Mindenkinek nagyon szépen köszönöm, ahogy azt mondani szokták, jelentétükkel emelték a beszámolom sikerét, és azt hiszem mindannyian jo benyomásokkal tértünk haza.
Sajnálom, hogy nem tudtam tovább maradni és elbeszélgetni nemcsak a topiktársakkal, de még 250 km volt elöttem az oktoberi szakado esöben.
Az utolso mondatod fedi a legjobban azt amiröl eddig beszéltünk, azaz a Kabinentenderröl, ami ilyen kivitelben (Wannentender alapon) kizárolag Ausztriában készült. Ausztriában nagyon lényeges volt a tömegek csökkentése, mert vágányzatuk gyengébb volt mint a németeknél, és a ezért keletkeztek ilyen könnyed konstrukciok.)
A többi dolog is mind igaz, de az nem Kabinentenderröl szol. Ausztriában keretes Kabinentender nem készült.
A másik dolog meg az, hogy mindegyik forrásod (kivéve a Slezákot) német (akiknek még a Gölsdorf is inkább svájci mind osztrák lásd az egyik nemrégi vonatos szakfilmet a SW3-n) és nem igen hiresztelik, hogy a német mozdonygyáraknál könnyebbet és jobbat is tudtak máshol csinálni (pl. a Skodánál készült 52-esek is jobbak, minöségileg fejlettebbek voltak mint az ugyanabban az idöben készült német társaik...)
Ez milyen mozdony? Az osztrákok között nem találtam, pedig a hengerek elhelyezése és a szerkocsi hasonlít, meg a kéményen van a piros-fehér-piros festés.
Vagy nem is osztrák, hanem lett a mozdony?
A foto CD alakul, de ha már annyira DVD mánia lett, arra gondoltam csinálok egy menüs DVDt amire felteszek még egy digi kamerával felvett 424es videót. Menet közben a lépcsőjén, ill. kint az elején, a szén kupacon, stb.
Ha valaki esetleg a saját és a többiek felvételét DVD-re írja, kiegészítés képen ezeket szivesen bocsájtom rendelkezésre.
Itthon börzentgetünk egy jobb fajta digizős cuccot. Egyenlőre még nem a legjobb a minőség, de mihelyt az lesz, neki is állhatok bedigizni a gőzmocis filmeket. Elsősorban a Kazánkovács-féle Füsti videóra gondoltam, ha engedélyt adsz arra, hogy megosszam az érdeklődőkkel.
Ez megtörtént és megegyeztek, mikor megy a tábláért. Érdekes módon még aznap este felkerült a hírdetés az általad belinkelt oldalra, ahol még a feladó neve is egyezik. Ugyanis az illető úr N. Zsolt Levente, még az e-mail címe is zslevi-vel kezdődik. Ennyi véletlen szerintem meg nincs.
Hát **szameg az ilyen :((( Legalább 6 szempont szerint köcsög az arc.
1, Lehet, hogy valaki egy ilyen táblára vadászik. Az most akkor csengessen ki 50 rugeszt érte?
2, Az eszmei értéke nyilván ennyi a táblának. Csakhogy ez Manhattanit illetné.
3, Ha már muszáj volt ellopnia a táblát, adhatná kevesebbért is, először is, mert ha valaki pont egy ilyent keres, akkor ne kelljen egy havi minimálbért kipengetnie érte, másrészt meg
4, lehetne kisebb arca is, hogy ez a kis manővere nem ér meg ennyit.
5, Sikerült megritkítania Manhattani gyűjteményét, miközben mint kiderült, neki nem is kellett a darab.
Tegnap többen megtekintettük etwg bemutatóját a vietnámi gőzösökről, sajnálhatja, aki nem tudott eljönni. Nagyon érdekes volt, köszönjük!
