Keresés

Részletes keresés

kvte Creative Commons License 2005.01.13 0 0 8901

A katonai 1:25'000 és az EOTR 1:10'000-es topotérképek adattartalma és pontossága között mennyire jelentős a különbség (turista szempontból) . Van erről infód?

Turista szempontból az 1:25 000-es bőven elég. Az 1:10 000-esnél egy lapra csak 4*6 km fér, tehát átlagos esetben egy óra alatt lemész róla, ráadásul tájoláshoz, a messzebről látszó helyek azonosításához éppen ezért még rosszabb.

 

Pontossága: a saját méretarányában mindkettő ugyanolyan pontos, kb. a 0,2-0,3 mm-es térképi távot kell a méretarányszámmal megszorozni. Adattartalom: nagyjából azonos, hiszen a topótérképeknél a cél azonos: jó áttekintést adni a terepen beazonosítható ojjektumokról.

 

A 25 000-esnek ven még két előnye: olcsóbb (575 Ft/ szelvény), és ami fontosabb: a 10 000-es sorozatban  még mindig botrányosan régi a térképek nagy része. Most vettem meg a Bélmegyer-Tarhos környéki erdőség térképeit, van olyan út, ami az 1986-os (19 éves!) Körös vidék I-es térképen már szerepel, de a most megvehető térképlapon még nincs rajta... Katonáék azért ennél jobban állnak, ott a nemrég kivágott erdőrészek is szerepelnek, vagy pl. a két hónapja átadott békéscsabai elkerülő út is szerepel tervezett nyomvonalként (de egy kis pontatlansággal).

 

A dolgot csak azért nem értem, mert a 10 000-eseket készítő FÖMI a földhivatalok felügyeleti szerve, és pl. az új utaknál a kisajátítási állományokból eljut hozzá a szükséges anyag cm pontossággal. De nem ez az egyetlen dolog, amit nem értek a topotérképeknél.

 

kvte

Előzmény: felazso (8859)
ssimi Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8900

Felkerült a www.matra.hu honlapra a Várak a Mátrában jelvényszerző túramozgalom felkeresendő várainak listája, részletesen leírt megközelítési
lehetőségekkel. A túramozgalom előreláthatóan április 2-án, a "Mátrai
túramozgalmak hétvégéjén" fog elindulni.

 

Üdv

ssimi

Előzmény: Zete (8898)
Lud Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8899
A Gödöllői-Dombságról melyik a legfrissebb kiadású térkép? Nekem Második kiadás van 1996, de gyanúsan hiányoznak róla utak.
Zete Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8898
"Az OKT-n én nem emlékszem járhatatlan részekre..."

Én igen, nem volt még oly rég, hogy elfeledjem a sitkei műút-Gérce közötti iszonyatot...
Sőt, pár éve még a Tömörd előtti rész - amit most már eltereltek, ha jól tudom - is pont ilyen volt.

Más:
Örülök a "Várak a Mátrában" létrejöttének! Vajon mikor lesz kész a füzet?
(Bár a kódoknak már kint kéne lenniük ugye, szal akár indulhatunk is...)

g8-s15 (8881)

"Itt nem szerveztetek "topic találkozót" még?"

Ebben a formában nem, de bármikor dobj egy üzenetet, ha indulsz valahová és szívesen látnál csatlakozókat.

felazso (8875)

Van egy felesleges KDP füzetem, sőt az eredetileg hiányzó pótlap is megjött hozzá. Ha kell, írjál, átadom.
Előzmény: nagypapi (8890)
g8-s15 Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8897

Én soproni startal számolok. Általában hétvégi túrákat csinálok. Kivétel az egy hetes őszi túra. Az idén így tettem meg a mátrai szakaszt. Majd március környékén szeretném folytatni az utat. Hajlandó vagyok kompromisszumokra a megteendő útvonalban.

 

Ami leggyengébb pont, az a Cserhát. Messze is van, rossz a közlekedés és a szálláslehetőség is. (Már utána néztem)  

Előzmény: Levcso (8887)
mosomedve Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8896
A matra.hu lapon fent vannak a "Várak a Mátrában" mozgalom érintendő pontjai az útvonalleírásokkal együtt. Lehet, hogy ebben az évben a Mátra gyakran felkeresett hegy lesz, az "Encián emlékek" gyüjtögetendő pontjai közül is jónéhány van itt.
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8895
Amennyire így fejből emlékszem, Somogysárd előtt (Szekszárd felől nézve), ennek a térképnek a közepén. 2002-ben, a legnagyobb nyárban. Esőben. :-)
Előzmény: HEV (8894)
HEV Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8894

Melyik részen?

