Köszönöm szépen az információt. Ha arra járok mindig megnézem ezt a részt. Pont ma voltam ott. Fotód nincs véletlenül abból az időből, amikor még itt forgalom volt? Arról nem tudsz, hogy valamikor vissza kötik-e a 29-esbe?
A fűzfői Nitrokémia vágányát nem szedték föl teljesen. Legalábbis Tavaly nyár végén még nem, de tudtommal nem is tervezik.
Először a MÁV-vonalból építették ki az angolváltót, ami bekötötte az iparvágányt. Ezután az angolváltó utáni közúti átjáróban szedték föl a síneket, majd aszfaltozták újra az út felújításakor, mondván arra úgysem jár vonat.
A következő 300-400 méteren az akkori NikeTrans szedte föl tudtommal a síneket és betonaljakat, vagy az iparvágányhálózat többi részébe építették be, vagy eladták.Ezen a szakaszon áll egy szemafor és egy Balatonfűzfő tábla.
Az iparvágány további része, úgy 2-3 kilométer egészen a gyárkapuig sértetlen. Meglepően jó alépítményen, és betonaljakon fekszik, egyáltalán nincs elgazosodva. Csupán két oldalról nőtték be futónövények, de tökéletesem járható gyalog is. Mi bejártuk múlt nyáron.
Azért nem fogják esetleg teljesen fölszedni, mert jó kapcsolatot biztosítana a Fehérvár-Veszprémi, és az Észak-Balatoni vonal között. Más kérdés, hogy a közeljövőben erre a kapcsolatra nincs sok szükség. Estleg az fenyegeti, hogy a gyár innen szedi föl a síneket a többi vágányuk felújításakor.
Segítségeteket szeretném kérni, fotók, dokumentumok és esetleges visszaemlékezések formájában. Teljesen a varázsa alatt vagyok annak a kis kb. 3-5 km hosszú kis kiágazásnak, mely a 29-es vonalból ágazott ki Balatonfűzfő állomás után és a Nitrokémiáig húzódott. Ez a kiágazás kb. 1985-ig biztos, hogy működött, de lehet hogy még egy picit tovább is. Tettem már föl róla képeket, amelyeket 2-3 éve készítettem. Székesfehérvárról állítólag naponta 3 vonat közlekedett rajta, mely a munkásokat szállította a Nitrokémiába. Balatonfűzfő állomás után keresztezte a 71-es utat és a kertek alatt ment föl a gyárig. Visszaemlékezésekből annyit tudok, hogy 2-3 kocsival többnyire Púposok közlekedtek itt. Ma már felszedték a síneket, de a jelzők és táblák ott maradtak.
Hátha valakinél van egy fénykép e kis szakasz fénykorából!
Sajószentpéteri üveggyár mozdonyai voltak, a pályaszámokat nem tudom már. Abban az időben a gyár kapun kívüli csatlakozó vágányon egy A23-t is felaprítottak, a psz.-t nem tudom, gondolom a környékről való volt.
Én is úgy akartam összeállítani az iparos CD-t, hogy továbbküldöm, és mindenki réteszi a képét, majd szintén továbbküldi. Aztán kiderült, hogy ennél sokkal hatékonyabb, ha én digitalizálom be mások erre a sorsra szánt képeit, és rendszerezem. A gyűjteményt a magam szórakoztatására készítem, de ez nem zárja ki, hogy más érdeklődővel is megosszam.
Még 2 éve szerepelt a VONATBUZULLSBAN, hogy Szigetszentmiklóson árulnak két A21-est. Kb tavaly ilyenkor felhívtam őket, egy mozdonyért 1,2 millió forintot kérnek.
Bár a mozdonyok üzemképesek, az ár talán kicsit sok.
Jó hogy szóba jöttek az A-s gépek:
Zalaegerszegen a bútorgyárban (közel az olai megállóhelyhez) áll egy ilyen jármű, pályaszáma talán A 102. Képet nem tudok egyelőre mutatni róla, mert túl nagy, nem engedi az index. De az a típus, amelyről Vendégsín tett fel az imént képet az Unileverből.
Nekem nem úgy tűnik, hogy használnák valamire, és nemsokára ott vasútátépítés lesz, ami akár az iparvágányok felszedésével járhat. Ezt csak gondolom, de így a jármű is veszélyben van, esetleg ócskavasáron eladó.
A találgatások helyett persze érdemesebb volna fölhívnom a gyárat. Szerintetek érdemes?
Mint már írtam, engem komolyan érdekel iparvasúti járművek megvétele!
Villányi György Hungarian Motive Power könyve szerint:
A tűznélküli mozdonyokat Babelsbergben gyártották. Az országba 3 darab került a Dunai Finomítóba 1970-ben,innen kerültek át Csepelre valószínűleg 1992-ben. A könyv szerint 1998 januárjában még mindhárom üzemben volt.
Ím egy kép a tűznélküli csepeli gőzösökről. Tudomásom szerint gőzzel töltötték fel őket használat előtt, és a mozdony nagy nyomású tartályában tárolt gőz energiája mozgatta a gépezetet.
A fotót nem én készítettem, nyáron digitalizáltam be egy papírképről, amelynek hátulján a G B monogram szerepelt. Remélem nem bántom meg a készítőt, de úgy ítélem meg, hogy a mozdonyról kevesen tudnak és érdekel pár embert.
Köszönöm, de az az igazság, hogy a C30 - as pályaszám nekem nem mond semmit. Ezek az NDK - s speciális tolatómozdonyok voltak? Vagy a tűznélküliek? Abból is volt Magyarországon.
Én a nyáron voltam a papírgyárban. A portánál megmondtam hogy le szeretném fotózni azt a narancssárga mozdonyt, erre ők felhívtak valami főnököt aki megengedte nekik hogy bemenjek, ez kb. öt percig tartott. A gyárban a Vasútüzem-igazgató (aki régen a MÁV-nál volt 45 évig, nagyon kedves) pedig szomorúan mondta hogy mind a három gőzöst szétvágták. Pedig az ott dolgozók kb.99% abban a tudatban élt hogy még megvannak a gőzösök. Érdemes lett volna venni egy olyan gőzöst..
Kedves Mindenki!
Ne fekedkkezzünk meg az A-pályaszámu gépekről!!
Tud valaki valami információt a Nagysarkadi Kendegyár A-018-as gépéről.
Ugyanis a Pályaőr 1999 októberi számában van még róla egy 1997-es kép.
Ugyanez a kérdésem az Újszegedi Kendegyár lánchajtású kismozdonyával kapcsolatbanl?(jó lenne egy ilyet venni hiszen UNICUM-ok)
Az iparvasutas cd-ről pedig az a javaslatom lenne, hogy ha mindenki beleadna képet/eket és így egy egész szép és nagy gyüjteményt hozhatnánk össze.
Tud valaki eladó iparvasúti mozdonyról amihez árat is tudna írni?
Aki komolyan gondolja a mozdony vásárlást kérem elezze.
Most egy hónapja voltam tunéziába fotóztam iparvasúti mozdonyokat csak nem szeretném az antiszimpatikus jogszabályok miatt felrakni fölrakni! Majd kitalálunk valamit.
Emlékszem, amikor még a kis gőzösök kimentek egészen a Védgát utcánál lévő vontatóvágányig... A mostani mozdonyukat vajon merről lehetne megnézni? Sajnos bejutni nem nagyon tudok (igaz, nem is próbáltam :-))
Csepelun a Dunapack papírgyárban eredetileg három ""ipari"" gőzös volt , mára egy sem maradt. A mostani tolatójuk a narancssárga A26-80-as amiről képet találsz ebben a topikban.