Az ügyben kereslek már egy ideje, amiről régebben beszéltünk egy másik topicban. Légy szíves keress meg privátban, mert aktuális lett a dolog!
Köszönöm!
A BP Visco 3000 az ajánlott olaj a bp.hu szerint.
Nem olyan drága cucc, igaz hogy résszintetikus. Ha nem eszi és nem füstöl, akkor nyugodtan mehetsz vele, talán le is oldja a gyantás meg mindenféle lerakódásokat a motorból.
Olajnyomásműszert azért figyeld, ha nagyon meghajtod és utána alapjáraton nézed akkor is mutatnia kell valamennyit, legalább 0.5 bart. De szvsz 10w40-nel nem fog ez alá esni. Főleg hogy tél van, jó lesz az bele.
Sziasztok!
köszönöm Mr. Cool-nak a meghívást erre a fórumra!
Nekem egy 1982-es W126-os 380 SEC-m van! Nemrég van meg a kicsike, de nem bántam meg, hogy ezt választottam, és nem hagytam magam rábeszélni egy 206-ra :)))) Viszonylag jó állapotban van a masina, képeket felteszek valahova, ha kíváncsiak vagytok rá! Van benne gáz is, mostmár kezd összeállni, sok baj volt vele.
Családban van még egy 126-os 1984-es 500 SE, és egy 123-as coupé. Szóval ha lesz valamiféle találkozó, akkor 3 csillagossal több lesz :)
Rengeteg kérdésem lenne, most csak 1-2 fontosat szeretnék feltenni!
Motorban óra szerint 360,000 km van, elöző tulaj 600 forintos molos olajjal használta. Első dolgom volt lecserélni, BP Visco 3000 került bele 10W-40-es. No, kaptam is tőle a fejemre, hogy ebbe nem szabad ilyen drága olajat tenni, mert leragad a himba, megeszi, öreg motor, nem erre tervezték stbstb.
Nos, 10W-40-es az túl híg ilyen moroba? Jobban tettem volna, ha 15W-40-be ruháztam volna?
Ti mivel jártok?
Engem 1 valami zavar rajta! A sárga index! Ugyanaz a forma kell az SE-re mint az SEC-re? Mert akkor rögtön megrendelem 3050-forintért darabját!
valahogy nem tudlak elképzelni egy W126-ban, csak ha kupéról van szó.
Szerintem a Te reménytelen helyzetedből csak egy W107 lehet a kiút :-)))))
Nekem is egyre kevesebb időm van, bár tegnap beiktattam egy olajcserét a Kópén.
Ja, a Homashitában a Mobil Super S 10w40 csak 1510Ft/lit. Te ilyet teszel bele?
Én gondolkoztam a BP Visco 3000-en, meg a Castrol GTX Magnatec, mindkettő 10w40, ez utóbbi már kicsit drága.
Ha el lesz adva a Sárga, akkor több időm lesz mert most azzal is foglalkozom, kapott ő is egy 10 ezres szervízt. vmelyik hétvégén.
Egyébként az az érzésem van, hogy most pusztulnak ki a W123-ak. 2 év múlva már csak annak lesz aki tényleg csak ezt szereti és ezt akarja, és kinyílik az olló: ami nem szép az 15.000Ft lesz, ami szép az 1.500.000 :-)))
Azért vannak vicces érdeklődők: A héten is felhívott valaki, hogy nagyon tetszenek neki a Sárga képei, és megkérdezte, hogy ez eredeti állapotban van-e, eredeti a fényezés, stb. Az ember úgy gondolta, hogy garázsban tartott öregpapás autóról van szó, amin még az 1980-as fényezés csillog-villog. Felhívtam a figyelmét arra, hogy bár nem lehetetlen, ilyen is van, de az nem 450.000 Ft-ért van hirdetve, mint az én szegény autóm.
