>>Szóval alacsonypadlós Mercedes trolit nem találtam;
Szerintem a merci egy kicsit lemaradva kezdte az alacsonypadlózást.
> Szerintem is elég, de Budapesten is inkább átalakították az Agorát, hogy teljesen alacsonypadlós legyen, mint a Volvo.
Ezt nem értem
A Solaris, MAN, Volvo teljesen alacsonypadlós járművel pályázott. Az Agora eredileg nem teljesen alacsonypadlós, de budapesti kötbéres kocsit végig alacsonypadlóval szállították. Nehogy úgy tünjön, hogy bármiben is lemaradtak a versenytársak mögött.
Örömmel olvasom a nyaralás(ok)ból hazaérve a csatolt Tátrát. Ezek szerint megoldották az áramfelvételi dolgot (negatív visszavezetés, vagy mi a szösz)?
OFF: Szóval alacsonypadlós Mercedes trolit nem találtam; amit annak hittem az normálpadlós, de a peronok minden megállóban meg vannak emelve, így beszálláskor nem kell "lépcsőzni". alacsonypadlós duóbusz viszont létezik.
> Szerintem is elég, de Budapesten is inkább átalakították az Agorát, hogy teljesen alacsonypadlós legyen, mint a Volvo.
Az utasok teljesen ledöbbenve szemlélik a megállóból a hosszú szerelvényt, valamint az éppen a villamos mellett elsétálók is tátott szájjal lesik a csatolt szerelvényt teli utasokkal!
Ma a 906+905 is csatolva közlekedett igaz csak próbajáratban, gondolom most "szoktatják össze őket", és talán ez a páros lehet a következő állandó tátra páros.
906 volt elől és ennek volt fenn a szedője.
T-610 ma is közlekedett. Vértó-Gyermekkorház között. Kívülről nagyon szépen néz ki, tényleg jól sikerült a festése, belülről is le van festve fehérre, és az is egész jó lett! Az utasérben maradtak oldalt és a tetőn az eredeti dekorlemezek(az oldalsókról el lett távolítva az összes graffiti, a tető lévők pedig kissé koszosak, azt legalább vízes szivaccsal, vagy ronggyal latakríthatták volna, de ez nem nagy gond!), az ülések maradtak a régi skoda ülések, de új huzatot kaptak, pont olyat mint ami az 505-ben van! Ez nagyon feldobja a jármű utasterét! A gumipadló is maradt a régi. A harmónikája új!
Szeged egy mélyedésben, haddnemondjam lavórban fekszik, innen csak felfelé látni, következésképp nem megerőltető a szedőt is nézni, hátul, felül, szerintem.:-)))))
Nagyon jó! Percekig elnéztem a képeket, alig bírtam velük betelni.
Tényleg én is szeretnék látni fotósorozatot a Tisza Lajos krtról, mikor kezdődik a sinek fektetése?
Tulajdonképpen konkrét oka nincsen, viszont egy kétkocsis szerelvényen bőven elég egy felvezérelt áramszedő, teljesen mindegy melyik kocsié.
Viszont célszerűségi okból sokkal előnyösebb, ha a hátsó kocsi áramszedője van felvezérelve, ugyanis arra a visszapillantó tükörből különösebb erőlködés nélkül rálát a járművezető, ez pedig vezetéstechnikai, és műszaki szempontból különösen előnyös, hogy folyamatosan figyelemmel kísérhető az áramszedő és a munkavezeték kapcsolata, nagyobb lehetőséget biztosít az esetleges munkavezetéki és áramszedő hibák észlelésére, valamint a felsővezetéki kereszteződések (troli-villamos; villamos-villamos) ill. szakasszigetelők alatti áthaladásnál, figyelemmel kísérhető az áramszedő akadálymentes áthaladása, esetleges hiba észlelésekor a szerelvény rögtön megállítható, ezáltal van némi esély áramszedő törés, ill. munkavezeték szakítás megelőzésére.
"Van annak valami konkrét oka, hogy a pesti szokásokkal ellentétben, itt a hátsó kocsi áramszedője van fent?"
Tudtommal nincs. Viszont az egyenletes szénkopás miatt - feltéve hogy lesznek valamilyen szinten állandó kocsipárok - szükséges lesz pl. kétnaponta, hetente megcserélni, hogy melyik szedő legyen fönt. Hisz' ezek nem kétirányú kocsik, hogy minden végállomáson szedőt vált :-)
Nekem mindenesetre nagggyon tecc, hogy az első üzemnap hátsó szedővel ment, kicsit olyan vezérlőkocsis feelinget kölcsönzött a dolognak.
Szerintem egyáltalán nem rossz az új menetrend, persze lehet rajta javítani. A munkanap, szombat, vasárnap stb. elnevezések nem egyszerűek, bár néhány kivételtől eltekintve lehet 'rutinból' olvasni. Az aktuális megállóhely megérdemelne egy piros vagy fekete pontot, (Ön itt áll...)
Ha jól tudom, a mai nap volt az első, amikor hivatalosan is csatolt Tátra közlekedett, forgalomban, utasokkal. Köszönet az infoért a "forrásnak", én próbáltam teríteni SMS-ben, gondolom, ez nem volt baj, hiszen mindenki láthatta. 4 kép azoknak, akik ma nem láthatták: