Keresés

Részletes keresés

Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13618

Következik a Lepencén frissen vízrebocsátott Tepertő, a hétből valamelyik. Bocsánat, a kilencből.

Üdv Ha-Jó

Zoltika Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13617

"1930-tól az üzem megszűnéséig dolgoztak a Borsig (Berlin) gyártású JDŽ 30 - 011, 016, 029, 031 és 034 számú mozdonyok. Eezek közül három állítólag ma is az elárasztott területen van. Műszaki adataik: 1E tengelyelrendezés, 21,4 m hosszúság, 65 km/h max. sebesség, 25 m3 víz- és 10 t szénkészlet, kb. 100 t saját tömeg."

(idézet gumidanitól)

Előzmény: Ha-Jó (13616)
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13616

Gumidaninak küldöm a következő mozgonyokat. 

A kérdésedre LEÁNYFALU a válasz.

Bócman Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13615

Fuvar van, nem is kevés, csak elmegy közúton meg vasúton.

A vizi lobbi túl gyenge (nincs...)!!

 

Ha megfelelő erőfeszítéseket tennének, becsukhatná a kaput egy csomó fuvaroscég - no meg nem mennének gajjra az utak másfél-két évente!!

 

 

A másik meg az, hogy a tolóhajózást a zsilipelt felsőszakaszon sem tudod kihasználni. Egy hajó 2 bárka.

A tólózás a széles, mély, lassú vizekre optimális. Az általad említett bivalyok is csak Linz Voest Hafenig emberkednek a "rengeteg" bárkával...

Odáig is csak Bős megléte, meg az ötezer lovas új gépek beszerelése óta.

 

 

 

 

 

Előzmény: trophy (13612)
Bócman Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13614

DPT a.s. Záhrádnicka 16, 94501 Komárno.

 

:-)))

Előzmény: trophy (13593)
Bócman Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13613

Komárom alatt már nem voltak a hajókon az uszálykalauzok!!!

 

Előzmény: gigabursch (13592)
trophy Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13612

Szerintem nem jó a hasonlat. Ne az önjáró hajózással hasonlítsd a vontató hajózást, hanem a tolóhajózással. Itt a fuvarozott mennyiség ugyanakkora (emlékezz milyen falukkal szokott menni az ukrán flotta, vagy a Melk-Ybbs-Linz-Tulln négyes) a bérköltség viszont negyede. Ráadásul a sebességről nem is beszélve.

A probléma ott van, hogy fuvar nincs!

Előzmény: Bócman (13605)
Bócman Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13611

Készült néhány kép a beteg öreglányról, no meg csináltam pár képet a sólyatéren is!!

 

 

 

Ez itten a főnagygebac, a blokk repedése, ami újfent folyik...

 

 

 

 

 

 

Ez itten egy apró kis gyűszű...

 

 

 

 

Marci doktor és egy dugó...

 

 

 

 

 

Ezt a szegényt jól orrbavágták. Szerintem egy darabig még várni kell, mire megint Regensburgi utat kapnak majd...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egyes szerencsés alakok meg új gépet kaptak...

Bócman Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13610

A zizis kép lemaradt!!!

:-))

 

Ami az ötös sort illeti:

 

Minden egyes szakaszra megvan a megengedett legnagyobb csurmaméret.

 

Komárom-Budapest között rendszeresen hoztunk 5 darabot egymás mellett.

Előzmény: riversea (13609)
riversea Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13609

