Bazz egész éjjel nem aludtam egy szemhúnyásnit sem. Egész éjjel a már régóta emlegetett Fiat-Warnyú 'la HuG-on gondolkoztam. A legapróbb részleteket is átgondoltam a meghajtástól kezdve a felszerelhető kabinon át a hómaróig, mindent!
Hozzávalók: 2 db Warnyú első híd (jobb volna dobfékes, mint a tárcsás*), 2 db Varnyú váltó, 2 db varnyú kormánymű, 4 db lerövidített varnyú féltengely, 1 Fiat 850 motor, sok apróbb-nagyobb alkatrész.
Főbb jellemzők: Öszkerékkormányzás, öszkerékmeghajtás, középen nincs difi. Kapcsolható első-hátsó-öszkerék**. Jobbos-balos fék(3 pedállal vagy 6 pedállal ha mindegyik kereket külön is fékezhetem.) Merev váz, rugózás nélkül, zártszelvényből hegesztve.
*: meg kell néznem, hogy a tárcsafékes Warnyú hátsó dobját fel tudnám-e használni, mind a négy kerékhez, valszeg nem, vagy csak a dobfékes menesztőtárcsájával.
**: a Warnyú váltójában a szabadonfutóból a görgöket ki kell vennem, így ha direktre zárom akkor van hajtás és motorfék, ha nem akkor egyáltalán nincs (állandó szabadonfutás). Mind a két váltóban meg kell csinálni és akkor már bowdennel választhatom az öszkereket. Igaz csak álló állapotban kapcsolható.
Na sziasztok!
Megint van Mezőhegyesen gépbemutató,lovak,eszem-iszom,minden!Aki tud jöjjön,érdekes.
Most a Zetorokat néztem meg jobban.
Azon túl,hogy kezd felzárkózni a nagyon komoly nyugati színvonalhoz,megfigyeltem egy visszatérő motívumot:Biztosan emlékeztek,föleg az idősebbek,hogy a Zetorokon régen is volt valamelyik sárvédőn pótülés,lehajtható.Érdekes módon,most az újakon is megtalálható ez,persze már párnázott kivitelben.
Gyerekkoromban sokat rázódtam a tiszta fémborítású pótüléseken,ha felvett a traktoros bácsi,nagy örömömre. :-)))
A régi szerkezetek most a mi pavilonunkkal szemben találhatóak.Ezeket böngésztam egy darabig,amíg befutott az osztályvezetönk.Nagyon érdekes volt a röpsúlyos fordulatszabályzó,ezt most megprobálom leírni.
Egyhengeres motor.a hajtókar ,főtengely szabadon látható.Stauffer zsírzók kenik a csapágyakat.A főtengely fogaskerékkel hajt egy röpsúlypárt,amely,ha kilendül,eltol egy tenglyt,a tengely egy ékkel kitámasztja a szintén szabadon mozgó szelepemelö rudat és nyitja a szelepet.
Így leírva bonyolult és zagyvaságnak tűnik,de ott nagyon egyszerű és csodálatos.
Vasárnap délután megint leszek.
Ja igen.
A MOL pavilonja és a Massey-Ferguson között fog állni egy kis Iveco hűtőkocsi,ahhoz tartozom én .:-))))
Sziasztok!
Jó rég nem jártam erre,de szerencsére léteztek.
Nemrég vett a másik utcából turbós MTZ-t a darálós Marci.
Fantasztikus,hogy hasít vele az utcákon. Van azért hangja,úgy,hogy azért még nem félek,hogy meglepetésszerűen utolér.
Ugy néztem,kicsit magasabb,meg kissé komfortosabb a fülke.
Amúgy Marci büszke rá,hogy darabokra szedi és össze is rakja a gépet.Még ő is szuperrel,majd 50-es MTZ-vel kezdte,aztán,ahogy tollasodott,mindíg újabbat vett,de azt mondja,hogy marad a márkánál.