Ha motornak van vizsgáztatva akkor biztos, hogy kell hozzá motorjogsi!!!
A bukósisak meg nem biztos, de a rendőr könnyen azt mondhatja, hogy ez kérem egy motorkerékpár ahhoz meg kötelező a bukósisak.
Ha tudod küldd át nekem a használati utasítást, habár nyomtatott formában nekem szerintem ez megvan. Legalább meglesz gépen is.
350-es Velorexem van (1966-os évjárat).
Néhány hónapja műszaki vizsgáztattam. Ahogy a fórumban korábban már elhangzott, motorkerékpárként vizsgáztatták le ezt is.
Elméletileg tehát, az autó forgalomban történő használatához bukósisak (??), meg motorra való jogsi is kellene.
-Van-e tapasztalatotok ez ügyben, kérik- e ezt igazoltatásnál a rend őrei?
-Szereztem egy eredeti magyar nyelvű Velorex használati és javítási útmutatót , ha valakit érdekel, tömörítve el tüdom küldeni.
Ricsosz: az igért anyagok a honlaphoz sajnos csúsznak, sajna sok a munka :((
Tommy: Szerintem a legjobb lenne, ha a fényképeidet felraknád egy kep.tar.hu-s oldalra, ott lenne a legkönnyebben elérhető, vagy küldd el Ricsosznak és Ő majd felrakja a Velorexes oldalra.
A műbőr kasztnit egy ismerősöm csinálta úgy hogy elhosztuk a varrógépével együtt a műhelybe és a régi kasztni alapján megcsinálta.A tetőponyvát is fogja megcsinálni ha tudok szerezni hozzá anyagot.
Valami szürke vagy fekete ponyva anyag kellene.
Felpakolom a többi fotót is ha gondoljátok de nem tudom terheljem-e vele a fórumot vagy megadjam nektek az ftp paramétereit ahová felrakom?
Azóta már beleraktam a szévédőt is.
Vasárnap pedig beindítottam és tettem vele egy próba kört.
Örülök , hogy tetszik az oldal .
Van egy kész , egy amiböl lehet épiteni ,egy törött váz ,most találtam egy vázat amit még el kell hoznom.Egyelőre ennyi.
Heló
Köszi az infót ,ezt az oldalt már letöltöttem.
Igen május 2-5 között lesz,hát persze ,hogy megyek.
2002-ben 198 velorex volt a találkozón az idén biztos több lesz ,ilyet ki lehet hagyni???
Szerintem nem.Szerintetek.
Egy kicsit változott a honlapom, személyesebb lett nézzétek meg remélem működik.
A blokkhoz már csak 2 db dugattyú kellene. Szörnyű a dugattyú helyzet. Az utángyártott dugattyúk minősége kritikán aluli. A Zichy utcában 1200Ft a dugattyúk darabja, de olyan gagyi, hogy az szörnyű. Egy eredeti Jawa dugattyú 3-4eFt de már nagyon ritka és nincsen minden méret vagy nincs párban. Velorex dugattyút már nem lehet kapni csak gyártatni. De az megint gagyi lesz. A velo dugattyú csapszegfurata 15mm a Jawaé 16mm. Nincs mese feláldozok 2db jó állapotú Velorex dugattyút, valamelyik gépműhelyben felfúratom 16-osra és azt teszem be.
A KRESZ változása miatt kellett átminősíteni a Velorexeket. A 400kg-os súlyhatárt eltörölték. Ha háromkerekű biztosan motorkerékpár, ha négy biztosan személygépkocsi.
Ettől lehetnek eltéreések hiszen sokan megumbuldálták, hogy ne legyen átminősítés elsősorba jogosítvány problámák miatt. A rokkantakkal pedig megvolt az az együttérzés hogy szemet hunytak ha kellett.
Vagy pedig azok a Velorexek amelyek az átminősítés előtt ki lettek vonva a forgalomból vagy lejárt a forgalmijuk és máig megmaradtak szintén személygépkocsik. Ilyen Tomi gépe is.
Általánosan ha a régi (2 betű, 4 szám rendszám első jegye) I vagy C akkor személygépkocsi, ha N akkor motorkerékpár volt a delikvens.
Lódi Karcsi
Örülök hogy végre Te is írsz a fórumba.
Keresek: feszültségszabályzót 12V 150W 9403.56 a ráütött szám vége. Cserébe más Velo alkatrészért.
Nemsokára összeépítek egy blokkot. 350-es 12V-os Jawa hajtókarok vannak rajta (felül tűgörgős csapágyazású). Így nem fog füstölni. 1:50-es keverékkel is lehet használni. Szükség esetén roncsolás nélkül vissza lehet alakítani az eredeti hajtókarosra.
Most találtam egy statisztikát:
1970-ben 1877 db Velorex volt forgalomban.
1976-ban 1992 db.
Jaja igen volt ilyen ma már nncs tuti friss info mert a KPM -et kérdeztem-....
Másik a piaggo is motor mert autónak cska kétnyomtávu jármüvet lehet vizsgáztatni a többi mind motor...
Piaggo is moci meg a trike is igaz a triket max ma lassu jármünek lehetne vizsgáztatni... sajnos....
Tehát Velo tuti csak motor meg az csak 320 kg...
Változtak a fogalmak? Régebben a háromkerekűekre volt egy 400 kg-os sajáttömeg-határ. Alatta motor, felette kocsi.
Vagy akkor most a háromkerekű Piaggio-k is mind motorok?
A Vizsgáztatás mai álláspontja szerint tök mind1 mire volt régen vizsgáztatva a jármű ma már csak is kizárólag motorkerékpárra lehet levizsgáztatni.. tehát Tomcsy mind1 melyiket huzod alá csak moci lehet belöle...
Kresz szerint az lehet autó amelyiknek minimum 4 kereke van... Velo meg 3 kerekű ...
Karcsi: én is úgy tudom, hogy 4 kerekű Velorexet hivatalosan nem importáltak annak idején Magyarországra. Újlaki Péter mondta, hogy szeretne egyet behozni, nem tudom, hogy neki azóta sikerült-e...
Szerintem neked majd a vizsgáztatásnál lesznek gondjaid vele...
Egy kérdés: ugyanaz a 350-es motor van benne mint a 3 kerekűben ugye?
Ricsosz: most ki sem látszom a munkából, majd hétvégén megpróbálok összeszedni anyagokat a honlapodhoz.
Tommy: elvileg alá kellene lennie húzva valamelyiknek (motor vagy autó), annak vizsgáztatod aminek akarod, csak szerintem előbb alá kell húzni az egyiket :)