Völgymenetben a gép nélküli hajó (uszály) manőver és kormányképessége sokkal rosszabb, ezért rövid csatolásban a hajó tudja kormányozni, fordítani őket, az ellenállás és a csavarhatás ugyan így nagyobb, de lefelé ennek kisebb a jelentősége mert a folyó úgyis rásegít. 5 darabot tényleg nem szoktak egymás mellé kötni (én legalábbis max. három egymás mellé kötött 1000-es vagy 1300-asra emlékszem, de igazából ennek csak a hajózóút és a hídnyilás mérete szabott határt. Ezen a képen egyébként kis köves uszályokat hoz a Szob, egy 400-ast (mégpedig a 413-ast, ami később Z lett és most a Moszkva bázison van, nem messze onnan, ahol ez a kép készült), valamint 3db 600-as és egy db 100-as jelű!!! uszályt (hát én ilyeneket már nem is láttam, csak 700-ast).  Tehát a vonta szélessége nem lehetett sokkal több, mintha 3 db 1000-es lenne. Az Al-Dunán egyébként két vagy több sort csatoltak fel rövidere, például azen a képen, ahol a Tatabánya 6 darabbal hasít völgymenetben. Az is jól megfigyelhető, hogy a csiga mennyire ráveri a vizet a középső terhes uszályra. Giga, völgymenetben is teljes erővel járt a hajó, kivéve, ha valami miatt meg kellett lassítani. Üdv: rs.

 

 

Előzmény: LajA (13598)
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13608
Na talán most!
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13607

Kedves Fijjug!

Talán sikerül valami meglepit küldenem.

ha ez sikerül, küldöm a többit is.

 

Üdv Ha-Jó

gigabursch Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13606

MEGVAN!!!

 

A Paks szétbarmolását láthattam 1991-ben. Erősdítsen meg valaki, vagy cáfoljon meg! Azt gyújtotta fel a brazil gépsor.

(hiába, én is öregszem)  :-(

Előzmény: gigabursch (13594)
Bócman Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13605

Természetesen ez is igaz,  de azért ez nem ennyire egyszerű a hollandusokkal...

 

Elsőként a dunai "szocialista nagyvállalati" struktúrát említeném. Minden dunai cég, még a kökeményen "kapitalista" Bajor Lloyd, meg a DGT is igazi állami nagyvállalatként működött. Ennek elődleges oka az államközi szerződésekkel kőkeményem felosztott és szabályozott "álpiac" volt. Egyszerűen nem volt verseny!!!

Másrészt ezek is valóban állami tulajdonú vállalatok voltak. És hát bizony - mint olyanok - pontosan olyan jól gazdálkodtak, mint nálunk most a Malév, a BKV, vagy a Máv.

(Lehet akármekkora baromságokat csinálni, Álambácsi majd mindent kifizet, minket meg "érdemeink elismerése mellett más, fontos vezető beosztásba helyeznek".

 

A vontatás halálát - a DMR-től teljesen függetlenül - a Straubing, Geisling, Freudenau, és Bős duzzasztóművek elkészülte, ezzel együtt a gázlók, hajlatok, és marha folyású vizek megszűnése, valamint ettől teljesen függetlenül, de párhuzamosan a vontatópark végzetes elöregedése játszotta a főszerepet.

 

A hajlatok ugyanis nagymértékben behatárolták az áthaladó hajók méretét és terhelését.

 

A rendszeres időközönként és hosszabb időtartamig 15-16 decis gázlókon az önjárókat nem lehet nyereségesen üzemeltetni.

 

A 11-12 decis merülésű kisvizi vontatók (Inotás, Gyöngyike, csiribirik) viszont elvittek 3 uszályt, egyenként 60-80 vagonnal. Azaz egy fuvarban elvittek 2-250 vagont.

 

Ezen felül ugye a vontató-uszály rendszerben a gépnek nincs holtideje!!!

 

A Mahart példáját nézve:

 

A vontató 2-3 uszállyal felért Regensburgba kora reggel, megálltak vásárolni 2-3 órára (ha egyáltalán engedték őket), és a Rensburgban álló uszályok közül elhoztak 2-3-at. Az uszályokat kirakták amikor kirakták, azokat a következő hajó hozta el.

Közben az első hajó már rég leért Komáromba, ahol lerakta az üres sleppeket, és elindult a következő 2-3 darabbal. Időnként egy hajó összeszedte a falut Komáromban, és lehozta Budapestre. Itt már várta a 8-10 darab megrakott uszály, és már szaladt is velük fölfele.

 

Aztán Komáromban lerakott 6-7 darabot, és 2-3-mal indult tovább.

