Keresés

Részletes keresés

artax Creative Commons License 2004.12.09 0 0 9956
Senki nem tud gozmozdony jellegrajz ugyben segiteni?
orangutan Creative Commons License 2004.12.09 0 0 9955

Ahoj,

 

Hogy hívják a gőzdómot németül?

 

Teknos Creative Commons License 2004.12.09 0 0 9954

Kedves Topictársak!

Van valami újabb hír a 424,009-es december 15-re tervezett felfűtésével és váci(?) próbaútjával kapcsolatban???

Jó a nap megjelölés?

Hol lesz a felfűtés? Istvántelken? Füstiben?

Mikorra várható a próbaútra indulás? És tényleg Vácra, vagy másfelé?

Kérlek benneteket, hogy aki valamit tud, írja meg. Biztosan sokakat érdekelne, hiszen kezdetben olyan rossz kilátásokkal "kecsegtettek" a gépet illetően (kiállítási darab a Füstiben!).

Üdv.:

Teknős

P_Oli Creative Commons License 2004.12.09 0 0 9953
424-287 és 3 kocsi, a mozdony mögött a vajszínű-kék étkezőkocsi (nem tudom hogy pontosan mi ez de van ilyen színű kocsikból pár darab) utána egy zöld Bah (vagy vmi olyasmi, sajna a nosztalgiakocsikon nincs rajta a típusjel) és a harmadik egy igazán szép régi négytengelyes. Csak az volt írva hogy különvonat, sajna nem kérdeztem meg a kalauzt. De a gyertyafény lehet, különben minek indult volna este ugyibár :-)
Előzmény: VBL (9952)
VBL Creative Commons License 2004.12.09 0 0 9952
Milyen vonatott vitt ? Hová ? Netán Gyertyafény Expressz ? (Esti indulási idöpontból tippelek.)
Előzmény: P_Oli (9951)
P_Oli Creative Commons License 2004.12.08 0 0 9951

Jó estét mindenkinet!

 

18:45kor gőzös (424) különvonat indult a nyugatiból. Eddig csak melegben(és nappal) láttam gőzöst indulni, de most (mivel tél van) akkora gőz és párafelhőt bocsátott ki magából induláskor, hogy az valami fantasztikus... teljesen a hatása alá kerültem. A csarnokból kiszűődő lámpafénynél lehetett látni ahogy a füstterelő lemezek terelik a párát már induláskor, egészen kis sebességnél is... Nem volt ott valaki közületek? Mert sokan nézték az indulást, fotózgattak is.

 

Szóval gyönyörű volt!

ujpi Creative Commons License 2004.12.08 0 0 9950
Szia SztAti! Email ment neked,kérlek válaszolj vagy küldj egy sms-t a megadott telefonra,hogy visszatudjalak hívni.Köszike,Ujpi.
Előzmény: SztAti (9886)
artax Creative Commons License 2004.12.08 0 0 9949

Sziasztok

 

Keszulo gozmozdonyos tarsasjatekomhoz kellene egy kis segitseg.

Szuksegem lenne gozmozdony jellegrajzokra.

Hol talalok ilyet a neten?

Törölt nick Creative Commons License 2004.12.08 0 0 9948

 

Kedves RG7,

 

Örülök a dicsérő szavaknak, az ember mindig szívesen hall ilyeneket, és természetesen a fejlődést segítő észrevételeket is. Nos, ami az adatsebességet illeti, ez engem is meglep, nem tudtam róla (de megmondom őszintén, hogy a lehallgatásokból nem tűnt fel.) Az én dolgom ott ért véget, hogy a hanganyagot PCM formátumban leadtam a Kiadónak, Ő pedig tovább az alvállalkozóinak, akiket nem is ismerek. (Mindenesetre kösz az infót.) Sajnos emiatt kapásból a FV lejátszás problémájához sem tudok hozzászólni, majd utánanézek. Javaslom a Kiadót is megkérdezni, ő talán megadhatja az illetékesek elérhetőségét.

 

Ami a képeket illeti, a Kiadó érdeme, hogy egyáltalán ilyenek lettek. A fényképezésben annak idején nem törekedhettem átlagon felüli színvonalra, erőimet ebben a hangfelvételezés kötötte le. (Tekintsünk az analóg technikára úgy, mint a gőzmozdonyokra – hangban képben egyaránt)

 

Ha jól értettem, hangszórón hallgattad, javaslom a kipróbálni a fejhallgatót, bővebben ld. „Használati utasítás ….”

 

Már gondolkodunk az archívum egy komprimált változatának kidolgozásán is a hangszórós lehallgatáshoz. De ehhez is sok idő kell.

