Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

amay_light Creative Commons License 2004.10.21 0 0 5254

Üdv mindenkinek!

 

Problémám a következő: Kb. 1 hete feltöltöttem tömény fagyállóval a verdát. Azóta eszetlenül szivárog a hűtőrendszer. Régebben is szivárgott, de max. 2deci/2 hét desztvizet nyelt be. 1 hete !!!2deci/ 20 km-t!!! eszik a drága (desztvízzel töltöm utána, mert ilyen fogyasztásd mellett a fagyálló drága lenne).

 

Tegnap diagnosztizálva volt az ótó, eredmény: műszerfal alatt csontszárazság (fűtőradiátor jó), gyújtógyertyák nem vízkövesek/rozsdásak (motortömítés jó), hűtőradiátor száraz, tiszta (jó). Autó alá nem folyik tócsa. Eheti találós kérdésünk: hova a fenébe tűnik a hűtőfolyadék? És hogy tudnám letömíteni ezt a rejtélyes szivárgási helyet?

 

előre is köszi a válaszokat,

 

amay_light

henger fej Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5253
no_holy_shit

Persze hogy a legfontosabb a zárt áramkör,
de ha más nem, Paco kapásból tudja ezt....
Előzmény: no_holy_shit (5251)
henger fej Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5252
409

Előbb hűtőtömítő, majd tisztító.

Jó biznisz!!

Végül is mindenkinek élnie kell valamiből. :-))
Előzmény: 409 (5248)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5251

"Jöhet test, vagy bármi más, szerintem cserélni kell!!"

 

az lehet, de ha a testelessel problema van akkor az egy uj szomdaval sem javul meg...

Előzmény: henger fej (5250)
henger fej Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5250
Paco155

A legtöbb nagyker házhoz viszi.

A lambdaszondára értettetem.

Meghalt…

Jöhet test, vagy bármi más, szerintem cserélni kell!!!
Bár..., próba cseresznye.:-)))
Előzmény: Paco155 (5236)
henger fej Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5249
Szabyka

Igen. Ez jó ár!

Mechanikus tisztítás, hűtőrendszernél OK.
Házilag….,? Csak ha már túl vagy a 10.-en.!!!

Vegyszer? Nekem még nemjött be....????:::::
Előzmény: Szabyka (5238)
409 Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5248

"szolvan palacban van->biztos tisztabb mint a csapviz/"

Időnként a tulajdonosok logikája "csodákra" képes. Láttam már fékfolyadékkal feltöltött kormányszervót, szélvédőmosót ( nagyon jól nézett ki a fényezés) motorolajjal légtelenített féket. Motorba sült repceolajat, kipufogót 40x40-es zártszelvényből.
Amúgy igazad van, a vizköves hűtő nagyon ritka, az eltömődés sokkal inkább a gondolkodás nélkül beleborogatott hűtőtömítő eredménye.

409
Előzmény: no_holy_shit (5247)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5247

409

 

"Astra hűtője _aluminium_/műanyag kombináció."

 

tudom

 

"A Trisó OLDJA az aluminiumot!!!"

nem voltam benne biztos de ez nem is lenne problema, ha nincs nagyon eltomodve es tudja hogy mit es meddig csinal, leven hogy a rez hocsereloket(pl. atfolyos vizmelegito) is megszoktak sosavazni, pedig a HCL is oldja a  Cu-t, de mintha en is azt mondtam volna hogy altalaban nem tul jo a kemiai tisztitas... viszont van hogy jol mukodik(pl. csatorna tisztito, bar csatorna tisztitot is csak a kolegiumban hasznaltam -otthon sose es sohanem is fogok szerintem)

kulonben a Wynn's es stp-ben is ecetsav es triso van...

 

"termosztát hiba"

de a hutot akarta kitisztitani... jo igazad van azt kene megnezni

 

"vízkövesedés"

 

hat igen jo kerdes hogy mi a l***-tol lenne ott vizko? mindig cseppkobarlangbol toltottek fel vizzel? vagy vki ugy gondolta hogy ha neki jo az asvanyviz akkor a kocsinak is?/mutterom 1x majdnem azt rakott bele - szolvan palacban van->biztos tisztabb mint a csapviz/

Előzmény: 409 (5243)
twoa33 Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5246
Köszi! 409!
Előzmény: 409 (5245)
409 Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5245

"Astra F (1.4) szelephézag adatokat hol lehetne megtudnom?"

Sehol!! Nincs neki. (automatikus szelephézag kiegyenlítővel készül)

409
Előzmény: twoa33 (5244)
twoa33 Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5244

Astra F (1.4) szelephézag adatokat hol lehetne megtudnom?

