Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
Roadtrain 2004.11.09 Creative Commons License 5805

Nem csalódtam a csapatban :o)))))))

Nagyon szépen köszönök minden infót.

Igen használt járműt szeretnék egyenlőre.Természetesen nekem is az MB és MAN jutott rögtön eszembe.De Gabesz jól fogalmazott,hogy az IVECO inkább árban tud nagyon jó lenni.2000-es évjáratú Iveco már szinte 3mill+jaffáért van.Amibe ha belegondolunk nem egy hatalmas pénz ha azt nézzük,hogy az én MB611-esemet vettem 2,5+jaffáért tavaly és 96-os.Jó persze amit Gasolin mondott,hogy az MB sokkal értékálóbb és jobb is ez is igaz.Nehéz a döntés.Nem tudom még,hogy Lízing lesz vagy esetleg összetudok kotorni ennyi pénzt.Ha sikerül összerakni a lét akkor természetesen kintről lenne jobb a vásárlás ha pedig a részlet akkor marad kishazánk.

Még egy szempontot szeretnék szem előtt tartani,hogy legyen hálófülke is.

Megkaptam ma az árkalkulációt is a melókra.Most jön a "No akkor gondolkodjunk" téma :o)))

 

Glob köszi a linket!!Jól ismerem mert én is ott szoktam bogarászni :o))))

 

 

u.i.: Vagy vegyek egy SCANIA-t ??????????? :ĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐ

 

_Gabesz 2004.11.09 Creative Commons License 5804
Ezzel pl. tudnék mit kezdeni:

http://www.truckscout.de/search/detail.asp?vehicletype_id=1&vehicle_id=4508789&make=4&page=1&language=hun
_Gabesz 2004.11.09 Creative Commons License 5803
Szerintem Roadot nem kell meggyőznöd a csillagos márkáról....;-)))
...bár nekem a Manci akkor is sokkal jobban bejön :-))
Az már bizonyitott.

Előzmény: _Globetrotter (5801)
_Gabesz 2004.11.09 Creative Commons License 5802
Nagyjából egy véleményen vagyunk. A 163-as MAN tényleg a legjobb választás lehet, ha van rá keret. Az Iveco mellett szólhat az ára ugyanis amennyiért kaphatsz egy mezitlábas Mancit, abból szinte kapsz egy fullos Cargot. És ez igy is van renben...
Teljesen más a 2 autót vezetni, bár biztos vezettél te is Ivecot igy tudod mire gondolok. Mindkettővel meg lehet csinálni ugyanazt a munkát, csakhát egyikkel igy másikkal úgy.
Road egyébként ha jól tudom nemzetközi fülkéset szeretne és szerintem használtan.
Előzmény: Gasolin (5799)
_Globetrotter 2004.11.09 Creative Commons License 5801
Hát én csak annyit tudok mondani hogy 1117-es merga a zsírfeka.
6 gang isten király hangja van fogyasztást, nem tudom, mert ezen tanulok vezetni.
És tényleg 700-as fordulatnál dobok egy 3.-akt olyan király hangja van, mint egy mozdonynak még nem rángat de, egy picit lehet hallani a röf röf röf fillinget.

Na de hogy értelem is legyen a hozzászólásomnak, adok egy hasznos linket:
Hát, ha nem ismered.
Itt lehet kuksolni a használt teherautókat, nagy választékban.
Topic talit pedig bevasalom rajtad:-)
Link:-)
Gasolin 2004.11.09 Creative Commons License 5800
Még valami.
Alapárban mind 5 fokozatú váltóval volt szerelve. A 6 fokozatú váltó feláras volt. Érdemes azt választani.
Előzmény: Gasolin (5799)
Gasolin 2004.11.09 Creative Commons License 5799
Használtat akarsz venni vagy újat?
Általánosan igaz, hogy a 4 hengeres motorú MAN, Renault, Iveco 7,5t-os hasznos terhelhetősége ponyvás felépítmény esetén kb. 3300kg. A merci Atego alváza nehezebb ezért ott kb. -300kg-ot le kell számolni.
A 6 hengeres motorok ca. 300kg-al nehezebbek a 4 hengereseknél. Ha esetleg később vontatni is fogsz akkor akkor mindenféleképpen 6 hengeres motort válasz!
Igazából normál nem vontatós üzemben nem fogyaszt többet a 6 hengeres a 4 hengeresnél, mert nem kell annyira hajtani a motort gyorsításkor így kevesebbet kajál (csak akkor fogyaszt többet ha sofőr gyorsulási versenyen érzi magát ezért állandóan ő hagyja el elsőnek a lámpát).

