy egyáltalán hajó dudorászik.

 

 

A fejlődést nem lehet (és szerintem nem is szabad) megállítani. Értelmes keretek között irányítani, terelni, az igen. De megállítani baromság.

 

Ennek a kompnak is meg kell szabni jó szigorúan, hogy milyen feltételekkel közlekedhet, oszt hadd menjen...

Előzmény: MALWIN (15816)
MALWIN Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15816

Nekem az a kérdés vetődött fel, hogy hogyan fog ez vészhelyzetben megállni?

És mi van akkor, ha egy részeg kapitány befordítja elé a hajót? Mire észheztérne, már átgyalogolt rajta ez a szörny.

Nem tagadom, szükség lenne ilyesmire, de a hajók nehezen  szoknák meg az autópályaeffektust (belenézel a tükörbe, és már el is ment melletted.)

Előzmény: edesviz (15815)
edesviz Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15815
Szia Malvin, igazad van, Durva.

A dolog nagyon szép és gyors is. Hasonlit a 60-as évek gyorsaági körpályás modellekhez, csak nagyobb.
A gyors kompok számomra egyébként közlekedési problémát vet fel. Németországban már volt egy baleset, ahol egy 7 méteres vitorlást gázolt egy katamarán gyorskomp. A vitorláson egy személy tartorkodott, és véletlenül nem lett semmi baja.


Édesviz
Előzmény: MALWIN (15813)
edesviz Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15814
Szia Tom, most vettem észre, hogy fent vannak a balatoni kikötő rajzok a honlapodon. Grat.
Talán A BAHART is feltehetné kicsit javitott formában. (Vendég helyek). A Keszthelyi uj vitorlás kikötő-t, pedig a Bahartról töltöttem le.
A rendészeti erők motoros történelmét is el lehetne késziteni.


Édesviz
Előzmény: Tom_ (15809)
MALWIN Creative Commons License 2005.01.22 0 0 15813

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!