Keresés

Részletes keresés

seTTebello Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10021
Igen, de nem tudom, hogy hogyan érak rá majd. Például holnap is integrálnom, meg deriválnom kell majd, pedig évek óta nem csináltam.
Előzmény: BlackStar (10020)
BlackStar Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10020

Korabeli adat lehet róluk a Közl. Múzeumban, de most nem érek rá odamenni. Talán ki lehet deriteni, hogy merre jártak, ha jártak.

Te SeTTebello, figyumá'. Szerintem a két ünnep között igazán beficcanthantánk a Közlekmúzot... már úgyis elég régóta aktuális.

Előzmény: seTTebello (10018)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10019

Más okból is tervezem a közlek múzeüm útbaejtését majd tudakolódom.

 

Meg a kisépület folyosólyán is vannak fotók, esetleg ott.... Bár üveg keret stb... Megoldható ha van. Csak legyen... Majd kedden megmondom van-e?

Előzmény: seTTebello (10018)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10018
Valaki mintha azt mondta volna, hogy akkoriban már nem használták őket. De annyi hülyeséget mondtak a magyar Malletekről, hogy vagy igaz, vagy nem.
Azt nem hiszem, hogy fotó lenne róluk, ha mégis van 1, akkor az hozzáférhetetlen helyen van. Korabeli adat lehet róluk a Közl. Múzeumban, de most nem érek rá odamenni. Talán ki lehet deriteni, hogy merre jártak, ha jártak.
Előzmény: Törölt nick (10017)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10017

Ja akkor már értem. És valami konkrét emléked nincsen róluk? Pályaszámokat mondjuk én tudok, de esetleg más? Fotó? Adat?

 

Előzmény: seTTebello (10016)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10016
A huhh arra vonatkozott, hogy jól emlékeztem a celli Malletekre.
Előzmény: Törölt nick (10010)
BlackStar Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10015

Ki is kért jellegrajzokat?

Ihol a 601-esé:

http://www.parostroj.net/archiv/vykresy/636_0.pdf

 

Csessszlovák jóbarátaink itt gyűjtik őket:

http://www.parostroj.net/archiv/vykresy/vykresy.htm

A többi amúgy tökk érdektelen :))

BlackStar Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10014

MÁV 651 - DR 51

Ja igen.

Előzmény: BlackStar (10013)
BlackStar Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10013

Meg mondom, hogy arra, hogy Mallet nekem nem jön fel egyenlőre automatikusan, hogy mely sorozat, vagy sorozatok voltak ezek.

MÁV 422 - ?

MÁV 401 - ? 

MÁV 601 - CSD 636 - JDZ/HDZ 32 - CFR 601 (+FS, CO, DRG)

MÁV 651 - CSD 623 - JDZ/HDZ 31 - KsOD ? - CFR?

(MÁV 620 - tervezett sorozat, de azért doksik erről is érdekelnek :) )

Előzmény: Törölt nick (10010)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10012
Én is kérek én is, én is, én is, én is! Azt sehol nem írtam, hogy képeim is vannak róluk.
Előzmény: BlackStar (10011)
BlackStar Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10011

Nem nézted el 651-esek voltak Cellben is. Én 6 darabról tudok, nyomaik egyelőre 1952, 1956, 1959-ben mutathatóak ki.

Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót! Fotót!

:)) 

Előzmény: Törölt nick (10007)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10010
Írtam az elébb, hogy a külföldi mozdonyok kategóriában nem vok otthon, az nyilvánvaló volt, hogy német. A CFR román, a CSD csehszlovák. De esetleg jelentősége lehet a DR és a BR közti különbségnek. Ezekszerint nincs. Meg mondom, hogy arra, hogy Mallet nekem nem jön fel egyenlőre automatikusan, hogy mely sorozat, vagy sorozatok voltak ezek. Idővel remélem rögzül majd ilyen irányba egyelőre nem tudakolódtam. (Még ha ciki is akkor is!)
Előzmény: seTTebello (10009)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10009
Huhh.