Én kapásból javaslom az MAN-t. :o)
A 8.163-as fogyasztása 16-17L körül van. Házilag is egyszerűen javítható nincs benne sok elektronika. Szervízintervallum 30-60.000km olajminőségtől függően.
Használtan No.-ból sok 8.163-as rövidfülkés 6m-es dobozos, emelőhátfalas kerül be az országba kevés 100-200.000km-el. Kinnt is olcsón lehet ezeket megvenni, mert ott régifajta B-s jogsival is lehet 7,5t-s autót vezetni.
Az emelőhátfalasak általában légrúgosak is. (az árkülönbözet minimális a lap és a légrúgós közt max. 1000 Euro)

Az MB ategoban már több az elekronika, sokat kell szakszervízbe járni, aminek meg drága az óradíja. Viszont itt a szervízintervallum távolsági szállításnál akár 100.000km is lehet. Sok használt van No.-ban ebből is dobozos emelőhátfalas kivitelben.
A hálófülkés változatnak van a ketegóriában a legnagyobb fülkéje és van belöle magastetős változat is.

7,5t-s volvo-t ne vegyél, mert kevés van belőle (elsősorban Német és Angol piacra gyártották őket (mindkettőn B-s jogsival lehetett vezetni). Tulajdonképpen egy nagyobb alvázat minősítettek vissza ezért nehezebb az autó súlya mint a versenytársaké. A motorjuk 4 hengeres Perkins motor volt.


Az MAN és a MB-nél az alváz túlterhelhető, mert No.-ban 8.400-8.600Kg össztömeggel is forgalomba lehet őket helyezni mindenféle módosítás nélkül (azaz van + 1t hasznos terhelhetőség.
Amennyivel drágább a Német autó a többinél, annyival jobb is, valamint magasabb áron adható el később (értéktartó). Akár az is előfordulhat, hogy amennyivel drágábban veszed annyival drágábban is tudod eladni. A 4 hengeres motor kategórában az MAN és a MB a legnyomatékosabb. MAN 8.163 (590Nm), MB 815 (580Nm), DAF 150LE (550Nm), Renault 152LE (550Nm), Iveco 150LE (490Nm). (persze ebben évjáratonként vannak eltérések, de látszik hogy a MAN, MB messze nyomatékosabb, jobban vezethető autó)

Renault-ból a dCI motoros (common rail befecskendezős tipusok (2001-től) jók. Ezekbe már van Infomax és így az egész autó előélete lehívható (teljes előélete során elhasznált üzemanyag, átlagfogyasztás, megtett km stb.)! Alkatrész kiszállítás az egész országba (szakszervízekbe) másnap reggelre megoldott. A Renaultban egyre több a német a német alkatrész (Bosch befecskendezés, ZF váltó, szervokormány stb.)
A dCI motoros tipusok jól mennek, a régiek csak közepesek. A 6 hengeres 210LE-s nem dCI motoros tipusok nagyon mennek. Amikor vezettem nagyon kellemesen csalódtam benne.
Renault-hoz kevés a jó minőségű utángyártott alkatrész, ezért meg kell venni a drága gyárit. Bosch feszültség szabályzó renultnál netto 45e, ugyanez a Boschnál brutto 30eFt. Sokszor visszaélnek a gyári alaktrész címszó alatt eladott alkatrészek árával. Sok valeo eletromos alkatrész is van bennük.
A régi Midliner hálófülkés sorozatnak nagy a fülkéje.

Én nem kedvelem annyira az Iveco-t. Nekem belülről egy olcsó autó-nak tünik. Motor nem olyan nyomatékos mint a német autóknál.

DAF: A régi 45-ösnek kicsi a fölkéje, motor Cummins. Kevés van belőle az országban.
Az LF már jobb, motor ott is Cummins, belülről igényesen van kárpítozva, a fülke megegyezik a Renault Midlum fülkéjével.


