Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Himizoli1 Creative Commons License 2003.06.06 0 0 2133
alpinaB6

Koszi az informaciot, Egyenlore en meg kulfoldon vagyok majd augusztus korul leszek otthon.

igen egy E12 alpina B7 lenne 8-)

Neked meg B6 E21 vagy E30?

JO hetveget!

Z

Előzmény: alpinaB6 (2132)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.06.05 0 0 2132
Himizoli:

egy bmw szerelot tudok ajanlani, aki megcsinalja. kedvencei a regi bmw-k es meg jo baratom is :)
hivj fel es elmondom: 06205136226

a B7 az E12 alpinaB7 akar lenni???

/A

Előzmény: Himizoli1 (2131)
Himizoli1 Creative Commons License 2003.06.05 0 0 2131
Sziasztok

Lenne nekem egy 24 eves bmw (B7) aminek a
karosszriajat kellene javitani,
(A hatso ket toronyt es a padlolemezen van 2 lyuk.)

Erdelkodni szeretlen hogy tud e alanlani valaki karosszeri lakatost aki nem dob ki rogton az oreg autommal, es meg is csinalja szepen.

Es nem megy ki ket heggesztes kozott es rallyzik az autoval.

udv
Zolka

lukit Creative Commons License 2003.06.05 0 0 2130
szamomra plusz pont volt a hullosoknel, hogy mig sok helyrol elzavartak ("gazos", "automata", stb:), addig ok elvallaltak siman. gari 1 ev, amit igenybe is kellett vennem sajna, szo nelkul megcsinaltak.
Előzmény: Trebitsch (2129)
Trebitsch Creative Commons License 2003.06.05 0 0 2129
Lenmagliszt: persze hogy jó, csak nem mindegy az adagolása. Valójában inkább válasz akart lenni a kérdésre, hogy mi van az adalékban és hogy müxik. :)
Amúgy nem érdemes szüttyögni vele, megveszed a hűtőtömítő adalékot akárhol (benzinkút, Tesco, Cora, Auchan) és eljársz úgy, ahogy rá van írva.
Vagy pedig kibányászod a hűtőt, és elviszed hűtőshöz, hogy foltozza be. Példul ide, de csinálják ezt sokan.
Előzmény: kardosmuki (2128)
kardosmuki Creative Commons License 2003.06.05 0 0 2128
Tegnap felgurultam egy rámpára az autóval, és leszedtem a hűtô alatt lévô védôburkolatot. Egy helyen láthatóan csöpög rá a víz. Örülök, hogy csak ez a baj.
Kb. egy hónapja jöttem haza Passau környékérôl tartós 160-170-nel (persze Hegyeshalomnál azért lelassítottam :) ), és akkor nem melegedett túl. Ez akkor jó hír.
A lenmagliszt tényleg jó tömítési célra? Csak azért kérdezem, mert hallottam tegnap egy olyan határozott véleményt, hogy teljesen el tudja tömíteni a hűtôt (nem akarom kétségbevonni a szakértelmedet, csak az illetô a lenmagliszt szó hallatára kapásból vágta, hogy "ne").
Az STP-nek az ilyen jellegű adaléka milyen lehet?
Előzmény: Trebitsch (2127)
Trebitsch Creative Commons License 2003.06.04 0 0 2127
A tojásos dolgot nem ismerem. A tej az jó hengerfejrepedésre, tömítés-átégésre... Persze nem akármeddig - "egy gyorsot még talán kibír", rallyzsigulikban használtuk.
A lenmagliszt az szivárgó hűtőre, fűtőradiátorra, ilyesmire való. A hengerfejjel nem csinál semmit, ha az a bibi, akkor halottnak a beöntés. :)
Kárt azt nem tesz. Se akkor, ha hengerfejes az autód, se akkor, ha nem. Legfeljebb nem tudja eltömni a rést, ha túl nagy, vagy folyton rezeg (csőbekötésnél stb.).
Hengerfejességet azért észreveszed ám; ha ebben a melegben tud az autó tartós 130-140-et autópályán, és nem melexik túl a motor 10-15 perc után se, akkor nix hengerfej. (Persze ha épp van elég víz benne. :)
Egyéb módszerek is vannak, de talán ez a legegyszerűbb.
Előzmény: kardosmuki (2126)
kardosmuki Creative Commons License 2003.06.04 0 0 2126
:) Ajánlottak már nekem egy liter tejet és tojást is. Egyébként ha ezt a lenmaglisztet beleszórom, és mégis a hengerfej a hiba oka, nem tesz kárt a motorban?
Előzmény: Trebitsch (2125)
Trebitsch Creative Commons License 2003.06.04 -2 0 2125
Nem tudom milyen elven működik, talán meleg+levegő+alacsony nyomás kombinációra megköt. De biztos szerveskémia, elég gusztustalan állagú:)
Marha egyszerű: lenmagliszt. Ősidők óta ismert eljárás. A lenmagliszt nagyon finom por, és örökre lebeg a vízben, mert azonos a fajsúlya. Amikor meg meleg állapotban kibújik a résen, akkor gyorsan kötő csiriz, ami jó kemény mikor megkötött. Ha meg akarod spórolni a 600 Ft-ot, akkor a Soroksári úti malomszaküzletben 140 Ft egy kiló. Félmaréknyi kell belőle 5 literes hűtőrencerhez... :)
Előzmény: VAti70 (2124)
VAti70 Creative Commons License 2003.06.04 0 0 2124
Nem emlékszem milyen márka, a Corában vettem 3 deci 600(?) ft körül volt.
Szerintem sok helyen árulnak ilyet.