Tud valaki segíteni?

 

Elöre is köszönöm!

409 Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5243

"De mit lehet tisztításnál elrontani ?"

" sokat..."

Bizony ez igaz!! Főleg, ha megfogadja az olyan "jó" tanácsokat, mint "tegyél bele Trisót". Az Astra hűtője _aluminium_/műanyag kombináció. A Trisó OLDJA az aluminiumot!!! És akkor nem hűtőd lesz, hanem egy hűtő formájú szitád. ( fűtőtest ugyanaz)

Egy kérdés. Melyik része meleg, melyik része hideg a hűtőnek? Ha a felsőrésze meleg, alul meg hideg, akkor sokkal valószínűbb a termosztát hiba, mint a vízkövesedés.

Ha tisztításról van szó, akkor először kivülről kellene megvizsgálni. A lamellák eltömődése is gyakoribb mint a vízkő.

409
Előzmény: no_holy_shit (5242)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5242

"De mit lehet tisztításnál elrontani ?"

 

sokat...

tuleros lotyot rak bele... szetmarja az egeszet... vagy csak a hutot marja szet es az olajos cuccot meg nem..., vagy mindent kipucol szepet a tomitesekkel es illesztesekkel egyutt

 

mondjuk ha HCl-t rak bele es megeszi a rezet(kemia ora),

megnyomja magasnyomassal

 

de ha nem lehet elrontani semmit akkor miert nem csinlod te, azert 5 ropi az 5 ropi vagy nem?

Előzmény: Szabyka (5241)
Szabyka Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5241

Aha diesel a drága!

Fogalmam sincs hogy tisztitja azt nem kérdeztem ...

De mit lehet tisztításnál elrontani ?

Hűtő tisztító folyadék nem ér semmit ?

 

Előzmény: no_holy_shit (5240)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5240

Szabyka:

 

ugye dizel a kocsi(F Astra)?

akkor lehet hogy megis hutoshoz mennek mert abba dragabb a huto... a partsnet-nel 43eFt a Nissens es 97 a gyari, amit mondtam az benzines volt (a gyari abba 28ehuf)

 

a mi benzines hutonkkel pedig tuti nem mennek el 5 ropiert..., mert az olcsobb

 

mechanikusan vagy kemialag tisztitja?

Előzmény: Szabyka (5238)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5239

AFUTO:

 

lehet hogy hulyeseget kerdezek, de a gyujtas jo? (mert az nem csak gyertyabol es kabelből áll... van ott gyujtásmodul/vagy mexakito vagy mindketto - bar nem hiszem hogy mexakitos az mar- meg trafo is van ami melegen szeret hulyeskedni - persze azt a gyujtasmodul is szeret) a gyertyacserehez annyit hogy faterom majdnem uj gyertyat rakott a golfomba...2500Ft-ert kozben egy 500ft-s mexakito megoldotta... a 990Ft-s lexuro tovabb finomitotta es az elozo tulaj altal osszeganyolt legbeszivocso 800Ft-s cseredarabj meg mar csodat muvelt, tehat 3-3,5lityit esett a fogyasztasom ugy hogy a 4 gyertya arabol ertelmesebb dolgokat vettem

Előzmény: Trebitsch (5237)
Szabyka Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5238

Köszi a segítséget mindenkinek!

Itt kaposváron vagy egy hűtős azt mondja 5000ért tisztítja ki!

Az jó ár ? Probáljam meg az ecet + trisót hűtőkivétel után ?Óvatosan :)

Vagy próbáljak meg hűtőtisztító adalékot ?

 

 

Trebitsch Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5237

Persze. Magas CO a rosszul elégett benzinből keletkezik. (A magas CH meg a sehogyse elégettből.)

 

Viszont. Ha jó volt a benzinnyomás amikor mérted, és akkor jó volt az autó is, most meg nem jó az autó... Szerintem Sherlock Holmes aszondaná: mérd meg megin azt a tápnyomást. :)

Előzmény: AFUTO (5235)
Paco155 Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5236
Sarum van, sajtolóm van, kábelem van, időm, hogy autósboltba menjek nincs. :(
Előzmény: Trebitsch (5231)
AFUTO Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5235

asszem akkor éppen jó...

De akkor most rágyúrok egy új szondacsekre, osztán akkor talán sikerül belőni a CO-t.

 

Egyáltalán, okozhat magas fogyit a magas CO?