Jaj, meg lenne meg egy kerdesem, a muszerfalon levo visszajelzo lampakat fel tudna vki sorolni nekem, nemet tudas hijan marhara nem talalom a neten (angol szervizkonyv meg mire megerkezik az meg vagy 2 het). Szal leginkabb balrol a hatodik lampa erdekelne, ami sarga szinu es felvillant tegnap tobbszor is es nem tudom hovatenni a piktogramjat :-/
haaat, mivel nem en vettem meg stuttgartban, ezert nem tudom bizonyitani h gyarilag ilyen, ellenben elkepzelni sem tudom ki cserelne le erre :-) ('87 w124 300td sportline)
megkövezni nem foglak! Én is odaadnám szerintem a Cézárt egy 'jó' W126-ért. Na ezzel az esélyt igen lecsökkentettem. :) Persze ahogy így leírtátok ez a példány közel sincs a jó állapothoz, ez inkább egy '1 éven belüli kipofozásos projekt'. Én ilyen autót meg már elvből nem veszek, mert nálam egy olajcsere abszolválása is - időhiány miatt - nehézkes. Persze akinek adottak a körülményei, s tálentuma is van a Merkendész szerelgetéshez, bütykölődéshez, bontózgatáshoz, annak meg csak ilyet javasolnék, méghozzá minél olcsóbban beszerezve. Akkor pedig a felszereltségre helyezném a hangsúlyt, minél jobb a felszereltség, annál többet ér majd a MB W126 10-20 év múlva.
(mondjuk addigra a Kópéval (ha kész lesz) már a jelenleg aktuális S osztály 400e km-t ment példányaira fogsz tudni cserealapot adni...)
Üdv,
bcsocsan
(ja, a Trader-ben bálna S600-as 1,95 millerért is van már. A motor 12 henger és nem V8, ja és nem 400 NM-es, de mindenesetre 408 LE. Az Elnök Úr biztos traumába esne, ha valaki... utána rögtön leülhetnénk klubunkkal az üzemanyagforgalmazókkal tárgyalni egy kis kedvezményről :) )
A váltóolaj tényleg egy nagy trutyi volt, megnéztük mi is.
A töréseket nem tudom megerősíteni. Elöl szvsz nem volt, vagy csak nagyon kis mértékben.
Abban mindenképpen igazad van, hogy szerelő kedvű embereknek (mint pl. én) ideális.
És abban is, hogy nem ér annyit, mint amennyit kérnek érte.
Nekem csak az fáj(t) hogy ha gyorsabbak a rendőr cimborák, vagy akár én, akkor megvehettem volna annyiért, amennyiért a kereskedő.
De nem lehet szomorú akinek ilyen szép kupéja van. :-)
Én ismerem azt a gépet.
Egyszer véletlen láttam meg az Üllői úton haladtamban. Betértem, és engem is meggyőzött az állapota. Másnap visszamentem egy jó ismerősömmel, akinek ugyan nem erőssége a Mercedes-Benz, viszont abszolút megbízok a szavában. Mentünk vele egy kört is, azonban a kereskedő hátra vitt minket, ahol végig jobbkezes utcák voltak, így igazán kihuzatni nem tudtuk, de a váltó rángatása már akkor szembetűnt. Visszatérve megnéztük mégegyszer, és abban maradtunk, hogy a váltónál két eset lehetséges. Vagy állítható és akkor semmiség, vagy valami baja lehet, további vizsgálat szükséges. Mivel volt egy másik ismerősöm, aki szintén felajánlotta segítségét, de csak vészhelyzet esetén akartam alkalmazni, ezért így fordultam a kereskedőhöz: "Vágó úr telefonálnék!" :-)
Felhívtam, délutánra odamentünk vele.
Már erősen sötétedett, de őt ez nem zavarta. Körbesimogatta az autót, közben felnyitottuk a motorteret, belesett, megszagolta a válóolajat, majd azt a tanácsot adta, hogy még gondolkozzak rajta. Égett volt az olaj! Plussz látott több olyan pontot is a kocsin, ahol törve volt, szerinte nem is kispályán. Szó szerint ezt mondta: "Nem azt mondom, hogy nem lehet megvenni, de semmiképpen sem ennyiért, és tisztában kell lenni vele, hogy ezek vannak a kocsival." Mivel jómagam nem tudom szerelni a kocsit, ezért rögtön tisztába is kerültem.