Ez olyan barnás takony jellegű, a kiegy. tartályba kell tölteni HIDEG hűtővízbe. Átlag méretű vízrendszerbe a fele is elég a leírás szerint, makacs esetben az egész.
Nem tudom milyen elven működik, talán meleg+levegő+alacsony nyomás kombinációra megköt. De biztos szerveskémia, elég gusztustalan állagú:)

Előzmény: kardosmuki (2122)
laca5 Creative Commons License 2003.06.04 0 0 2123
Sziasztok!
Létezik hütőtömitő, és vannak vele jó tapsztalatok is. A kollegám Renault hütőjéből szivárgott viz, asszem a Lángból származott az anyag ami eltömte. De először meg kell keresni hogy mi is az, mert azért ez sem csodaszer. Pl vizpumpa tömszelencét nem lehet ilyennel gyógyitani (mer az forgik ugye)
Előzmény: kardosmuki (2122)
kardosmuki Creative Commons License 2003.06.04 0 0 2122
Létezik valamilyen "hűtőtömítő adalék/folyadék"?
Kulimász Creative Commons License 2003.06.04 0 0 2121
"Én is hengerfejre gyanakodtam, és egyszer direkt megfigyeltem: hosszú percek alatt csepp-csepp, kb. a vízpumpáról."

Tehát akkor még is volt látható nyoma, csak türelmesnek kellett lenni...;-)

Előzmény: VAti70 (2120)
VAti70 Creative Commons License 2003.06.04 0 0 2120
Olyan lassan csepeg, hogy folyamatosan elgőzölög, beissza a föld. Nekem nemrég szivárgott a vízpumpa egyik csatlakozásánál. (remélem nem a tök új vízpumpa szimmeringje)

Abszolút nem volt tócsa, nekem is akkor tűnt fel először, amikor egyszer csak indítás után bugyogott, és hoppá, több mint fél liter hiányzik. (Ez akkor volt, amikor ez a nagy meleg bejött májusban.)
Reggelente vagy délutánonként nem találtam tócsát, se feltűnő folyásnyomot. (igazából olyan koszos a motor meg annyiszor melléöntöttem a fagyállót, hogy nálam annyira nem is feltűnő az esetleges lerakódás.
Én is hengerfejre gyanakodtam, és egyszer direkt megfigyeltem: hosszú percek alatt csepp-csepp, kb. a vízpumpáról.
Fél flakon tömítő adaléktól úgy tűnik megjavult, egy hónapja egyátalán nem fogy a víz.

Előzmény: Kulimász (2119)
Kulimász Creative Commons License 2003.06.04 0 0 2119
Azt hogy érted, hogy nyáron fogyhat a víz látható nyom nélkül? Ez miért évszak függő? Nekem se télen se nyáron nem fogy egy centiliter sem.
Szerintem ha csak egész kicsit szivárog valahol, akkor is nyoma kell hogy legyen enyhe gőz vagy lerakódás formájában.
Előzmény: VAti70 (2118)
VAti70 Creative Commons License 2003.06.04 0 0 2118
Milyenek a fagyálló nyomai?
Fehéres lerakódás.

A "bugyogásnak" beindítás után rögtön hallatszania kellene.
Az érdekes hogy miért a hűtőben levegősödik a rendszer. Biztos, hogy az nem szivárog?

