A helyzet kérem nagyon egyszerű. Oda kell menni a pénztároshoz és megmondani neki: "Kéreg egy jegyet!"
(Bocs.)
Útátjáró:
Olvastam az mps.ru-n egy idevágó dolgot a napokban.
Azt mondja, hogy a Moszkvai Vasúton (10500 km vonalhossz) 1800-at meghaladó számban van szintbeli útátjáró, és idén már 10 baleset történt, ebből az egyik (Lada vs. tehervonat) 3 sérültet követelt (enyhe fogalmazás, ugyanis ebből 2 a helyszínen életét vesztette, 1 pedig a kórházban fogja, a sérülései (koponyatörés, agysérülés) alapján). Érdekes egy másik eset: az illető idejében kiugrott a BMW-jéből és el is szaladt, a kocsit csak azután amortizálta le az arra járó tehervonat. Történt még egy Gaz kisteherautóval való ütközés is, itt az elővárosi villamos motorvonat vezérlőkocsijának homlokrésze sérült, ideiglenesen ki kellett venni a fordából.
Két módosítást vezetnek be:
1. Az 1-1 félsorompós rendszer helyett minél több helyen 2-2 félsorompó, hogy ne lehessen "szlalomozni".
2. Az útburkolatra mindkét oldalon felfekszik egy-egy fémlemez, amely a félsorompók lecsukódásával szinkronban, 45 fokra felfelé felnyílik. (Ilyen rendszerrel 13 útátjárót már elláttak, év végéig még 13-at fognak.)
Látható, hogy egyik módszer sem számol a "beragadókkal". Az is igaz persze, hogy tájékozódni kellene: ott mostanság mi a gyakoribb - a beragadás, vagy a fénysorompó jelzésének figyelmen kívül hagyása. Ha az utóbbi, akkor ezek az intézkedések végülis jogosnak tűnnek.
"Máshol is az a helyzet, hogy az Ax kocsik másodosztályúként üzemelnek??? "
Debrecenben igen. Pl. 6600-as Bp.-Eger (vagy most tán csak F.abony) gyakran járt úgy, hogy MD+3 Ax+Btx, de néha 106-107-es vonalon is jár ilyen szerelvény.
irod:
Ha a MÁV rendelkezik olyan mozdonnyal, amely "csak úgy" beállhat előre nem látható feladat elvégzésére, akkor a MÁV mozdonyfelesleggel rendelkezik.
De a mozdony még esetleg "eltévedhet" egy idegen vonalon, ugyhogy egy megfelelö ismeretekkel és engedélyekkel rendelkezö mozdonyvezetö is kell (aki szintén normális esetben a felesleg kategoriába tartozik), ha ilyen nincs akkor egy pilota, akinek van vonalismerete, még a kölcsönmozdonyvezetönek mozdonyismerete - azaz 3 -n lennének normális esetben feleslegesek, amit nemcsak a MÁV nem engedhet meg magának.....
Azért még Svejk is komolyabban vette a háborut, mint egy-két VONATBUZULLS topiktárs.
Azt olvastam "odaát", hogy a régi egyébként selejtezésre itélt mozdonyokat részben felújítják (futómű), de főleg átalakítják úgy hogy a régi főgenerátort lecserélik olyanra ami a villamos fütéshez megfelelő, és az eredeti vezérlés helyett az új, korszerű mozdonyok vezérlését építik bele, így sokkal olcsóbban jutnak vezérlő "kocsikhoz".
Nekik nem fedezi az állam a veszteséget, ezért egy kicsit sokkal jobban értenek a gazdálkodáshoz.
Gigant Klub "dízelszekciója" szerint:
A mozdony magassága szárazon (készletek nélkül) 4280 mm
(azaz ez a max. magassága, ennél csak alacsonyabb lehet működés közben)
M41 2127 (70699),
"És az sem igaz, hogy nem tudnak mondjuk Szolnokról vagy Hatvanból odaküldeni egy Bobót, hogy ideiglenesen az lássa el a feladatokat."
De igaz. Ha a MÁV rendelkezik olyan mozdonnyal, amely "csak úgy" beállhat előre nem látható feladat elvégzésére, akkor a MÁV mozdonyfelesleggel rendelkezik. Az "előre nem látható csúcsok" rendezésére lenne megoldás az ezzel foglalkozó cégtől bérelhető mozdony.
(Hasonló hangokat számtalanszor lehet hallani: "Nem igaz, hogy nincs erre meg arra ember". Márpedig az "új gazdaság" szerint működő esetekben tényleg nincs. Ugyanis ha lenne, az felesleges lenne. Ezért fogadtam el pl. DGKUm magyarázatát a fűthető váltókkal kapcsolatban, miszerint az évi pár napra nem érdemes komolyabban beruházni.)
Btx002 (70694),
"Fültanúja voltam már több olyan párbeszédnek, amikor az utasok megállapították, hogy csak ez az egy másodosztályú kocsi van - és adott esteben ott nyomorogtak."
Meg kell mondjam, félelmetes különbség kezd kibontakozni alig 10 millió ember szemléletmódja között. Az egyik reszket felszállni egy Ax-be, mert megszokta, hogy az 1. o., és majd biztos agyonlövik, de legalábbis meztelenül kilógatják az ablakon menetközben, ha odaszáll 2. o. jeggyel. A másik meg fogja és összegraffitizi az egészet, közben illatos kakaós csigát helyez el az előtér padlóján.
Valahol a kettő között lenne az optimum...