Előzmény: rg7 (9929)
etwg Creative Commons License 2004.12.07 0 0 9947

Egy nagyon szomoru hir.

 

Harald Navé, a jol ismert vasutfényképész és szerzö, akinek nemrégen jelent meg a legujabb könyve, még oktoberben tragikus körülmények között eltávozott sorainkbol.

 

Tiszetelet emlékének.

 

 

Szilis Creative Commons License 2004.12.07 0 0 9946

Szolgálati közlemény:

 

Kedves Valaki! Valamikor régebben nálad landolt - talán DGKUm kartács - gőzdarus könyve. Aztán írtál nekem egy levelet, hogy mikor és hol vehetem át (ha jól emlékszem a Láng volt az), azonban én huzamosabb ideig külföldön voltam, és nem tudtam veled találkozni, ráaádásul a levél is eltűnt valahogy. L.szi keress megint, egyeztessünk valahol a városban, és bocs.

 

(Manhattani, téged sem felejtettelek el, csak elhavazódtam egy kissé.)

 

Üdv: Szilis

seTTebello Creative Commons License 2004.12.07 0 0 9945
Húúú avanzsáltam.
Kapok nyelvpótlékot is?
Előzmény: DGKUm (9944)
DGKUm Creative Commons License 2004.12.07 0 0 9944
Megnézzük, értesítették-e a Nyugatiban a tolómozdonnyal történő közlekedésről!
Előzmény: seTTebello (9938)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.07 0 0 9943
555-0153; 498-022 Prágában.
seTTebello Creative Commons License 2004.12.07 0 0 9942
>>A befűtés kell akkor is ha nem hidegen vontatják.

Meg a kocsikat is fűtenie kellett.
Ennyi gőzzel indult el.

Előzmény: gumidani (9940)
gumidani Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9941
Köszönöm, hogy észben tartod.
Előzmény: Törölt nick (9937)
gumidani Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9940

A befűtés kell akkor is ha nem hidegen vontatják. (A hengerek, tolattyúk kenése miatt.) Szóval úgy vélem, hogy az vontatást döntő mértékben a dízelmozdony végezhette.

A Fialovits-féle cikksorozat szerint a 220-as tapadósúlyból számított vonóereje 4530 kg volt. (ez kisebb, mint a gépezetből számított)

Előzmény: seTTebello (9938)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9939
Miután most kell írnom egy beszámolót a nyári gyakorlatomról, amit egy nagy szaktekintély szvsz. full amatőr módon szervezett meg és egyetlen eredménye a verőcei gőzös lefényképezése volt egyelőre csak a tegnapi 4 képet tudom felajánlani. Majd lesz több is, valamikor.
Előzmény: dohonyiz (9935)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9938
>>Akkor a 220-as csak vezérlőkocsiként szerepelt?

Szerintem nem. Sípjeleket adott indulás előtt, rendesen be volt fűtve. De a teher nagyrészét az A25 vitte.
Előzmény: gumidani (9934)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9937
Amint visszaért, jelzem!
Előzmény: gumidani (9936)
gumidani Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9936
A Déda és Szeretfalva közti vasútvonalról készült filmet megkaphatnám valakitől? Úgy szeretném látni!
dohonyiz Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9935

Sziasztok!

 

Ma kint voltam a 13:45-ös Mikulásvonatnál, legalább 3-4 emberke fotózott, nem közületek volt valki az egyik?

 

Nagyon örülnék pár képnek!

 

Köszi!

Zoli

Előzmény: seTTebello (9932)
gumidani Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9934
Akkor a 220-as csak vezérlőkocsiként szerepelt?
Előzmény: seTTebello (9932)
gumidani Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9933
Idézet Sávoly Mihály: A gőzmozdony leírása, működése és kezelése (Bp. 1919) c. műből

 

A töltőcsésze. Egyes vasutaknál a kazánra helyezik a töltőcsészét, a töltő, illetve gőzkibocsátó szeleppel. Nyitásával a kazángőz kiereszthető és arra szolgál, hogy a kazán ezen az úton vízzel legyen tölthető. Az ábrán láthatjuk a MÁV szabványú töltőcsészét.

Külföldön általában elhagyják most már a töltőcsészét és a jelzett célokra a kazánnak valamely más felső nyílását használják fel. A MÁV-rendszerű víztisztítós mozdonyokon a töltőnyílás leggyakrabban a gőzkúp tetején van.

 

töltőcsésze
Előzmény: BlackStar (9928)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9932
>>Mondjátok, mekkora volt a mikulásvonat súlya?