Nyáron tud úgy fogyni a víz, hogy semmi látható nyoma (tócsa, folyásnyom) nincs.

Ahogy én tudom a hengerfejhibánál relatíve keveset fogy a víz, azt is menetfüggően, és indítás után jellegzetesen bugyborékol a kiegyenlítő tartály, amiben később jelentős túlnyomás képződik. (hosszabb menet után leállva csekolható - egy kicsi túlnyomás mindig van a hőtágulás miatt)

Előzmény: kardosmuki (2114)
Kulimász Creative Commons License 2003.06.04 0 0 2117
A hengerfejességnek lehetnek fokozatai. A vízkörnek nem kell összedolgoznia az olajtérrel, a vízgőz távozhat a kipufogón is. Ha kismértékű az áteresztés, lehet, hogy semmit nem érzékelsz azon kívül, hogy fogy a víz.
Ha nincs szemmel látható nyoma a vízfogyásnak a motor környékén (soha nincs alatta tócsa, soha nem gőzölög sehol), akkor valszeg kezdődő hengerfejes.
Előzmény: kardosmuki (2114)
Adamot Creative Commons License 2003.06.04 0 0 2116
Sziasztok

Van valakinek infoja jó fútómüvesről Pesten??
Ha igen ossza meg velem :))

Köszi :Adamot

laca5 Creative Commons License 2003.06.03 0 0 2115
igen, az egyik fajta hengerfejhiba igy fogyasztja a vizet. A fagyálló mikor megszárad a sapka környékén (a tartály gödreiben) akkor világos szinü( fehér) , olyasmi mint a vizkő a csempén.
A levegős rendszer tök ugyanezt csinálhatja ám! Képzeld el, hogy van egy nagy légbuborék, a sapka alá nyomja a vizet (ott kellenene lennie a fölös levegőnek) és ugye tágul. Fogy a viz ilyenkor, melegszik a motor is. Bonyolitja a dolgot, hogy a hengerfejhiba (repedés vagy átégett tömités) tud gázt termelni a vizrendszerbe, ezért nem lehet légteleniteni, ujra levegős lesz.
Sajnos a légtelenitésről nyilatkozni nem tudok, azt a márkatársaktól tudd meg, hol is van konkrétan a légtelenitő csap, ha van egyáltalán. HA nincs, az gáz, mert akkor magától kellene kinyomni a levegőt. Hütőn nézz körül, esetleg a rendszer legmagasabb pontján.
Előzmény: kardosmuki (2114)
kardosmuki Creative Commons License 2003.06.03 0 0 2114
Tehát ha jól értelmeztem amit írtál ("Vizfogyós hengerfejhiba esetén a rendszerben túlnyomás van és a sapka engedi el a felrobbanáshoz hiányzó részt."), a sapkánál kéne kijönnie a víznek a túlnyomás miatt.
Milyenek a fagyálló nyomai?

Az egyébként lehet, hogy levegős a rendszer, mert indítás utáni az első nagyobb gyorsításkor a szellőzőrostélyok felől "bugyogást" hallok. (Azt hallottam, hogy ez arra utalhat, de ha mégsem, akkor hülyeséget mondtam.) Hogy tudom légteleníteni?

Előzmény: laca5 (2113)
laca5 Creative Commons License 2003.06.03 0 0 2113
Sziasztok!
barnás a viz: régi, algás, rozsdás csövek.
vizfogyás: levegős a rendszer, valahol folyik (csatlakozás,pumpa,radiátorok), átereszt a hütősapka
Lehet hengerfejes is, de a többit először ki kell zárni. Az adott esettől függ hogy mi az állás, bár túl sok lehetőség azért nincs.
Ha hengerfejes akkor a fagyállónyomokat a sapka környékén látni kell, vizszintnek változnia kell jelentősen. Vizfogyós hengerfejhiba esetén a rendszerben túlnyomás van és a sapka engedi el a felrobbanáshoz hiányzó részt.
Elvileg vissza a motorba is fogyhat, de akkor inditáskor dadog, mert a hengerbe viz folyik, vagy az olajba kerül. Bár szerintem a hütőrendszerben ilyenkor is nagy túlnyomás van üzem közben.
Előzmény: kardosmuki (2110)
kardosmuki Creative Commons License 2003.06.03 0 0 2112
És a fogyást mivel magyarázod?
Előzmény: leto- (2111)
leto- Creative Commons License 2003.06.03 0 0 2111
Szerintem arra, hogy jo :)
Enyimbe neonzold a hutoviz - naes?
Valami tisztito lotty volt benne, attol maradt olyan. Tudok vele elni.
Előzmény: kardosmuki (2110)
kardosmuki Creative Commons License 2003.06.03 0 0 2110
Sziasztok!