 

A cég legdrágább eszközei, a hajógépek gyakorlatilag napi 24 órában üzemeltek. Csak a relatíve olcsó eszközök, a gép nélküli uszályok várakoztak.

 

5-6 hajóval, meg kb. 20-25 uszállyal folyamatossá lehet tenni a rendszert.

(A Mahartnak volt ugye a Tatabánya, Dorog, Inota, Sopron, Gyöngyös, Ózd, Szombathely, Mátra, Mecsek, Vértes, Cserhát, Komárom, Eger, azaz 13 vontatója. Azaz bőven megvolt a szükséges mennyiség...)

 

 

Ami a személyzetet illeti: a bérköltség ugyan jelentős tényező a hajózásban, de korántsem meghatározó!! Hasonlóan lényeges az üzemanyag, az amortizációs költség, és a fenntartási-üzemeltetési költség is!!

 

Egy vontató és a 3 uszály összesen 24-25 fő személyzetet kívánt. Ehhez képest egy 7-8 napos úttal felvitek (átlag) 2000-2500 tonnát. Egy önjáró körülbelül ugyanennyi idő alatt fele ekkora mennyiséget visz el. Azaz fele akkora árbevétel realizálódik. 

 

Szóval nem is olyan egyszerű ez...

Előzmény: guberavera (13601)
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13604

Helóka!

MALWIN, gumidani, riversea: Köszönöm a segítséget.

 

Üdv Ha-Jó

gigabursch Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13603

Van egy jó hírem:

Mivel sokszor beszélgettünk a kerékállásban a GPS-ről, ezért az egyetemünk geo jegyzetének vonatkozó részét kinyomtattam és elviszem a Sopronra. Megtalálható lesz a kerékállásban a "sportkormány" mellett. Kéretik oda visszatenni, hogy bárki elolvashassa (15 oldal összesen).

gb

smith Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13602
Ezért írtam, hogy IS...
Előzmény: guberavera (13601)
guberavera Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13601

A vontatózásnak két 'gyilkosa volt':

1. a tolóhajók kevesebb emberrel és kevesebb gázolajjal vitték az árut az aldunán.  (a bárkára nem kell kormányos és matróz) és a tolóerő nem 'fröcsög szét' a vontatmányon.

2. a csatorna megnyitása után beözönlő 'családi' önjárók papa mama és egy matróz egyszerűen elvitték a fuvart a hegyesorrúak elől.

U.i.

Aki a matróztanfolyamon volt és nem rendezte a (kaja) számláját jelentkezzen Zoltikánál!

Előzmény: smith (13600)
smith Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13600
Én is így tudom, nagyjából éppen ezek az problémák (is) vezettek a vontatóhajózás visszaszorulásához, merthogy a rövid kötél nem ideális a vontatás, a hosszú pedig a manőverezés szempontjából.
Előzmény: gigabursch (13599)
gigabursch Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13599

Úgyis kijavít a Bócman, de amennyire én tudom. Ez völgymeneti kép (pont a Margit-hídról fényképezve), és völgymenetben alig mentek nagyobb erővel, mint félerő, hisz a víz vitte a rendszert, valamint ha hirtelen rundózni kellett, akkor egy kupaccal könnyebb, mint egymás mögött lévő két-három kupaccal (értsd az egymás melletti uszályokat). S ha a csurmával meg kell állni nagyon gyorsan völgymenetben, azt csak rundózva lehet. Elengedhetetlen, hogy ehhez röviden kell menni!

Azt is láthatod a képen, hogy rövid kötéllel vannak. Völgymenetben mindig rövid kötéllel mennek. (kivéve Vietnamban, de arról csak a Mugglinak van képe :-).

Előzmény: LajA (13598)
LajA Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13598
Mi az oka annak, hogy egymásmellé kötve vontatták az 5 uszályt? Így tapasztalatlan szemmel nézve sem áramlás- sem vezetéstechnikailag nem tűnik optimálisnak (finoman szólva).
Előzmény: riversea (13567)
rezgaras Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13597
vizivaros írta:

> Igazi kajakos hullámokat a Körös tudott csinálni, aki azokat szárazon meglovagolta, az már tudott evezni!!

