Keresés

Részletes keresés

seTTebello Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9938
>>Akkor a 220-as csak vezérlőkocsiként szerepelt?

Szerintem nem. Sípjeleket adott indulás előtt, rendesen be volt fűtve. De a teher nagyrészét az A25 vitte.
Előzmény: gumidani (9934)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9937
Amint visszaért, jelzem!
Előzmény: gumidani (9936)
gumidani Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9936
A Déda és Szeretfalva közti vasútvonalról készült filmet megkaphatnám valakitől? Úgy szeretném látni!
dohonyiz Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9935

Sziasztok!

 

Ma kint voltam a 13:45-ös Mikulásvonatnál, legalább 3-4 emberke fotózott, nem közületek volt valki az egyik?

 

Nagyon örülnék pár képnek!

 

Köszi!

Zoli

Előzmény: seTTebello (9932)
gumidani Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9934
Akkor a 220-as csak vezérlőkocsiként szerepelt?
Előzmény: seTTebello (9932)
gumidani Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9933
Idézet Sávoly Mihály: A gőzmozdony leírása, működése és kezelése (Bp. 1919) c. műből

 

A töltőcsésze. Egyes vasutaknál a kazánra helyezik a töltőcsészét, a töltő, illetve gőzkibocsátó szeleppel. Nyitásával a kazángőz kiereszthető és arra szolgál, hogy a kazán ezen az úton vízzel legyen tölthető. Az ábrán láthatjuk a MÁV szabványú töltőcsészét.

Külföldön általában elhagyják most már a töltőcsészét és a jelzett célokra a kazánnak valamely más felső nyílását használják fel. A MÁV-rendszerű víztisztítós mozdonyokon a töltőnyílás leggyakrabban a gőzkúp tetején van.

 

töltőcsésze
Előzmény: BlackStar (9928)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9932
>>Mondjátok, mekkora volt a mikulásvonat súlya?

Azt nem tudom, de a végén volt az A25 016 és tolta az egészet.
Előzmény: Kazankovacs (9924)
rezgaras Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9931
drdoktor írta:

> de ha valaki megfizette a jogdíjat a lemez árában, akkor amit rátesz, az már nem illegális, hiszen fizetett jogdíjat! Vagy mégsem?

Haha, ez volt a német perekben is az elsô kérdés (ôk sem hülyék :-)))) De a bírósági állásfoglalás az volt, hogy az üres lemez árába beépített jogdíjat _nem_ azokért a másolatokért fizeted, amiket illegálisan másolsz, hanem azokért, amiket szabad másolni, de mégis van szerzôjük (aki az így beszedett díjakból elvileg részesül).

Az európai jográgás most azért megy, hogyha megszületik a tökéletes digitális másolásvédelem (amikor minden digitális eszközbe kötelezô lesz egy csipet beépíteni, ami a nem engedélyezett másolást, ill. az illegálisan másolt anyag megjelenítését megakadályozza), akkor _valóban_ elvileg okafogyottá válik az úres CD-k, magnókazetták, másológépek, stb. árába beépített szerzôi jogvédelmi hozzájárulás.

De ez még a jövô zenéje.
Előzmény: drdoktor (9889)
rezgaras Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9930
luc72 írta:

> Én még olvastam valamikor az év elején egy cikket, hogy az EUban egy birósági döntés született, miszerint, nem büntethető, aki MP3mat tesz fel a netre.

Attól tartok, ez egy kacsa. Németországban most folynak a perek. De a többség per nélkül is fizetett.

Lehet, hogy azzal az EU állásfoglalással kevered össze, hogyha saját magadnak másolod le, az nem büntetendô? Viszont ami másolásvédelemmel van ellátva, azt elvileg magadnak sem másolhatod le, mert a védelem feltörése önmagában is büntetendô.

Nem egyszerû.
Előzmény: luc72 (9866)
rg7 Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9929

Megvan a Füttyvadász-féle lemez!:)

 

A gyorstesztet követő vélemény:

Szvsz a felvételi dátumok ismeretében egy nagyon jó anyagot kapunk a nyolcvanas évek közepe tájáról és a '90-es évek elejéről. Úgy érzem, hogy a jelzett technikai lehetőségekkel sikerült kihozni a maximumot a hangok rögzítése terén. (Azért örültem volna, ha az mp3-ak nem 128 kbit/s-ben, hanem legalább 192-ben lettek volna feltéve. Elfért volna a lemezen.)

