Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2004.11.09 0 0 9637
Amikor Záhonyból még 501-esek hordták át a vonatokat Csopra, a szerkocsi kabinjában (is) határőrök utaztak, így kisérték a vonatot.
Előzmény: HOmeTrain (9636)
HOmeTrain Creative Commons License 2004.11.08 0 0 9636

Kedves DGKUm!

Nagyon köszönöm a választ! Így már értem miért kellett/mire szolgált ez a kabin!

Üdvözlettel:

HOmeTrain

Előzmény: DGKUm (9635)
DGKUm Creative Commons License 2004.11.08 0 0 9635
A vonatvezető a szállított kocsik meg a vonat okmányait kezelte, a fékezők "csapatvezető"-je volt. Ő tehát menet közben ott tartózkodhatott, felszerelésével együtt, így nem kellett külön kalauzkocsi a tehervonatba. A kézifékes vonatok világában zord időjárásban megnövelték a vonatkísérők létszámát, hogy meghatározott állomástól - állomásig időnként melegedhessenek felváltva az egyébként a fékbodékban tartózkodó fékezők.
Előzmény: HOmeTrain (9634)
HOmeTrain Creative Commons License 2004.11.08 0 0 9634

Menet közben?! :-) Szóval menetben tartózkodott ott vki? És ha igen akkor volt vmi feladata is? Vagy csak állomáson, hosszabb megállás esetén, mentek oda melegedni?

Előzmény: DGKUm (9633)
DGKUm Creative Commons License 2004.11.08 0 0 9633
A vonatvezetőt meg a melegedő fékezőket lehetett oda becsukni.
Előzmény: HOmeTrain (9632)
HOmeTrain Creative Commons License 2004.11.08 0 0 9632

Sziasztok!

Elnézést a zavarásért, csak azt szeretném kérdezni a tisztelt topiklakóktól, hogy az alábbi kabin tenderes BR 52-n, mire volt jó az a kabin ott a szerkocsin?

kabin tenderes BR 52

A válaszokat előre is köszönöm!

vjano Creative Commons License 2004.11.08 0 0 9631

OFF

...de szép is grafitti nélkül....

ON

Előzmény: vasutTOM (9625)
Bárdos Imre Creative Commons License 2004.11.08 0 0 9630
Igazad van, a jellegrajz albumban annyi volt a megjegyzés, hogy az A típus kézifék nélküli volt.  Arra nem is gondoltam, hogy attól még légfék lehetett rajta.
Előzmény: rezgaras (9629)
rezgaras Creative Commons License 2004.11.08 0 0 9629
Bárdos Imre írta:

> egyébként a MÁV-nál is így volt. Pl. az "A" és a "B" típus között annyi volt a különbség, hogy az egyiken volt kézifék a másikon meg nem. Ezt első ránézésre szerintem észre sem veszed.

Most azt hiszem, tévedsz!

Szerintem az "A" tipusban légfék volt, a "B" tipusban pedig csak kézifék. (a "Kék könyv" szerint legalábbis).

Kéziféknek mindenképpen kellett lennie, mert a régi gôzösökön (335, 341, 326, 441, stb.) a mozdonyon egyáltalán nem volt fék. A szerkocsi fékezte a mozdonyt is, ill. a kézzel fékezett szerelvény. A gyárilag légfékesek (220, 325) szintén nem rendelkeztek fékkel, csak a szerkocsijuk. Jól látszik a képeken!

Azt hiszem, amikor a 326-osokba beépítették a légfék szerelvényeket (de nem a féket!), akkor a szerkocsijukat is átszámozták "B"-rôl "A"-ra.
Előzmény: Bárdos Imre (9628)
Bárdos Imre Creative Commons License 2004.11.08 0 0 9628
Ez egyébként a MÁV-nál is így volt. Pl. az "A" és a "B" típus között annyi volt a különbség, hogy az egyiken volt kézifék a másikon meg nem. Ezt első ránézésre szerintem észre sem veszed.
Előzmény: rezgaras (9627)
rezgaras Creative Commons License 2004.11.08 0 0 9627
Bárdos Imre írta:

> A 225-ösök szerkocsijai a következő jellegűek voltak:

Köszönöm, sokat segítettél. Furcsa dolog, de ezek a "nagy" DV szerkocsik annyira hasonlóak a képeken...
Előzmény: Bárdos Imre (9619)
seTTebello Creative Commons License 2004.11.07 0 0 9626
>>A mai napon rács került a 375,1031 ablakaira.

Remélem nem az a napot formázó rettenet, amit néhány mozdonyra ráraktak.
Előzmény: vasutTOM (9625)
vasutTOM Creative Commons License 2004.11.07 0 0 9625

A mai napon rács került a 375,1031 ablakaira. Ha már pótolva lett minden alkatrész a konyhán, akkor az maradjon is meg. Az ajtók rögzítve lettek. A vezetőállást a mozdony mögötti "tribün"-ről lehet megtekinteni. A lámpák is a helyükre kerültek és rögzítve lettek. A festési munkákat lehet, hogy csak tavasszal fogjuk elvégezni a hideg idő miatt.