Hagytam, és végül így sikerült landolnom LEX sokkal szebb állapotú 126-osában. Most azt gondolom jó döntés volt, akkor nehéz volt meghozni, lóvéval a zsebemben, két hónapja gyalogosan...
Nem tudom mennyit akarsz alkudni belőle, és azt se tudom mit javítottak meg azóta rajta, kapott-e vizsgát, stb. de én nem reménykednék semmi jóban.
Szerintem nem adják oda annyiért amennyit ér (x<=700), én nem is beszéltem ott senkivel hanem szimplán eljöttem amikor megláttam az árat. (Nem tudtam, mert a gazdája aki eladta az mondta a címet és hirdetve még nem volt)
Minthogy 3 autóm van...
A Sárga az everyday cruiser. Ma Kópéztam mert jó idő volt. Ha nem lesz Sárga, a Kópé lesz az igásló, vagyis amíg tart a tél, inkább a Pooding.
Bonyolult dolgok ezek.
W123-ban meg nem volt V8 (csak a Spirál autónál), szvsz a Kópé elég fullos a 123-asok között, W126-ra meg most nem jött össze elég della. De van remény, mert ha szépen-lassan csinálgatom a Kópét, és szép lesz, akkor ha 1x majd eladom, biztos kapok az árából egy W126-ost. Sőt, ahogy halad az idő, másfelet, kettőt, hármat... :-))
Bár ez egy nehéz döntés. Az utód csendesebb, takarékosabb (sokkal), de az előd katalizátor nélküli, DOHC, és egy élő legenda. Ne tudjátok meg milyen hangja van alapjáraton. 80-nál elcsendesedik, utána meg az orosz trolibuszra emlékeztet.
Végülis a Kópé könnyebb is, kb 20 lóerővel jobb (ohne kat.) szóval nagyobbat lép :-)
" a törésnél látszott, hogy nem igazi fa, vmi alu hordozóra van felapplikálva egy kb 1-1,5 mm-es barna valami (talán ez már tényleg fa). "
urak!
az fa!
MB-nél, Audinál, szvsz BMW-nél is, - de ez utóbbi fabetétjét még nem láttam leszedve - így van megoldva.
Ez a gyári technologie (legalábbis azoknál a tipusoknál amit én láttam). Alu borítás megy az ajtóra, műszerfalra, bárhova. értelemszerűen az alut tudod pl jobban rögzíteni (csavarok), és ezen van rajta a _fabetét_.
szóval nem úgy kell elképzelni a fabetétet, hogy egy darab diógyökeret bekalapáltak az ajtókba.
---
a kocsiról. az a gond, hogy az elmondottak alapján még lehet egy nagyon jó vétel is kisebb 1szerűen javítható hibákkal, és lehet egy tákolmány is amit nagy ívben kerülni kell. hogy ezek közül melyik, vagy melyikhez áll közelebb, az csak előben lehet eldönteni.
de sokan vannak itt akik szívesen segítenek lemeózni a gépet.
Ezt a W126-ost én egész nyáron kergettem. Ha megnézed a hozzászólásaimat, megtalálod a nyomát.
Valamikor tavasszal találtam a neten asszem 950-ért volt hirdetve a Bécsi úton. Tetszeni tetszett, generátornak csúnya csapágyhangja volt.
Amikor elmentem volna megnézni CSF Ricsivel, az autó már nem állt ott, de megmondták kinél van. Egy másik Óbudai kereskedésbe irányítottak, ahol 799-ért volt kitéve az autó. Vezettem is, és akkor már kevésbé tetszett. Az aut. váltó qrva nagyokat ránt, a szervó mormog benne, a km-óra, a tempomat, a klíma nem működött, szóval inkább szép mint jó autó volt. A gumik halál retkek voltak, műszaki pár hét. Más nem jut eszembe, de megnézem a kimenő leveleimet mert júniusban írtam erről egy barátomnak. Ott helyben 750-re vagy 700-ra leengedték volna, erre talán a Ricsi jobban emlékszik.
