Keresés

Részletes keresés

drdoktor Creative Commons License 2004.11.02 0 0 9589
egyébként ahol ez van, lehet ott több is, egyszer valaki akinek közelebb van, meg mozgékony, felderíthetné a terepet

http://www.fotomuzeum.hu/img/arch/kozlekedes_vasut.jpg
címe:
http://www.fotomuzeum.hu/01.html
Előzmény: drdoktor (9588)
drdoktor Creative Commons License 2004.11.02 0 0 9588
feltenném én nagyobban is, már ha az enyém lenne, de "csak így találtam":))
Előzmény: seTTebello (9570)
manhattani Creative Commons License 2004.11.01 0 0 9587
>Egészen pontosan a mai Dunakeszi állomást hívtál akkor Dunakeszi-Aalagnak.
Na, így meg még pontosabb, kösz.
Előzmény: Bárdos Imre (9584)
seTTebello Creative Commons License 2004.10.31 0 0 9586
A nagyszebeni képek április végén készültek (de visszamennék oda, ha tehetném), ha érdekel, megtudom mondani napra pontosan.
Előzmény: Csg12 (9579)
rezgaras Creative Commons License 2004.10.31 0 0 9585
etwg írta:

> ezen volt elöször a Kando 3szög. V50.001-nek nevezték

Az elsô Kandó háromszöges mozdony tudomásom szerint a kisebbik Romeo mozdony volt. Azt gyártották Kandó-kulisszával is. Aztán jött a nagy Romeo.
Előzmény: etwg (9577)
Bárdos Imre Creative Commons License 2004.10.31 0 0 9584
Egészen pontosan a mai Dunakeszi állomást hívtál akkor Dunakeszi-Aalagnak. A 71-es vonal Alagi major állomása zavart meg sokakat. Ha vissza emlékszel jó néhány évvel ezelőtt néhai Lányi Ernő menetrendjéből kimásolt mezővel bizonyítottuk be motorszíni vezéreknek, - többek közt Ivánnak is, pedig Ő mindent tud:))) - hogy a mai 70-es vonal volt villamosítva Dk-ig.
Előzmény: manhattani (9581)
pneumatikdanó Creative Commons License 2004.10.31 0 0 9583

Ajánlott irodalom:

Fojtán István: Kandó-mozdonyok, K.K. élete és munkássága (Vasúthistória könyvek Bp.1998.)

Előzmény: gumidani (9582)
gumidani Creative Commons License 2004.10.31 0 0 9582
V50 001 Az első fázisváltós próbamozdony. Kandó Kálmán tervezte. A Bp Nyugati pu és Dunakeszi-Alag  között faoszlopokra szerelt felsővezeték alatt közlekedett próbavonatokkal 1923-tól. Az idők folyamán egyszer jelentősen átalakították. A mellékelt képeken látszik a különbség.
manhattani Creative Commons License 2004.10.31 0 0 9581
>Ez a Kando egyik kezdeti mozdonya volt a Bp-Vác vonalra.
Bocs, csak a pontosság kedvéért:
Akkoriban a Budapest-Vác villamos vonal Veresegyházon át ment (gödöllői elágazással). Ez a próbamozdony a mai 70-es vonal kezdeti szakaszán járt, oda építettek ezek számára felsővezetéket. Sokakat megzavar, hogy Alag állomáson volt villamosítás, de akkor az a Budapest-Dunakeszi-váci vonalon volt.
A Veresegyház-váci vonalra nem építhettek felsővezetéket, mert ott már volt.
Előzmény: etwg (9577)
BlackStar Creative Commons License 2004.10.31 0 0 9580

Arra lennék kiványcsi, hogy ez milyen mozdony?

Pfujj! Villany :)))

V50-es, ha jól tudom, még az eredeti állapotában.

Zoltika bitos tudna róla többet is :))

Előzmény: CLer (9575)
Csg12 Creative Commons License 2004.10.31 0 0 9579

 Kedves seTTebello!

