Milyen magas, mert a padlómagasság a csomagtartó magasságától függ, ha nagyméretű a csomagtartó (magasabb), ez a távolsági kialakítás (800 mm), kisebb méretű, pl.: IC 11E típusnál, itt a padlómagasság 600 mm-es!
Most írok először ide. Tehát, az Etele téri MB Conectók fordájára lenne szükségem! Innen esetleg megvan vkinek? Ha nem, kitől kérjem?
Ehhez kapcsolódik: pontosan hány darab Conectója van etelének? én egéazen máig úgy tudtam hogy csak 3 (IBN-663-664-665), de ma találkoztam az ILS-268-cal. Szóval akkor mennyi is?
Ma volt szerencsém (igaz, most is csak kívülről láttam, utazni még nem tudtam az új magyar autóbusszal :-) a Kisalföld Volán soproni üzemének egyik új Credojához (ha jól emlékszem IKC-636 volt a rsz.). Már ennek a kocsinak is dizájnos visszapillantótükrei vannak, olyanok mint a legújabb E94-eseknek. A sofőr munkahelye mintha egy kissé szűk lenne: láthatóan nagy erőfeszítésébe tellett a sofőrnek, hogy bepréselje magát az ülésbe (pedig nem is volt "túlméretes").
Két kérdésem lenne azokhoz, akik ismerik a típust: A padlómagasság mintha alacsonyabb lenne egy E95-ösnél. A kerékdobok az E95-höz viszonyítva mennyivel nagyobbak mind elöl, mind hátul? Napellenző roló áll az utasok rendelkezésére, vagy nincs benne függöny?
a 24 Volán társaság egyetlen, még forgalomban lévő Ikarus 255-ös autóbusza még jár a Gemenc Volánnál, a Tamási üzemegységnél.
A 2oo-as sorozat, a "panorámás" buszok 1972-es, tömeges megjelenésekor ez volt a második sorozat, a 19 megyei volán közül pedig 18-nél az első távolsági + különjárati sorozat.
1973-tól kb. 198O -ig uralta a magyar közforgalmű autóbusz közlekedés , emlitett kettő szegmensét.
Az 1999.o4.23-i Volán tender eredményhirdetésről egy emlék : ( ekkor nyert először a RÁBA.)
I.kegória, helyi szóló :
-nyertese a RÁBA O91-es Premier,
- második a M.A.N. SL 222.
A győztes árai :
- 1-1O db-os rendelés esetén 24.99O.OOO Ft.-
- 11-2O db-os rendelés estén, 24.865.OOO Ft.-
- 21-3O db-os rendelés estén, 24.74O.OOO Ft.-
- 3O db felett, 24.615.OOO Ft.-
Rendelve : 7 db.
II.kategória, helyi csuklós :
- nyertes, RÁBA 291,
- második, M.A.N. 312.
A nyertes hasonló bontásban 37.9OO.OOO-37.331.5OO Ft.ááos áron vállalta a szállitást.
Rendelve : 4 db.
III.kategória, helyközi szóló :
- nyertes, M.A.N. 262,
- második a RÁBA O92,
Megrendelve 11 db M.A.N.
IV. ketegória, helyközi csuklós :
- nyertes, RÁBA Contact 292,
- második, Ikarus 28O.
A RÁBA 38.OOO.OOO- 38.316.5OO Ft.-ps áron vállalta a hk. csuklósok szállitását.
Megrendelve : 16 db.
V.kategória , helyközi I.
- nyertes Ikarus 256-44,
- második, RÁBA O92
A nyertestől megrendelve 44 db.
V/2.kategória, helyközi II = távolsági.
- nyertes Ikarus EAG E95,
- második Mercedes O 55O Ü,
Nyertestől rendelve 23 db.
kommentárjaim :
a./ Nem biztos, hogy a szállitási db szám megegyezett a megrendelési db számmal.
b./ Ezek azok a RÁBA árak, melyekről a RÁBA vezetője ( nem a járműgyár hanem az egész RÁBA) másfél évvel később azt mondta : kocsinként 2,o-2,2 millió forinttal voltak KISEBBEK mint az előállitási ár.
Kocsinként ennyi volt a veszteség, nyereség nem volt.
Gyártottak 227 RÁBA buszt.
>A VB 42 milló + ÁFÁéert vette meg az E94F et
* Csak legyünk pontosak, ennyit akartam.
Én is. Várom válaszod a 35-40 milliós gépészet ügyében.
Valamint, mondd el mi volt a kifogásolni valő az alábbi mondatomban:
*"Az E94 F ára 40 millió körül (karus 417 kedvéért: + ÁFA) régebbi adat, még 2001 ből amikor *az azóta a Volánbusznál futó E94F prototípu épült."
