Ma hajnbalban fél hat körül, valszeg 31 es irányú párlyára landonlni készülő gépmadár ereszkedett felettünk(Alsónémedi).
Felébredtem a sikító hangra, és vártam, hogy halkuljon. De erősödött, és erősödött. Már a robbnást vártam, hogy mikor csapódik be! Annyira közel jött, hogy kirohantam a teraszra megnézni mi volt ez a zajos alacsonyan repülő ébresztőóra.
Sajnos azonban a buja előttünk lévő növényzettől továbbra is csak a fülsiketítő hangot tudtam megfigyelni!
A Germanwings bizony pontosan ugy nez ki, mint amilyennek leirod. Nagyon elenk sarga (fenykepeken nem is latszik, mennyire) farok es torzsveg, szurke torzs. Szerintem o lehetett, ha 16.25 korul lattad.
A Cargo-dombon tegnap voltam eloszor, tobb mint 4 oran at. Be lehet menni biciklivel, a bicajt fel is lehet kinlodni a meredek domboldalon, akkor nem lopjak el. A hely amugy sokkal klasszabb is lehetne, ha csak 1 meterrel beljebb vinnek a keritest. Lattam tegnap delutan a Cargolux Jumbot, kicsit alabecsultem, igy a fenykeprol sajnos kilog az orra es a farka :( . Lattam ket 767-est is, New Yorkot es a British-t. Jo volt. :)
De igen , köszi ez volt az. Akkor mégiscsak jó volt Webberke Germanwings tippje. Nem tudom miért , de úgy rémlett ,hogy a Germanwings az világosszürke, kék felirattal és sárga+kék farokkal.
An-12 szokott jönni valami rendszer szerint , vagy csak véletlenszerűen ?
Latya:
13L indulóihoz a gurítóradar melletti helyet ajánlom, itt lódulnak neki, ha kicsit továbbmész a pálya (és a kerítés) mentén, rotálás közben is elcsípheted őket. A térképen is látszik, 13L küszöbtől északra dudorodik a kerítés.
Szani:
A leírásod, meg az, hogy délután láttad a gépet, a Germanwings Airbusára utal. Nem ilyen volt?
A 13R-hoz szerintem nem a Frangepán utca felől érdemes közelíteni, hanem úgy, hogy az Igló végén otthagyod a kocsit, és begyalogolsz a fénysorig. Igencsak jól lehet onnan látni az érkezőket, de gondolom egy 31L-ről felszálló An-
12 se kutya!
Szombat este terveim szerint a 1/2 10 - 1/2 11 között érkező 11- 12 gépet kívántam megnézni. Mivel úgy tapasztaltam, hogy egész nap 13-as irány volt a leszálló kimentem a Csévéző utcához. Várok várok, már háromnegyed 10 semmi. Egyszer csak meglátom, hogy É felől kerül egy gép , megfordul és 31 R re leszáll. Gyorsan átbattyogok a 31R küszöbhöz a szántóföldeken megyek, amikor fejem felett elhúz egy gép. Gondolom na végre. Beállunk a kerítéshez semmi. Negyed óra múlva látom, hogy szemben jön le 3 gép egymás után a 13R -re. Szóval kergettem a gépeket, mint macska az egeret. Az OK, hogy szélcsendes idő volt és elvileg ekkor ugye 31 meg 13 is jó ha nincs más szempont, csak akkor az É-ról jövő gép minek ment át a 31 R .-re szép nagy körben.......Jól pofára estem...
A 13L ről felszállókhoz milyen közel lehet menni? Van valami jó hely azon a részen?
Szombat este terveim szerint a 1/2 10 - 1/2 11 között érkező 11- 12 gépet kívántam megnézni. Mivel úgy tapasztaltam, hogy egész nap 31-es irány volt a leszálló kimentem a Csévéző utcához. Várok várok, már háromnegyed 10 semmi. Egyszer csak meglátom, hogy É felől kerül egy gép , megfordul és 13 R re leszáll. Gyorsan átbattyogok a 13 küszöbhöz a szántóföldeken megyek, amikor fejem felett elhúz egy gép. Gondolom na végre. Beállunk a kerítéshez semmi. Negyed óra múlva látom, hogy szemben jön le 3 gép egymás után a 31R -re. Szóval kergettem a gépeket, mint macska az egeret. Az OK, hogy szélcsendes idő volt és elvileg ekkor ugye 31 meg 13 is jó ha nincs más szempont, csak akkor az É-ról jövő gép minek ment át a 31 R .-re szép nagy körben.......Jól pofára estem...
A 13L ről felszállókhoz milyen közel lehet menni? Van valami jó hely azon a részen?
Ma 20:20-kor ment el egy kéthajtóműves gép, tán Lufthansa, fehér törzzsel sötét alapon világos kör vezérsíkkal, bár ebből keveset láttam. Valszeg a 31R-ről szállt fel, majd nyugat felé fordult... Mi volt ez? Szerintem nem A319/20/21 és nem B-737...
köszi. Onnan jól lehet látni ? Hova lehet és érdemes biciklivel bemenni? (a kocsimat nem szivesen hagynám az erdőszélen , hogy gyalog bemenjek)
kicsit off, de nemrég Frankfurtban voltam és mint mindig most is kimentem a reptérre bámészkodni. A korábban már kiürített amcsi katonai rész teljesen tele volt. 14 db c-17 és egy c-5 állt bent és közben jött még egy c-17 mialatt a teraszon voltam.
jött egy érdekes festésű ATA Tristar de valami katonai szállítmány lehetett mert a c-17 esek közé állt be.
www.jetpictures.com/images/0219_0600.jpg
(ez a gép volt)
arra senkinek sincs ötlete ,hogy az a szürke-sárga gép amit kérdeztem mi lehetett?
A Jumbolino kifejezést először a Swissair használta RJ-85/100-asaira néhány éve. Ez volt az a becézgetős korszak, amikor pl. a Saab-2000-eseiket Concordino-nak nevezték (lévén, hogy légcsavaros gép ellenére majdnem olyan gyorsan repül, mint egy jet.)
Nem Germanwings volt szerintem. A törzs viszonylag sötétszürke volt és emellett mutatott jól az élénksárga farokrész (nem csak a függőleges vezérsík hanem a törzs vége is)
Sziasztok. Ma estefelé végre kijutottam a reptér kerítéséhez ,a Csévéző-Baross saroknál. Sajnos nem sok gép jött :(
Az ezzel szemben lévő rész a sokat emlegetett cargó-domb ? Fel lehet rá menni ? úgy láttam a tetején van a kerítés.
A Frangepán utca folytatásában az erbőbe induló úton meddig lehet bemenni?(biciklivel) Van ott olyan rész ahonnan jól lehet látni?
egy utolsó kérdés. délután láttam egy gépet (valszeg 737) a törzs szürke volt, a farokrész pedig élénksárga. Tudja valaki milyen gép volt ez? nagyon jól nézett ki.
Tegnap délután elmentem a reptérre a feleségemért és mivel volt az érkezéséig vagy fél óra, ezért kimentem a teraszra. A jegyszedő mondta, hogy négytől ötig be lesz zárva egy kormánygép érkezése miatt, de mivel még csak háromnegyed volt (és fél órán belül úgyis mennem kellett) ezért vettem belépőt. Öt perc múlva jött egy rendőr és távozásra szólított fel. Megemlítettem neki, hogy talán még tíz perc lenne a zárásig, de közölte velem, hogy ezt nem én mondom meg.
Eléggé korrekt ugye?