Személyes vélemény:
DAF 45 és a Volvo FLC kivételével mindegyiket vezettem, legjobb benyomásom az MAN és a MB-el volt. Ha a pénzem meglenne rájuk biztosan ebből a 2-ből választanék.
Ha megvan rá a pénzed és használtat akarsz venni, ne itthon vedd meg hanem kinnt, mert az itteni kereskedők a kinntről behozott használt autókat legalább 1-1,2mFt-al drágábban adják mint itt. MB, MAN 3-4 éves van kinnt dögivel kevés 100-200.000km-el jó állapotban.


Alkatrész frontom Malwin jobban otthon van, de nem olyan rég írta, hogy a DAF-hoz sok minden nem kapható vagy drágán mert Angliában gyártják az egykori Leyland gyárban.


Remélem sikerült valamelyest véleményt formálnom benned. :o)
Ja kinnt lehet venni nagyon olcsón L80-as VW 7,5t-s autót. Clark váltó, MWM motorral, Rockwell híddal.
Most olvastam róla tesztet 1996-ból, amiben összehasonlították az L2000-es MAN-t, a VW L80-asal. Ugyanannyit fogyaszt mint az MAN, és mível a vételára olcsóbb ezért az üzemeltetési költsége is lényegesen alacsonyabb volt. Az újságíró elégedett volt vele, csak a fülke volt kicsit ódivatú.
Előzmény: Roadtrain (5791)
Gasolin 2004.11.09 Creative Commons License 5798
Köszi a kinti kamionos infokat!
És a kamion motorokat tekintve melyik a legelismertebb márka? Caterpillar, Cummins, Detroit Diesel, MACK, Volvo? Mi az átlagos (legjellemzőbb) motorteljesítmény egy kamionnál (hány lóerő)? Kamion szervízbe szoktál járni? Ilyen tapasztalatod van? Nálatok a kamionos munkakör mennyire kedvelt? Vagy ott sem karrier egy huszonévesnek beülni egy kamion volánja mögé?
Előzmény: Piston (5786)
_Gabesz 2004.11.09 Creative Commons License 5797
Ja igen. Nekünk mindkét autón (Cargo, MAN) 100 literes a tank, szerintem abból érdemes inkább 2x ekkorát venni hozzá, nem kell annyiszor a kútra menni.
Előzmény: _Gabesz (5796)
_Gabesz 2004.11.09 Creative Commons License 5796
Előztem egy 30-cal "haladó" autót, lakott területen kivűl. A záróvonalas részen nem is mentem el, de egy balra kanyarodó sávnál elmentem mellette. Nem kellett volna.

A fogyiról nem is beszéltünk múltkor. A 75E14-es nekünk olyan 13-14 körül fogyaszt 5 gangos váltóval (tetőspoilerrel).
Ezt mondjuk nem ajánlanám, 6 sebességes váltóval egy kicsit jobb a helyzet. Ha én megtehetném akkor mindenképp 6 hengerest vennék (mondjuk E18-ast), azokhoz már alapból 6-os váltó jár és erő is van bennük.

Merci 814,
Azt hiszem ez 6 sebességes volt alapból, jó gyenge, viszont nagyon tartós. 2x mentem ilyennel, nekem nem okozott maradandó élményt. Kb annyit eszik mint a Cargo.

MAN 8.163,
6 gangos ez is, nagyon erős, fogyasztását leirtam régebben, 16+ tetőspoiler nélkül (viszont cserébe megy is), szerintem van olyan tartós mint a Merci. Eddig ezt volt a legjobb vezetni, olyan mint egy nagy személyautó.

DAF 45,
Kicsi fülke, külseje/belseje nekem nagyon nem jön be, ettől függetlenül még jó is lehet.