Mikor készültek a Nagyszebeni képek?

Csg12 Creative Commons License 2004.10.31 0 0 9578

 Kedves Cler!

A Fázisváltós kísérleti mozdony első változata.

Ez a V50-es lenne? Mert az ötvenes eleje szögletesebb de kb ugyanaz.(az lehet hogy a második változat)?

Erről a mozdonyról van 4 darab kép a Vasút Modellezés című könyvben.

Műszaki kiadó, Budapest, 1986, Linzbauer Tamás

Üdvözlettel: Csernus Gábor


 

Előzmény: CLer (9576)
etwg Creative Commons License 2004.10.30 0 0 9577

Ez a Kando egyik kezdeti mozdonya volt a Bp-Vác vonalra. Azt hiszem ezen volt elöször a Kando 3szög. V50.001-nek nevezték. Az áramszedök szerint még az átépités elötti alakban (1923).

Előzmény: CLer (9575)
CLer Creative Commons License 2004.10.30 0 0 9576

felszeretnék tenni még 2 kérdést amire ha válaszolnának nagy segítséget jelentene a számomra.

 

1.:

        

      Ez milyen típúsú motor?

 

2.:

   

Ez az a ganz gyár?

 

CLer Creative Commons License 2004.10.30 0 0 9575

 

 

Arra lennék kiványcsi, hogy ez milyen mozdony?.Előre is köszönöm a válaszukat.

 

 

CLer Creative Commons License 2004.10.30 0 0 9574

manhattani Creative Commons License 2004.10.30 0 0 9573
>Az elsô európai Pacific-et a franciák készítették (PO).
Nem tudja mindenki, mennyire hatott a világ vasútjainak fejlődésére az amerikai vasút. A Pacific név amerikai eredetű. Ott az első valóban Pacificnek épült mozdonyt a Missouri Pacific társaság rendelte, 1902-ben. A társaság nevéből jött a 2C1 tengelyelrnendezés neve.
Előzmény: rezgaras (9572)
rezgaras Creative Commons License 2004.10.30 0 0 9572
OKU30 írta:

> itt egy rövid összefoglalás a formailag és szerkezetileg eléggé egymáshoz közel álló négyhengeres Pacific mozdonyokról, gyártási időrendben:

Ha nem tudnám, hogy mennyire utálod a franciákat, azt hinném, szándákosan hagytad ôket ki. :-))))

Az elsô európai Pacific-et a franciák készítették (PO). Igaz, csak pár hónappal lett elôbb kész, mint a Bad. IVf. Aztán még sok francia Pacific készült. Mind kompaund volt (mint a legtöbb francia gôzmozdony) és a legtöbb DeGlehn. Úgy tudom, a franciákon kívül csak a 301-es volt DeGlehn - bár ezeket az északiakat nem nagyon ismerem.
Előzmény: OKU30 (9559)
Kazankovacs Creative Commons License 2004.10.30 0 0 9571
Visszatérő kérdés:

Az egyre fogyatkozó, de értékben egyre növekvő múzeális vasuti járművek tárolására (esetleg bemutatására) Ideális lenne az istvántelki nagycsarnok. Maga a csarnok is értékes műemlék. Mi a MÁV szándéka ezirányban? Készült-e terv és költségbecslés a nagycsarnok állagvédelmére, esetleg felújítására?
seTTebello Creative Commons License 2004.10.29 0 0 9570
Ezt a képet fel kellene tenned nagyobban is.
Előzmény: drdoktor (9568)
drdoktor Creative Commons License 2004.10.29 0 0 9569
ezt a helyszínt nem kell bemutatni:
drdoktor Creative Commons License 2004.10.29 0 0 9568
Meg kéne szakérteni, milyen mozdonka?
etwg Creative Commons License 2004.10.28 0 0 9567

Ha jol látom akkor igen, söt minden mennyiségben. Az ottani számozás szerint a D4H sorozatrol van szo, ami 3 változatban fordul elö.

