Keresés

Részletes keresés

hajókanno Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13734
A www.hajokanno.hu honlap 45 új képpel bővült, ajánlom mindenki figyelmébe!
gumidani Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13733

A kép kicsinyítés kérdésében javaslom a saját képtár létrehozásást. Ezekbe képernyőméretű képeket lehet betenni és utána az indexben csak a linkelni rá. Nem fizetnek nekem azért, hogy ezt a képtárat reklámozzam, de nekem bevált. (Riversea és Rozsdás is ezt használja) Magyarul vannak a feliratai, viszonylag üzembiztos, kűlföldi barátaim szerint onnan is megnézhető.

 

 

A 68-as hajólistára visszatérve. Szép a Vásárhelyi Pál gőzöskori képe. Az említett könyvben már motorosra átalakítottként szerepel. A személyhajólista után ez áll: "A vizibuszokból és motoros csavargőzösökből azonban néhányat átirányítottak a Balatonra." Dr Jankó úrtól szívesen megkérdezném, hogy milyen a "motoros csavargőzös.

 

 

Riversea  ROZSDAS
Karesz-Tata Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13732
A DEÁK FERENCZ a Szot tulajdonává lett, vagy a MAHART-tól tartósan kibérelték?
1968-ban mintha még üzemelt volna(?)

M á s .
Mi a szimbolikája a (gép)hajók orrészére helyezett kis harangnak? Miért azt szerelik
le legelőször (?), amikor megszűnik az aktív üzemeltetés?

Más.
Milyen sérülés, hiány okoz komoly gondot a PETŐFI főgépének helyreállításához?
Ha komplett gép jelentené a megbízható megoldást, akkor nem lehetne-e a Város-
ligetben kiállított VÉRTES vontatógőzös gépét helyreállítani? Méretei talán azonosak...
Előzmény: gumidani (13705)
Enzo Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13731

Rájöttem.

Nem került bele egy sem. Ezek mind dunaiak!

A 400-asok 1968-ban kerültek a Balcsira. Az egyetlen balatoni hajó a listában a Hortobágy (Lelle) is két évvel korábban, 1966-ban került a Dunára (forrás: Hajokanno). A lista mindenképp pontatlan, de akkor is csak a dunáról szól. A Leányfalu is elírás lehet, akkor már az is a Balatonon volt, és mivel a négyszázasok közt szerepel...

 

Cuki 64!

A képméret 640*480. Ekkorára szedi le az Index. Ekkorára célszerű kicsinyíteni is. Az IrfanView-t én is csak ajánlani tudom, szerintem jó kis progi. A képekről a fölösleget körbe is lehet vele vágni (Crop-funkció), élesítés, átszínezés, effektek...stb. Mindezt ingyen.

Előzmény: gumidani (13727)
smith Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13730
Mivel ez az elátkozott engine mindenféppen átméretezi a kép vga-nál nagyobb méretét, egyszerűbb, ha te teszed meg, ezzel ui. a képméret is csökken. Én az irfanview progit használom erre, ingyenes, gyors, pici, magyarítható a honositomuhely.hu-rol, sokféle okosságot tud.
Előzmény: cuki_64 (13729)
cuki_64 Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13729
Mit kell csinálni akkor ha azt irja ki,hogy tull nagy a kép:A feltöltött kép túl nagy! A kép mérete nem haladhatja meg a 512KByte-ot! Hogy lehet csökkenteni??????
Előzmény: cuki_64 (13667)
cuki_64 Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13728
hajó
Előzmény: cuki_64 (13667)
gumidani Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13727

Azt nem értem, hogy a Balatonon szolgáló hajók milyen rend szerint kerültek bele, illetve maradtak ki a listába/ból.

Mindenesetre érdekes, hogy az akkor üzemben volt mindkét gőzös vontató megúszta a darabolást.

Előzmény: Enzo (13714)
gumidani Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13726

Hát igen. Fel nem tudom fogni, hogy miért nem lehet egy-egy nyomtatásban megjelenő felsorolást maradéktalanul leellenőrizni. (43 nem egyenlő 44-el)

Nyilván akkor is Ercsi, Szentendre, Tahi és Zebegény négyes volt és a Leányfalu pedig vizibusz.

A vontatóknál a Zala és a Zalka (Máté) pl. nem ugyanaz?

