"116: itt 2 dolog keveredik. 1) A 80-as évek elején volt egy "V" járat, Clark Ádám tér - szerpentin - Budavári palota útvonalon. Ez valóban Ik211-essel járt. Az 1985-ös "díjszabásreform" után 116-os jelzést kapot, mert megszűnt rajta a díjszabási korlátozás (ugyanekkor lett pl. a "H" beolvasztva a 65-ösbe). Pár évvel később a járat elhalt. 2) Néhány évvel később a Márc. 15. tér - Erzsébet híd - Dísz tér, de a 90-es évek közepén ez is megszűnt.":
Bocs, de itt két dolog keveredik. :-)))
A "V" jelzésű járat a Sikló megnyitásának napjával szűnt meg.
A 116-os jelzésű járat az Ik-516-os típusú várbuszok forgalomba állításának napján indult. Megszűnését a '90-es évek elején lezajlott hálózatracionalizálás okozta.
116: itt 2 dolog keveredik.
1) A 80-as évek elején volt egy "V" járat, Clark Ádám tér - szerpentin - Budavári palota útvonalon. Ez valóban Ik211-essel járt. Az 1985-ös "díjszabásreform" után 116-os jelzést kapot, mert megszűnt rajta a díjszabási korlátozás (ugyanekkor lett pl. a "H" beolvasztva a 65-ösbe). Pár évvel később a járat elhalt.
2) Néhány évvel később a Márc. 15. tér - Erzsébet híd - Dísz tér, de a 90-es évek közepén ez is megszűnt.
OFF
Tudja valaki, h ebben az újfazonú fórumban hogy lehet dőlt betűt felsőindexet stb. csinálni? Alapmódban nincs hozzá menü & eszközsor, ha pedig akár a Szerkeszt, vagy a Kód linkra kattintok, az a válsz jön vissza, h "Nincs ilyen lap". Ha szögletes zárójelpárt írok a szövegbe, akkor meg [u]ez[/u] lesz.
A http://www.bkae.hu/~voni/valtozas/tab89.htm weboldal szerint a 116-os autóbusz 1989-től járt a Budai Várhoz,.Mégpedig a Március 15.térről indult és a Disz térig járt,körforgalomba.Azelőtt a Moszkva tértől járt az Irányi utcáig.
"...a 116-os busz a 80' as évek elején állítólag a Clark ádám térről ment fel valahogy a Budavári palotába (asszem a Nemzeti Gallériához). Milyen útvonalon?"
A Sikló melletti szerpentines úton ment fel. Pill nem tudom az utca nevét.
"Milyen sűrűséggel járt" Erről nincs információm.
"...milyen tipus volt..." Ha jól tudom Ik211. -> Erről nincs valakinek egy fotója?
25-ös a viszonylatszámozás bevezetésekor:
Városliget - Damjanich u. - Rottenbiller u. - Orczy út - Haller u. - Soroksári út - Lónyay u. - Múzeum krt. - Rákóczi út - Thököly út - Aréna út - Városliget, körforgalom.
Ellenirányban a 27-es közlekedett.
"1930-as évek végén
A 25-ös villamosok Állatkert – Thököly út – Fiumei út – Orczy út – Nagyvárad tér útvonalon közlekedtek."
Tudtommal végig, az Ajtósi Dürer sori vonal megszűntetéséig arra járt a 25-ös. Utána viszont már nem ment az Állatkertig, hanem
Városliget - Aréna út - Thököly út - stb. - Nagyvárad tér
"1970.
A 25-ös villamosok immár Állatkert – Hermina út – Thököly út útvonalon közlekedtek"
Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/
A 34-ES AUTÓBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1948-TÓL NAPJAINKIG:
1948.05.31.
A 34-es autóbuszok Óbuda, Miklós utca és Római part (Emőd utca) között közlekedtek.
/Nyári időszakban az autóbuszok Pünkösdfürdőig közlekedtek./
1950-es évek végén
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 34-es autóbuszok Óbuda, Miklós utca és Pünkösdfürdő között közlekedtek;
--- A 34A jelzésű autóbuszok Óbuda, Miklós utca és Nimród utca között, fürdőidényben közlekedtek.
/A 34A jelzésű autóbuszjárat megszűntetésének időpontja ismeretlen./
1961.06.15.
34Y jelzéssel Óbuda, Miklós utca és Béke strand között közlekedtek az autóbuszok.
1965. körül
134-es jelzéssel gyorsjárat közlekedett.
/Sajnos a két végpontja ismeretlen, annyi bizonyos, hogy nyári hónapokban, szabadnapokon közlekedett./
?