Nagyon érdekes, ahogy a Nurmi v. a Szergej átdübörög a szobán:))) (Lehet, hogy perverz vagyok???:))

 

A Folio Viewer rendszerében található infók nagyon jók, felölelik mindazt, ami egy adott felvételi körülmény ill. az adott pályaszámú mozdonnyal kapcsolatban tudni lehet, érdemes. Nagyon szép képek vannak a kiadványba integrálva, de amit a monitorhoz és a digitális világhoz szokott szemem mondat velem: igazán sajnálom, hogy 20 éve még nem volt digitális gép...

A hangokat sajnos a FV-en keresztül nem tudtam meghallgatni, mert ez a hibaüzi jön mindig fel:

hibaüzi

Várom a megoldásokat... (WinXP Prof, SP2)

 

Lezárásképp: köszönöm, hogy ez a kiadvány megjelent, hiszen egyedülálló a maga nemében! Nagyon jó vétel minden vasútbarátnak. Szép munka!

 

A kiadóról, üzletről:

Nagyon közvetlenek, előzékenyek, udvariasak etc... Igazi ügyfélcentrikus magatartással találkoztam. De jó is lenne, ha mindenhol így bánnának a userrel....:)

 

Hogy valami rosszat is mondjak végre (-gonosz rg7-):

vajon a kiadó fizeti az általánydíjat az Artisjusnak az ügyféltérben hallható Sláger Rádió után?:)

BlackStar Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9928

"A 204 -esen a gözdóm és a mozdonysátor közt az a "lavór" vagy ha úgy szebb, tányér micsoda ? Csak régebbi gözmozdonyokon láttam. "

Legjobb tudomásom szerint tölcsér. Ezen egyszerűbb feltölteni a kazánt. (Ha jó. Szerintem :))) )

Előzmény: VBL (9925)
etwg Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9927

A mult csütörtökön még ezzel utaztam gyönyörü idöben, elképesztöen jol sikerült turán Kambodzsában, rizs- és aknamezök között.

 

kb. 500 képpel, és mintegy  3 ora remek videoanyaggal tértem haza. Ez csak egy kis elözetes.

 

A moci francia eredetü, 1932-böl valo.

 

 

camb1camb2camb4camb5
Előzmény: drdoktor (9926)
drdoktor Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9926
jók a képek!

ugyanerről a szájtról 1-2 szép gőzös, szép táj:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/duze/02/56785.jpg
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/duze/02/57729.jpg
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/duze/01/44229.jpg


óriásszemű mozdonka
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/duze/02/57649.jpg
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/duze/02/46343.jpg
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/duze/02/50145.jpg

Előzmény: seTTebello (9914)
VBL Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9925
Tegnap utaztam a Mikulásvonaton, ha nem számoltam el, 15 kocsiból állt. Gondolom az A25 -nek nem csupán a Nyugati felé menetben volt szerepe, a Füsti felé menet is tolóeröt biztosított. Kérdésem: A 204 -esen a gözdóm és a mozdonysátor közt az a "lavór" vagy ha úgy szebb, tányér micsoda ? Csak régebbi gözmozdonyokon láttam. 
Kazankovacs Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9924
Mondjátok, mekkora volt a mikulásvonat súlya? Annakidején milyen terhelésekkel közlekedtek a 220-asok? Van valakinek korabeli menetrendje? Milyen időket futottak, mondjuk a Ruttka - Budapest útvonalon? (A hegyi szakaszokon is ezekkel vontattak?).
Előzmény: seTTebello (9914)
drdoktor Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9923
> "Mellesleg, 2000 őszén a Fejes Endre emlékparkban a szlovákok stokeres
> mozdonyaira sem sikerült a szenünket rábeszélni."

> Izé. Ez a park hol van?


:))))))
hjúmor by DGKUm

Feles Endre híres műve: Rozsdatemető

na, beugrott mán??
Előzmény: BlackStar (9917)
Teknos Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9922

Kedves OKU30!