A Vásárhelyi emlékezetem szerint Vásárhelyi Pál volt, nem? 

Előzmény: HG. (13713)
Zoli66 Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13725
Ah! Szóval ki teccet pakolni a VakarcsSzalon kisszekrényét a kajakidaó ablak alatt. :-) Hát bizony, tiszta Tralfamador! :-) [Kurt Vonnegut jr. : Az ötös számú vágóhíd] :-)
Előzmény: gigabursch (13722)
Zoltika Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13724

Bócman riasztása alapján sikerült lekapnom a Petőfi-hídról az óbudai születésű HANOI nevű ukrán toló-vontatót, aztán egy szélhajtású kompot is! Képek délután.

 

(Hm. Látom magam, ahogy superman-i erővel lekapom a Petőfi-hídról a villamossínekre tévedt HANOI-t. Csak úgy toccsant a Dunán!:)))

Aranyangyal Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13723

Sziasztok fiúk!Már régóta szerettem volna feltenni ezt a képet.Íme, a mi kis kettőmorzsánk munka közben!!Egy kis nyár a télben:-)))Boldog névnapot Zsóka! 

gigabursch Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13722

Tegnap este az őrszolgálat alatt hatalamas felfedezést tettem!

 

Nemcsak a mi Niváinkban van "szolgálati" magyar és francia kártya, hanem a Sopronon is. Ráadásul annyi paklit találtam, hogy külön jut a matrózoknak, a gépészeknek, az ellátósoknak, a tiszteknek, de még a lots is tud egyet passziánzozni! Viszont teljesen szabályos a játék, mert minden kártya cinkelt.  :-)

A dolognak azért volt előnye is. Pár szerszámot találtam ami így visszajutott a gépházba.

 

 

 

Bócmannom!

Való igaz, hogy tegnap lesepertem a hajóra némi ellátmánnyal, de a kaját azért nem a Csepel mellett fogyasztottuk el. A leves az igen jól sikerült. Ízlett mindenkinek.

 

gumidani:

Ha tetszik, ha nem én ezekkel a sok-sok mütyürökből összeálló hatalmas gépekre kevéssé vagyok fogékony. Érdkel is, meg tetszik, sőt rengeteg kérdésem van, hogy betapasszam az e téren álló fehér foltjait a tudásomnak, de sose leszek vérbeli gépész.

 

 

 

 

Zoli66!

Az öregített fényképek alapján vissza lehet datálni úgy harminc-negyven évet. Ehhez kapcsolódóan csak az a mókás felvetés jutott eszembe, hogy a Zoltika fia mennyire hasonlít arra a kölyökre, aki fönt ül a matrózlejárón.. Vagyis inkább nem sokat fejlődött úgy harminc newgyven év alatt. :-)

gb

Enzo Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13721

Az a Dunakeszi volt.

A Leányfalu ma a Földvár.

Előzmény: DavidD (13720)
DavidD Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13720

Szia!

Mi a Leányfalu? Én csak az egyszervolt Dörgicsére emlékszem, az Leányfalu volt, nem? Volt esetleg a Dunán is egy?

David

Előzmény: vizivaros (13718)
Zoli66 Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13719
A nyomóra vélek emlékezni. - Persze én csak mozdonygépész vagyok :-) !
Előzmény: MALWIN (13711)
vizivaros Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13718

Igazad van!

A Tahi

   Ercsi

   Zebegény

   Szentendre  voltak a testvérkék!

Előzmény: HG. (13713)
muggli Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13717

A Szamos pedig ami most a Kvassay zsilip mellett várja jobb sorsát, volt egy testvére is, de annak a sorsát nem ismerem.

muggli©

Előzmény: viking star (13715)
Kurdeejay Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13716

 

Ezek milyen vontatók voltak? Zala/Zalka típus?

 

Szerintem a Zala és a Kilián egy típus!

Legalábbis a fotók ezt igazolják!

 

Üdv!

Előzmény: viking star (13715)
viking star Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13715

Baross, Juhász Gyula, Kilián, Ságvári, Szamos

 

Ezek milyen vontatók voltak? Zala/Zalka típus?

 

Ha 1968-as, és egy hiányzik, nem lehetett a Szilas??
Inkább úgy kérdezem...
létezett-e egyáltalán SZILAS néven vontatóhajó, vagy csak a történetben szerepel, mint fantomnév?

