A kép kicsinyítés kérdésében javaslom a saját képtár létrehozásást. Ezekbe képernyőméretű képeket lehet betenni és utána az indexben csak a linkelni rá. Nem fizetnek nekem azért, hogy ezt a képtárat reklámozzam, de nekem bevált. (Riversea és Rozsdás is ezt használja) Magyarul vannak a feliratai, viszonylag üzembiztos, kűlföldi barátaim szerint onnan is megnézhető.
A 68-as hajólistára visszatérve. Szép a Vásárhelyi Pál gőzöskori képe. Az említett könyvben már motorosra átalakítottként szerepel. A személyhajólista után ez áll: "A vizibuszokból és motoros csavargőzösökből azonban néhányat átirányítottak a Balatonra." Dr Jankó úrtól szívesen megkérdezném, hogy milyen a "motoros csavargőzös.
A DEÁK FERENCZ a Szot tulajdonává lett, vagy a MAHART-tól tartósan kibérelték?
1968-ban mintha még üzemelt volna(?)
M á s .
Mi a szimbolikája a (gép)hajók orrészére helyezett kis harangnak? Miért azt szerelik
le legelőször (?), amikor megszűnik az aktív üzemeltetés?
Más.
Milyen sérülés, hiány okoz komoly gondot a PETŐFI főgépének helyreállításához?
Ha komplett gép jelentené a megbízható megoldást, akkor nem lehetne-e a Város-
ligetben kiállított VÉRTES vontatógőzös gépét helyreállítani? Méretei talán azonosak...
A 400-asok 1968-ban kerültek a Balcsira. Az egyetlen balatoni hajó a listában a Hortobágy (Lelle) is két évvel korábban, 1966-ban került a Dunára (forrás: Hajokanno). A lista mindenképp pontatlan, de akkor is csak a dunáról szól. A Leányfalu is elírás lehet, akkor már az is a Balatonon volt, és mivel a négyszázasok közt szerepel...
Cuki 64!
A képméret 640*480. Ekkorára szedi le az Index. Ekkorára célszerű kicsinyíteni is. Az IrfanView-t én is csak ajánlani tudom, szerintem jó kis progi. A képekről a fölösleget körbe is lehet vele vágni (Crop-funkció), élesítés, átszínezés, effektek...stb. Mindezt ingyen.
Mivel ez az elátkozott engine mindenféppen átméretezi a kép vga-nál nagyobb méretét, egyszerűbb, ha te teszed meg, ezzel ui. a képméret is csökken. Én az irfanview progit használom erre, ingyenes, gyors, pici, magyarítható a honositomuhely.hu-rol, sokféle okosságot tud.
Mit kell csinálni akkor ha azt irja ki,hogy tull nagy a kép:A feltöltött kép túl nagy! A kép mérete nem haladhatja meg a 512KByte-ot! Hogy lehet csökkenteni??????
Ah! Szóval ki teccet pakolni a VakarcsSzalon kisszekrényét a kajakidaó ablak alatt. :-)
Hát bizony, tiszta Tralfamador! :-) [Kurt Vonnegut jr. : Az ötös számú vágóhíd] :-)
Bócman riasztása alapján sikerült lekapnom a Petőfi-hídról az óbudai születésű HANOI nevű ukrán toló-vontatót, aztán egy szélhajtású kompot is! Képek délután.
(Hm. Látom magam, ahogy superman-i erővel lekapom a Petőfi-hídról a villamossínekre tévedt HANOI-t. Csak úgy toccsant a Dunán!:)))
Sziasztok fiúk!Már régóta szerettem volna feltenni ezt a képet.Íme, a mi kis kettőmorzsánk munka közben!!Egy kis nyár a télben:-)))Boldog névnapot Zsóka!
Tegnap este az őrszolgálat alatt hatalamas felfedezést tettem!