Ezt már írtam egy jó évvel ezelôtt! :-))) A Körös volt az evezôsök réme. A legtöbb kajakos egyszerûen kimenekült a partra, ha jött. Egyszer kielboattal elmúlasztottunk keresztbe állni a hullámaira, hosszában jöttek végig és a csónak teljes hosszában beömlöttek felül. Nem süllyedtünk el, de rögtön ki kellett menni a partra, kiönteni a vizet.
Előzmény: vizivaros (13585)
Pedrofon Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13596
Természetesen a középső kép a saját 94-ből... Csak az irányjelző nem oda tette a beírást.
Előzmény: Pedrofon (13595)
Pedrofon Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13595

Mutatok én is pár képet a Pécsről szeretettel:

 

pecsvpecsfpecs94Ez már az én képem 94-ből, pont ott áll, ahonnan a Sopronnak és Szombathelynek sikerült megmenekülnie...

 

pecs95Horányban készült 95-ben a kép, akkor még azt hittem felújítják...

 

pecs_95
Előzmény: gigabursch (13594)
gigabursch Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13594

Viszont az a szörnyű gyanúm, hogy valait rosszul mondtam!

A Pécs szétbarmolása a fénykép alapján Csepelen történt. Akkor én 91 őszén valami másnak a mementóját láthattam Újpesten.  Az is szomorú.

Mindenestre Marcinak akkor is van több képe róla. Első Sopronos útján (amikor hoztuk le a Bakonyt, akkor mutogatta őket.

Előzmény: gigabursch (13591)
trophy Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13593
Tegnap este fél 8-kor az Inota húzott fel hegymenetben, keresztül Pesten. Még hallottam, hogy a 68-nál bejelentkezik, úgyhogy biztos feljebb ment valahová. 
gigabursch Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13592

EGy ilyen völgymenős ötuszályos képet nézegetve, bizony az uszálykalaúznak volt bőven izgalma a Margít-hd ill a Déli-összekötő híd előtt és alatt, hogy ne smirglizzen.

Nem éppen egy irgylésre méltó feladat lehetett uszálykalaúznak lenni.

Előzmény: riversea (13567)
gigabursch Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13591

1991 őszén ott ált a maradéka az újpesti öböl partján a Pécsnek. Marcinknak több képe is van róla, ráadásul színesek.

A szétbarmolás érdekessége, hogy kifuttatták a partra, hogy szétvágják. Jött is egy fémes cigánycsapat, hogy elvégezze a piszkos munkát. Csakhogy könnyebbb legyen a dolog, mindent leégettek csak azért, hogy a festékkel ne kelljen bajlódni, valamint a beltéri dolgokkal se szarozzanak. Csakhogy...

A zseni MaHaRT és a zseni banda arra nem gondolt, hogy a vendégtest tele van gázolajjal. Végül is 4-5 napon kersztül égett, még utána egy hétig füstölt és izzott szerencsétlen, mire bevégezte, és jöhetett a lángvágó. De mivel ezt a munkát a brazil gépsor nem végezte gyorsan 91' őszén még láttam belőle darabokat, mikoris elkezdtem a KSI-ben kenuzni.

Kegyesebb halált érdemelt volna.

gb

Előzmény: Kurdeejay (13570)
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13590

A matróztanfolyamon kiderült, hogy bár 15 éve sporthajósként a Dunát járom az ott szerzett ismereteim szinte semmit nem érnek. Bócman meglepő türelemmel viselte a próbálkozásainkat és nagyon sokat tanultunk.

igéretemhez hűen szombaton a mentőhajóval érkeztünk, aminek az lett a következménye, hogy szó szerint bőrig áztunk. Megértem, hogy senkinek nem volt kedve a zuhogó esőben kipróbálni a nyitott mentőhajót. Tavasszal majd megismételjük...

Köszönjük a lehetőséget!

Előzmény: Enzo (13584)
smith Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13589
Azért volt a végén a szmájli!!!
;-)
Előzmény: LajA (13587)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!