747 kedd de, szombat de, vasárnap du jön/megy (Cargolux). Jó menetrend itt van, a 'movements'-be általában akkor íródnak e a gépek, amikor már késő bánat... Ide viszont néha, ha megkegyelmeznek a mezei halandóknak, a bennfentesek beírják a frankót. Bivaly szállítógépek szerintem inkább véletlenszerűen jönnek, meg estefelé.
Néha szoktunk szabadidőnkben néhány cimborával, ellátogatni a ferihegyi terminálokra, és kifutók mellé/mögé, hogy a keritésen kívűlről megnézzünk néhány landolást, ill felszálást. Nem vagyunk fanatikus megszállott gépnézők, de érdekes látványos dolognak találtuk, és egyre gyakrabban járogatunk ki. Beleolvasva nyéhány hozzászólásba, ugygondolom vannak itt ezen a fórumon tapasztalt, rutinos rókák, akik hozzáértőbbek, sőt szakmájukba vág a kérdés, és tudnának segíteni abban, honnan lehet infót szerezni, hogy mikor érkezik valami komolyabb méretű szerkezet, mondjuk 747, vagy esetleg valami bivaly szállítógép, mert eddig a standard kis 737, és (asszem) fokkereken kívül nem nagyon láttunk nagyobb gépet. Honnan lehet infót szerezni, mikor érdemes kimenni, mikor van a legnagyobb nyüzsi ferihegyen? Mikor lehet sok gépet/extrém gépet látni? Valamint egy olyan kérdésem lenne, minek a függvénye az, hogy mikor melyik kifutóra/ról, milyen irányban, száll le, ill fel gép? Gondolom saját kútfőből, elsősorban széálirány, de ez csak amolyan okoskodás... Biztosan vannak itt akik tuti tudnak ezekre a kérdésre válaszolni. Sokszor szívtuk meg, hogy elhelyezkedtünk az egyik kifutónál, de láttuk, hogy szinte csak a másik van használatban. Erre átgurultunk oda, és felettébb idegesítő volt látni, hogy ahol eddig dekkoltunk, most oda érkeznek a gépek egymásután, itt meg kihalt minden. És még egy kérdés: Bejártuk széltébe hosszába a leszállópálya körüli helyeket, földutakat, jó helyek után kutatva, Ferihegy 2 esetében, remek megfigyelőhelyek vannak, de olyan igazán jó megfigyelópontot nem leltünk ferihegy 1-esnél. Egy van, a horgásztónál, de azzal az a baj hogy mikor szállnak fel a gépek, már magasan vannak mire a horgásztóhoz érnek. Tud valaki valami jó helyet?
tegnap a Szigeten a nagyszinpad folott ugy 10 korul korozott egy gep, es sajna sotet volt de szerintem vagy CRJ vagy Fokker volt, a hajtomuvek elhelyezkedesebol itelve. Lehet? Kiberelte valaki? Mert ment vagy 10 kort.
Ez nekem sajnos nincs benne a műsoromban. De már korábban is írtam róla csak egy másik topicban. Megjegyzem: az Akita ami itt néha feltűnik, na az Antalya :) csak valamiért e webes szoftver rosszul értelmezi.
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Itt, vagy valamelyik társ-topicban olvastam korábban, hogy van egy Pannonos mobil-szám, amit feltárcsázva az ember meghallgathatja a ferihegyi meteor-infot /amiből többek között kiderül a használatos pályairány is. Megpróbáltam visszakeresni, de nem találom. Tudnátok segíteni? Előre is köszi és üdv/Abeto
Tegnap én láttam ezt az NG-t 31R-ről, de a cargoék pedig 31L-re mennek h ne legyen hosszú a gurulóútjuk. Közben persze mindenki más is 31L-en szeretne felszállni és akkor kész a baj, főleg ha csúcs van. Július 21-én volt asszem az LH-s balhé, h tökölt a germán, közben meg jött be egy másik gép...
Szerintem egész délután/este 31-es irány volt, így 31L-ről kértek 360-as irányt zivatar miatt. Én jobban örültem volna egy bal fordulónak, mint ahogy az egyik CRJ meg is tette, csak nem eléggé. Olyankor felettünk szállnak el jó alacsonyan.
Kopi
Hali!
Én meg arra lennék kíváncsi, ma kb. 12:30-kor mi sugárfékezett egy hatalmasat. Ha valaki tud segíteni, megköszönném. Ha e-mail-t dobtok, sms-ben is megkapom a tárgyát. Előre is köszi!
Kopi
Nem látta-e valaki azt az A330-ast, amelyik a műsor alatt (de már nem emlékszem pontosan mikor) elhúzott a pálya felett nagyjából délkeleti irányban "viszonylag" alacsonyan. Legalábbis a magasban repülő jumbókhoz meg egyebekhez képest alacsonyan. Sajnos mire távcsövet szereztem, már messze járt az azonosításhoz.
Még azt szeretném megtudni, hogy kedden délután fél kettőkor hová ment a Travel Service szárnyacskás 737-ese? Ránéztem akkor a teletextre (wap-on) de annyira el volt maradva, hogy azt akkor még nem jelezte, aztán meg elfelejtettem később ránézni.
Hi, nos igen a vasárnapi 2 nem jött, csak a 2 szombati+1 pénteki, talán ezért....:[DEFENSE ENERGY SUPPORT CENTER ADVISORY] FUEL AVAILABILITY NOT AVAILABLE FUEL SHORTAGE - MILITARY FUEL UNAVAILABLE STAFF DUTY OFFICE DSN: 427-8420 18 JUL 18:01 UNTIL 22 JUL 18:01
az esti vmivel 8 után ment el, kimentünk közvetlenül a pálya mellé megnézni. Illetve nem teljesen mellé, de így is kb 70 méterre tőlem emelkedett el. Azt a legdurvább látni, amikor a szárnyai kiegyenesednek ... 1ébként nem tudom, h vmi városnézést is beiktatott-e a pilóta, de vagy 3-at fordult még utána a város fölött ... :-)
Nekem az a sanda gyanúm, hogy hajnalban jöhettek/mehettek, én éjjel (nem emléxem, mikor), egy rettentő zajos gépre ébredtem, és az egy nagygép volt, mármint az alapján, amit láttam belőle.
Úgy érted ,hogy a vasárnapi kettő végül nem is jött? Még szerencse , hogy nem volt időm kimenni. Álldogálhattam volna a kerítés mellett egész nap :( :)