Renault,
Francia....akkor már inkább az Iveco ;-)

Volvo FL,
A MALÉV Cargo-nak ilyen van, állitólag nagyon jó. A belseje az tényleg kényelmes, jó beülni egy ilyenbe.
Mondjuk nemhiába, az IKEA is Svéd vagy mi ;-)
Előzmény: Roadtrain (5790)
Roadtrain 2004.11.09 Creative Commons License 5795

Nem tudom még mi lesz pénteken,de hívj fel ha itt vagy :o)))

Számom tudod!!!!!!Aztán ha összejön akkor összehozzuk :ĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐ

Előzmény: vikiviki (5794)
vikiviki 2004.11.09 Creative Commons License 5794
megyek Gödöllőre pénteken. Tali?:)
Előzmény: Roadtrain (5793)
Roadtrain 2004.11.09 Creative Commons License 5793

Nem másikat!!!! :ĐĐĐĐĐĐ

Plusszba kellene egy 7,5-es valszeg :o))) De még egyenlőre gondolkodási stádium van.Ha netán összejön a dolog akkor a platón szervezünk egy talit és mindenki mehet egy kört vele :ĐĐĐĐĐĐĐĐ

Előzmény: vikiviki (5792)
vikiviki 2004.11.09 Creative Commons License 5792
veszel másik autót?
Előzmény: Roadtrain (5791)
Roadtrain 2004.11.09 Creative Commons License 5791

Végre egy ember aki normálisan letud írni mindent :o))) ami érdekel mindenkit,bár biztos akadnak még kérdések.

Jó ez a műszerfal,térkép van hozzá??? :ĐĐĐĐ

 

MÁS:

Megszeretném kérni eme nemes társaság segítségét!!

Arról lenne szó,hogy érdekelne engem pár 7,5tonnás autó adata.

Itt inkább a fogyasztás és szervízre gondolok.De inkább tapasztalat kéne mint a gyári adat.Gabesszal már beszélgettünk erről,de szeretnék minnél több infót beszerezni.Érdekelne még melyik motorral szereltet kéne venni(gondolom minnél nagyobb annál jobb).Elsősorban IVECO-ra gondoltam,de ha jó árban lesz valamilyen akkor esetleg bármi szóba jöhet.

Előre is köszönöm a segítséget!!!

Tector is mesélhetne :o)))))

Előzmény: Piston (5786)
Roadtrain 2004.11.09 Creative Commons License 5790
Miért húztak le??Mit csináltál??
Előzmény: _Gabesz (5789)
_Gabesz 2004.11.09 Creative Commons License 5789
És ahogy látom CB-d is van, helyes ;-)
Azt áruld már el miért van 2 antenna a kinti kamionok 99%-án? Mindig néztem, hogy a jobbos és a balos tükrök "szárán" szinte minden kamionon ott volt az antenna. Vagy egyszerre 2 rádió is van az autókban?

Ja, ma éjjel jól lehúztak a rend éber őrei. 10000 forintom bánja (+kaptam 3 pontot is mellé) :-(
Hogy száradna el mind.....
Előzmény: Piston (5787)
_Gabesz 2004.11.09 Creative Commons License 5788
Értem.
Nagyon komolyan néz ki ez a sok kapcsoló, tisztára mint egy repülő ;-)
Előzmény: Piston (5787)
Piston 2004.11.09 Creative Commons License 5787

Ez meg itt egy Pete belseje. Na tetszik latni, hogy nem Volvo?Peterbilt dashboard

Sziasztok.

Piston 2004.11.09 Creative Commons License 5786

Gabesz (5746) "+az inspection..."


Annal a napnal az "insp." csak azt jeloli hogy en sajat magam elbogarasztam egy kicsit a gepen (tobbszor is), mint mindig. Minden nap munkakezdes elott a sofor atvizsgalja a vontatot, es minden egyes potkocsi felakasztasakor a potkocsit. (Gyakran 4x-5x cserelek egy nap.) Ezt komolyan is veszik es meg is csinaljak a soforok. Altalaban 10-30 perc, kicsit tobb ha valami aprosagot babralni kell, vagy kevesebb ha "csakideaszomszedba". A sofor nalunk nem szerel meg nem hibaelharit, -- arra mindig van valaki elerheto kozelsegben, aki nala jobban ert hozza -- viszont tudnia kell minek milyennek kell lennie, es ha nem olyan, folytathatja-e vele az utat a legkozelebbi garazsig vagy elindulhat-e a telephelyrol.

 

Gabesz (5748) "ezek szerint azért ott is figyelik valamennyire az idotöket."


Persze, hogy figyelik, hat arra van a logbook! De itt sokkal inkabb -- mar amennyire az europai kamionozassal ossze tudom vetni  -- a tengeyterheleseken es a szerelveny menetbiztonsagan (muszaki allapot, rakomany rogzites) van a hangsuly.