El is felejtettem volna a vasat, de ősszel megint láttam hirdetve. Annyi kereskedésben volt már hogy gondoltam megkeresem a gazdáját, elvégre ha fél éve árulja csak megegyezek vele. Szóltam apacs ismerősöknek, de mire megkaptam az adatokat, megkerestem a gazdáját, addigra pont eladta ennek a kereskedésnek. (Nem bizományiban van náluk) Érzésem szerint 500-550 körül vehették be, ennyit bőven megért volna nekem is.
Az én benyomásaim hasonlóak voltak: A törésmentes és rozsdamentes kasztni, a jó motor feldobott, a felszereltségére sem lehetett panasz. Erősen elhanyagolt állapotú volt, tehát bőven van rá mit költeni. (Aut váltó, klíma, gumik, belső takarítás, szervó, kipuff, tempomat, meg a jó ég tudja mi)
Elmentem megnézni a kereskedésbe az Üllői út 262-be: érzésem szerint nem sokmindent csináltak vele, kapott új (20%-os futófelületű szilikonozott gumikat), gondolom egy műszakit de az 1.090.000 Ft kibaszott nagy túlzás. :-(((
Üdv
Stern
PS: Egész nyáron emiatt nem tudtam aludni, és most biztos megkövezne BCsocsan, de odaadnám a 280CE-t ezért az autóért
ja és a jobb hátsó ablak a megnézésnél kiakadt, ott szerelték egy fél órát, mire újra működött, de azt elismerték, hogy a javítás csak ideiglenes. És a tetőablak hátsó oldala picit belóg a kasztni síkjából.
Találtam a használtautón az alábbi hirdetést:
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=3415082&submit=ugras&megjelenes=4&kategoria=&screenwidth=1024
Megnéztem. Tapasztalatok a következők: kasztni kívül szép, 2 pici rozsdásodás van, kb 3-5 cm-esek, egyik az első lámpa körül, másik a hátsó ablak pereménél. Alul rozsdásodást nem láttam, viszont több helyen is volt friss javítás nyoma. Ezenkívül pici olajfolyás volt a váltónál, kicsit több a motornál, de az előző - általam nézett - 300TE alján láthatókat meg sem közelítette.
A kocsi belseje picit koszos (ahhoz képest, hogy világos, még talán tűrhető is). A bal hátsó ajtónál lévő fabetét egy darabja le volt törve. Ami nem tetszett, hogy a törésnél látszott, hogy nem igazi fa, vmi alu hordozóra van felapplikálva egy kb 1-1,5 mm-es barna valami (talán ez már tényleg fa).
További nem tetsző dolgok: a motortér szép is, tiszta is (nem friss mosás) viszont az ABS komplett doboza zsír újnak néz ki. Ugyanígy újnak néz ki a főfékmunkahenger (remélem jót írok a szélvédő alatt van és tárcsa van rajta). Ezenkívül a kalaptartónál lejárnak a hangszóróborítók, és nem esküdnék rá, hogy egyáltalán van benne hangszóró (a rádió nincs bekötve így nem kipróbálható). A hátulra menő középső fűtőrostély el van törve.
Egyszóval olyan vegyes benyomásaim alakultak ki az autóval kapcsolatosan. Egyik oldalról ép a karosszéria és egész jó a motor (próbaút még nem volt, csak hang alapján), akár megkíméltnek is mondanám, aztán vannak ezek a számomra ismeretlen eredetű, de nyugtalanító apróságok. Egyet nem szeretnék: tákolt autót venni! Természetesen átvizsgáltatom, ha a vásárlás mellett döntenék, de azért ezekkel a problémás pontokkal kapcsolatosan kiváncsi lennék a véleményetekre.