Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2005.01.04 0 0 255
Mikor a típust gyártani kezdték, Magyarország jelentös személyiségeiröl nevezték el a kocsikat: Árpád, Elöd, Huba, Tas, Szent István, Szent László, Mátyás király. Ezért az egész sorozat az "Árpád típus" megjelölést kapta. A ma üzemelö motorkocsi, ami eredetileg a Tas névre halgatott, az 1987-es felújitása során kapta az Árpád nevet.
Előzmény: pancserzoli (254)
pancserzoli Creative Commons License 2005.01.03 0 0 254
Ugy-e mindenki figyeli, micsoda különbség van a háromablakos és az ötablakos Árpád között? Mitől Árpád az Árpád? (Még a Malaxa is az?)

üdv:

pancserzoli
Előzmény: seTTebello (253)
seTTebello Creative Commons License 2005.01.03 0 0 253
Ez egy Bcmot vezérállása.

Egyiptomi Árpád

Uruguayi Árpád

Ezeket egy CD - n találtam, de már fenn voltak a régi képtárban.
scsabi Creative Commons License 2004.12.31 0 0 252
Babcock & Wilcox Espańola SA (Galindo BI)
Előzmény: mdbz (251)
mdbz Creative Commons License 2004.12.31 0 0 251

"Ez micsoda? Nagyon FIAT - os hűtője van, a szélvédő felső íve meg olyan, mint a németeknél"

 

Spanyol. Dízel - villamos erőátvitel. A Babkox(?) gyártotta 1933-ban a RENFE részére 3 db készült belőle. Hogy ide került annak az az oka, hogy a Ganz szállította hozzájuk a motorokat.

Előzmény: seTTebello (243)
rg7 Creative Commons License 2004.12.29 0 0 250

Nehezen, sok munkával:)

De ezt már tudtuk eddig is:)

 

Szvsz elég sok anyag van már, de ha feldolgozásra kerül a sor, akkor mértékletességet kell tanúsítani (nekem ez elég nehéz, mert egy adott témához minden létezőt kilinkelnék szívem szerint:), hogy ne menjen az áttekinthetőség rovására.

Előzmény: Törölt nick (249)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.29 0 0 249
Hogyan lehetne a meglévő anyagot egyetlen, informatív egységgé összeállítani?
rg7 Creative Commons License 2004.12.29 0 0 248

Ismét gyarapodott a Ganz-MÁVAG-os katalógusgyűjtemény az oldalamon.

Most a "zebracsíkos"; Ganz-MÁVAG DIESEL RAILWAY VEHICLES c. katalógus került fel, mely sok új, érdekes infót szolgáltat.

zebra:)

Külön köszönet pancserzoli-nak a kiadványért, szkennelésért!

Az oldal linkje: http://rg7.try.hu

pancserzoli Creative Commons License 2004.12.28 0 0 247
Nagyon leállt ez a fórum, biztos mindenki bejglit eszik, miközben rg7 anyagait olvassa.

Néhány saját képpel kívánok sikeres új évet, már most.

Füsti 2004.07.10.
fusti1fusti2
rg7 Creative Commons License 2004.12.23 0 0 246

Boldog Karácsonyt Mindenkinek!

 

Most lelebbentem a fátylat a karácsonyi meglepiről:

12 nap alatt sikerült elkészíteni a GANZ-HUNSLET Rt. átfogó történeti kiadványát. Gyakorlatilag a GANZ gyárak teljes (néhol kivonatos) története, gyártmánypalettájának jó része tölti meg a több, mint 200 oldalt.

A közelmúltban betett extrák ebből a könyvecskéből származnak:)

 

Szerzők és címek:

VILLÁNYI GYÖRGY: A vasúti járműgyártás története 1868-1918

SZÉCSEY ISTVÁN: A GANZ vasúti járműgyártás története 1920-tól 1958-ig

FALK ALFRÉD - SÜVEGES LÁSZLÓ: A Ganz-MÁVAG Mozdony-, Vagon- és Gépgyár vasúti járműgyártása 1959-től 1987-ig és a Ganz-Hunslet Rt. működése

FARNADI ZSOLT: Közúti gépjárműgyártás

 

Külön köszönet DGKUm-nek a kiadványért!

Az oldal linkje természetesen: http://rg7.try.hu

Distván Creative Commons License 2004.12.23 0 0 245

Mindenkinek Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog

Új Évet Kívánok!

