Keresés

Részletes keresés

Enzo Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13635

Szerintem 1 Bíbic.

:)))

 

A 628 és a 629 ugyanaz a link!

Előzmény: MALWIN (13632)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13634
Előzmény: MALWIN (13632)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13633
Aha.Most már az utódokból is csak egy van...:-((
Előzmény: Streetride (13630)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13632
Előzmény: MALWIN (13629)
Streetride Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13631
Bocsánat! Őse volt, nem öccse!
Előzmény: Streetride (13630)
Streetride Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13630
Úgy, hogy ez nem a hajóállomás, hanem a Regdon úszóegylet úszóháza. Ez volt a Szabadság, a Béke és  Tisza úszóházak öccse!
Előzmény: MALWIN (13621)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13629
Előzmény: MALWIN (13628)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13628
Előzmény: MALWIN (13625)
Enzo Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13627

Ezek mikor készültek, és hol?

Széép kis veterán.

Előzmény: riversea (13624)
Enzo Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13626

A közelebbi a Szentes (Ex-Fonyód)

A távolabbiról a felbontás miatt nem állapítható meg a neve, de vagy a Hegyalja (ex-Tihany, ma VárKert), vagy az Óbuda.

Előzmény: MALWIN (13623)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13625
Előzmény: MALWIN (13623)
riversea Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13624

Bócman: zizis kép a 13567 hsz-ban.

 

Guberavera: a hétvégén beszélgettünka radarvisszaverőről, ezt a kedves kis hajót -  a Siót - is felszerelték vele. Nem ártana a naszádra sem egy. Üdv: rs.

 

 

 

 

MALWIN Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13623

Namiafene?

Megtudná mondani valaki a képen látható hajók neveit? És hoyg micsoda forgalom...egy csanyi kikötőben...Rögtön megesz a sárga irigység..

Előzmény: MALWIN (13621)
Enzo Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13622
Ezeket nem Tápén gyártották? Lepencén is volt hajógyár?
Előzmény: Ha-Jó (13620)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13621

Találtam egy régi szegedi képeslapot.Itt még a Móra-múzeumnál volt a hajóállomás, a vízibástyától délre.Érdekes, mert ahogy tiszai hajósokkal beszéltem, valamennyiőjük szerint  mindig is feljebb volt, a mai Novotel szállónál. Hogy

 is van ez?

 

Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13620
Ennyi erővel akár részeg is lehetnék!
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13619
Ezt a beszarást még gyakorolnom kell. Nagyon elgugták a szélen.
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13618

Következik a Lepencén frissen vízrebocsátott Tepertő, a hétből valamelyik. Bocsánat, a kilencből.

Üdv Ha-Jó

Zoltika Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13617

"1930-tól az üzem megszűnéséig dolgoztak a Borsig (Berlin) gyártású JDŽ 30 - 011, 016, 029, 031 és 034 számú mozdonyok. Eezek közül három állítólag ma is az elárasztott területen van. Műszaki adataik: 1E tengelyelrendezés, 21,4 m hosszúság, 65 km/h max. sebesség, 25 m3 víz- és 10 t szénkészlet, kb. 100 t saját tömeg."

(idézet gumidanitól)

Előzmény: Ha-Jó (13616)
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13616

Gumidaninak küldöm a következő mozgonyokat. 

A kérdésedre LEÁNYFALU a válasz.

Bócman Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13615

Fuvar van, nem is kevés, csak elmegy közúton meg vasúton.

A vizi lobbi túl gyenge (nincs...)!!

 

Ha megfelelő erőfeszítéseket tennének, becsukhatná a kaput egy csomó fuvaroscég - no meg nem mennének gajjra az utak másfél-két évente!!

 

 

A másik meg az, hogy a tolóhajózást a zsilipelt felsőszakaszon sem tudod kihasználni. Egy hajó 2 bárka.

A tólózás a széles, mély, lassú vizekre optimális. Az általad említett bivalyok is csak Linz Voest Hafenig emberkednek a "rengeteg" bárkával...

