Egy kis csemege...
Érdekes, hogy nem csak a vonal hossza nőt, de a vonalvezetés is "változott"...
............1960...............................................1963........
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n].....[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Igaz, de csak március végéig. Ezen a télen állítólag elég komoly pályamunkákat csinálnak a mátrafüredi vonalon, és ezt a vasárnapi vágányzárak alkalmával végzik el.
Január 26án a kisvasutak baráti körével közösen szerveztünk egy
kisvonatozást a következők szerint:
Az utiterv a következő lenne jelenleg: (Érdemi változás nem várható)
11.00 Kilián-Észak
12.20 Mahóca érk. (közben fotómegállások, Ortás-tető, stb.)
kb. 13.30 indulás vissza (közben tanösvény, és ha belemennek, akkor
kimehetünk Taksalápáig)
kb 15:00 körül érkezés Kilián Északra.
Ami a költségeket illeti, minél többen jönnek, annál kevesebb, de 500Ftnál
nem több/Fő oda vissza.
Ha érdekel, akkor majd jelezd már egy emailen még, hány fővel jönnétek
akkor pontosan, hogy számítsak.
Szombat-vasárnap (jan.18-19.) KBK klubnap a Királyréti Erdei Vasúton! Kisvasútbemutatás, élménybeszámolók, diavetítés stb. Szállás, túrista módon, biztosítható.
Szállásbiztosítás, és további részletek:
FODOR ILLÉS tel:06/20/4-47-47-91.
Zoli
Nincs egy szoval sem több a szlovák szövegben, söt szeptemberben jártam arrafelé, még nyoma sem igen volt a jövöbeli kisvasutnak. Csak a jármüvek voltak már az uj helyen.
Valamilyen oknál fogva én pont az angol leírásra nem találtam rá, biztosan figyelmetlen voltam. Viszont azaz odavetett egy mondat az angol leírásban, hogy majd tervezik valamikor a jövőben, nem elégíti ki a kiváncsiságomat. :-)
Ezért Illésf továbbra is áll a nagy-nagy feladat, hátha a tót szövegben több konkrétumra bukkansz! :-)
A gőzös topikon felmerült a szlovákiai 492-esek helyzete. Már valaki betett ide egy linket arról, hogy Liptóújvárról elköltöztek a gépek Pribylinába. Sajnos én nem tudok tótul, Te valamennyire értesz, a legközelebbi találkozónkkor tudnál arról bármit mondani, hogy mi lesz a sorsuk ezeknek az igen értékes járműveknek (köztük 3 magyar gőzös, egy Rába)?
Pribylina, járműlista
Két másik iromány a Magyar Nemzetből:
http://mn.www2.mno.hu/index.mno?cikk=101318&rvt=5&rvt2=29&s_text=kisvas%FAt&s_texttype=&norel=1
http://mn.www2.mno.hu/index.mno?cikk=102710&rvt=5&rvt2=29&s_text=kisvas%FAt&s_texttype=
Mondjuk egy hónap teszt vezetés a Szilvásváradi ÁEV-n novemberben vagy februárban sima ügy lehet.
Félretéve a tréfát. Mondjuk olyan vasúton, amelyik reggel-este fordul egyet, ott egészen mást jelent az egy hónap gyakorlás, mint mondjuk a Gyermekvasúton, ahol reggel másfél órában megtolatod a fűtőházat, hogy legyen szerelvényed, fordulsz ötöt, közben háromszor becserélsz egy-két kocsit, mert éppen kisütött a Nap vagy eleredt az eső, felviszed a szalonkocsit, lehozod a laborkocsit, este pedig kihúzod a gőzöst a sor végéről, mert másnap reggel jönnek befűteni.
Néhány cikk a Népszabadságból:
http://www.nepszabadsag.hu/Default.asp?DocCollID=83089&DocID=78365#78365
http://www.nepszabadsag.hu/Default.asp?DocCollID=81923&DocID=77351#77351
http://www.nepszabadsag.hu/Default.asp?DocCollID=78551&DocID=74442#74442
http://www.nepszabadsag.hu/Default.asp?DocCollID=77705&DocID=73714#73714