A megfigyelés a 61E esetében jó. Néhány hónappal ezelőtt a VÉEK-en volt is erről szó, hogy a járműbeszerzéseknél lehetne pont a 61E-re olyan kocsikat beszerezni, amik nem 100%-ban alacsonypadlósak. (Urambocsá' még 4. ajtajuk sincs) Tulajdonképpen a 435-ös arra a vonalra kivállóan megfelelő padlómagasságát tekintve. De ha még a 2-es és a 4-es ajtó se lenne, még az is bőven beleférne. (Szerintem tupolev ezt meg is tudná kreálni egy Volánbuszos 435-ösből. Mondjuk "felújításon átesett, befalazott ajtós, Ezüst-nyilas 435 a budapesti 61E viszonylatra" címmel.)
Mai metró újságban olvastam, hogy hétvégén (SZ,V) a 74, 74A troli helyett pótlobusz jár felsővezeték-karbantartás miatt, de ugyanolyan menetrenddel. Andriska, 41VP, nem mentek? Azért kérdem, mintha már voltatok volna trolipótlok.
Ha már tudtátok a hírt, akkor bocsi.
Nem csoda, hogy csak ~ 15 ezernél tartunk 30 ezer helyett, ha délelőtt nappal nem ír senki. Hogy iskolában vagy munkahelyen vagy? Ez nem lehet kifogás, igazolatlan jár érte. :)
Topic.Volan.ON
A volános 435-ökben milyen motor van? Hasonló a BKV-s testvéreihez? Jobb vagy rosszabb valamilyen szempontból? Azt tudom, hogy a bp-s helyközi (sárga) 435-ök manuális váltóval szereltek.
Néha szoktam volánbusszal Üllőre menni. Jó érzés utazni rajta: tiszta, nincs összefirkálva, még a 16 éves buszok is sokkal jobb állapotban vannak, mint a hasonlókorú bp-iek. Tegnap 61E-vel mentem... ja párdon elfelejtettem
Topic.Volan.OFF
Topic.BKV.ON
Szóval tegnap (19-23), és valószinüleg ma is 61E-vel megyek. Szerintem ide nyugodtan lehetne Volános buszt 280 vagy 435-t tenni, indoklásaim:
- ha elfogy a buszon az üllőhely, az emberek az ajtó előtt kővé dermednek és bambán bámulnak a szerencsés széken üllő utasokra, magyarul állóhelyre kevés szükség van
- nincs megállója, tehát a fel és leszállásnak nem kell villámgyorsnak lennie, (ezért a szövegért a keresztúriaknál már nem lennék népszerű, ha pl, valamiért csúcsidőben 10 percet késne a busz, és az egyesével leszálló utasokra külön még várni kéne)
- a megtett út 60-70%-a padlógázzal megy, ami a bkv-snak picit megerőltető, egy volános busznak meg sem kottyanna az átlag 60 km/h.
Üdv!
Most értem haza Kecskemétről. Távirati stílusban a nap eseményei: A keresett járművet becserkésztem, utaztam vele egy kört, és le is sikerült fényképezni.
Ő volt ACH-447, azaz ex. BU-20-41.
Benyomások:
Az eredeti dekoritok már cserélve lettek rajta, át lett fényezve, de más tekintetben nem sokat változott.
Igazi élmény volt vele utazni, a ráncajtós-prágaváltós-kismotoros feeling tökéletesen megvolt. Pláne hogy az ajtajai szép egészséges, hangos szusszanással nyílnak és csukódnak. :o)
Ha az lenne, már megcsinálták volna. A GOB-499-ben pl. működik rendesen a kijelző, mert ott fontos. De egy távolsági kocsinál felesleges. Ha működne is a kijelző, akkor is kitennék a Nagykanizsa - Pécs táblát...
Nincs rá, mert felesleges. Nem akarok hülyeséget beszélni, de jóval kevesebb ember van nálunk a 104 buszhoz, mint Zalaegerszegen a 118 buszhoz... Így nem kell csodálkozni, hogy az ilyen apróságokat nem csinálják meg...
Az a vicc, hogy vízszintes terepen csinálta... kívülről biztosan érdekesebben nézett ki, amint 50-ről "lassul" a busz, miköben más se hallatszik, mint hogy: WROOOOOOMMMM!!! :) Azért a motorját sajnálom ilyenkor szegény párának.
Ha jól tudom menet közben szigorúan tilos üreset kattintani... Bár ez felüljárón lefelé szokott többször előfordulni.(Ahol egyébként még veszélyesebb....)
Ki van fakulva??? Ez jó, ilyet még nem hallottam :-) A célnak megfelel... Azért van benne, mert amikor vették, akkor még másként gondolkodtak. A később vásárolt példányokban (EUX-4xx és utániak) már nincs. Azért nincs bekötve, mert nincs rá idő, igény, stb...
Szerintem nem érdekes a járatkiosztás. Az Y-osok sokkal jobbak :-)
Sziasztok! Érdeklődve kérdezem, hogy normális-e az, hogy a vezír menet közben (~50-től gurultunk) üresbe kapcsolva a légkompresszor, vagy mi miatt 2850-es (!!!) fordulaton bőgeti a motort??? Tehát szabad-e menet közben utasokkal és a másik, hogy szabad-e max. fordulatszámmal?
Mert velem tegnap ez történt...