Odáig is csak Bős megléte, meg az ötezer lovas új gépek beszerelése óta.

 

 

 

 

 

Előzmény: trophy (13612)
Bócman Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13614

DPT a.s. Záhrádnicka 16, 94501 Komárno.

 

:-)))

Előzmény: trophy (13593)
Bócman Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13613

Komárom alatt már nem voltak a hajókon az uszálykalauzok!!!

 

Előzmény: gigabursch (13592)
trophy Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13612

Szerintem nem jó a hasonlat. Ne az önjáró hajózással hasonlítsd a vontató hajózást, hanem a tolóhajózással. Itt a fuvarozott mennyiség ugyanakkora (emlékezz milyen falukkal szokott menni az ukrán flotta, vagy a Melk-Ybbs-Linz-Tulln négyes) a bérköltség viszont negyede. Ráadásul a sebességről nem is beszélve.

A probléma ott van, hogy fuvar nincs!

Előzmény: Bócman (13605)
Bócman Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13611

Készült néhány kép a beteg öreglányról, no meg csináltam pár képet a sólyatéren is!!

 

 

 

Ez itten a főnagygebac, a blokk repedése, ami újfent folyik...

 

 

 

 

 

 

Ez itten egy apró kis gyűszű...

 

 

 

 

Marci doktor és egy dugó...

 

 

 

 

 

Ezt a szegényt jól orrbavágták. Szerintem egy darabig még várni kell, mire megint Regensburgi utat kapnak majd...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egyes szerencsés alakok meg új gépet kaptak...

Bócman Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13610

A zizis kép lemaradt!!!

:-))

 

Ami az ötös sort illeti:

 

Minden egyes szakaszra megvan a megengedett legnagyobb csurmaméret.

 

Komárom-Budapest között rendszeresen hoztunk 5 darabot egymás mellett.

Előzmény: riversea (13609)
riversea Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13609

Völgymenetben a gép nélküli hajó (uszály) manőver és kormányképessége sokkal rosszabb, ezért rövid csatolásban a hajó tudja kormányozni, fordítani őket, az ellenállás és a csavarhatás ugyan így nagyobb, de lefelé ennek kisebb a jelentősége mert a folyó úgyis rásegít. 5 darabot tényleg nem szoktak egymás mellé kötni (én legalábbis max. három egymás mellé kötött 1000-es vagy 1300-asra emlékszem, de igazából ennek csak a hajózóút és a hídnyilás mérete szabott határt. Ezen a képen egyébként kis köves uszályokat hoz a Szob, egy 400-ast (mégpedig a 413-ast, ami később Z lett és most a Moszkva bázison van, nem messze onnan, ahol ez a kép készült), valamint 3db 600-as és egy db 100-as jelű!!! uszályt (hát én ilyeneket már nem is láttam, csak 700-ast).  Tehát a vonta szélessége nem lehetett sokkal több, mintha 3 db 1000-es lenne. Az Al-Dunán egyébként két vagy több sort csatoltak fel rövidere, például azen a képen, ahol a Tatabánya 6 darabbal hasít völgymenetben. Az is jól megfigyelhető, hogy a csiga mennyire ráveri a vizet a középső terhes uszályra. Giga, völgymenetben is teljes erővel járt a hajó, kivéve, ha valami miatt meg kellett lassítani. Üdv: rs.

 

 

Előzmény: LajA (13598)
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13608
Na talán most!
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13607

Kedves Fijjug!

Talán sikerül valami meglepit küldenem.

ha ez sikerül, küldöm a többit is.

 

Üdv Ha-Jó

gigabursch Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13606

MEGVAN!!!

 

A Paks szétbarmolását láthattam 1991-ben. Erősdítsen meg valaki, vagy cáfoljon meg! Azt gyújtotta fel a brazil gépsor.

(hiába, én is öregszem)  :-(

Előzmény: gigabursch (13594)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!