Magam kicsit szégyelltem magam, olyan volt a szituáció, mint amikor amerikaiaktól azt hallom, hogy meglepődtek, hogy Magyarországon van autó meg telefon, azt gondolták, hogy csak kukoricaföld. Meglepődtem a vietnámi vasúti technika fejlettségén. A pályáik pl. láthatóan jobbak, mint a magyarok :))
Én sajnos elkéstem a párkányi indulást, mert a szobi áthaladást videóztam. Utána hiába siettem a vonat után, a gőzösök otthagytak (mint eb a sivatagot). Vannak még felvételeim a sződligeti áthaladásról de Biharkeresztesen az érkezésről, a tartózkodás alatt a szerelvényről, 424-esekről és azok személyzetéről és kisérőiről, meg az indulásról is Nagyvárad felé (kisebb kerékcsúszásokkal). Néhány fotót is készítettem 3M felbontással.
Ha valaki esetleg a saját és a többiek felvételét DVD-re írja, kiegészítés képen ezeket szivesen bocsájtom rendelkezésre.
Nos , ha legközelebb az uraknak kidobnivaló vagy elnepperkednivaló mozdonyereklye akad a kezükbe ( pl: egy 424.043 tábla vagy miazmaás) nyugodtan le lehet adni nálam megőrzésre. Már nem fogja magát egyedül érezni, és mivel ez itt olyan mint a dióda (áramlás csak egy irányban és befele) itt is marad míg rajtam múlik.
Komolyra fordítva ( bár komolyan mondtam az előzőt is) : ki nem állom mikor vesznek valamit 100 ft-ért aztán az Ecserin megjelenik 60000 ezerért és várják rá a biztos nyugati vevőt.( nyugati: értsd-külföldi)
Egy példa :meghalt egy vasutas valahol, a hagyatékban volt egy gőzmozdonynak vagy valami sínen gőzzel működő járműnek is összeszerelhető, talán angol gyártmányú gőzgép amihez volt egy csomó tartozék amivel ezt-azt tudott működtetni, többek között egy utánfutónyi sínpálya is . Az eladók nem igen tudták mi az, aztán jött egy angol aki igen és komoly összeget ajánlva elvitte.
Még fénykép sem maradt róla , én sem láttam csak többek elbeszélése alapján tudok róla.
Huhh, nekem meg megvan a 2 424-es Sülysápon, amből a múltkor feltettem a részletet. Nem profi felvétel, de egynek jó. Igény esetén úgy megy tovább a DVD, hogy ezt is ráteszem, hm?
Elsőbbségi levélként hétfőn már itt lesz, és akkor tudom továbbadni!
> Nagyon kevered, mert pontosan forditva van. A wannentender (artalykocsira emlekezteto onhordos) az osztrak talalmany volt.
Hát, ettől függetlenül a "Wiener Stiefrahmentender" és a "Floridsdorfer Steifrahmentender" kifejezésre nem 0 találaltot ad Google.
Pl.:
"Die einzige Formneuheit, die Tillig zur Messe 2004 vorstellt, ist eine Altbau-52er mit Floridsdorfer Steifrahmentender. Damit ist die bereits bekannte fünfachsige Güterzug-Schlepptenderlok gemeint, die im zweiten Weltkrieg in riesigen Stückzahlen produziert wurde. Von der bisherigen Ausführung unterscheidet sich allein der Tender. Im Gegensatz zu dem weit verbreiteten Wannentender mit runden Formen, ist der in der Wiener Lokomotivfabrik Floridsdorf gebaute Schlepptender ausgesprochen kantig. Außerdem besaß dieser Tender keine Drehgestelle. "
"Gekuppelt waren die Loks mit dem charakteristischen Wannentender des Typs 2-2 T 30, aber auch mit anderen Tender, wie dem Wiener Steifrahmentender und sogar mit Kondenstender in 4- bzw. 5-achsiger Bauart von Henschel. "
Más forrás szeint a K4T30-as szerkocsik a Rax cég fejlesztette ki.
