Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GaspiW123 Creative Commons License 2004.09.27 0 0 391

Sziasztok!

Megpróbálom leírni a szériaváltozásokat, a teljesség igénye nélkül, lehetőségeimhez mérten...

 

1. Széria (1969 augusztustól)

  1. 250. fabetét+nagyobb hangszorórács
  2. megvilágított (üvegszáloptika!) fűtéskonzol
  3. megvilágított kesztyűtartó
  4. 1 db-ból a középkonzol, nagyobb hamutálca, szőnyeg a középső rekeszben
  5. új ajtókárpit, puha PVC-ből
  6. jobb tükör (extra) ajtóról a sárvédőre kerül (!!!)
  7. vészvillogó széria

A legfontosabb változtatások az 1. széria alatt:

  1. 1970 okt: gumiváltógomb (előtte: krómpálca+gomb), kupak az ablaktörlőkaron csavar helyett
  2. 1971 máj: alvázszám felkerül a zárhídra a j. doblemezről
  3. 1971 aug: rács műanyagból, gumi kormányváltó-gomb
  4. 1971 okt: h. ablakfűtés időkapcsolóval

1.5 Széria (1972 áprilistól)

  1. más ajtókárpitok (lépcsős minta az egyenes helyett)
  2. automata váltókulissza műanyagból a króm helyett
  3. ragasztott szélvédőüveg
  4. intervallumos ablaktörlő
  5. új: 280, 280 E, 280C, 280 CE
  6. 250 megszűnik

A legfontosabb változtatások az 1.5 széria alatt:

  1. 1972 jún: H4 (extra)
  2. 1972 okt: aut. bizt.övek (extra) automata felirat a csomiról lemarad
  3. 1972 nov: Quarz-óra
  4. 1973 febr: gumikormány. fekete kormánykapcsoló a króm helyett
  5. 1973 márc: e.fejtámlák szériában, széria aut. bizt.övek, egybeülés elöl nem rendelhető

2. Széria (1973 augusztustól)

  1. e. rendszám a lökösre kerül
  2. szélesebb, laposabb maszk, rosetta kisebb (más e. sárvédők)
  3. széles díszléc az A oszlopon
  4. "elefántfül" el, nagyobb, bentről állítható külső tükrök, más ajtókárpit
  5. kombinált órában szimbólumok a feliratok helyett
  6. teljes műanyag, bordás h.lámpa
  7. szélesebb csomi nyitó
  8. nagyobb, szögletesebb felirat a csomin
  9. elektromos vízhőfokmérő
  10. 220 megszűnik
  11. 230.4 bevezetése (6 hengeres: 230.6 néven)
  12. 240 D a dízel csúcsmodell

A legfontosabb változtatások az 2. széria alatt:

  1. 1974 febr: metálfény. a limuzinokhoz is extraként
  2. 1974 márc: fekete gyújtáskulcs-fészek a króm helyett
  3. 1974 máj: 2 motortetőzáró kilincs
  4. 1974 jún: zárható tanksapka széria
  5. 1974 júl: 240D 3.0 bevezetése (!)
te_o Creative Commons License 2004.09.27 0 0 390
Mondjuk szerintem az jobban csinálta, akinek előbb megvan a kocsi. :)))
Előzmény: WAndrew (389)
WAndrew Creative Commons License 2004.09.27 0 0 389
Ja nekem is kéne a könyv, csak hát 6-7ezer HUF. Nem mondom, hogy drága, mert láttam már drágább könyvet is, csakhát ennyi pénzért inkább vennék valami alkatrészt a kocsihoz. Mondjuk felső lengőkarszilentet vagy valamit. De egyszer úgyis megszerzem ezt a könyvet. Bár lehet, hogy inkább előbb kéne mint utóbb, mert aztán majd már nem lehet kapni... :(
Előzmény: te_o (388)
te_o Creative Commons License 2004.09.27 0 0 388

Ezt egy 196x -es könyvben láttam. :)

 

WAndrew!

Ja, a köténylemezt értem.

Meg kéne szerezni azt a /8 könyvet... :)

Előzmény: Törölt nick (387)
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.27 0 0 387
Ezt láttátok már?

http://imgfrm.index.hu/imgfrm/9/7/8/7/BIG_0000119787.jpg

A cicástopicban volt, mint off-topic kép :) Poetry tette be, "egy 196x-es könyvből" felirattal.
WAndrew Creative Commons License 2004.09.27 0 0 386

Hogy magas az eleje szerintem csak optikai csalódás. Az első képet nézve nem tűnik úgy, a másodikat nézve viszont tényleg. Talán azért lehet, mert "alulról" fotózták?...