Előzmény: gumidani (13705)
Enzo Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13714
Csak az Ercsi???
Előzmény: HG. (13713)
HG. Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13713
A MHRT személyhajói 1968-ban

 

.......... 

 

Motorhajók (19)

 

.....

 

Tahi

Zebegény

Szentendre

Leányfalu

 

 

Innen nekem minimum egy "Ercsi" hiányzik...

 

Előzmény: gumidani (13705)
HG. Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13712

Eltévedtél, vagy kölcsönadtad a gépedet?

:-)))

 

Ha valami info kell pl. a G járatról, csak kérdezz bátran!

:-)))

Előzmény: Bócman (13698)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13711

Off

Még nem tom, holnap megtelefonálom.

Egyelőre azt sem tudom, hogyan jutok oda.

On

Előzmény: gumidani (13710)
gumidani Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13710

Írhattam volna a 6 hengeres 4. hengeréhez való porlasztót is.

Szombaton mikor leszel a Sopron körül?

Előzmény: MALWIN (13708)
gumidani Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13709

"egyszer majd leülünk együtt, s kielemezzük őket."

Zoltikával együtt lenne jó! CD-kre a képeket, a DDSG rajzalbum és a Várfalvi-féle könyv, számítógép, meg egy nagy asztal, aztán lehet közösen bogarászni.

Közben pedig emlegetni, hogy milyen balfékek voltunk annak idején, hogy nem fényképezgettük őket addig amig lehetett volna. 

Előzmény: Ha-Jó (13703)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13708

A 413 és a 414 sorozat nem a nyomócsőben tért el egymástól.

De most már meg vagyok kavarodva:résolaj, vagy nyomócső kell? vagy mindkettő?

Ha nyomócső, melyik?

Előzmény: gumidani (13693)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13707

Parancsnok úr, szíves figyelmedbe ajánlom a Bajai Tükör(és a Népszabadság) újságíróját, Bajai Gál Zoltánt.Emlékezetem szerint tavaly júniusban írt a hivatkozott bajai lapba egy cikket a Dömös tragédiájáról-képpel illusztrálva.

Ugyane tárgyban szerintem érdemes megkeresni a Duna Fotóklubot, szintén Baján.

Előzmény: Ha-Jó (13703)
gumidani Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13706

Bravó index!

Sikerült a formázást elbarmolni.

Előzmény: gumidani (13705)
gumidani Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13705

"Maximilian Transylvanus, azaz Erdélyi Miki "

Inkább Miksa. Nem?

De izgalmas dolog. És ez azért nem olyan, mint amikor Verne Gyuláról, vagy Shakespeare Vilmosról írogattak. Régen a földrajzi névre utaló előnév (mert családneve nem volt mindenkinek) valószínüleg a valódi származási helyre utalt.

 

Más. Dr. Jankó Béla: A magyar állami hajózás 75 éves története (1895-1970) c. műből kimásoltam az alábbi listát:

 

A MHRT személyhajói 1968-ban

 

Gőzhajók (5)

Felszabadulás

Dunaföldvár

Körös

Petőfi

Kossuth

 

Motorhajók (19)

 

Hunyadi

Rákóczi

Táncsics

 

Tahi

Zebegény

Szentendre

Leányfalu

 

Dömsöd

Délibáb

 

Dunaújváros

Fonyód

Hortobágy

Óbuda

Pilis

Ráckeve

Rába

Badacsony

 

Sirály I

Sirály II

 

A MHRT vontatóhajói 1968-ban

 

Motorhajók (44)

(szerintem csak 43, vagy egy hiányzik)

 

Balatonfüred

Baross

Bodrog

Cserhát

Dorog

Eger

Esztergom

Gyöngyös

Győr

Hernád

Inota

Ipoly

Juhász Gyula

Kaposvár

Kecskemét

Kilián

Komárom

Maros

Mátra

Mecsek

Miskolc (1967-től toló is)

Mohács

Ózd

Paks

Pécs

Rábca

Sajó

Ságvári

SOPRON

Szamos

Szekszárd

Széchenyi

Szob

Szolnok

Szombathely

Tatabánya

Tolna

Vác

Vásárhelyi

Vértes

Zala

Zalka

Zagyva

???????

 

Gőzhajók (2)

 

Bakony

Érsekcsanád

 

Előzmény: Ha-Jó (13703)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!