13as irány volt,rDave kollegával képeket is készítettünk a Cargoluxról a pályaküszöb előtt egy kicsivel,majd ha fenn lesz neten,dob vmelyikünk egy linket!
Na akkor ma is lesz nézni való a placcról :)
A tegnapi, 10.30kor induló kis CSA gép (Atr42, ha jól emlékszel) marha aranyos kis gép! Egy ilyen vajon mennyibe kerülhet?
kolozsvari
köszi a címet nagyon jó oldal. mostmár rémlik ,hogy amikor korábban átrágtam magam a topicon találkoztam ezzel a linkkel, valszeg akkor is te írtad be.
A Cargoluxnál a B744 az gondolom B747-400 lehet, az ElAl-nál a B742 pedig B747-200 , de pl. mi a UPS-nél az A306 ?
Na , ezt a Cargoluxot mielőbb meg kell néznem az Iglótól :))
Érdekes egyébként , hogy egy cseh siten pont a magyar légtérről vannak adatok. Találtam azon az oldalon egy érdekes fotót, meg tudná valaki mondani ,hogy mi a túró ez? ( azon kívül , hogy egy C-130 részlete)
www.planes.cz/foto.asp?id=czdmili30429_USAFdetail1.jpg
viktorh
köszi , olyan hosszan nem mentem végig az utcán. Tényleg vennem kell egy biciklit :))
akkor ha a cargódombnak azon a végén megyek fel az kb a betonfogással van egyvonalban. Ki kell próbálnom :)
ezért nem értem, mert a sorompónál rögtön kezdődik a Hungarocontrol kerítése, mellette egy nagy építkezés van utána meg egy kis utcán elmenve jobbra végig házak vannak a domb tövében. Hol lehet akkor felmenni?
Tegnap a tanácsok alapján kimentem az Igló végéig, majd balra el a kerítés mellett a fénysorig. Köszi a tippet , tök jó volt, azt hiszem ennél közelebb már csak kerítésen belül lehetne jutni a betonhoz :). Jó időpontban mentem ,pár percenként jöttek a gépek. Sajnos mind 737 volt , meg egy-két kisebb. Jó lett volna valami igazán nagyot elcsípni.
Úgy látom van néhány gép ami rendszeresen hasonló időben jön. Össze tudná valaki bennfentes foglalni , hogy mikor jönnek a látványosabb gépek ? (757, esetleg 747 , ilyesmi :))
valaki említette , hogy a cargo-dombon volt , de én úgy láttam ,hogy ott kerítés, sorompó , őrség stb van. Hogy lehet oda feljutni ?
Budapesten azért elég szép kis átrakodó-forgalom van. Noha nem látszik, de azért éjszaka rendes kamionforgalom van a reptérre. A DHL-nek külön bázisa is van BUD-on, de ennek ellenére engem is meglep az egész napi tartózkodása gépeknek.
Hát ha UPS volt, lehet télleg valami gáz volt vele!:-) Én tényleg azt vártam, mikor csapódik be valahová.:-(
15 óra?? Hm!! az nem semmi! Minap valahol azt olvastam, hogy egy cég új gépe 18 óra/nap fog repülni... Ez aztán a kihasználás!:-)
egyszer mikor nyaralni voltam repülővel, én is nagyon meglepődtem, hogy mennyire sok óraszámot tölt a gépünk a levegőben. Mikor kiértünk Scwehati reptérre, láttuk a gépet landolni, és ra egy órára már velünk indult 11 órás útjára. Ott megint várt egy órát, és irány vissza! Állítólag ezután szintén egy órás pihenő, és indult Miamiba.... Hát ez akkor napi 22 óra neki? Csuda, hogy nem fárad el a szárnya a folyamatos repdesésden!:-)
Én azt nem értem, hogy ezeknek a cégeknek (UPS, DHL) hogy éri meg, hogy egész nap itt parkolnak nálunk a madárkák. Reggel jönnek este mennek. Valaki tud erről valamit, hogy miért ez a rendszer?
Ma hajnbalban fél hat körül, valszeg 31 es irányú párlyára landonlni készülő gépmadár ereszkedett felettünk(Alsónémedi).
Felébredtem a sikító hangra, és vártam, hogy halkuljon. De erősödött, és erősödött. Már a robbnást vártam, hogy mikor csapódik be! Annyira közel jött, hogy kirohantam a teraszra megnézni mi volt ez a zajos alacsonyan repülő ébresztőóra.
Sajnos azonban a buja előttünk lévő növényzettől továbbra is csak a fülsiketítő hangot tudtam megfigyelni!
A Germanwings bizony pontosan ugy nez ki, mint amilyennek leirod. Nagyon elenk sarga (fenykepeken nem is latszik, mennyire) farok es torzsveg, szurke torzs. Szerintem o lehetett, ha 16.25 korul lattad.
A Cargo-dombon tegnap voltam eloszor, tobb mint 4 oran at. Be lehet menni biciklivel, a bicajt fel is lehet kinlodni a meredek domboldalon, akkor nem lopjak el. A hely amugy sokkal klasszabb is lehetne, ha csak 1 meterrel beljebb vinnek a keritest. Lattam tegnap delutan a Cargolux Jumbot, kicsit alabecsultem, igy a fenykeprol sajnos kilog az orra es a farka :( . Lattam ket 767-est is, New Yorkot es a British-t. Jo volt. :)
De igen , köszi ez volt az. Akkor mégiscsak jó volt Webberke Germanwings tippje. Nem tudom miért , de úgy rémlett ,hogy a Germanwings az világosszürke, kék felirattal és sárga+kék farokkal.
An-12 szokott jönni valami rendszer szerint , vagy csak véletlenszerűen ?
Latya:
13L indulóihoz a gurítóradar melletti helyet ajánlom, itt lódulnak neki, ha kicsit továbbmész a pálya (és a kerítés) mentén, rotálás közben is elcsípheted őket. A térképen is látszik, 13L küszöbtől északra dudorodik a kerítés.
Szani:
A leírásod, meg az, hogy délután láttad a gépet, a Germanwings Airbusára utal. Nem ilyen volt?
A 13R-hoz szerintem nem a Frangepán utca felől érdemes közelíteni, hanem úgy, hogy az Igló végén otthagyod a kocsit, és begyalogolsz a fénysorig. Igencsak jól lehet onnan látni az érkezőket, de gondolom egy 31L-ről felszálló An-
12 se kutya!