A sárvédő/díszrács: 1 széria esetén a díszrács nem olyan széles, mint 2. széria esetén. Ennek következtében egy kicsit más a sárvédő is.

Az alsó spoiler egyébkénet a sárvédő része egészen a díszrács széléig. A két sárvédőt a "spoiler" 'szinten' egy úgynevezett köténylemez köti össze. (Ez a díszrács alatti spoiler.)

Képet most nem tudok beszúrni, mivel az egyetemről netezek és nincs nálam :), de van egy a 219-es hozzászólásomnál. Nm túl jól látható, de azért kivehető.

 

Üdv.

Előzmény: te_o (385)
te_o Creative Commons License 2004.09.27 0 0 385

Igen, magas az eleje, így szemre, meg szerintem hátul lehet sérült, arról nincsen kép. :)

Akkor azért ilyen, mert másfeles széria. Úgy látom, még a régi kormány, pillangóablak, de alsó "spoiler" (?) már a széles.

A sárvédőkön/díszrácson mit is kell nézni?

candle Creative Commons License 2004.09.27 0 0 384
lemaradtam:-))
Előzmény: WAndrew (382)
candle Creative Commons License 2004.09.27 0 0 383

6300-as hathengeres???

 

woww:-)))))))

Előzmény: WAndrew (381)
WAndrew Creative Commons License 2004.09.27 0 0 382

egy kicsit elírtam 230-as az a motor nem 630 as. Szép is lenne:)

Előzmény: WAndrew (381)
WAndrew Creative Commons License 2004.09.27 0 0 381

Ezt egyébként én is hiányoltam, de aztán én is elfelejtettem :))))

 

W114 630.6/8
Előzmény: candle (380)
candle Creative Commons License 2004.09.27 0 0 380
"Újabb állólámpa a hasznaltauto -n!"

 

.hu-n va a .com-on?

 

lécci-lécci ilyenkor tegyetek egy linket is mellé. thx előre is:-)))

Előzmény: te_o (376)
WAndrew Creative Commons License 2004.09.27 0 0 379

Szia,

 

sokat hallotam már, hogy létezik 1.5 széria, de sehol sem láttam róla/ hallottam róla semmit. A szuper könyvedben mondjuk biztosan benne van :).

Leírnád nagy vonalakban, hogy mik a jellegzetes ismertetőjegyei?

 

egyébként az alu tényleg nem stimmel, viszont szerintem jól áll a kocsinak ez a felni, nekem legalábbis tetszik :)

 

Köszi.

 

Üdv.:WAndrew

Előzmény: GaspiW123 (377)
WAndrew Creative Commons License 2004.09.27 0 0 378

Hi,

Nem mintha nagyon nagy tapasztalatom volna, de szerintem nem ül a kocsi segge, bár ez függ a gumi méretétől is, de lehet a kép is csalóka. Mondom, szerintem!.

Az első légbeömlők normálisak, ez így néz ki. Különbség van az első és másodgenerációs modellek között e tekintetben. Más a diszrács, a sárhányó és a 2 sárhányót összekötö köténylemez is. Ebből adódik a beömlők mássága.

A ködlámpát nem tudom, hogy miért írta oda a leírásba, szerintem az mindegyiken alapból van, ha jól tudom.

A műszaki vizsga meg jövő hónapban lejár :( Arra is kíváncsi lennék mi az az enyhén sérült ?? Vagy csak vak vagyok és nem látom a képeken :)

 

Mire gondolsz az aljával kapcsolatban?

Előzmény: te_o (376)
GaspiW123 Creative Commons License 2004.09.27 0 0 377

Hali!

Nem olyan rossz objekt, 1,5-es szérának tűnik, az alu nem stimmel, különben ok. Gyanús a hátsó ív, valamint a sok hullám balodalt. Kicsit magasnak látszik (rúgók?) Már sajnos nepperkézben van...

Küldök 1 szép 2-es szériás sajtófotót 73-ból...

Előzmény: te_o (376)
te_o Creative Commons License 2004.09.27 0 0 376

Hopp-hopp!

Újabb állólámpa a hasznaltauto -n!

Fekete 230.6, a képek alapján eléggé leharcolt. Mi a véleménye a tapasztaltabbaknak a képek és a szöveg alapján? Nem ül nagyon a segge? A nagy első légbeömlő(?) alul is eléggé fura. (?)

 

te_o Creative Commons License 2004.09.27 0 0 375

Ajjaj, hát ez is német... :)

Mondjuk a Marótiba régen tervezem, hogy megyek. Képek vannak? A képaláírásokat ált. még németül is értem. :)

Előzmény: GaspiW123 (374)
GaspiW123 Creative Commons License 2004.09.27 0 0 374

Sz'asz!

