Dejsz' a D10 -esnek nincsen vezérlő elektronikája...
Amire Te gondolsz, az már az Euro-3 -as, common-rail D10, ami pl. az újonnan gyártott (imported by EuroTrade) Kama3 -okban van.
:o)
Tegnap volt. Csupa cinkotai 280-as, szerintem inkább a szakadtabbak. Volt egy amelyik egy nagyon csúnya füstfelhőt eregetett.:-(
Mi szerveztük tegnap a mogyoródi Aquapark megnyitót, volt oda egy-két érdekes busz (régi 250-es és 256-osok). Kerepesen jár valami midi-szerű zöld-fehér busz, elöl szűk ajtóval, ismeri valaki, mi ez? A rendszámát nem néztem.
Van ma hév-pótlás a Gödöllöi Hév vonalán? és ha igen, akkor milyen típus vannak jelen? És az Őrs Vezér Terétől meddig van pótlás? Nagyon fontos lenne. Én nekem mindegyik hangtípusból van felvétel, így lehet, hogy csinálok vmi ilyesmit. Csak azt nem tudom, hogy milyen névvel,címszóval lehetne megkülönböztetni?
BPO-144: Te mivel veszed fel?
Amúgy még kb fél éve felvettem szerdán a 77-esen a 01-44-et, aztán másnap is.
Szerdán lehetett hallani a Turbóját, és a fékezéskor a fütyülést, csütörtökön meg nem lehetett semmi ilyesmit hallani.
húúúúú de kéne erről valami adatbázist csinálni.
mert így abszolút nem tudom elképzelni. pedig tudok vagy hatféle különböző motorhangot (rábában) kapásból, de hát így hogy JD5dXC6 típus, így nem tudom....
BPO-144: Én egy SONY TCM-453-as normálkazettás, Stereo Diktafonnal. Felülök a buszra, és mintha walkmant hallgatnék úgy néz ki. Így tudják mit csinálok. Már ellenőrrel is van tüzdelve a
egy felvétel.
"Akkor gyári turbós már csak D10 volt? A régebbiek meg csak utólag lettek erősebbek?"
Nem. A '91-es beszerzésben (4db 280-as és sok 260.45 és 46) még sima szívó (D2156HM6U) motor volt. Motorszámuk az volt, hogy 100.x91/xxx. Aztán a '92-es beszerzésnél (280-ok és csak 260.46-ok, azaz csak VOITH-os szólók) már gyárilag turbós motorok voltak (D2156HM6UT). És ezek között (mármint a szívó és a gyári turbó között) ég és föld volt a hangbéli különbség. A turbók gyönyörűen, halkan énekeltek, karöltve a VOITH váltó sírós hangjával. Érdekes, hogy mégis első körben ezeket a motorokat alakították át D10-re. Az összeset 260-ban és 280-ban egyaránt.
A gyári D10-ek a '93-as beszerzésű 280-asokban (602.193/xxx) voltak, és azok hangjai is nagyban különböztek az átépített D10-től. Érdekesség, hogy '98-ban a Gyrosok építésekor az érintett kocsikban ezeket a motorokat is vadi újra cserélték (604.x98/xxx), pedig még csak 5 évesek voltak.
Akkor gyári turbós már csak D10 volt? A régebbiek meg csak utólag lettek erősebbek?
Mondjuk korábban is hallottam motorhangbeli különbségeket a 91-es és 92-es beszerzésű buszok között.
Ja, elnézést akartam kérni, hogy más képeit használom illusztrációnak, és már észrevettem, de még nem volt időm kijavítani. De ma éjjel, és egyéb frissítéssel. Jön még. 00-21 a 69-esről, 02-08 a hazai pályályáról (45), és mondjuk az AKD-714 a 66-os vonalról. Akit zavar, hogy a képeit használom, az jelezze.
Mée1x a cím: http://dudi1984.atw.hu