Rossz emlékem volt 601 –ről. Bezártság fóbiás vagyok, ec. nem mertem bemenni ezekbe a szük kazántestekbe. ( van ilyen ) 424 az nem zavar sem tűzszekrény, sem hengerkazán csövein bujkálgatni. Tényleg de sok fajta kazán megfordult nálunk. 275,601, 520, 411 (3db ) 424 (2db)
No nekem 601 –ről más ismereteim vannak kb 1977-ig ilyennel fűtöttünk. Tűzszekrény felett volt 2 db kb 60 cm átmérőjű hengerkazán. Tűzszekrénybe tűzcsövek voltak, és ide voltak bekötve.
Egyik gőzmocis tankönyvem ezt nevezi Fialovits-féle (kétfejű) vízcsöves kazánnak.
Hm…. Még egyszer megnézve képet, meglehet, hogy tényleg látni ott valamit tűzszekrény fölött. Csak szigetelések arányokat módosították legalábbis számomra. Tehát lehet 601 ! :-)
No nekem 601 –ről más ismereteim vannak kb 1977-ig ilyennel fűtöttünk. Tűzszekrény felett volt 2 db kb 60 cm átmérőjű hengerkazán. Tűzszekrénybe tűzcsövek voltak, és ide voltak bekötve. Tűzszekrény tehát nem olyan volt mint 424, vagy 411 nem lemez érintkezett hővel, hanem csővek.
Wolsztynban csak fűtőház van. Negyedköríves mozdonycsarnok, fordítókorong, szénfeladó, víztorony, emeletes laktanyaépület, földszintes irodaépület. Ott szó sem lehet komolyabb javításról.
Angliában én a haworth-i állomás melletti műhelyben jártam, ahol szépen kicsontozott példányokat varázsoltak újjá, ill. végezték a szükséges karbantartást, mivel ez egy működő szárnyvonal (Keighley-Oxenhope), ahol gőzösök is járnak menetrend szerint.
Egy jót utaztam is rajta, --- meg egy csomó videót követtem el (ez utóbbi olcsóbb volt -:))) Aki arrafelé jár ne hagyja ki !!
(ps: egy eredeti festésű Truman-t is itt volt szerencsém megtekinteni, ami nagy élmény volt nekem, hiszen állomás mellett cseperedtem fel, ahol akkoriban még bőszen végezték a tolatást mint 411....)