*Ezt én is szeretném elérni.
Nosza, akkor el lehet kezdeni. Mert ez eddig nem volt jellemző....
*Bár a Scaniánál igen "érdekes" emberek vannak. Lehet, hogy el?bb fog tudni mindent a *baromfi-tartásról, mint az OmniCitykr?l és az alvázakról.
Erre csak azt tudom mondani, amit korábbi érdekes kijelentéseidre: Mire alapozod szavaidat?
Nyílván végeztél ilyen irányú felmérést és megkérdezted az MB-Autot a nyultenyészetről, az EAG ot az ékszerteknősökről, az MANt meg mondjuk a szarvasmarha-tartás fortélyairól...
Ugye igy volt? Vagy ezt inkább kijelentésként kellett volna leirnom?
*A 180 LE mondjuk felgyorsítja 70-80-ra a buszt, a 300LE annál sokkal többre is tudja. A fék *ugyanannál a típusnál pedig nem lesz jobb egy motorváltás
*miatt. De ha jobb lesz, be fognak minden utasnak szerelni légzsákot? Jobban fogják rögzíteni *az elemeket?
Sirály. Tehát a 300 LE s vagy nagyobb motorral szerelt buszok 180-200 km/h val ralliznak az elővárosi vonalakon, ugye?
1. Legkésöbb 100 (régebben 105 ) km/h nál lekorlátoz a sebességhatároló
2. a városi, elővárosi kocsik hajtáslánca jó esetben a max 70-80 km/h utazósebességre optimalizált, valamint a hatályos jogszabályok értelmében városban 50 km/h, lakott területen kívöl bárhol pedig 80 km/h felett nem fog közlekedni. (a magyar tempo 100at most ne emlegessük, az csak autópálya)
Namost a 180 le s busz is felgyorsul 80 ra, a 300 LEs is. A különbség nyilván időben és úthosszban jelentkezik, de ha csak nem városi extrém gyorsításokat végez a Mecsek ralliról átigazolt gépész, ez összemérhető.
Tehát mindkét busznak meg kell tudnia állni 80ról adott úthosszon, úgyhogy mivel te azt írod h. a fékrendszer nem változik egy motorváltás miatt (ami felelős, tehát nem baromfi, v. nyúltenyésztő gyártó esetén nem is igaz ebben a formában), akkor viszont a korábbi érveid ( váz, fék) nem állnak meg.(a busz igen)
Az erősebb motor nem azért kerül be, h. a gkv. padlógázokkal nyomuljon, és satufékkel álljon meg. Az érősebb motornak a traffic által vázolt szitukban van értelme, de akkor is megfontolandó h. kifizetődő e a többletköltség (magasabb ár, töbletfogyasztás, magasabb fix költségek - pl. biztosítás).
A gyenge gkv. egy 100 le busszal is kirepíti az álló utast a szélvédőn, mert felgyorsít 60-70 re (hidd el menni fog), majd satuzik egyet. Ezek szerint gkv. függő fékrendszerrel, kapaszkodóval és légzsákkal kell ellátni a buszokat, ugye?
"Ezt én is szeretném elérni.
Bár a Scaniánál igen "érdekes" emberek vannak. Lehet, hogy előbb fog tudni mindent a baromfi-tartásról, mint az OmniCitykről és az alvázakról."
Kérdezted őket? Miért gondolod, hogy a Scaniánál általánosságban ilyen emberek vannak? Honnan ismered őket?
"A 180 LE mondjuk felgyorsítja 70-80-ra a buszt, a 300LE annál sokkal többre is tudja. A fék ugyanannál a típusnál pedig nem lesz jobb egy motorváltás miatt. De ha jobb lesz, be fognak minden utasnak szerelni légzsákot? Jobban fogják rögzíteni az elemeket?"
A teljesítmény a gyorsítási munka sebességére vonatkozik, ugyanakkora sebességre gyorsítja fel a kocsit rövidebb idő alatt, nyílván ugyanannyi idő alatt egy 300 lóerős motor nagyobb sebességre gyorsít, mint egy 180 lóerős. Az viszont nem baj, hogy gyorsabban felgyorsul a test a kívánt sebességre, és a nagyobb teljesítményű motor nem jelenti azt, hogy következésképpen nagyobb lesz az átlagsebesség, vagy az elért legnagyobb sebesség.
"Tényleg örülnék, ha beavatnál (akár e-mailen keresztül), mit sikerült kitalálni a volánok jogászainak az ÁFA-visszaigényléssel kapcsolatban. Hó elején még semmit."