Előzmény: Trebitsch (5233)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5234

Szedd ki, vidd el Hüllőékhez, ki fogják puceválni rendesen. Lehet vízköves, lehet iszaplerakódásos... Házi mesterkedés a tapasztalatok szerint kétféleképp végződik: vagy semmi se változik, vagy pedig kilukad a hűtő, ha nekilátsz gorombább vegyszerekkel.

De ahogy gondolod. Az ilyen vegyészkedés nem az én asztalom. :)

Előzmény: Szabyka (5227)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5233

Hát ha az injektorhídnál gyári értékű a nyomás, akkor én nem piszkálnám. :)

Amikor jó nyomást mértetek, akkor az autó épp jó volt, vagy sem?

Előzmény: AFUTO (5230)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5232

Szabyka:

 

olvass vissza 2 napot pont akkor volt tema

 

azt hiszem ez lett az eredmeny:

- sehogy

 

azaz pontosabban:

- slaggal de az sokat nem segit

- kemialag(trisoval(zsir) vagy ecettel(vizko) - a hutotisztito adalekban is foleg ezek vannak), de a velemyn az volt hogy rossz esetben folyni fog es tovabbra is el lesz dugulva, jobb esetben nemlesz eldugulva de folyni fog vagy egyik sem, de ...

/es en is a mechanikai tisztitas hive vagyok - viszont nemtudom mennyire lehet szetszedni egy ilyen hutot/

 

ha engem kerdezel:

 

szedd ki, majd finoman slaggal - egy kis ecet majd triso de csak finoman !! aztan ha megsem jott be akkor meg mindig vehetsz bele uj hutot nem olyan veszes 2xEft(a nem olyan veszest ugy ertem hogy ha elviszed egy hutoshoz az is elker nem keveset es akkor meg nincs uj hutod - en mindig igy allok a dologhoz - ha nem tudom megjavitani(ritka) akkor legalabb a szakit megsprolom - meg persze ha ugy szeded szet hog yugyanugy osszelehet rakni(azaz nem baszod el) akkor meg kesobb johet a szaki, na mind1 nem ez volt az alapkerdes)

Előzmény: Szabyka (5227)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5231
Hát, ha rá tudsz sajtolni kábelsarut rendesen akkor jó lesz. Én venni szoktam autósboltban, párszáz forint.
Előzmény: Paco155 (5229)
AFUTO Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5230
Egy-két hónappal ezelőtt volt kiszedve az AC, minden oké volt vele. Nyomást is mértünk az injektorhíd előtt, gyári értéket adott. (asszem 3 bar körül volt fordulaton). De ezt lehet állítani, próbáljam ki úgy?
Előzmény: Trebitsch (5226)
Paco155 Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5229
Ja, harisnya. Ha fogok egy régi Arcnetkábelt, és kinyerem belőle a harisnyát az jó lesz?
Előzmény: Trebitsch (5224)
Paco155 Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5228
AFUTO:

Ebből a szempontból minden autó hasonló, bár a mieinknet azért több közös pontja van. :)
De megpróbálom majd.

no_holy_shit:
A szonda négyvezetékes, mivel ebből kettő a fűtés kettő meg a jelvezeték, akár még testproblémája is lehet. Bár nekem két leömlőm van+egy keresztartó ami a váltóhoz rögzíti a kipuffot, így elég nehéz elképzelni.... :(

Trebisch (az igazi Trebisch? :-P )
Köszi, a hét végén ha jó idő lesz kimérem, de nekem gyanus hogy tényleg kakukk. Már akkor ilyen volt amikor megvettem, azóta volt kiszedve a szonda, és letisztogatva a feje, de nem javult az állapot. Az egész azért zavaró, mert zöldkártya meg minden rendben van, a lassú szonda elvileg nem teszi tönkre a katot sem, de nem tudom, hogy okozhat-e többletfogyit.
Előzmény: Trebitsch (5224)
Szabyka Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5227

Kiderült ma, hogy kis Astrám miért melegedett állandóan!

A hűtőnek ahol van a hőérzékelője az a rész volt csak meleg

a másik fele meg hideg :(

Vizkőves lehet vajon ?

Tisztítani hogy lehet a hűtőt ?

Thx!

 

Trebitsch Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5226

Én is... :)

Végülis az se áll sokból.

Előzmény: G-fourty (5221)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5225
Nem csak az 1 vezetékes, hanem mindazösszes szonda kívánja a testet.  Az 1 és 3 vezetékes elvileg is - a 2 és 4 vezetékes elvben nem, mert ott direkt kap külön testet a szonda érzékelő része, de a gyakorlatban mégis. Ne kérdezd miért, tapasztalat.
Előzmény: no_holy_shit (5222)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!