Ami pedig nekem rémlett:
"Auch während der Lieferung ergab sich keine durchgängig einheitliche Bauform der 52. [...] Vor allem Maschienen aus der Wiener Lokfabrik waren mit dem "Floridsdorfer Steifrahmentender" gekuppelt, der ohne Drehgestelle auskam und an der absenkung des Wasserkastens zum Führerhaus hin erkennbar ist." (Andreas Knipping - Album der DRG-Lokomotiven, GeraMond 2001.)
Még egy érdekes adalékot a Die Lokomotiven der Republik Österreich című Slezak-könyvben találtam. Ott (3.kiadás 21.o.) a négytengelyes merevkeretes szerkocsit "speciálisan osztrák"-nak említi és előnyeként hozza fel a könnyebb kivitelt és a mélyebbre nyúló víztartály miatti nagyobb befogadóképességet. A 3. és 4. tengely oldalirányban eltolható. Ilyen szerkocsikkal szerelték már az SB 570-est, a BBÖ 113, 114 és 214 sorozatú mozdonyokhoz tartozó 85 és 84 sorozatú szerkocsik is ilyenek voltak.
Ez is inkább a fentieket erősíti
Jelentős osztrák szerkocsiként nem a Wannentendert, hanem az 1952-es Kabinentendert említi.
Meg is érkezett, sőt már fel is másoltam rá a filmet. Holnap viszem a postára.
PS: Bónusként feltettem rá egy saját készítésű filmecskét a 424 247 idei szeptemberi párkányi indulásáról. Aki ott volt biztos emlékszik a "füttykoncertre", aki meg nem most meghallgathatja.
Szinte 100 %, hogy ugyanaz a tábla. Zsolt (nem B. hanem N.) engem keresett meg tábla ügyében. Pár nappal később manhattanival söröztünk és akkor szóba került a dolog. Laci mondta, hogy hívja őt fel a Zsolt, mert neki van két táblája. Ez megtörtént és megegyeztek, mikor megy a tábláért. Érdekes módon még aznap este felkerült a hírdetés az általad belinkelt oldalra, ahol még a feladó neve is egyezik. Ugyanis az illető úr N. Zsolt Levente, még az e-mail címe is zslevi-vel kezdődik. Ennyi véletlen szerintem meg nincs.
>Szerintem ez esetben kegyes csalásról van szó. Vagy nem? Ha aláírod, hogy imitáció, akkor kegyes. Ha nem, kegyetlen. :)) (Gondold el, egy látogató megszagolja, és azt mondja: „Érezni rajta a füstszagot!”, közben csak sokan dohányoztak a környéken... :))
"Ez az... játsszunk nagypályán... Ha valaki tud eladó 601-es táblát, (651, 301 is jöhet, meg hasonlók), vegyük meg, aztán csináljuk belől pár, már biztosan nem létező példányt, gondolom az eredetitől illendően elütő színben vagy anyaggal.*
___________________________________
* bár, ha már tényleg nem létezik, akkor csak értékmentésnek fogható fel, szerintem ez esetben elég a hátára önttetni, hogy "nem eredeti".... Hm?"
Hmmmmmmm...
Nekem van egy zománc táblám itthon ami soha nem volt mozdonyon mert nincs rajta szám. Ahol felleltem nyílván amolyan tartalék volt, de soha nem került mozdonyra. Nos most én azt tervezem, hogy ráfestem 377 161, nyílván soha nem volt az 1965-ben selejtezett mozdonyon ez a tábla. De ennek a mozdonynak volt a neve az ajkai bányáknál az, hogy Ajka. Tehát ráfestem és ha lesz egyszer valami a kiállításból akkor ez lesz az egyik éke a kiállításnak, még úgy is, hogy alá kiteszem soha nem volt a mozdonyon!
Szerintem ez esetben kegyes csalásról van szó. Vagy nem?