Ötleteket és esetleg konkrét ajánlatokat kérnék: az autómb kéne egy nem túl drága, viszont megbízható riasztó, aminek van egy blokkoló köre, központizárat vezérli, ajtónyitásra ütésre jelez. Ez a minimál, amit szeretnék tőle.
Beszerelve kéne a kocsiba, most van benne egy riasztó, de bekrepált és nem lehet javítani, tehát elég sok minden már ki van építve (pl. blokkolás)
Keresek egy céget, aki korábban, vagy akár most is, gyártotta (gyártja) a Vipera (Vipera 2, majd a Vipera 3) autóvédelmi rendszert. Ez állítólag magyar fejlesztés.
Keresek valakit, akinek hasonló üzemel a kocsijában most is.
Egyáltalán keresek bárkit, aki bármit tud a dologról...
A történet előzménye, hogy az enyémet 4 évvel ezelőtt vettem és most az egyszem kódkulcsom valszeg meghibásodott. Ezért kellene a hasonszőrű kolléga, hogy az ő kódkulcsával esetleg ennek ellenkezőjéről meg tudjak győződni.
Most csak úgy tudok elindulni, hogy minden indítás előtt ékes magyarsággal közli velem, hogy a kód érvénytelen, aztán lejátsza a riasztási folyamatot, és be kell morzéznom a 8 jegyű PIN-t. Még átprogramozni sem tudom, mert ahhoz élesített kulcs kell.
A beszerelés helyére nem emlékszem, nem találom.
Előre is köszönöm segítségeteket, lehetőleg emailban: bbks@freemail.hu
Eddig kétfajta radarral találkoztam (mármint több darabbal belőlük), egyikre sem volt jellemző ilyesmi. Egyik saját import volt, másik egy magyar gyártmány tán HLT1 meg HLT2 volt belőle aszerint, hogy hány zónás, de nem tudom, hogy ki gyártotta :)
Azt szeretném megkérdezni, hogy van esetleg valakinek tapasztalata a kétkörös radarokkal kapcsolatban?
Ugyanis, nekem ilyen van az automban, majdnem jo, csupán az az "apro" hibája a dolognak, hogy meglehetösen érzékeny a hömérsékletváltozásra. Egy évig probálgattam beállitgatni, ugy hogy jo legyen és a belsö kör ne logjon ki nyáron sem az autobol. Mára feladtam, mivel lehetetlennek bizonyul a dolog. Ha meleg van, vagy megsüti a nap az autot elér az ablakig, amikor viszont hideg akkor szinte be lehet nyulni a középsö kartámaszig, anélkül hogy reagálna. Nem beszélve a külsö körröl, ami hasonloan viselkedik. Nehéz elhinni, hogy ez a konstruktör számára megoldhatatlan feladat volt, hogy a potival sorba raktak volna egy NPTt.
Nekem nincs idegrendszerem arra, hogy kikisérletezzem mekkora hömérsékletfüggö ellenállásra lenne szükség.
Igy marad a téli-nyári üzem közötti folyamatos állitgatás.
Amit azon felül , hogy unok, soha sem a megfelelö.
Tudnátok esetleg olyan egységet mondani, ami tapasztalatbol kevésbé érzékeny a hömérséklet és páratartalom változásra?
Bocsi, de nem olvastam végig az egész topicot. Van egy régebbi típusú COBRA (Cobra 5933 azaz 4B5933STA) riasztó az ótómban és sehol nem tudnak hozzá távirányítót szerezni! A nagyobb cégeket már végigjártam, de mind újat ajánlgatott, meg azt mondták, hogy nem lehet már kapni hozzá távmicsodát! Tud valaki megoldást erre? Nem szeretnék hiéna lenni, de esetleg nem maradt valakinek otthon felesleges távirányítója ilyenhez? Mit lehet egyáltalán tudni erről a típusról?
Az én autómba az elöző tulaj egy TEXALARM riasztót rakatott, vagy raktak neki. Tud-e valaki bármi infót, leírást, magyarországi szakértőt, szakműhelyt stb. Momentán nincs vele baj, de nem szeretnék készületlenül állni valahol az országúton éjjel egykor!
Köszönöm a tanácsokat, ugy érzem a hétvégén nem fogok unatkozni. Bosszant egy kicsit, hogy igy jártam, mert még bennem van az hogy nem szabad autot kinn hagyni az utcán riaszto meg egyéb védelmi eszköz nélkül. Szerencsére itt a németeknél kissebb a valoszínüsége hogy elkötik de az ördög soha sem alszik.
Mégegyszer köszi a segítséget, az eredményröl beszámolok.
Ebben teljesen igazad van. Ami miatt tanácsoltam az az, hogy a Vento nem francia autó (nincs minek meghülyülni benne!!! ha esetleg mégis meghülyülne valami, akkor a szervizfüzetben benne van minden szükséges info a kiküszöböléshez - megint csak azért mert nem francia!!!), valamint a váltócserénél úgyis levették a sarut. Egyébként már iszonyat sokszor mentettem bekakált riasztót és mindig így teszteltem le először (ehhez nem kell megbontani semmit -> gyorsan van eredmény). Volt, hogy a gyári immobiliser durcáskodott kicsit, de újra beolvastatva a kulcskódot azonnal működött. De tényleg aláírom van benne minimális kockázat, bocs, hogy nem szóltam róla.
tiborbnagy:
Bocsi még valamit elfelejtettem: nézd meg azt is, hogy a szervizkapcsolót nem állították-e át véletlenül az előrelátó szerelők, amiről el felejtettek tájékoztatni. (már ha van ilyened)
Lusta vagyok utána olvasni, de az akusaru levételes dolog nem mindíg sül el jól. Az egyik ismerősöm ugyanezt tanácsolta a vele nyaraló haverjának horvátországban, és szépen levettéka sarut, majd a citrom xsara fedélzeti computere kérte a kódot. Nem részletezem, de fr. o.-ból kellett a gyárból kódot kérni, hogy a kocsit beindíthassák. Azt hiszem kb 300 eur-ból megúszta.