Lécci, ezt ne csináljátok, ha már egyszer itt vetődött fel a téma, akkor itt is folytatódjék. Nem illik izgalomban tartani szegény érdeklődőket;-)
A 7 db itthon marad exnémet Ik 417-es 61 millió Ft-ba került, tavaly előtti árakon.
( 2 db Alba + 2 db Kisalföld + 3 db Tisza) Tavalyelőtt előtt (2000-ben).
Ehhez hozzá lehet fűzni, hogy a Nógrád Volán 15 millióért (ÁFÁval) vette meg a 417-esét 1997-ben. De nem ez a természetes. Más a helyzet, ha el kell sózni valamit, és ha sorszámot kell húzni, hogy pár év múlva megkapjuk a kocsinkat.
Ha lehet egy kérdésem, ez miért lett ide leírva?
Elővárosi szóló kategóriában - egyes helyeken - egyáltalán nem túlzás a 28o-31o LE-s teljesitmény kivánalom. Azt elfogadom, hogy a nehezebb járműveknél talán nem árt. De az MAN SL nem az.
Sőt azt állítom, hogy a többi volánbuszos E94-es se 310LE-s motorral szerelt, de mégis remekül felmennek a Dobogókőre. Budapesten a 156-os és a 156H is jár a 220LE-s motorjával. A mátrás 263-asok is alakalmasok felnézni Kékestetőre. Mind normális tempóban, még akkor is, ha tele vannak.
Én a 310LE-t szolóban csak úgy képzelem el, hogy az 15 méteres és alacsonypadlós, valamint 15%-os lejtőn viszi fel az aranycsempészeket.
A VB 42 milló + ÁFÁéert vette meg az E94F et Csak legyünk pontosak, ennyit akartam.
Olyan határozottan állítod a valótlanságot, hogy inkább utánanéztem, és ki kell hogy ábrándítsdalak. 2003 ban is visszaigénylik a Volán társaságok az ÁFÁ. még a GKM megbízásából a VE által kiírt tender keretében vásároltakét is. Tényleg örülnék, ha beavatnál (akár e-mailen keresztül), mit sikerült kitalálni a volánok jogászainak az ÁFA-visszaigényléssel kapcsolatban. Hó elején még semmit.
Korábban kérdezted tupolevtől h. kért e ajánlatot a Scaniától. Azt iszem sok ilyen kérdét ell lehet dönteni (h. pl mennyibe kerül az E98, v. az MB 0350, vagy a NABI Excell, ) ha a topiclakók egyszerüen megkérdezik az illetékes eladókat. Senki nem fogja eltitkolni az árait, nyilván egy informativ ár nem lesz azonos egy tenderárral, de mégiscsak konkrétum. Ezt én is szeretném elérni.
Bár a Scaniánál igen "érdekes" emberek vannak. Lehet, hogy előbb fog tudni mindent a baromfi-tartásról, mint az OmniCitykről és az alvázakról.
A fékrendszer igen fontos, de kellő úthosszon mondjuk 180 LE is felgyorsítja 70-80 ra a buszt, és onnan ugyanugy meg kell állnia mint a 300 LE motorral szereltnek...
A nagyobb motor esetében viszont erősebbé válnak a lassítófékek , főleg a kipufogófék. Ez helyköziben előny. A 180 LE mondjuk felgyorsítja 70-80-ra a buszt, a 300LE annál sokkal többre is tudja. A fék ugyanannál a típusnál pedig nem lesz jobb egy motorváltás miatt. De ha jobb lesz, be fognak minden utasnak szerelni légzsákot? Jobban fogják rögzíteni az elemeket?
Mit kereshetett ma du. kb. 13.40-kor Szegeden, a Mars téri buszállomáson a Volánbusz FHD-992 frsz 395-öse, a parkolóban? Ha jól tudom, nincs olyan Volánbusz járat, amelyik csak Szegedig közlekedik; vagy Makóig, vagy Szabadkáig mennek!
*Elővárosi szóló kategóriában - egyes helyeken - egyáltalán nem túlzás a 28o-31o LE-s teljesitmény kivánalom.
Valóban. Bár lassan emlegetni kellene egy másik motoradatot is, a nyomatékot. Ezek a motorok általában nem a legnagyobb telesítményhez tartozó (1900, 2000 v. 2500 1/perc) fordulatszámon üzemelnek (normális esetben) hanem a legnagyobb nyomaték tartományában. Különösen a nagyobb étvágyú Euro3 és Eu4 motoroknál fontos, hogy minél nagyobb nyomaték minél a alacsonyabb fordulatszámon álljon rendelkezésre.