Más. A 100-as vonal átépítés alatt lévő állomásain szép gyöngyszemeket látni:
- félbehagyott Viacolor burkolatú peron, némi süppedésekkel plusz sár - lesz munka a "folytatásban",
- szigetelők régebbi (barna porcelán) és újabb (kisebb, szürke műa.) példányai szép összevisszaságban telepítve (lásd Üllő állomás),
- aluljáró-építés miatt megszakított hézagnélküli pálya, acéltartós provizórium, 1-1 24 (25) m-es védőmezővel, sínvándorlásgátlóként kétoldalról Geo-eszközökkel a lélegzőszakaszokon (mondjuk adott esetben ez a korrekt).
Kíváncsi vagyok, hogy a múltkori "nagy Bz-döglés" után, most is csak reggel tudják-e meg az utasok, hogy mi a helyzet. Igy tényleg nehéz lesz visszacsalogatni az embereket a vonatokra.
Remélem nem a vonal lefejezésének a terve van a háttérben...
És az sem igaz, hogy nem tudnak mondjuk Szolnokról vagy Hatvanból odaküldeni egy Bobót, hogy ideiglenesen az lássa el a feladatokat.
Ma éjféltől vonatpótló autóbuszok közlekednek a 86-os vonal vonatai helyett. A vonatok pótlása előreláthatóan 10.-éig tart.
Egyelőre a MÁV honlapon nincs információ erről.
A buszok menetrendje NEM egyezik meg a vonatok menetrendjével, egyes vonatpótló buszok a vonat menetrendjénél korábban közlekednek. A változást még az ELVIRA sem tartalmazza.
A pécsi és debreceni (Azt hiszem máshol nem üzemelnek MD-motorvonatok) illetőségű társaimhoz lenne egy kérdésem:
Máshol is az a helyzet, hogy az Ax kocsik másodosztályúként üzemelnek???
Vagy ez csk Szegeden van így?
Fültanúja voltam már több olyan párbeszédnek, amikor az utasok megállapították, hogy csak ez az egy másodosztályú kocsi van - és adott esteben ott nyomorogtak.
Habár a menetrendben van egy 2-es a vonat száma alatt, ill. a hangosbemondó is tájékoztat: "Csak másodosztályú kocsikkal közlekedik" - Sokan nem tudják ezt.
Én is nemrég tudtam ezt, meg, de azért maradok a Btx-ben :-)))
A motorvonatok kifejezés helyett szoktak mást használni? Szerintem ez olyan megtévesztő. Mintha a többi nem is motorral működne :-)
A vasútmániásokat érdeklő témával is foglalkozik a holnapután (csütörtökön) utcára kerülő Turista Magazin (két cikk is).
Sőt úgy tudom az áprilisi számban nagyobb lélegzetű dolog lesz.
-ny-
- [Desiro átlós járatokra]
-"Pénteken és vasárnap valószínűleg kicsi lenne"
-Nem lehet többet csatolni? Természetesen lehet. De lehet, hogy célszerűbb "normál" vonatot indítani.
Nem jönne rosszul a korábban tervezett Sopron-Pécs reggeli vonatpár. (Reggel Sopronból indulna, délután Pécsről.) Korábban tervezetek ilyent, de mégsem valósult meg. Közben meg jött a 15-ös vonal átvétele, meg az új menetrend, így már GYSEV-es kocsi sem igazán lenne rá.
MÁV: A kocsihiány egydolog. A hozzáállás más tészta.
1989. őszén volt szerencsém utazni a 150-esen. Akkor még a személyvonat is igyekezett 100-al döngetni. Akkor mondta a mozdonyvezető, hogy nemsokára leviszik a sebességet 80-ra.
Amúgy ezen a vonaton láttam először önkényes csillagtalanítást. Piros fehér zöld csík volt a helyén. (Akkor még nem volt hivatalos MÁV-döntés, de a "csillaghullásról" már napirenden volt a parlamentben.)
Készítettem néhány fotót a valaha szépen üzemelő kaposvári fűtőházról.Sajnos ma már alig maradt belőle valami,és csak pár fotót készithettünk.Amint az állomásfőnökkel tudok tárgyalni az ügyről,beengednek minket minden lezárt épületbe,így magába a dízel-színbe,a víztoronyba,kazánházba,stb.
Kaposvár és környékének vasúti emlékeiről is fogok még fotózni,amint időm engedi.A képek csak 640x480asok,de azért igy is elfogadható.Tehát akit érdekel:
Pénteken Budapesten jártam, volt egy kis időm, így kimentem Vecsésre, előzetes topikinfók alapján Nohabot fotózni. Persze nem volt ott, úgyhogy csak azokat tudom leírni, amiket láttam ott a visszavonatra várva:
11.35-kor indult a vonatom KÖKI-ről, V43 1265+6 bhv+314-es BDbt
Vecsés:
12.00: V43 1228+6 By+2 Bo+Ao+Bhv a Budapest felé
12.05: V43 1110+A+By+3 Bo+B Budapest felé
12.09: V43 1044 gépmenetben Budapest felé
12.34: V43 1099+5 B (CD-s)+2 B(MÁV)+Bo+Ap(?) Cegléd felé
12.37: 334-es BDt+6 Bhv+V43 1260 Budapest felé. Ezzel mentem vissza.
Mégvalami:
Tegnap láttam Szfvár-Reptérnél 12.31-kor V43 1185+By+Ap+By+V43 1159. Ez utóbbi Szili a szerelvény végén volt, lehúzott áramszedőkkel.
Javítani vitték?