Kiindulásként próbáld meg leáramtalanítani a kocsit, majd tedd vissza az akksisarut: ekkor be kellene jelentkeznie a riasztónak. Ha nem teszi, akkor második lépésként keress tápfesz-t. Nem tudom, hogy kompakt (a központ benne van a szirénában) vagy modulos-e (külön központ és sziréna) a riasztód. Ha modulos és jól szerelték be a központot, akkor hely függvényében elég jól el lehetett rejteni. A műszerfal kárpit alatt, kesztyűtartó mögött, első "háromszög" oldalkárpit alatt stb. helyeken keresgélj, majd a kábelkötegen keress biztosítékot. Kompakt cucc esetén kicsit könnyebb a dolgod: szirénától kiindulva keresheted meg a biztosítékját a kötegben. Ha ez rendben van, akkor nézd meg rendesen le van-e testelve. (Váltócserénél balra elhúzhatják a motort, és ha útban lévő nem gyári vezetékek vannak - különösen kompaktnák - azok bizony szakadnak.) Ha még mindig nem találtál hibát, akkor tényleg kicsit mélyebben bele kell nézni a lelki világába, mert lehet, hogy valamelyik bemenet miatt tilt. Ahogy korábban is mondtam, az ajtókapcsolókat nézd át, figyelj a motortér (elgörbülhetett szerelés közben), csomagtér kapcsolóira is. Ennél nagyobb gányt nem nagyon csinálhattak a csere közben, tehát nagy a valószínűsége, hogy ezek közül valamelyik a tettes. Ha mégsem, akkor nincs összefüggés a hibajelenség és a szerelés között. Ha elakadsz és esetleg vannak konkrét infók is, hogy milyen típus, milyen központ... stb. akkor beszélünk még róla részletesebben.
Köszönöm a tanácsokat, a hétvégén lesz idöm. Annyi info kellene még hogy honnan induljak el?
Nem vagyok teljesen technikai analfabéta, de riasztót még csak dobozban láttam. Hol keressem azokat a dolgokat amiket ajánlottál?
Előre is köszi
Miután megnézted, hogy jó-e a távirányítód (világít a LED rajta) nézd végig a tápcsatlakozást, a biztosítékot (általában el van rejtve) a testelést. Azt is nézd meg, hogy valamelyik ajtóérintkező nincs-e rövidrezárva, mert az is tud ilyen problémát okozni régebbi Laserline-nál. Az esetek 90%-ában ezek okozzák ezt a problémát. Ha nem jutsz előbbre, akkor alaposabban át kell vizsgálni a kocsit.
Hát az biztos, hogy nagy szemetek, ha nem is nézik meg, főleg, hogy előtte jó volt :(( Szerintem csak valami egyszerű és valószínű elég egyértelműen látható dolog lehet, valamelyik vezetékét a riasztónak szépen elfelejtették visszadugni, vagy a biztije kiolvadt valami zárlat miatt :o
Sajnos nem ismerem a riasztódat, azért hátha valaki előkerül, aki tud segíteni ebben Neked :)
Ha a riasztó vezetékein végigmegy az ember, akkor meglátja, ha valamelyik vezeték nincsen bekötve, vagy le van szakadva, esetleg valahova odacsípték, szóval szerintem csak akarás kérdése. Ha fizettél rendesen a váltócseréért, akkor verd ki a balhét, biztos, hogy meg fogják nézni, mert ők baltázták el!!!
Sziasztok!!
Segítséget szeretnék kérni. Németorszégban vagyok és volt egy "kis " problémám az autommal. Pontosan váltót kellett cserélni. Miután kész lett azóta nem tudom a távirányítóval bekapcsolni a riasztót + a központizárat . A riaszto Laserline (a kocsi meg vw vento szerintem ezzel a riasztóval jött ki a kereskedésböl) Visszavittem a szervizbe ahol a váltot csinálták mert elötte tökéletesen müködött de csak a kapcsolási rajz megléte esetén hajlando megkeresni a hibát. Tud valaki segíteni?
Igen! Ilyenre gondoltam... ez jónak mondható? vagy tudnál jobbat is mondani?
Hülye kérdés :): most egygombos távrecsegő van a riasztón meg lehetne oldani hogy két gombos legyen? (külön nyitás/zárás) még mindig a Berasecről beszélek.
Vagy ennyiért már érdemes másikat venni bele?:)
Természetesen lehet bővíteni ütésérzékelővel kb. 4-5 ezer, emelésérzékelővel 7-15 ezer Ft. Mindennel érdemes foglalkozni amivel nehezíted az esetleges AT dolgát.Ezt a plussz riasztót egy kicsit nehezen tudom értelmezni: riasztó rablásgátló funkcióval egyedi kapcsolós imós kiépítésben.Valami ilyesmi?http://www.duett.hu/immo.html#ar-14