Ha tudsz németül (ha nem, keríts valakit...) csak ezt olvasd, főleg az utolsó oldalakat (apróbetűs 20-30 oldalt)... Amúgy A Maróti Könyvesboltban, a Nagykörősi úton kapható... (utoljára 7 pénz volt)

Előzmény: te_o (372)
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.27 0 0 373
Hartbergből, soxeretettel! :)
Ez az album harmadik oldala, itt van pár állólámpás fotója. Most ez a három gép volt bent, de a többit is érdemes megnézni. Nincs messze a határtól, érdemes átmenni!
te_o Creative Commons License 2004.09.27 0 0 372

Gaspiw123!

A "Nagy állólámpakönyv" -ről tudnál bővebben írni?

Előzmény: GaspiW123 (371)
GaspiW123 Creative Commons License 2004.09.27 0 0 371

Halihó, jó reggelt!

 

Nagy állólámpakönyv (piros kupéval az elején...), német állólámpaoldalak, vmint pár lefutott állólámpás kilométer...

Igen valóban létezett H1-es fényszoró a H4 előtt, láttam már, közelebbit egyelőre most nem tudok.

Lui-G által fotózott kicsike egész aranyos: 6 hengeres lökös, cserélt első sárvédőn rajta a régi jobbos tükör (ugyan sztem kicsit hátul) már fejtámlás (!) fém maszkos (ha jól látom) gyári dísztárcsák, lapos búra... 1-es széria lehet ('71-'72 körüli) Ha minden gömbölyű rajta (látni kéne a belsejét...) a H4-et kicsit újnak érzem...

Előzmény: WAndrew (369)
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.26 0 0 370

Tegnap ezt fényképeztem a szombathelyi főiskola elött,autómata benzines.

 

 

 

 

WAndrew Creative Commons License 2004.09.25 0 0 369

Hali,

 

Ezeket az adatokat honnan tudod? Hol van leírva? Könyvben, vagy tapasztalati úton szerezted ezt a tudást :))

Melyik szériában volt H1-es? (abból szögeletes búra tuti hogy létezik, íveset meg meg kell néznem a garázsban hogy milyen :)) )

 

----

Egyébként beszarás. Találtam egy német honlapon egy faszit, aki korhű matricákat gyárt W116 és korábbi kocsikba. Motorra való matrica, guminyomásmatrica, fékszervomatrica, hűtő, dieselszűrő matrica stb.

 

 

  

 

 

Egy autóra a teljes kollekció úgy 20-30 euró között van.

 

Üdv.

Előzmény: GaspiW123 (365)
GaspiW123 Creative Commons License 2004.09.24 0 0 368

Hali!

Herbstbeige (gyári kód már sajna nincs fejben) 73 augusztus, 240D 3.0, zsír új fényszorókkal... persze a lemaradhatatlan extrás krómkerettel.

Imádom az állólámpát, de járni egyéb okok miatt '23-as olajkályhákat nyüstölünk...

Előzmény: vitéz Matschkássy Izidor (366)
gy69 Creative Commons License 2004.09.24 0 0 367

Fillér utca ?

 

Jobban bejön a 123 mint az állólámpa ?

Előzmény: GaspiW123 (365)
vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2004.09.24 0 0 366
Szép a színe!
Előzmény: GaspiW123 (365)
GaspiW123 Creative Commons License 2004.09.24 0 0 365

Hali!

 

A lámpabúra valóban évjáratfüggő volt, 72 júniustól létezett a H4-es lámpa (szögletesebb, lapos búrával) így nem a 2-es széria ismertetőjegye, hiszen ekkortól felárért már rendelni lehetett...

A 2-es széria már szögletes búrával fut (73 augusztustól), küldök 1 fotót, ahol jól látszik a laposabb H4-es búra....

Előzmény: WAndrew (358)
te_o Creative Commons License 2004.09.24 0 0 364
Boldog névnapot minden Állólámpásnak! :)
te_o Creative Commons License 2004.09.24 0 0 363
Ez jó! :)))
Előzmény: gy69 (362)
gy69 Creative Commons License 2004.09.24 0 0 362

Uraim.

Én még emlékszem hogy az osztott lámpás tűzpiros  1976-os ( UX ) évjáratú 1500 seregnyi mercedes nyomott le az autó tudott 180 at, és a tajga mercim is tudott 175-öt 2 esbe mentem vele 110 -et.

A minap mentem az állólámpásommal és vittem vele első körben egy "veterán"komódot rámköszönt a barna bőrű a 140-esből egy kicsit lesajnálva.A következő körben egy gáztüzhelyet akkor biz a  ladás barna intett át kész tesónak éreztem magam bedig bizisten csak kőtőztem:)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!