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (8893)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8893
Velem is a DDK-n történt, a somogyi rengetegben.
Előzmény: nagypapi (8890)
nagypapi Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8892

Lehet, hogy ott megy, az Atlasz nem azt jelöli, és a szöveges részben is az áll, hogy a földút után pár méterrel kanyarodik le a jelzés.

Mindenesetre a földút mellett nem találtam jelzést.

Előzmény: Joeyline (8891)
Joeyline Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8891
Szerintem Kógyár és Felsőszenterzsébet között a széles úton megy a jel a szántó mellett...
Előzmény: nagypapi (8890)
nagypapi Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8890

Melyik volt az a szakasz?

 

Az OKT-n én nem emlékszem járhatatlan részekre, de a DDK-n tavaly volt ilyenben részem: Szentgyörgyvölgy-Kógyár után ahol az út É felé fordul Felsőszenterzsébet irányába, a térképen jelzett út (ösvény) teljesen járhatatlan, felvetődött bennem, hogy létezik-e egyáltalán. Kispistáztam itt (mea maxima culpa), a jelzett ösvénnyel párhuzamos szekérúton sikerült helyettesítenem ezt a szakaszt (amúgy semmivel nem volt így rövidebb, igaz, hosszabb sem).

Őriszentpéterről Bajánsenye felé egy szakaszon a volt vasút töltésén megy a Kék, de a tavalyi csapadékos évben teljesen benőtte a gaz, szerintem még egy ilyen év és teljesen járhatatlan lesz. Vagy ki kell majd tisztítani, vagy elterelni onnan a Kéket.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (8889)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8889
Nekam van machetám, csak kicsit élezni kellene. De nem érdemes megrongálni a bozótot, ahol nem muszáj, hadd jusson másnak is az élményből. :-))) Olyan útszakasszal egyetlenegyszer találkoztam, ahol szó szerint járhatatlan volt az út a bozóttól, órákig küzdöttem pár száz méterrel, és a végén pistázásra kényszerültem.
Előzmény: asciimo (8882)
HEV Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8888

A DDP útvonal változás térképek első nekifutásra kicsit nagyok lettek, most ujra felraktuk "butitva" igy már talán modemmel is érdemes letölteni.

 

http://www.siofokos.tvn.hu/

Előzmény: Joeyline (8879)
Levcso Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8887

Nem rémültem meg.

kb én is hasonló távokat választok teljesítménytúrára (30-50km), Kékezésre meg rövidebbeket (20-30km)

 

Nagyvázsony-Szentbékkálla vagy Dobogőkő-Téglagyár érdekel a közeljövőben. (Győri starttal télen nem merészkedek messzebbre, mert utálok sötétben autókázni)

 

Szerintem ha meghírdeted az időpontot, hogy mikor melyik szakaszra mész, akkor az érdeklődők úgyis meg fognak keresni.

 

Ha jól emlékszem decemberben volt egy találkozó. olvass vissza kb olyan -1,5hónapot a topicban.

 

L.

Előzmény: g8-s15 (8881)
padler Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8886
Rákérdezek majd, hogy van-e külön a plusz lapból. Az én füzetembe már behelyezték, szóval ha nincs, akkor küldhetek egy másolatot.
Előzmény: Jesper Olsen (8884)
Jesper Olsen Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8885
Önös érdekből arra szavaznék, hogy a Tátikánál kezdd. :-))
Előzmény: asciimo (8882)
Jesper Olsen Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8884
Nekem csak a kijavított oldal kellene (a duplán szereplő másik oldal helyett). Nem tudja valaki, hogyan/hol lehetne megszerezni?
Előzmény: padler (8876)
olahtamas Creative Commons License 2005.01.11 0 0 8883
Karácsonykor a Bécsi úti Mountex-ben láttam bozótvágót és én is erősen elgondolkodtam a vásárláson.
Előzmény: asciimo (8882)
asciimo Creative Commons License 2005.01.11 0 0 8882
En nem fogom vissza magam kekezes kozben sem.
Legutobb a Sarvar-Sümeget csinaltam egy nap alatt. Pedig nem egy rovid darab, igaz szint sincs benne sok. Mondjuk ez a 74 kilometer volt a leghosszabb kekezesem, ezt meg a Kinizsi sem übereli.