Egyébként szigorúan szvsz:
DR Deutsche Reichsbahn Német Birodalmi Vasút, de mivel az NDK vasútját is így hívták (jó mi?) az 1945 előtti német vasutat DRG - nek Deutsche Reichsbahn Gesellschaft Német Birodalmi Vasúttársaságnak szokták nevezni. A többi mozdonynál is a társaság van elől "CFR324" ezért gondolom, hogy az 57 - esnél is az lehet. A Br - t csak hagyományból szokás odaírni, ha német mozdony.

Persze, ha tudod, akkor nem szóltam.
Előzmény: Törölt nick (10007)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10008
Olvasd el a 9991 hozászólásomat abból több derül ki!
Előzmény: Király E. (10005)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10007
Nem nézted el 651-esek voltak Cellben is. Én 6 darabról tudok, nyomaik egyelőre 1952, 1956, 1959-ben mutathatóak ki.
Előzmény: seTTebello (10004)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10006

Na várj nem is Br henem DR 57-es van a listámon, és a 9991-ben is ezt írtam. A dolognak semmilyen szinten nem vagyok szakértője, így kaptam a listát ezek a sorozatok illetve hozzártartozó gépszámok számomra adottak voltak. Remélem még sikerül mélyebre ásnom ennek ügyében, keresek majd Cellben nyugdíjasokat akik esetleg tájákoztatást tudnak adni személyes érintettségük okán. Ezt azonban minél előbb meg kell tenni mert fogy az idő.

Ma egyébként a lista Bárdos Imre listáinak és egy celli tablónak köszönhetően két új év állomány adataival gyarapodott (1974; 1967), Illetve pontosítva lett az 1951, és 1943-as év.

A celli kisépület folyosóján van egy tabló rajta a cím: Beosztás az 1960-as évekből, nos a táblázatom eddigi adatai alapján sikerült azonosítanom az 1967-es évet. Fő támpontként azt vettem, hogy abban az évben két dízelgép volt Cellben M31 2006 és az M31 2024. Márpedig a 60-as években csak 67, 68; 69, jöhetett szóba. Aztán Pápáról 275-sor gépeket 1968. 01. 01.-el Pápával Celldömölkhöz csatolják, márpedig a tablón 275-sor mozdonyok nincsenek feltüntetve tehát 68 előttinek kell lennie. Így marad a 67. A dolog szépséghibája, hogy az M31 2006-ot 1967. 11. 20.-án állomásítják át Bp Déliből Cellbe, és a tabló máshová hozza a gépet! Azonban elképzelhető, hogy Sm-re szinte azonnal kihelyezték. Mint azóta is minden újdonságnak ott kell először megjelennie, hiába a nagy testvér.

Előzmény: BlackStar (10002)
Király E. Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10005
"voltak állagban.." hol és mikor? Én nem találtam erről semmit, de az 57-es az egyik kedvencem, és ha még magyar is lenne...:-))
Előzmény: Törölt nick (10000)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10004
Bocs, elnéztem. Tapolcán voltak 651 - esek, 1951 - ben.
Előzmény: Törölt nick (10000)
BlackStar Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10003

Amúgy gratula a 10.000-hez :-0

Egyszer már át kéne mazsolázni a topikot, és ematikusan, kereshetően kialakítani valahol, persze a szerzői jogok tiszteletben tartásával.

Előzmény: Törölt nick (10000)
BlackStar Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10002

Nem tudom a BR 57-esek sorsát egyenlőre csak annyit hogy voltak állagban. A Mallet az melyik sorozat? Most így nem ugrik be.....

Valami BR 97? Vagy nem erre gondoltál?

(nyóccsatlós szertartányos mallett... fricceknél, úgyhogy olcsó hamisítvány :))) )

Előzmény: Törölt nick (10000)
BlackStar Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10001

elnöknek sok év után ujra jár a gözös az Andok csucsaira (4000 m!!!).

Az igen :-0

Vajon hogy kap az égéshez elég okszigént? (Merhát a vízbüll csak nem veheti ki...)

Egyszer láttam róla egy filmet, hogy milyen is arra a vasúti közlekedés... háát.