 

+ 1 kép aki nem ismerné:

 

Gysev Abmot Ebenfurth 1977 Fotó: Lovas Gyula vasúttörténész (ha jól tudom)
vasutTOM Creative Commons License 2004.12.23 0 0 244
seTTebello Creative Commons License 2004.12.22 0 0 243
Ez micsoda? Nagyon FIAT - os hűtője van, a szélvédő felső íve meg olyan, mint a németeknél.
Előzmény: mdbz (242)
mdbz Creative Commons License 2004.12.22 0 0 242

Egy kép a Ganz miséről:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mdbz

seTTebello Creative Commons License 2004.12.21 0 0 241
Ez szerintem egy söröskocsi.
Előzmény: Törölt nick (240)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.21 0 0 240
A felirat....van egy feelingje a fotónak.
Előzmény: seTTebello (239)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.21 0 0 239
Egy olyan vagon áll a hattérben, amiből Istvántelken is van egy.
Előzmény: Törölt nick (236)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.21 0 0 238
seTTebello Creative Commons License 2004.12.21 0 0 237
Előzmény: Törölt nick (233)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.21 0 0 236
Még egy...gyári GANZ fotó...a háttér sem egyszerű!

Az oldalon érdemes körülnézni, találtam még egy rakat fotót a keskeny nyomközű GANZokról is, nagyon szépek!!
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.21 0 0 235
Tegnap találtam egy nagyon jó Ludmillás oldalt, ma ennek folyományaként ezt:
BDZ MDmot rokonok :)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.21 0 0 234
Apróságok:
MÁVAG táblák
MAVAG 6424/1951 ex Er class 0-10-0 769-57 with MAVAG cylinder emblem plate
Worksplate 360x190mm and emblem 270mm diameter.

Törölt nick Creative Commons License 2004.12.21 0 0 233
Farrail.com-ról ollózva, nem pont GANZ, de MÁVAG:
DPRK officials steadfastly deny the existence of steam locomotives, although research with North Korea's (foreign) locomotive manufacturers, combined with pictorial evidence, suggests that up to 400 of them are still puffing around on North Korean standard gauge tracks. Con-firmed are numerous 2-8-2 "Mika Sa" from the Japanese colonial period, similarly looking examples of the Chinese "Jie Fang 6" class and Alco/Baldwin-made 2-10-0s. The latter were delivered to the port of Vladivostok in 1944/45 under Lend & Lease Arrangements, where they served the far eastern Soviet Union as Ye class, before being transported to the newly established DPRK. Probably via the USSR and China, an unknown quantity of USATC 2-8-0s of the famous S-160 class found their way to North Korea while the socialist countries of Eastern Eu-rope delivered 20 Skoda 4-8-2s (475.1 class), 25 MAVAG 4-8-0s (424 class) and three Chrzanow 2-6-2s (Ol 49 class). However, no western eye has ever spotted these engines in action.

Egyelőre csak papíron van nyomuk a 424-eseknek..
kisvautas Creative Commons License 2004.12.21 0 0 232
kisvautas Creative Commons License 2004.12.21 0 0 231
kedves Mindnyájatoknak a kovetkezo képekkel kívánok ÁLDOTT KARÁCSONyT és BÉKÉS ÚJÉVET!
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.20 0 0 230
Megtaláltam, thx!
Előzmény: vasutTOM (227)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.20 0 0 229
Zoli! Mailt megkaptam, köszi. Ami rossz helyen van, azt jelezd légyszi.


Más:

A KTM-es szerver tök jó. Több dolgot néztem meg rajta, íme az eredmény:

Ikarus-Ganz vezetőállás a vezetővel az egyik fotó, amit megkaptam anno mailen, előtúrom már a többit is
Ikarus-Ganz és egy Leyland Ez új!
KTMCommuter Kuala Lumpur prospektusból
Palm Resort fotó szintén

Hirtelenjében ennyi :)
Előzmény: pancserzoli (222)
division by zero Creative Commons License 2004.12.20 0 0 228
Ilyen esetekben célszerűbb link-et berakni, mert a köcsög Index szoftver élvezhetetlen méretűre kicsinyíti a képeket :-(
Előzmény: vasutTOM (227)
vasutTOM Creative Commons License 2004.12.20 0 0 227

Hol találtad, valahol fent van a neten?

 

Egyszerűen írd be a Google-be M298, és kattincs a képek-re. Ott majd megtalálod!

Előzmény: Törölt nick (226)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.20 0 0 226
Az utsó új volt, színes képet még nem igazán találtam erről (a Jugóról volt pár).


Hol találtad, valahol fent van a neten?
Előzmény: vasutTOM (225)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!