 

Gasolin (5444):"Ott az újvilágban mi a kamionok rangsora?"


Bar nem engem kerdeztel, de...
A Kiraly a Peterbilt. A truck-ok kozt O a Harley Davidson, vagy Cadillac. O az akinek csakis ket pipaja lehet, sose kevesebb, nagy szeles csupakrom lokharito -- vagy inkabb tololap -- es minden ami klasszikus, amerikai, altalaban fully loaded, the Real Thing. Az ara ehhez kepest ertheto. 135e-185e $CDN az opcioktol es a kromozott feluletektol fuggoen. Altalaban nagy a tengelytavuk, nemely telephelyen latni egyet-egyet, amint eppen egy feloras tolatasi muveletet mutat be, de ok leginkabb a highway-re keszultek, ott bontakoznak ki igazan.

 

Az arlista aljan a Ford es a Navistar International-ja van. Ford-okbol viszonylag keves fut, az Inter'-ek viszont nagyon kedveltek az uzemeltetoknel. Jelenlegi kenyeradomnal csak az van. Fapadosabbak mint a tobbi, de jo igavonok. Bar ugy hallom az utobbi idoben emeltek a minoseguket, megnyujtottak a garanciajukat, es mar nem is annyira olcsok. De 135-140e $CDN korul mar mindennel teleetomve szepen csillogosan kapod a legnagyobb ciralokat kozuluk.

 

Ezen kivul van Freightliner-unk, Kenworth-unk, Mack-unk, soforkent nem latom a kulonbseget, mindegyiknek megvan a sajat erzete, de nehez mondani hogy rosszabb vagy jobb, eddig mindegyikkel nagyon jonak talaltam dolgozni.

 

Sok Volvo is fut, a fulkejukben csendesebbek mint a tobbi, es a nap vegen csak fele annyira vagy faradt, de az ajtaja nem szegecselt fem mint egy igazi gep, es a billeno motorhaztatetot nem kulso (gumi)klapnik tartjak a helyen mint az osszes tobbi markanal, es ha egyszer truckot vezetek, tessek nekem akkora kormanykereket adni, hogy rendesen be kelljen hajolnom amikor korbetekerem, es ne csupa fekete muanyagot a muszerfalon. Ehelyett van kis konnyu szemelyauto kormanykerek, csondes munkakornyezet, fulkebol nyithato motorhazteto, mint az urvezetoknek, csupa uvegszal es muanyag.

 

Roadtrain (5753) "külso és belso felvételt arról a vasdarabról?????????? PLEASE!!! :ÐÐÐÐÐÐÐÐÐ"

 

Van vagy 8-10 vontato, amikkel felvaltva dolgozok, aszerint hogy melyik van epp bent, es a fuvar milyet kivan (300km-en belul szedek fel / viszek szet rakomanyokat, amiket hazahozok, es a fiuk, akik mast se csinalnak csak gurulnak, viszik messzire). Aminek a multkor a bigyojat tettem ide, az igy nez ki kivulrol. Ebben epp asszem egy 430LE-s Caterpillar C-12 motor van egy kozonseges 10 fokozatu Eaton Fuller kezi valtoval. A potkocsi 53 lab (= 16,155m) hosszu, 26 szokvanyos raklapnak (48"X42") eleg a hely benne, nalunk max. 58000 font hasznos terhet vihet (fagyas-olvadas idoszakaban 47000-et), vagyis 26,3 ill. 21,3 tonnat.

inter
vikiviki 2004.11.08 Creative Commons License 5785
(síp) (síp) (síp) a rendőrségnek is, meg annak a (síp)-nek is, akinek annyi agya van, hogy így szállítsa a cuccokat... A sofőr viszont kölcsönadhatná néha az őrangyalát:)

Más: 2004től ugye nem lehet visszahívni a furgonokba meg puttonyos kiskocsikba taknolt gázolaj ÁFÁját. Tudja valaki, hogy pontosan melyikek ezek az autók? Tudom, hogy a 84. 04ben vannak a teherautók, a 84.03ba a személyautók, de a megfogalmazás számomra nem igazán egyértelmű...
Előzmény: csabicsucsu (5773)
_Globetrotter 2004.11.07 Creative Commons License 5784
Beton pumpa árak.