 

Találtam egy érdekes képet a Veszprémből elvitt mozdonyról. A kép a műtanrendőri próbán készült. 

Előzmény: vasutTOM (9605)
seTTebello Creative Commons License 2004.11.07 0 0 9624
Előzmény: seTTebello (9623)
seTTebello Creative Commons License 2004.11.07 0 0 9623
Ma még teszek fel képeket. 11 - kor lesz a gőzös a Svábhegyen.
Előzmény: etwg (9620)
róna Creative Commons License 2004.11.07 0 0 9622
Talán most?!Elfér a fa mellett?
Előzmény: róna (9621)
róna Creative Commons License 2004.11.07 0 0 9621

Kép felrakási kísérlet

Előzmény: seTTebello (9618)
etwg Creative Commons License 2004.11.07 0 0 9620
szép!!!!!
Előzmény: seTTebello (9618)
Bárdos Imre Creative Commons License 2004.11.06 0 0 9619
Sajnos mindent én sem tudok, de azért köszönöm. A 225-ösök szerkocsijai a következő jellegűek voltak: 225,301-302 193; 225,302-303 194; 225,901-902 196. Ezen jellegek az 56a típust takarták. Ugyan ilyen szerkocsik voltak a 323-asokhoz  is, ezek a MÁV-nál „T” típusként szerepeltek. Ebből gondolom, hogy a 225-ösök szerkocsija és „T” típus lett a MÁV-nál. A 302-esek szerkocsija 35. jellegű, 56b típusú volt.

Előzmény: rezgaras (9617)
seTTebello Creative Commons License 2004.11.06 0 0 9618
rezgaras Creative Commons License 2004.11.06 0 0 9617
Bárdos Imre írta:

> A 302-esek szerkocsija 56b típusú volt, ezt a MÁV az átvételkor „F” sorozatként vette állományba

Köszönöm. Te aztán mindent tudsz! De lenne még egy kérdésem. Ugye a 225-ösöké is ugyanez volt? (a képeken egyformának látszanak)

Előzmény: Bárdos Imre (9615)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.05 0 0 9616
OFF: valahol be lehet állítani, én már megközdöttem vele 1x :) ON
Előzmény: róna (9613)
Bárdos Imre Creative Commons License 2004.11.05 0 0 9615
A 302-esek szerkocsija 56b típusú volt, ezt a MÁV az átvételkor „F” sorozatként vette állományba. A 403-asok szerkocsija 371  illetve  372 típusú volt, ez a MÁV-nál a nagy „H” sorozatjelölést viselte. Itt fontos a nagybetű, mert a kis „h” a 374-esek szerkocsija volt.

Előzmény: rezgaras (9614)
rezgaras Creative Commons License 2004.11.05 0 0 9614
Urak, egy szakmai kérdés.

A Déli Vasúttól örökölt "nagy" szerkocsiknak (302-es, 403-as) mi volt a MÁV jelzése? Mármint az a betû a sorozatszám elôtt. A fényképeken mintha "G" látszana...
róna Creative Commons License 2004.11.04 0 0 9613

Köszi!

A képerdukálás közben csinál az ACDSEE akaratlanul is nagy JPG-t, én meg mindig átsiklom felette. Már közben a kicsi/nagyot észrevettem és javítottam!

Előzmény: Törölt nick (9612)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.04 0 0 9612
OFF: Továbbá: a képeknél a linkeket elírtad, az első kivételével a .jpg .JPG -re cserélendő, de egyszerűbb, ha a szerveren átnevezed a fileokat! (Következetesen: soha ne használj szóközt, ékezetet, spec karaktert, kis és nagybetűt felváltva és soha nem lesz ilyen gond.)
Előzmény: róna (9610)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.04 0 0 9611
Elfelejtetted a "beszúrás" linket kattintani. Ennyin múlott :)
Előzmény: róna (9610)
róna Creative Commons License 2004.11.04 0 0 9610

Üdvözöllek!

Nem tudom, miért nem ette meg a képeket, feltötés és kontroll közben megvoltak, majd eltüntek. Ezért feldobtam ide, itt meg lehet nézni: Bocs a tökölődésért

 

http://members.chello.hu/ronaszeki.istvan/mozdonycs.html

Előzmény: Törölt nick (9608)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.04 0 0 9609

"Most már délutánonként lehet szemből fotózni és nem kell a nappal szemben állni."

 

Akkor most délelőtt kell nappal szemben állni fotózás közben?

Előzmény: vasutTOM (9605)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.04 0 0 9608

Nem jött össze pedig kíváncsi vagyok!

 

 

Előzmény: róna (9607)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!