Nemcsak a mi Niváinkban van "szolgálati" magyar és francia kártya, hanem a Sopronon is. Ráadásul annyi paklit találtam, hogy külön jut a matrózoknak, a gépészeknek, az ellátósoknak, a tiszteknek, de még a lots is tud egyet passziánzozni! Viszont teljesen szabályos a játék, mert minden kártya cinkelt. :-)
A dolognak azért volt előnye is. Pár szerszámot találtam ami így visszajutott a gépházba.
Bócmannom!
Való igaz, hogy tegnap lesepertem a hajóra némi ellátmánnyal, de a kaját azért nem a Csepel mellett fogyasztottuk el. A leves az igen jól sikerült. Ízlett mindenkinek.
gumidani:
Ha tetszik, ha nem én ezekkel a sok-sok mütyürökből összeálló hatalmas gépekre kevéssé vagyok fogékony. Érdkel is, meg tetszik, sőt rengeteg kérdésem van, hogy betapasszam az e téren álló fehér foltjait a tudásomnak, de sose leszek vérbeli gépész.
Zoli66!
Az öregített fényképek alapján vissza lehet datálni úgy harminc-negyven évet. Ehhez kapcsolódóan csak az a mókás felvetés jutott eszembe, hogy a Zoltika fia mennyire hasonlít arra a kölyökre, aki fönt ül a matrózlejárón.. Vagyis inkább nem sokat fejlődött úgy harminc newgyven év alatt. :-)
Ha 1968-as, és egy hiányzik, nem lehetett a Szilas?? Inkább úgy kérdezem... létezett-e egyáltalán SZILAS néven vontatóhajó, vagy csak a történetben szerepel, mint fantomnév?
"egyszer majd leülünk együtt, s kielemezzük őket."
Zoltikával együtt lenne jó! CD-kre a képeket, a DDSG rajzalbum és a Várfalvi-féle könyv, számítógép, meg egy nagy asztal, aztán lehet közösen bogarászni.
Közben pedig emlegetni, hogy milyen balfékek voltunk annak idején, hogy nem fényképezgettük őket addig amig lehetett volna.
Parancsnok úr, szíves figyelmedbe ajánlom a Bajai Tükör(és a Népszabadság) újságíróját, Bajai Gál Zoltánt.Emlékezetem szerint tavaly júniusban írt a hivatkozott bajai lapba egy cikket a Dömös tragédiájáról-képpel illusztrálva.
Ugyane tárgyban szerintem érdemes megkeresni a Duna Fotóklubot, szintén Baján.
De izgalmas dolog. És ez azért nem olyan, mint amikor Verne Gyuláról, vagy Shakespeare Vilmosról írogattak. Régen a földrajzi névre utaló előnév (mert családneve nem volt mindenkinek) valószínüleg a valódi származási helyre utalt.
Más. Dr. Jankó Béla: A magyar állami hajózás 75 éves története (1895-1970) c. műből kimásoltam az alábbi listát:
A MHRT személyhajói 1968-ban
Gőzhajók (5)
Felszabadulás
Dunaföldvár
Körös
Petőfi
Kossuth
Motorhajók (19)
Hunyadi
Rákóczi
Táncsics
Tahi
Zebegény
Szentendre
Leányfalu
Dömsöd
Délibáb
Dunaújváros
Fonyód
Hortobágy
Óbuda
Pilis
Ráckeve
Rába
Badacsony
Sirály I
Sirály II
A MHRT vontatóhajói 1968-ban
Motorhajók (44)
(szerintem csak 43, vagy egy hiányzik)
Balatonfüred
Baross
Bodrog
Cserhát
Dorog
Eger
Esztergom
Gyöngyös
Győr
Hernád
Inota
Ipoly
Juhász Gyula
Kaposvár
Kecskemét
Kilián
Komárom
Maros
Mátra
Mecsek
Miskolc (1967-től toló is)
Mohács
Ózd
Paks
Pécs
Rábca
Sajó
Ságvári
SOPRON
Szamos
Szekszárd
Széchenyi
Szob
Szolnok
Szombathely
Tatabánya
Tolna
Vác
Vásárhelyi
Vértes
Zala
Zalka
Zagyva
???????
Gőzhajók (2)
Bakony
Érsekcsanád