5-15 jó magyar forint mérettől és teljesítménytől függően.
És négy órát alapból ki kell fizetned, még ha csak egy 1m3 betont is küldtél föl a tizedikre.
Egy óra kiállás egy óra haza menetel + minimum 2 óra munka.
Aranyos. Tényleg drága buli.

Off
A kedves papa szerintem kettős ügynők, mert alig látom, de a becsületes szakmája építész mérnők.
Tehát maszekba házakat tervez,+ egy építő ipari cégnél az oroszlán farkán a bolyt.
Tehát ott is, néha ha olyan van, tervez de, legtöbbször általában műszaki felügyel ügyeket, intéz, ezer éve ismeri a főnökét, olyanok ketten, mint egy család kiegészítik egymást.:-)
On
Előzmény: Gasolin (5782)
_Gabesz 2004.11.07 Creative Commons License 5783
15E+ÁFA körül van óránként, de azt hiszem lehet m3-ben is számoltatni.

Egyébként meg tényleg nem olcsó, és azért egy ilyen berendezés "elmosogatása" se ingyen van +az autó is ott van amire rá van szerelve.
Előzmény: Gasolin (5782)
Gasolin 2004.11.07 Creative Commons License 5782
Az, hogy nincs ilyen nagy betonpumpa az országban annak az oka, hogy borzasztóan drága egy ilyen nagy pumpa ára (és persze ki is kellene termelni az árat).
Információim szerint a kisebb 30-40m körüliek is olyan 70-80mFt (netto) körüli árban vannak. Persze a bérleti díjuk 1 órára sem 2-3eFt hanem a kb. a 15-szörösük. (ha esetleg valakinek vannak pontos infoi, az megoszthatja velünk)
Amúgy a papa házat (v. házakat) épít?
Az ilyen gépek még használtan is nagyon drágák. Persze ki is termelik az árúkat.
Előzmény: _Globetrotter (5781)
_Globetrotter 2004.11.07 Creative Commons License 5781
Gaso:
Faterom tudod, hányszor örülne, ha lenne ilyen méretű beton pumpa az országban.
El sem hiszed.
A Rába meg nem tesz semmit, ha jártamba, keletembe látok még a neten nem, tökölök hova rakom be először.

Road:
Káposzta??!! Most padlóburkolásba utazok saját célra egész kellemes.:-)
Előzmény: Gasolin (5780)
Gasolin 2004.11.06 Creative Commons License 5780
Néhány betonpumpa:
58m-es Schwing pumpa 5 tengelyes MB Actros alvázon
37m-es Waitzinger betonpumpa
53m-es olasz Mecbo pumpa 5 tengelyes MB alvázon
58m-es Putzmeister pumpa
Gasolin 2004.11.06 Creative Commons License 5779
Ültetett fülkés DAF 95
ugyanez, csak DAF 3600 kivitelben
Óriás Effer daru DAF XF alvázon, +1 fotó
Ha valakinek kell a Scania Longliner-ről egy 1024x768-as kép az itt megszerezheti
Egy 5 tengelyes 10x8/6-os MB Actros műszaki mentő
Gasolin 2004.11.06 Creative Commons License 5778
Gasolin 2004.11.06 Creative Commons License 5777
A jó Rába képért cserébe én is teszek be egy érdekes képet egy Volvo-ról. (az oldalon van róla több kép is, ahogy felépítették az egész autót, ha esetleg a részletek is érdekelnek)
Előzmény: _Globetrotter (5770)
Gasolin 2004.11.06 Creative Commons License 5776
Tölünk nyugatabbra a nem megfelelő rakományrögzítésért is szigorúan bűntet a rendőr. Ha meg emiatt baleset is bekövetkezik akkor meg nem csak egy egyszerű irgum-burgum a jutalom. Nálunk meg a rendőr leszarja az egészet.
Amíg valaki meg nem hal emiatt addig a kutyát sem érdeki a dolog.
Szavakat sem találok az egészre csak csúnyát, azt meg nem írom le.
Globetrotter! Nagyszerű a Hungarocamionos Rába kép.
Melegséggel töltötted tele a szívemet pár percre! :o)
Előzmény: csabicsucsu (5773)