haon:
Legyen védett a Zsuzsi A Zsuzsi erdei kisvasút mozdonyszíneinek és vonalának, védetté nyilvánítását kezdeményezte a Debreceni Városvédő és -szépítő Egyesület.
A városvédő egyesület szerint meg lehet tartani a jelenlegi végállomást
K.
A Taktaharkány-Megyaszó 18 km hosszúságú vonalat az 1949 február 1-jei kormányrendelet értelmében bevonták a Szerencsi Gazdasági Vasutak Nemzeti Vállalatba. 1950 január 1-jével 4 GV társaság alakult Magyarországon, ekkor a Szolnoki Gazdasági Vasutak fennhatósága alá került a vonal, azt sajna nem tudom, melyik üzemfőnökséghez tartozott. Talán egy tanultabb hozzászóló kisegít.
Amit én tudok:
Taktaharkány - Harangod III. terhelési szakasz, legnagyobb emelkedő 12 ezrelék
Harangod - Megyaszó VIII. terhelési szakasz, l.e. 36 ezrelék
Tengelynyomás 2 tonna
engedélyezett legnagyobb sebesség 15 km/h
vonatok számozása 6401 - 6499
Utánanéztem a jánkmajtisi GV-nek, és a következöket találtam:
Jánkmajtis - Csaholc: 1957. június 2.
Csaholc - Vámosoroszi felsö: 1957. december 15.
Vámosoroszi felsö - Kölcse: 1960. január 24.
a forgalom megindulásának ideje.
Forrás: Keller László, Vasúthistória Évk. 1999., 97. oldal
Én az 1956-os nyári menetrendben láttam. A 12-es mezőben, a Tatabánya alsó – Pápa vonalon szerepel Pápateszér és Ugod között. Budapesti Igazgatóság. Bár ez nem is kivasút. Na mindegy.
Nekem nincs szkennerem, de meg tudom oldani. Addig is a lényeg e vonalról:
0 Franciavágás 2 Dióspuszta
3 Mákföld
4 Bakonykoppány
6 Huszárokelőpuszta
10 Odvaskő
11 Gerencepuszta 13 Móricháza
2-4 vonatpár volt (egyetlen szerelvény adhatta), a mozdonyszín Huszárokelőpusztán lehetett, a Bakonyi erdei vasút üzemvezetősége pedig Franciavágáson. (Tel.: Ugod 2 :-))
Kétnapos túrát szervezek március 15-16.(szombat-vasárnap)-ra. A túra során bajárnánk a Franciavágás-Városlőd egykori erdei vasút nyomvonalát, + amire még jut idő (Farkasgyepüi szárnyvonal, stb.)
Úgy tervezem, hogy Bakonybélen (kb. fele út + egy kis gyaloglás) lehetne aludni.
Akit érdekel, kérem, hogy január 31-ig jelezze mail-ben, és lehetőleg itt is, hogy mindenki lássa, hogy alakul a társaság. Szerintem a szállás 1500-2000 Ft körül lesz.
A Kányavár, mint helyszín biztos volt, csak ezt a nevet födrajzilag nem tudtam elhelyezni.
A híd érdekessége, hogy REM-500 hadihídkészlet felhasználásával készült a süllyesztettpályás (középpályás) híd.
Nem számítunk.
:-)
Egyszer-kétszer már megpörkölődtünk, de óriási a nyomás rájuk, részben megvan már a törvény, amit áthágni Romániában sem lehet egykönnyen, illetve óriási a helyi magyar közösség nyomása is, hiszen lejött nekik, hogy már ez az egyetlen erdei vasút a Székelyföldön, ami ráadásul egy túristacentrum kellős közepén található. A helyi magyar lapok - kis túlzással - szinte minden héten cikkeznek a vasútról.
Kommandóról például velem, úgyis mint a Sikló Egyesület (Associatia Siclau) egyik tagjával. A naprakész tájékoztatást a www.kisvasut.hu/komando honlapon találsz, de itt röviden elmondom, hogy a helyzet stagnál. Nevezetesen addig senki nem mer nagyobb összegeket a vasútba beletenni, amíg az idáigi tulajdonos (Brafor) az októberi törvény értelmében leltárkönyv szerint át nem adja a vasutakat az önkormányzatoknak. Ez mind a mai napig nem történt meg. A Hankó-híd az általunk fizetett emberekkel tavaszra mindenképpen elkészül, tehát az alsó vonal végig járható lesz, a gond az, hogy Hocevar a személykocsiját elvitte már, új kocsi nem készült (főleg deszkamunka kellene), és a 764-405R ideiglenes kazánvizsgája is lejár februárban. A fenti vasúton ue. a helyzet, megspékelve azzal, hogy a tavasz folyamán az önkormányzat közmunkásainak ki kellene ásni egy kb. 3 km-es szakaszt a föld alól, a siklói vonalból. Ha más kérdésed van még nyugodtan tedd.
Tel.:06-20-513-47-33
Kérem a Tisztelt Topic-tagokat, tájékoztassanak, jár-e a jövő nyáron a kommandói vasút, van-e menetrendje, létezik-e különvonati díjszabása, kivel lehetne személyesen is beszélni a kérdésről?
(Ha van kapcsolata valakinek, akkor a beregszászi is érdekelne.)
A vonalvezetés változása szerintem a térképrajzoló kezének a remegése miatt is lehetett. Egy ilyen nagyléptékű térképnél egy ekkora változás még belefér. Kölcsén átment a kisvasút a Túron?
Egy kis csemege...
Érdekes, hogy nem csak a vonal hossza nőt, de a vonalvezetés is "változott"...
............1960...............................................1963........
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n].....[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Igaz, de csak március végéig. Ezen a télen állítólag elég komoly pályamunkákat csinálnak a mátrafüredi vonalon, és ezt a vasárnapi vágányzárak alkalmával végzik el.