Valaki mintha azt mondta volna, hogy akkoriban már nem használták őket. De annyi hülyeséget mondtak a magyar Malletekről, hogy vagy igaz, vagy nem.
Azt nem hiszem, hogy fotó lenne róluk, ha mégis van 1, akkor az hozzáférhetetlen helyen van. Korabeli adat lehet róluk a Közl. Múzeumban, de most nem érek rá odamenni. Talán ki lehet deriteni, hogy merre jártak, ha jártak.
Írtam az elébb, hogy a külföldi mozdonyok kategóriában nem vok otthon, az nyilvánvaló volt, hogy német. A CFR román, a CSD csehszlovák. De esetleg jelentősége lehet a DR és a BR közti különbségnek. Ezekszerint nincs. Meg mondom, hogy arra, hogy Mallet nekem nem jön fel egyenlőre automatikusan, hogy mely sorozat, vagy sorozatok voltak ezek. Idővel remélem rögzül majd ilyen irányba egyelőre nem tudakolódtam. (Még ha ciki is akkor is!)
Egyébként szigorúan szvsz:
DR Deutsche Reichsbahn Német Birodalmi Vasút, de mivel az NDK vasútját is így hívták (jó mi?) az 1945 előtti német vasutat DRG - nek Deutsche Reichsbahn Gesellschaft Német Birodalmi Vasúttársaságnak szokták nevezni. A többi mozdonynál is a társaság van elől "CFR324" ezért gondolom, hogy az 57 - esnél is az lehet. A Br - t csak hagyományból szokás odaírni, ha német mozdony.
Na várj nem is Br henem DR 57-es van a listámon, és a 9991-ben is ezt írtam. A dolognak semmilyen szinten nem vagyok szakértője, így kaptam a listát ezek a sorozatok illetve hozzártartozó gépszámok számomra adottak voltak. Remélem még sikerül mélyebre ásnom ennek ügyében, keresek majd Cellben nyugdíjasokat akik esetleg tájákoztatást tudnak adni személyes érintettségük okán. Ezt azonban minél előbb meg kell tenni mert fogy az idő.
Ma egyébként a lista Bárdos Imre listáinak és egy celli tablónak köszönhetően két új év állomány adataival gyarapodott (1974; 1967), Illetve pontosítva lett az 1951, és 1943-as év.
A celli kisépület folyosóján van egy tabló rajta a cím: Beosztás az 1960-as évekből, nos a táblázatom eddigi adatai alapján sikerült azonosítanom az 1967-es évet. Fő támpontként azt vettem, hogy abban az évben két dízelgép volt Cellben M31 2006 és az M31 2024. Márpedig a 60-as években csak 67, 68; 69, jöhetett szóba. Aztán Pápáról 275-sor gépeket 1968. 01. 01.-el Pápával Celldömölkhöz csatolják, márpedig a tablón 275-sor mozdonyok nincsenek feltüntetve tehát 68 előttinek kell lennie. Így marad a 67. A dolog szépséghibája, hogy az M31 2006-ot 1967. 11. 20.-án állomásítják át Bp Déliből Cellbe, és a tabló máshová hozza a gépet! Azonban elképzelhető, hogy Sm-re szinte azonnal kihelyezték. Mint azóta is minden újdonságnak ott kell először megjelennie, hiába a nagy testvér.
elnöknek sok év után ujra jár a gözös az Andok csucsaira (4000 m!!!).
Az igen :-0
Vajon hogy kap az égéshez elég okszigént? (Merhát a vízbüll csak nem veheti ki...)
Egyszer láttam róla egy filmet, hogy milyen is arra a vasúti közlekedés... háát.
Gondolom a holdra emlékeztető légkör okozza áttételesen, hogy arra a dízelek olyan szinten füstölnek, mint a gőzösök (szerintem föl val tolva a turbónyomás a csillagos égig, legalábbis tengerszinten, azán ha lejjebb jön a hegyekből, idővel közösen szétpusztítják egymást. Gondolom a turbót cserélgetik gyakrabban.) De a gőzmociknál ezt hogy lehet megoldani? Nagyobb csappantyúk a hamuládán, vagy valami fújtatók? Gondolom a fűtő is visz magával okszigénmaszkot?
>Az alábbi képről csak a következőket tudom. A Közösült Államokban készültek valahol. Az épületbeni képen látható motorkocsi pedig nagyon régi. Sajnos eddig még hasonló képet sem láttam onnan. Keskeny nyomközű vasút volt a Rio Grande, de saccra az nem volt ennyire keskeny. Bármelyik valamikori bánya- vagy iparvasút lehet, abból meg tán ezer is volt.
Ha szerencséd van akkor sok nosztalgia vasuton utazhatsz gözössel, söt Ausztriában akár egy "elektronikus vezérlésü" fogaskereküs gözmocival is. (Wolfgangsee stb.). De gözös jár Drezdában is meg sok helyen másutt, Németországban, Lengyelországban illetve Angliában.
Mo-hoz legközelebb föleg nyáron napi rendszerességgel megy a gözös a Schneebergre is, heti rendszerességgel jár a gözös Fekete Balogon (Szlovákia) is.
Ha meg igazán élvezni akarod a dolgokat akkor jelentkezz egy ilyen turára mondjuk valahova Ázsiába (Kambodzsa, Vietnam, Kina, Burma) vagy a legujabb siker Argentina, ahol hála az ottani falusi közt. elnöknek sok év után ujra jár a gözös az Andok csucsaira (4000 m!!!).
Ja még annyit 1871.-től (bár valószinűleg az első időkben nem voltak mozdonyok ide állomásítva. Az első konkrét gépszámos adatok egyelőre 1902-ből valók.) 2004.-ig összesen 544 darab vontatójárművet tartalmaz a táblázatom. Vontatójármű alatt értem a Gőzmozdonyt, Dízelmozdonyt, és a Dízel motorkocsikat.
Most képzeljétek magatok elé a táblázatot 137 oszlop, 547 sor!