Vita helyett, csak néhány gondolat.

Valóban, a nyilvános helyeken elhangzó hang effektusokat bárki felveheti és a SAJÁT FELVÉTELÉT akár terjszteheti is. Ami a "bakeliton" van, az azonban az LP megvásárlásával nem válik a vevő tulajdonává. Más szóval nem lesz egy általa készített hangfelvétel. Így a terjesztéséhez továbbra is az eredeti jogosult engedélyére van szükség - a szerzői jog szerint és szerintem.

De mint mondottam a szerzői jog nekem szakmai határterület, amit jól példáz, hogy a Szerzői Jogi Szakértő Testületnek az Iparjogvédelmi és Szerzői Jogi Szemle c. kiadványában publikált állásfoglalásai számomra is sokszor szolgálnak a meglepetés erejével.

Üdv.: Teknős.

Előzmény: OKU30 (9893)
Teknos Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9921

Kedves vonat35!

Az egykor Rákosrendezőn kiállított gép pályaszáma: 424,005.

Miután leszedték a kiállítási helyéről, levitték - talán Szombathelyre - , ahol pár évig ette a rozsda.

De nem tudta egészem megenni, mert gondoltak egy nagyot, és felhozták Istvántelekre, ahol egy ideig álldogált a bejárattal szemben, majd bekerült a mozdony javító csarnokba. Talán nem válik alkatrész bányává.

Én enyit tudok róla.

Teknős

Előzmény: vonat35 (9892)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9920
510 sor. mozdonyok, megmaradt gépek. Elég sok Mávag van köztük.

Előzmény: kisvautas (9918)
BlackStar Creative Commons License 2004.12.06 0 0 9919

"Olvasgatom a topik-ot - hátulról és elég gyalran említodik az 520, 510, gozmozdony, az 520 van valahol képem de az 510, el se tudo képzelni, van valakinek képe esteleg jellegraza róla? Mellékelhetné? Gondolok az 510-re."

Hát elvileg a szovjet E típusú (jól tudom?) gőzmozdonynak felel meg, a nyomtávja is 1524mm-es, nálunk csak Záhony közelében voltak ilyenek. Épp képet keresek róla.

Előzmény: kisvautas (9918)
kisvautas Creative Commons License 2004.12.05 0 0 9918
Olvasgatom a topik-ot - hátulról és elég gyalran említodik az 520, 510, gozmozdony, az 520 van valahol képem de az 510, el se tudo képzelni, van valakinek képe esteleg jellegraza róla? Mellékelhetné? Gondolok az 510-re.
BlackStar Creative Commons License 2004.12.05 0 0 9917

"Erről már volt szó. "

Tudom, szenilis vagyok :))


"A gépi tüzelőberendezések többsége - a 303-é is - az adagolótálcáról gözzel terítette a szenet a rostély teljes felületére. Viszont nálunk szénkeverékeket használtak, és emiatt a könnyű, gázdús darabok előre, a háztartási tűzoltószén pedig hátrább került."

Ez mondjuk a 10-es években is így volt? Mármint a szénkeverék használata. Akkor még csak nem? Akkoriban, esetleg korábban egyáltalán nem merült fel az igény a sztókerre?

 

"Emiatt a füstszekrény első fala hamar tönkrement. Kísérletileg visszatértek a vörösréz tűzszekrényhez is, de aztán a mozdony egyéb bajai miatt az idő megoldott mindent."

Magyarul a 303-asnak lecserélték úgyahogyvan a tűzszekrényét? Ez érdekes.

 

"Mellesleg, 2000 őszén a Fejes Endre emlékparkban a szlovákok stokeres mozdonyaira sem sikerült a szenünket rábeszélni."