A zöld a 1000 mm-es nyomtávu személy és tehervonati mozdony.

a piros az 1000 mm-es nyomtávu gyorsvonati változat Vmax 100km/h

a narancssárga pedig a normálnyomtávu változat (föleg tehervonatra, mert ilyen nyomtávon csak egy viszonylatban fordul elö személy (LuuXa - Kep - Ha Long Bay)

 

Amugy mint a videon ugy a diákon is igyekeztem megörökiteni valamennyi létezö vietnami mozdonyt.

3fogat Ime a 3-as fogat
Előzmény: mdbz (9566)
mdbz Creative Commons License 2004.10.28 0 0 9566

kicsit off

 

etwg!

 

Láthattunk ilyen dízelt a vietnami filmen?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mdbz

Bárdos Imre Creative Commons License 2004.10.28 0 0 9565

Sajnos a 326-os pályaszáma nem látható, viszont a másikon tisztán látszik a Tandem-Wolf gépezetből, hogy 222-es. Ő volt a 468-as, aminek külön érdekessége, hogy az 1000. MÁVAG gyártmányú gőzmozdony. 1896.12.09.-én lépett üzembe és 1933.02.20.-án selejtezték 222,068-ként.

 

Szegény Gazda Bandit viszont átkeresztelték Ganz Bandivá!

Előzmény: manhattani (9562)
seTTebello Creative Commons License 2004.10.28 0 0 9564
Igen, de csak a vonatból fényképeztem.
Előzmény: BlackStar (9561)
seTTebello Creative Commons License 2004.10.28 0 0 9563
Még 2 további baleset volt Budapest környékén abban az időben. A megmaradt fimlfelvétel 4 perces és Olaszországból került elő. Összesen 4 mozdony van a filmen, 2 a baleset illusztásához, ezek rossz minőségű képek és a 326 - os és a zimonyi gyors mozdonya, 220 - as (?)
Előzmény: manhattani (9562)
manhattani Creative Commons License 2004.10.28 0 0 9562

Láttátok tegnap az RTL Klubon, a XXI. században az 1907-es vasúti baleset híradófelvételét?


Október 11-én frontálisan ütközött két vonat Erzsébetfalva és Soroksár között, a fegyvergyárnál.  Egy gyorsvonat Zimonyból jött, és tehervonattal ütközött. 2 utas és a tehervonat mozdonyvezetője meghalt, 30 utas sérült. A favázas kocsik roncsolódása okozott sok sérülést. A keletkezett tűzben leégett egy fa gyalogos felüljáró is.


Először Dobi Antal váltókezelőt vádolták, le is tartóztatták, hogy nem siklasztotta ki a tehervonatot, ezzel elkerülte volna a balesetet. De később kiderült, hogy a forgalmi szolgálattevő figyelmetlensége volt az ok. A tehervonat mozdonya 326-os volt, úgy értettem, hogy az  viselte a 468-as számot.
Imre, megvolt ez neked?

Előzmény: luc72 (9557)
BlackStar Creative Commons License 2004.10.28 0 0 9561
Cegléd? :))
Előzmény: seTTebello (9554)
OKU30 Creative Commons License 2004.10.28 0 0 9560

Elnézést a látszólagos szőrszálhasogatásért, de azt gondolom, hogy ezt azért meg kell tenni, nehogy hibássan rögzüljenek a dolgok. Nem a DHV-nál, hanem a DNyBV-nél volt az 5092-es tramway mozdony Debrecenben.

DNyBV: Debrecen-Nyírbátori HÉV Rt. 8db Bp/StEG/WrN tramway + 5db 377-es tipus

DHV   : Debreceni Helyi Vasút (Magyar Vasútforgalmi Rt.) 5db WrN tramway mozd.

Előzmény: NZA (9556)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!