Viszont identöl atallok a bozotpusztito kekezesre. Megrendeltem 3 Normal meretu bozotvago kest, A Tatikaval kene kezdeni, vagy a Osagard-Felsopetennyel. Vagy Hollohaza-NagyMilic-cel. Vagy Bakonynana-Nagyesztergarral. Van feladat boven.

Előzmény: g8-s15 (8881)
g8-s15 Creative Commons License 2005.01.11 0 0 8881

Nem akartam senkit megrémiszteni. A kéknél legfeljebb napi 20-30km-t teszek meg. Szép kényelmesen. Közben elbámészkodva, fényképezgetve stb. A 30-50km az mind teljesítménytúra.

Köszönöm web ajánlatot.

 

Volt itt olyan szándékom, hogy esetleg összehozni egy közös túrát.

 

Itt nem szerveztetek "topic találkozót" még? Más topicosokkal már voltamilyenen.

 

Előzmény: Levcso (8872)
emgergo Creative Commons License 2005.01.11 0 0 8880

Kérdés az Encián Emlékek pontgyűjtőihez:

 

Kint vannak-e már az Encián-kódok a terepen? El akarok menni a Nagymaros-Zebegény szakaszra, de nem akarok fejjel a falnak menni, kód nélkül :-)

Joeyline Creative Commons License 2005.01.11 0 0 8879
Jók a térképek, én is a hivatkozott oldalon lévőként azonosítottam a nyomvonalat novemberben.
Előzmény: HEV (8877)
Joeyline Creative Commons License 2005.01.11 0 0 8878

Van.

Legalábbis van átfedés a hiányzó szakaszokban a 3. teljesítéshez.

De jelenleg nem az OKT a cél, azt most pihentetem kicsit.

Előzmény: g8-s15 (8861)
HEV Creative Commons License 2005.01.11 0 0 8877
DDP.

Fodor Péter a Somogy megyei TSZ -től megküldte az általa felfestett DDP szakasz jelenleg aktuális utvonalának térképeit Az Észak-Somogy , Siófok - Zala közötti részt pontosan lefedő 6 db térkép a honlapunról letölthető.

http://www.siofokos.tvn.hu/




padler Creative Commons License 2005.01.11 0 0 8876
OK. Ha kell még valakinek KDP igfüzet, írjon csütörtökig ide vagy a mail címemre, azzal együtt, hogy 01.23-án vagy máshogy szeretné átvenni. Remélem, hogy kapok.
Előzmény: felazso (8875)
felazso Creative Commons License 2005.01.11 0 0 8875
Igen, persze KDP füzet.
A múlt héten (jan 3-7) nem volt az MTSz-ben. :-(
Úgyhogy élnék a lehetőséggel és 2 (kettő) db-ra ígény tartok.

Előzmény: padler (8871)
felazso Creative Commons License 2005.01.11 0 0 8874
info:
A Gödöllői Kéktúra hossza (a vasúti perontól-peronig)
a szombati mérésünk alapján:
20,22 km -re jött ki.
padler Creative Commons License 2005.01.11 0 0 8873
Hát akkor tényleg nem egy kategóriában vagyunk. A 30-50 nekem sok, bár 30-ig szeretnék fejlődni. De vannak itt többen, akik teljesítménytúráznak is.
Előzmény: g8-s15 (8869)
Levcso Creative Commons License 2005.01.11 0 0 8872

Szia,

 

Nagyvázsony-Szentbékkálla nekem is hiányzik.

Téglagyár és Mátraverebély között csak a Dobogókő-Magyarkút és Cserhátsurány-Bableves-csárda van meg.

Az abszolut deficites rész nálam Siroktól keletre fekszik, kemény 0=nulla méter, pedig már 2,5 éve kékezek.

a ttt.tr.hu-n a kéktúra fórumokban olvashatsz még értékes infókat a szakaszokról, bélyegzőkről.

 

L.

 

 

Előzmény: g8-s15 (8861)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!