Izé. Ez a park hol van? (Esetleg ez a Füsti polgári neve, vagy legalábbis akkor az volt?). Amúgy a szlovákoknak melyik mozdonyuk volt sztókeres, ami akkor nálunk volt? (gondolom a négycsatlós gyorsvonati gépeik azok, bár gondolom a cseheknek abból is több jutott)

Előzmény: DGKUm (9916)
DGKUm Creative Commons License 2004.12.05 0 0 9916
Erről már volt szó.
A gépi tüzelőberendezések többsége - a 303-é is - az adagolótálcáról gözzel terítette a szenet a rostély teljes felületére. Viszont nálunk szénkeverékeket használtak, és emiatt a könnyű, gázdús darabok előre, a háztartási tűzoltószén pedig hátrább került. Emiatt a füstszekrény első fala hamar tönkrement. Kísérletileg visszatértek a vörösréz tűzszekrényhez is, de aztán a mozdony egyéb bajai miatt az idő megoldott mindent. (Mellesleg, 2000 őszén a Fejes Endre emlékparkban a szlovákok stokeres mozdonyaira sem sikerült a szenünket rábeszélni.)
Előzmény: BlackStar (9915)
BlackStar Creative Commons License 2004.12.05 0 0 9915

A 303 szerkocsijában, a széntér alján a gépi tüzelőberendezés szénszállítócsigája.

Tényleg, végülis miért is nem terjedt el nálunk jobban a sztóker? (Csak gondolom, a 601-es 5m2 fölötti, meg a 301-es 4,7m2 körüli rostélyát beszórni nem lehetett óvodás foglalatosság?) A szakszervezet nem bulizta ki, azzal, hogy akkor a fűtők fizuja csökkenne, vagy legalábbis "abból" finanszíroznák meg a sztókeresítést? A szakszervezet kibulizta, de a fűtők nem hagyták? Nem volt szakszervezet? Volt, de olyan, mint ma, vagy az 50-es években? A mi fűtőink ilyen bika arcok voltak, nem úgy mint a húsdarálót kibulizó nyápic jenkik? Esetleg olyan okok miatt, hogy mire elterjedt volna, addigra Trianonban a feketeszenes területeinket jórész elcsatolták, a barnaszenes-tőzeges-egyebes tüzelést meg nem bírja a sztóker? Vagy akkoriban kisebb gondjuk is nagyobb volt ennél, hogy ilyesmit csináljanak? (na jó, ez nem igazi érv)

 

Előzmény: DGKUm (9907)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.05 0 0 9914
4 kép 220,194 - ről a Nyugatiban.
rg7 Creative Commons License 2004.12.04 0 0 9913

Illusztráció:

 

Régi kiadás Régi kiadás

Új kiadás Új kiadás

Előzmény: rg7 (9912)
rg7 Creative Commons License 2004.12.04 0 0 9912

Tehát:

 

Az SLPX 19213-as lemez (LP) teljes hossza 44 perc valahány másodperc. Ez pontosan annyi, mint a Sáry-féle lemez 3. száma. A borítón meg is emlékeznek róla, hogy ennek a forrásanyaga az LP, (a cd-re fér 80 percnyi cuccos audioban!) és szépen meg is köszönik Károlyi Zsoltnak a hozzájárulást. Sáry ebből a forrásanyagból állította össze a Locomotive Symphony-áját.

 

Tessék elolvasni a Steam Sounds oldalt, ott ez mind le van írva.

 

A lemez beszerzési helye is le van írva, amit itt nem akarok reklámozni. Volt még belőle pár darab az eredeti színesborítós kiadásból és a "New Edition"-ból is. Mindkettő itt pihen a gép mellett:) A borító kivételével ugyanaz a két lemez.

(Itt a piros borítós, itt pedig az új kiadás.)

division by zero Creative Commons License 2004.12.04 0 0 9911
"1998-ban Sáry László "Locomotive Symphony" című cd-jén"
Erről még nem is hallottam :-( lehet még valahol kapni ezt a 6 éves CD-t?

"Az SLPX 19213 teljes anyaga képezi ezen a lemezen a 3. számot."
Ez most hogy is van? Hogy lett egy egész lemezből 1 szám? És mi van még a lemezen ezen kivül?
Előzmény: rg7 (9901)
424 009 Creative Commons License 2004.12.04 0 0 9910

"Sáry László: Locomotive Symphony"

 

Én már régen keresem ezt a CD-t, de még sehol sem sikerült megvennem.

Ha tudtok valami konkrét helyet ahol van, legyetek szívesek megírni.

Köszi

Előzmény: rg7 (9901)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.04 0 0 9909
Ez már volt.
Előzmény: DGKUm (9902)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!