A kérdésem a következő - tudom, hogy az alábbi tünetek közül néhány hengerfejességre utal, de mire utalhat még?
- fogy a hűtővíz;
- barnás a hűtővíz (sokáig állt kereskedésben az autó, lehet, hogy korrodálódott a rendszer);
viszont:
- az olaj nem tejfölös;
- hidegen megy az összes henger;
- az autó nagyon húz, nem érezni teljesítmény csökkenést.

Mi lehet ez?

Előre is köszönöm!

kardosmuki

csabiz Creative Commons License 2003.05.30 0 0 2109
Köszi a választ,

igen, műanyagból van itt is. A felső csavartól indul a csík (olyan mintha a "csavarból folyna") ezért gondolok tömítésre. Januárban volt termosztát cserén, lehet, hogy nem jó pasztát használtak. Jövő hétvégén szétszedem, annyit még kibír...

Zsolt

Előzmény: C20NE (2107)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.05.29 0 0 2108
hummmm. hagyd a relet! keresd meg az AC biztositekjat es adj ra +12V! el kell induljon az AC ha jo.
Előzmény: VAti70 (2104)
C20NE Creative Commons License 2003.05.29 0 0 2107
csabiz

Általában "O" gyűrű szokott lenni, ami ha nem vízköves ragyás a felület elég is szokott lenni, ha nem akkor szoktak tömítőpasztázni, de szigorúan olyannal ami bírja a fagyállót, (bár a felületet ekkor sem árt rendbe tenni!)

Nem a termosztátház repedt? azt ha jól tudom műanyagból készítik a golfon (legalábbis a II - esen)

Zoli

Előzmény: csabiz (2106)
csabiz Creative Commons License 2003.05.29 0 0 2106
Üdv Mindenkinek!

Fél éve én is boldog autó tulajdonos vagyok ('93 Golf III).

Nemrég észrevettem, hogy szivárog a hűtővíz a termosztátház és a motorház között (Valahogy a csavar mellett, és valószínű üzem közben, amikor nyomás alatt van). Remélhetőleg nem a ház repedt (nem látszik semmi) viszont akkor a vmi tömítés adta meg magát. A kérdésem az volna, hogy milyen tömítést szoktak ilyen helyeken használni? (vmi gyűrű, vagy paszta?)

Köszi

Zsolt

leto- Creative Commons License 2003.05.29 0 0 2105
Vedd ki a relet, es merd meg!
Ha a feliratok alapjan nem derul ki:
2 olyan laba kell legyen, ami kozott nem 0, es nem vegtelen az ellenallas.
Na oda rakj 12V, aztan meregesd a tobbit.
Ha nem kattan, vagy kattanas utan sem tortenik valtozas a mert ertekekben, kuka.
Előzmény: VAti70 (2104)
VAti70 Creative Commons License 2003.05.29 0 0 2104
Tudja valaki, az AC pumpa hol van a Fiat Temprákban és hogy néz ki?

Úgy tűnik, hosszas betegeskedés után megdöglött az AC relém. Nagy nehezen találtam egy bontottat, (fő az optimizmus) viszont ez a bontott relé sem vált be, legalábbis a relécsere után meg se nyikkan az AC. (a régi relé egyszer már sztrájkba kezdett, és most ahogy kiszedtem, csörög benne valami, ezért gondolom hogy rossz lehet)

El szeretném dönteni, tényleg csak a relé rossz, vagy vele együtt az AC pumpa is beszart?

Állítólag ezt az AC-relét át lehet kötni, egyrészt hogy addig is használni lehessen a kocsit, és hogy el lehessen dönteni, tényleg az rossz-e.

De hogyan kell átkötni?

a relének 5 lába van, a kiosztás:
-- 87

|86 | 85
| -- |
87

|
|30

ez ronda lesz, inkább leírva: fent 87, balra 86, jobbra 85, középen 87, lent 30.
Az oldalán levő kis ábra szerint mintha a 85-86 lenne a bemenet, ami a két 87-es és a 30-as közt zárja a kontaktust. A típus BOSCH 0332014112

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!