A 134-es gyorsjárat megszűnt.
1972.12.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 34-es autóbuszok Római fürdő és Békásmegyer, Üdülőpart között közlekedtek;
--- A 34Y jelzésű autóbuszok Óbuda, Korvin Ottó tér és Emőd utca között közlekedtek.
1977.01.01.
A 34Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzését 134-es jelzésre módosították.
1992.05.01.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 34-es autóbuszok Óbuda, Szentlélek tér és Békásmegyer, Újmegyeri tér között közlekedtek;
--- A 134-es autóbuszjárat megszűnt.
A 10-es autóbusz-család közlekedés története 1928-tól napjainkig (2000):
1928.03.02.
A 10-es autóbuszok Gellért tér és Hengermalom út között közlekedtek, Budafoki úton át.
1936.11.30.
A 10-es autóbuszok Gellért tér – Budafoki út – Andor utca útvonalon közlekedtek.
1944.02.19.
A 10-es autóbuszjárat – gumiabroncs-, és gázolaj hiány miatt – megszűnt.
1947.09.16.
A 10-es autóbuszok ismét Gellért tér – Budafoki út – Andor utca útvonalon közlekedtek.
1948.05.24.
A 10-es autóbuszok immár Móricz Zsigmond körtér és Andor utca között közlekedtek.
1951.
A 10-es autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Galvani utca között közlekedtek.
1956.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 10-es autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Albertfalva, Vegyész utca között közlekedtek;
--- A 10A jelzésű autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Galvani utca között közlekedtek.
1961.
A 10B jelzésű autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Kelenföldi textilgyár között közlekedtek.
1960-as évek első felében
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 10A jelzésű autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Hunyadi János út között közlekedtek;
--- A 10B jelzésű autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Galvani utca között közlekedtek;
--- A 10C jelzésű autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Kelenföldi textilgyár között közlekedtek.
1972.02.13.
A 10B és a 10C jelzésű autóbuszjáratok megszűntek.
1974.01.02.
A 10Y jelzésű autóbuszok Móricz Zsigmond körtér – Budafoki út – 4. sz. Házgyár útvonalon közlekedtek.
1977.01.01.
A 10Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzését 110-es jelzésre módosították.
1984.04.02.
A 10A jelzésű autóbuszok Móricz Zsigmon körtér és Budafok, Varga Jenő (Városház) tér között közlekedtek.
1987.10.01.
A 110-es autóbuszok közlekedése – a 4. sz. Házgyár leállása miatt – szünetelt.
1987.11.012.
Ismét közlekedtek a 110-es autóbuszok.
1995.05.12.
A 10A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
1995.06.30.
A 110-es autóbuszjárat megszűnt.
/Pótlására „SZIK különjárat”
elnevezésű különjárat közlekedett. (SZIK = Szövetkezeti Ipari Központ)/
2000.04.30.
A 10-es autóbuszjárat – 72 év után – megszűnt.
A 8-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1900-TÓL NAPJAINKIG (1985):
1900.10.20.
Megindult a villamosközlekedés Akadémia – Viadukt – Petőfi tér útvonalon.
1903.10.14.
A villamosok az új dunaparti vágányon az Eskü térig közlekedtek.
1910.
A vonal 8-as jelzést kapott és Városliget – Podmaniczky út – Akadémia útvonalon közlekedett.
1920-as évek végén
A 8-as villamosok Városliget – Podmaniczky út – pesti Dunapart – Vámház körút – Lónyai út – Soroksári út – Közvágóhíd útvonalon közlekedtek.
1930-as évek végén
A 8-as villamosok Városliget – Podmaniczky út – pesti Dunapart – Eskü tér útvonalon közlekedtek.
1944.09.26.
A 8-as villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.
1947.05.12.
A 8-as villamosok Városliget – Dózsa György út – Podmaniczky út – Nyugati pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1948.08.01.
A 8-as villamosok immár Városliget – Podmaniczky út – Báthory utca – Kossuth Lajos tér útvonalon közlekedtek.
1952.10.25.
A 8-as villamosjárat megszűnt.
/A vonal egyik szakaszán 21-es, illetve a 23-as villamosok közlekedtek tovább./
1955.05.16.
A 8-as villamosok Újpest, István tér – Baross utca – Megyeri út útvonalon közlekedtek.
/Az egyvágányú vonalon a villamosok 14 perc alatt tették meg a távot./
1980.12.31.
A 8-as villamosjárat – 80 évi üzem után – megszűnt.
/Pótlására 147-es autóbusz közlekedett tovább./