Gondolom a holdra emlékeztető légkör okozza áttételesen, hogy arra a dízelek olyan szinten füstölnek, mint a gőzösök (szerintem föl val tolva a turbónyomás a csillagos égig, legalábbis tengerszinten, azán ha lejjebb jön a hegyekből, idővel közösen szétpusztítják egymást. Gondolom a turbót cserélgetik gyakrabban.) De a gőzmociknál ezt hogy lehet megoldani? Nagyobb csappantyúk a hamuládán, vagy valami fújtatók? Gondolom a fűtő is visz magával okszigénmaszkot?

Előzmény: etwg (9993)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.12 0 0 10000
Nem tudom a BR 57-esek sorsát egyenlőre csak annyit hogy voltak állagban. A Mallet az melyik sorozat? Most így nem ugrik be.....
Előzmény: seTTebello (9999)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.12 0 0 9999
Szerintem voltak ott Malletek is. A Br57 járt is, vagy csak ott állították le?
Előzmény: Törölt nick (9991)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.12 0 0 9998
Ha megér neked annyit, hogy külföldre utazz, akkor itt van néhány link Wolstynről. Itt rendes vonatok is mennek gőzössel. Ott is lehet lakni.

Traditionszug Berlin

Dampflokfest in Wolsztyn

Morgendliches Ragieren mit Ty45-379 in Wolstyn im Winter 2001-2002.
Előzmény: artax (9984)
manhattani Creative Commons License 2004.12.12 0 0 9997
>Az alábbi képről csak a következőket tudom. A Közösült Államokban készültek valahol. Az épületbeni képen látható motorkocsi pedig nagyon régi.
Sajnos eddig még hasonló képet sem láttam onnan. Keskeny nyomközű vasút volt a Rio Grande, de saccra az nem volt ennyire keskeny. Bármelyik valamikori bánya- vagy iparvasút lehet, abból meg tán ezer is volt.
Előzmény: gumidani (9978)
Bárdos Imre Creative Commons License 2004.12.12 0 0 9996
Van mit! :)))
Előzmény: Törölt nick (9995)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.12 0 0 9995
Megkaptam, és őszintén elvagyok ragadtatva, ma lesz mivel frissítsem az adatokat. Köszönöm.
Előzmény: Bárdos Imre (9994)
Bárdos Imre Creative Commons License 2004.12.12 0 0 9994
Titibi, megint megy egy levél, pár állomásítási listával.
Előzmény: Törölt nick (9991)
etwg Creative Commons License 2004.12.12 0 0 9993

Ha szerencséd van akkor sok nosztalgia vasuton utazhatsz gözössel, söt Ausztriában akár egy "elektronikus vezérlésü" fogaskereküs gözmocival is. (Wolfgangsee stb.). De gözös jár  Drezdában is meg sok helyen másutt, Németországban, Lengyelországban illetve Angliában.

 

Mo-hoz legközelebb föleg nyáron napi rendszerességgel megy a gözös a Schneebergre is, heti rendszerességgel jár a gözös Fekete Balogon (Szlovákia) is.

 

Ha meg igazán élvezni akarod a dolgokat akkor jelentkezz egy ilyen turára mondjuk valahova Ázsiába (Kambodzsa, Vietnam, Kina, Burma) vagy a legujabb siker Argentina, ahol hála az ottani falusi közt. elnöknek sok év után ujra jár a gözös az Andok csucsaira (4000 m!!!).

 

Egy másik tipp pl. Eritrea, Afrikában.

 

Csak izelítőül egy 2 hetes  kép Kambodzsábol. 

 

cam

 

Többi kép itt:

 

http://groups.msn.com/FERKELLINES/willkommen.msnw

Előzmény: artax (9984)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.12 0 0 9992

Ja még annyit 1871.-től (bár valószinűleg az első időkben nem voltak mozdonyok ide állomásítva. Az első konkrét gépszámos adatok egyelőre 1902-ből valók.) 2004.-ig összesen 544 darab vontatójárművet tartalmaz a táblázatom. Vontatójármű alatt értem a Gőzmozdonyt, Dízelmozdonyt, és a Dízel motorkocsikat.

Most képzeljétek magatok elé a táblázatot 137 oszlop, 547 sor!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!