Azt nem tudom, de a végén volt az A25 016 és tolta az egészet.
Előzmény: Kazankovacs (9924)
rezgaras Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9931
drdoktor írta:

> de ha valaki megfizette a jogdíjat a lemez árában, akkor amit rátesz, az már nem illegális, hiszen fizetett jogdíjat! Vagy mégsem?

Haha, ez volt a német perekben is az elsô kérdés (ôk sem hülyék :-)))) De a bírósági állásfoglalás az volt, hogy az üres lemez árába beépített jogdíjat _nem_ azokért a másolatokért fizeted, amiket illegálisan másolsz, hanem azokért, amiket szabad másolni, de mégis van szerzôjük (aki az így beszedett díjakból elvileg részesül).

Az európai jográgás most azért megy, hogyha megszületik a tökéletes digitális másolásvédelem (amikor minden digitális eszközbe kötelezô lesz egy csipet beépíteni, ami a nem engedélyezett másolást, ill. az illegálisan másolt anyag megjelenítését megakadályozza), akkor _valóban_ elvileg okafogyottá válik az úres CD-k, magnókazetták, másológépek, stb. árába beépített szerzôi jogvédelmi hozzájárulás.

De ez még a jövô zenéje.
Előzmény: drdoktor (9889)
rezgaras Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9930
luc72 írta:

> Én még olvastam valamikor az év elején egy cikket, hogy az EUban egy birósági döntés született, miszerint, nem büntethető, aki MP3mat tesz fel a netre.

Attól tartok, ez egy kacsa. Németországban most folynak a perek. De a többség per nélkül is fizetett.

Lehet, hogy azzal az EU állásfoglalással kevered össze, hogyha saját magadnak másolod le, az nem büntetendô? Viszont ami másolásvédelemmel van ellátva, azt elvileg magadnak sem másolhatod le, mert a védelem feltörése önmagában is büntetendô.

Nem egyszerû.
Előzmény: luc72 (9866)
rg7 Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9929

Megvan a Füttyvadász-féle lemez!:)

 

A gyorstesztet követő vélemény:

Szvsz a felvételi dátumok ismeretében egy nagyon jó anyagot kapunk a nyolcvanas évek közepe tájáról és a '90-es évek elejéről. Úgy érzem, hogy a jelzett technikai lehetőségekkel sikerült kihozni a maximumot a hangok rögzítése terén. (Azért örültem volna, ha az mp3-ak nem 128 kbit/s-ben, hanem legalább 192-ben lettek volna feltéve. Elfért volna a lemezen.)

Nagyon érdekes, ahogy a Nurmi v. a Szergej átdübörög a szobán:))) (Lehet, hogy perverz vagyok???:))

 

A Folio Viewer rendszerében található infók nagyon jók, felölelik mindazt, ami egy adott felvételi körülmény ill. az adott pályaszámú mozdonnyal kapcsolatban tudni lehet, érdemes. Nagyon szép képek vannak a kiadványba integrálva, de amit a monitorhoz és a digitális világhoz szokott szemem mondat velem: igazán sajnálom, hogy 20 éve még nem volt digitális gép...

A hangokat sajnos a FV-en keresztül nem tudtam meghallgatni, mert ez a hibaüzi jön mindig fel:

hibaüzi

Várom a megoldásokat... (WinXP Prof, SP2)

 

Lezárásképp: köszönöm, hogy ez a kiadvány megjelent, hiszen egyedülálló a maga nemében! Nagyon jó vétel minden vasútbarátnak. Szép munka!

 

A kiadóról, üzletről:

Nagyon közvetlenek, előzékenyek, udvariasak etc... Igazi ügyfélcentrikus magatartással találkoztam. De jó is lenne, ha mindenhol így bánnának a userrel....:)

 

Hogy valami rosszat is mondjak végre (-gonosz rg7-):

vajon a kiadó fizeti az általánydíjat az Artisjusnak az ügyféltérben hallható Sláger Rádió után?:)

BlackStar Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9928

"A 204 -esen a gözdóm és a mozdonysátor közt az a "lavór" vagy ha úgy szebb, tányér micsoda ? Csak régebbi gözmozdonyokon láttam. "

Legjobb tudomásom szerint tölcsér. Ezen egyszerűbb feltölteni a kazánt. (Ha jó. Szerintem :))) )

Előzmény: VBL (9925)
etwg Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9927

A mult csütörtökön még ezzel utaztam gyönyörü idöben, elképesztöen jol sikerült turán Kambodzsában, rizs- és aknamezök között.

 

kb. 500 képpel, és mintegy  3 ora remek videoanyaggal tértem haza. Ez csak egy kis elözetes.

 

A moci francia eredetü, 1932-böl valo.

 

 

camb1camb2camb4camb5
Előzmény: drdoktor (9926)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!