Nekem nincs szkennerem, de meg tudom oldani. Addig is a lényeg e vonalról:
0 Franciavágás 2 Dióspuszta
3 Mákföld
4 Bakonykoppány
6 Huszárokelőpuszta
10 Odvaskő
11 Gerencepuszta 13 Móricháza
2-4 vonatpár volt (egyetlen szerelvény adhatta), a mozdonyszín Huszárokelőpusztán lehetett, a Bakonyi erdei vasút üzemvezetősége pedig Franciavágáson. (Tel.: Ugod 2 :-))
Kétnapos túrát szervezek március 15-16.(szombat-vasárnap)-ra. A túra során bajárnánk a Franciavágás-Városlőd egykori erdei vasút nyomvonalát, + amire még jut idő (Farkasgyepüi szárnyvonal, stb.)
Úgy tervezem, hogy Bakonybélen (kb. fele út + egy kis gyaloglás) lehetne aludni.
Akit érdekel, kérem, hogy január 31-ig jelezze mail-ben, és lehetőleg itt is, hogy mindenki lássa, hogy alakul a társaság. Szerintem a szállás 1500-2000 Ft körül lesz.
A Kányavár, mint helyszín biztos volt, csak ezt a nevet födrajzilag nem tudtam elhelyezni.
A híd érdekessége, hogy REM-500 hadihídkészlet felhasználásával készült a süllyesztettpályás (középpályás) híd.
Nem számítunk.
:-)
Egyszer-kétszer már megpörkölődtünk, de óriási a nyomás rájuk, részben megvan már a törvény, amit áthágni Romániában sem lehet egykönnyen, illetve óriási a helyi magyar közösség nyomása is, hiszen lejött nekik, hogy már ez az egyetlen erdei vasút a Székelyföldön, ami ráadásul egy túristacentrum kellős közepén található. A helyi magyar lapok - kis túlzással - szinte minden héten cikkeznek a vasútról.
Kommandóról például velem, úgyis mint a Sikló Egyesület (Associatia Siclau) egyik tagjával. A naprakész tájékoztatást a www.kisvasut.hu/komando honlapon találsz, de itt röviden elmondom, hogy a helyzet stagnál. Nevezetesen addig senki nem mer nagyobb összegeket a vasútba beletenni, amíg az idáigi tulajdonos (Brafor) az októberi törvény értelmében leltárkönyv szerint át nem adja a vasutakat az önkormányzatoknak. Ez mind a mai napig nem történt meg. A Hankó-híd az általunk fizetett emberekkel tavaszra mindenképpen elkészül, tehát az alsó vonal végig járható lesz, a gond az, hogy Hocevar a személykocsiját elvitte már, új kocsi nem készült (főleg deszkamunka kellene), és a 764-405R ideiglenes kazánvizsgája is lejár februárban. A fenti vasúton ue. a helyzet, megspékelve azzal, hogy a tavasz folyamán az önkormányzat közmunkásainak ki kellene ásni egy kb. 3 km-es szakaszt a föld alól, a siklói vonalból. Ha más kérdésed van még nyugodtan tedd.
Tel.:06-20-513-47-33
Kérem a Tisztelt Topic-tagokat, tájékoztassanak, jár-e a jövő nyáron a kommandói vasút, van-e menetrendje, létezik-e különvonati díjszabása, kivel lehetne személyesen is beszélni a kérdésről?
(Ha van kapcsolata valakinek, akkor a beregszászi is érdekelne.)
A vonalvezetés változása szerintem a térképrajzoló kezének a remegése miatt is lehetett. Egy ilyen nagyléptékű térképnél egy ekkora változás még belefér. Kölcsén átment a kisvasút a Túron?
Egy kis csemege...
Érdekes, hogy nem csak a vonal hossza nőt, de a vonalvezetés is "változott"...
............1960...............................................1963........
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n].....[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Igaz, de csak március végéig. Ezen a télen állítólag elég komoly pályamunkákat csinálnak a mátrafüredi vonalon, és ezt a vasárnapi vágányzárak alkalmával végzik el.
Január 26án a kisvasutak baráti körével közösen szerveztünk egy
kisvonatozást a következők szerint:
Az utiterv a következő lenne jelenleg: (Érdemi változás nem várható)
11.00 Kilián-Észak
12.20 Mahóca érk. (közben fotómegállások, Ortás-tető, stb.)
kb. 13.30 indulás vissza (közben tanösvény, és ha belemennek, akkor
kimehetünk Taksalápáig)
kb 15:00 körül érkezés Kilián Északra.
Ami a költségeket illeti, minél többen jönnek, annál kevesebb, de 500Ftnál
nem több/Fő oda vissza.
Ha érdekel, akkor majd jelezd már egy emailen még, hány fővel jönnétek
akkor pontosan, hogy számítsak.
Szombat-vasárnap (jan.18-19.) KBK klubnap a Királyréti Erdei Vasúton! Kisvasútbemutatás, élménybeszámolók, diavetítés stb. Szállás, túrista módon, biztosítható.
Szállásbiztosítás, és további részletek:
FODOR ILLÉS tel:06/20/4-47-47-91.
Zoli