A katonai 1:25'000 és az EOTR 1:10'000-es topotérképek adattartalma és pontossága között mennyire jelentős a különbség (turista szempontból) . Van erről infód?
Turista szempontból az 1:25 000-es bőven elég. Az 1:10 000-esnél egy lapra csak 4*6 km fér, tehát átlagos esetben egy óra alatt lemész róla, ráadásul tájoláshoz, a messzebről látszó helyek azonosításához éppen ezért még rosszabb.
Pontossága: a saját méretarányában mindkettő ugyanolyan pontos, kb. a 0,2-0,3 mm-es térképi távot kell a méretarányszámmal megszorozni. Adattartalom: nagyjából azonos, hiszen a topótérképeknél a cél azonos: jó áttekintést adni a terepen beazonosítható ojjektumokról.
A 25 000-esnek ven még két előnye: olcsóbb (575 Ft/ szelvény), és ami fontosabb: a 10 000-es sorozatban még mindig botrányosan régi a térképek nagy része. Most vettem meg a Bélmegyer-Tarhos környéki erdőség térképeit, van olyan út, ami az 1986-os (19 éves!) Körös vidék I-es térképen már szerepel, de a most megvehető térképlapon még nincs rajta... Katonáék azért ennél jobban állnak, ott a nemrég kivágott erdőrészek is szerepelnek, vagy pl. a két hónapja átadott békéscsabai elkerülő út is szerepel tervezett nyomvonalként (de egy kis pontatlansággal).
A dolgot csak azért nem értem, mert a 10 000-eseket készítő FÖMI a földhivatalok felügyeleti szerve, és pl. az új utaknál a kisajátítási állományokból eljut hozzá a szükséges anyag cm pontossággal. De nem ez az egyetlen dolog, amit nem értek a topotérképeknél.
Felkerült a www.matra.hu honlapra a Várak a Mátrában jelvényszerző túramozgalom felkeresendő várainak listája, részletesen leírt megközelítési lehetőségekkel. A túramozgalom előreláthatóan április 2-án, a "Mátrai túramozgalmak hétvégéjén" fog elindulni.
"Az OKT-n én nem emlékszem járhatatlan részekre..."
Én igen, nem volt még oly rég, hogy elfeledjem a sitkei műút-Gérce közötti iszonyatot...
Sőt, pár éve még a Tömörd előtti rész - amit most már eltereltek, ha jól tudom - is pont ilyen volt.
Más:
Örülök a "Várak a Mátrában" létrejöttének! Vajon mikor lesz kész a füzet?
(Bár a kódoknak már kint kéne lenniük ugye, szal akár indulhatunk is...)
g8-s15 (8881)
"Itt nem szerveztetek "topic találkozót" még?"
Ebben a formában nem, de bármikor dobj egy üzenetet, ha indulsz valahová és szívesen látnál csatlakozókat.
felazso (8875)
Van egy felesleges KDP füzetem, sőt az eredetileg hiányzó pótlap is megjött hozzá. Ha kell, írjál, átadom.
Én soproni startal számolok. Általában hétvégi túrákat csinálok. Kivétel az egy hetes őszi túra. Az idén így tettem meg a mátrai szakaszt. Majd március környékén szeretném folytatni az utat. Hajlandó vagyok kompromisszumokra a megteendő útvonalban.
Ami leggyengébb pont, az a Cserhát. Messze is van, rossz a közlekedés és a szálláslehetőség is. (Már utána néztem)
A matra.hu lapon fent vannak a "Várak a Mátrában" mozgalom érintendő pontjai az útvonalleírásokkal együtt. Lehet, hogy ebben az évben a Mátra gyakran felkeresett hegy lesz, az "Encián emlékek" gyüjtögetendő pontjai közül is jónéhány van itt.
Az OKT-n én nem emlékszem járhatatlan részekre, de a DDK-n tavaly volt ilyenben részem: Szentgyörgyvölgy-Kógyár után ahol az út É felé fordul Felsőszenterzsébet irányába, a térképen jelzett út (ösvény) teljesen járhatatlan, felvetődött bennem, hogy létezik-e egyáltalán. Kispistáztam itt (mea maxima culpa), a jelzett ösvénnyel párhuzamos szekérúton sikerült helyettesítenem ezt a szakaszt (amúgy semmivel nem volt így rövidebb, igaz, hosszabb sem).
Őriszentpéterről Bajánsenye felé egy szakaszon a volt vasút töltésén megy a Kék, de a tavalyi csapadékos évben teljesen benőtte a gaz, szerintem még egy ilyen év és teljesen járhatatlan lesz. Vagy ki kell majd tisztítani, vagy elterelni onnan a Kéket.
Nekam van machetám, csak kicsit élezni kellene. De nem érdemes megrongálni a bozótot, ahol nem muszáj, hadd jusson másnak is az élményből. :-))) Olyan útszakasszal egyetlenegyszer találkoztam, ahol szó szerint járhatatlan volt az út a bozóttól, órákig küzdöttem pár száz méterrel, és a végén pistázásra kényszerültem.
kb én is hasonló távokat választok teljesítménytúrára (30-50km), Kékezésre meg rövidebbeket (20-30km)
Nagyvázsony-Szentbékkálla vagy Dobogőkő-Téglagyár érdekel a közeljövőben. (Győri starttal télen nem merészkedek messzebbre, mert utálok sötétben autókázni)
Szerintem ha meghírdeted az időpontot, hogy mikor melyik szakaszra mész, akkor az érdeklődők úgyis meg fognak keresni.
Ha jól emlékszem decemberben volt egy találkozó. olvass vissza kb olyan -1,5hónapot a topicban.
En nem fogom vissza magam kekezes kozben sem.
Legutobb a Sarvar-Sümeget csinaltam egy nap alatt. Pedig nem egy rovid darab, igaz szint sincs benne sok. Mondjuk ez a 74 kilometer volt a leghosszabb kekezesem, ezt meg a Kinizsi sem übereli.
Viszont identöl atallok a bozotpusztito kekezesre. Megrendeltem 3 Normal meretu bozotvago kest, A Tatikaval kene kezdeni, vagy a Osagard-Felsopetennyel. Vagy Hollohaza-NagyMilic-cel. Vagy Bakonynana-Nagyesztergarral. Van feladat boven.
Nem akartam senkit megrémiszteni. A kéknél legfeljebb napi 20-30km-t teszek meg. Szép kényelmesen. Közben elbámészkodva, fényképezgetve stb. A 30-50km az mind teljesítménytúra.
Köszönöm web ajánlatot.
Volt itt olyan szándékom, hogy esetleg összehozni egy közös túrát.
Itt nem szerveztetek "topic találkozót" még? Más topicosokkal már voltamilyenen.
Fodor Péter a Somogy megyei TSZ -től megküldte az általa felfestett DDP szakasz jelenleg aktuális utvonalának térképeit Az Észak-Somogy , Siófok - Zala közötti részt pontosan lefedő 6 db térkép a honlapunról letölthető.
OK. Ha kell még valakinek KDP igfüzet, írjon csütörtökig ide vagy a mail címemre, azzal együtt, hogy 01.23-án vagy máshogy szeretné átvenni. Remélem, hogy kapok.