Sajnos a müszaki kiírások ezt egyáltalán nem nézik, pedig a gazdaságosságot eléggé befolyásolja..
A volán tenderrel kapcsolatosan (elővárosi szóló kat.)
Azt most nem tom kinek van igaza a kozbeszerzési tájékoztatóban, a kisalföldben és az mti szerint 27 a camion magazinban meg 25...
Teljesen mindegy többre lenne szükség!
Egyébként Nolan! "Nézzük a dolog jó oldalát - nyerhetett volna a kvartex is..."
iiigaaaaaz :))) ide vágó cikk a kisalfölben (ismét mti -re hivatkoznak):
"A Közbeszerzési Dönzőbizottság állásfoglalása szerint az ajánlatkérő volán egyesülés két ponton is megsértette a közbeszerzési törvényt, ezért 5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte azt. A jogorvoslati eljárást a Kravtex Kft. kezdeményezte."
A teljes cikk: http://www.kisalfold.hu/cikk.php?id=213&cid=38420
>Az E94Fet emlegetve, a VB gkv.-k rajongana érte, ya kiválóságán kivül amiatt is hogy 310 LE motor yvan benne, szemben a vele egy járaotn lévő >MANASokkal amelykben azt hiszem 220 LE van.
*Arrafelé leginkább 283-asok (néha: 263-asok) *járnak, de ez most mindegy.
Nem mindegy.Eszerint annál jobb az E94F :)))))
*Amire utalok, hogy egy bizonyos teljesítmény *felett fölösleges növelni azt, mert a busznak a *gyorsulása nem lesz jobb, nem fog gyorsabban *menni, mivel azt a busz váza ill. az utasok nem *bírnák és a féktávolság is igen nagyra nőne.
Azért mondjuk a vázszerkezet elviseli azt a rettenetes gyorsulásnövekedést, és extra nyomatékokat amit mondjuk +50 LE jelent egy 18,5 t össztömegű járműnél...:))
A fékrendszer igen fontos, de kellő úthosszon mondjuk 180 LE is felgyorsítja 70-80 ra a buszt, és onnan ugyanugy meg kell állnia mint a 300 LE motorral szereltnek...
A nagyobb motor esetében viszont erősebbé válnak a lassítófékek , főleg a kipufogófék. Ez helyköziben előny.
Abban egyezik a véleményünk h. pl a proto E94F ben lévő DSC913 a 310 LEjével tulzás, ezért is ajánlották most a DC901 es 230 LE motorral, mert az untig elég, aki meg rallizni akar az vegye meg felárért a nagyobbat.
>A Volán Egyesülés a tender keretében vásárolt auóbuszok után eddig sem igényelt vissza >ÁFÁ-t, tekintve h. a vásárlók maguk a Volán társaságok.
> Nem a VE-vel van a gond, hanem az egyesített tenderrel, ez az, ami miatt elmarad a pár >millió forint.
Olyan határozottan állítod a valótlanságot, hogy inkább utánanéztem, és ki kell hogy ábrándítsdalak. 2003 ban is visszaigénylik a Volán társaságok az ÁFÁ. még a GKM megbízásából a VE által kiírt tender keretében vásároltakét is.
>Nem "véletlenül" a 260 as motorból lett a 280 ?
> A D08-as szériában. De mivel itt D28-as szériás a motor, ott megmaradt a 260 LE. >Persze van 280 LE-s D28-as is, de az Euro2-es korában is 280 LE-s
> volt.
Kérdésem arra vonatkozott, hogy nem csak papiron történt e változás. A 191 kW , de mégis 280LE motor esetében....
>Mindent ajánlok elolvasásra. Nem tudom, hogy tették fel az ajánlatokat a honlapra, ott nem >néztem, de remélem azért megtalálhatók. Az alvállalkozók kategóriájában lehet keresni a >Scaniát. Mindenesetre, sok szerencsét a kereséshez!
Nézd, én elolvasgattam. Mégis, lehet h. makacsnak vagy netalán értetlennek tünök, de igazából nem találtam a te álatalad bemondott számokat. Csak reménykedem h. majd felhomályosítasz...
Korábban kérdezted tupolevtől h. kért e ajánlatot a Scaniától. Azt iszem sok ilyen kérdét ell lehet dönteni (h. pl mennyibe kerül az E98, v. az MB 0350, vagy a NABI Excell, ) ha a topiclakók egyszerüen megkérdezik az illetékes eladókat. Senki nem fogja eltitkolni az árait, nyilván egy informativ ár nem lesz azonos egy tenderárral, de mégiscsak konkrétum.