Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

OroszFerenc Creative Commons License 2002.09.03 0 0 156
Figyuzatok ZX találkozót szervezünk
akit érdekel a Hunyadi Janitól kérje el a számom
És megdumcsizzuk a részleteket.Most hétvégén lenne és a résztvevők számától függ a helyszín
Ezért lenne SŰRGŐS de ha neketek más időpont is jó megdumcsizzuk.
Előzmény: kru (155)
kru Creative Commons License 2002.08.26 0 0 155
Sziasztok, kicsit életet lehelve a topicba:

Még mindig eladó cuccok:

Eredeti NISSAN Z (1990-1996) váltógomb és váltószoknya, zsír új, fekete bőrből, hihetetlen jó a "fogása", 26.250,-



Eredeti NISSAN 300ZX nose bra, fekete, hordtáskával, 38.500,-



Hirdetések az apronet-en, Nissan rovatban, akit érdekel, irjon vagy hivjon!

kru

Előzmény: kru (154)
kru Creative Commons License 2002.08.01 0 0 154
Sziasztok Z32 fan-ek!

Van pár Nissan 300ZX cuccom és mivel árulom az autót, ezekt?l is megválnék, de még nem volt id?m beszerelni ?ket a monstrumba, így nem járnak vele.

Ha bárkit érdekel, e-mailben elér és adok tel.számot.

EREDETI Nissan 300ZX Manual 1991-es

EREDETI Nissan Z nose bra - fekete b?r takaró, ami megvédi az autó elejét a bogaraktól, kövekt?l, jó TT-ra és NA-ra is

EREDETI NISSAN 300ZX b?r borítású váltógomb és váltószoknya, fekete, kézi váltóhoz

Ha érdekel valakit, dobjon egy e-mailt,
kru

kru Creative Commons License 2002.07.30 0 0 153
Üdv és sok sikert a használatához,

Kérdezd
Hunyadi János
+36209539283
XX. Tinódi u. 6.

Jani ZX témában mindent tud, kívülr?l-belülr?l.

Előzmény: malincsa (152)
malincsa Creative Commons License 2002.07.30 0 0 152
Üdv Mindenkinek!

Három hete 1991-es 300ZX (USA TT) boldog tulajdonosa vagyok. Boldogságomat csak apróság zavarja, hogy a korábbi tulajtól ellopták a pótkereket. Tud-e ebben segíteni valaki. Van-e valakinek használt eladó?

Előre is köszi a segítséget!

Mali

kru Creative Commons License 2002.07.29 0 0 151
Z-Fanek,

Fájó szívvel, de úgy tűnik eladó egy 1991-es Nissan 300ZX Z32 Twinturbo, 300+LE US-spec, fekete, 82.xxx miles, hibátlan motorikus állapot, tökéletes turbók, egyedi alu.kipuf.rsz., folyamatosan szervizelt, ismert szervíztörténet 5 évre visszamenőleg, teljesen full extra manuális váltóval, 2 üléses, targa, nagyon megkímélt bőr belső, új gumik, rengeteg alkatrész cserélt.

Érdeklődni a fenti e-mailen.

Üdv,
kru

Strosek300ZX Creative Commons License 2002.07.10 0 0 150
Szervusz! Mar 2 hete is ott lattam, de ido hianyaban az 51-esrol nem szalltunk le a haverommal. Kar, hogy nem tudsz rola tobbet.

Feketet lattam a Victor Hugo-nal parkolt.Nyitott targatetovel,elol rendszam nelkul.

Előzmény: OroszFerenc (149)
OroszFerenc Creative Commons License 2002.07.09 0 0 149
Nemrég láttam egy sárga 300ZX-et az Üllői úton a Béketér előtt egy kereskedésben eladó csak nem tudom menyiért ha érdekel valakit érdemes megnézni.
(Ahogy megyünk kifele a városból jobb oldalon egy öt-tíz számmal a Béke tér előtt.)
Előzmény: Zuru (140)
Strosek300ZX Creative Commons License 2002.07.07 0 0 148
ok
Előzmény: N300ZXTT (118)
Strosek300ZX Creative Commons License 2002.07.06 0 0 147
Szervusz! Nekem is amerikai kivitelem volt a z31.Hianyzik is mind az, amit benne megszoktam az evek soran. Brutalis gyorsulas, Magnumosok szerint min.5-os hang(ok 1-3.hangolnak),gyujtason-elektromosan allithato kemenysegu lengescsillapitok, 0.5 G gyorsulasmero, iranytu es horizont mero, digitalis muszerfal(M7 -en Fehervarig 60-nal a leallosavban haladva gyonyorkodtem a fantasztikus latvanyban.Mutat es kielemez mindent ami fontos es ami kevesbe....) allithatomagassagu es multifunkcios borkormany(tempomat es gyari HiFi kezelese), himzett motoros borulesek beige szinben, feher 2uleses targatetos kaszni, siftes 5 fokozatu valto, elol 7,5Jx16 225/50R16 es hatul 8,5Jx16 255/50R16 brutals felnik es gumik. A turboja szenzaciosan tolta a gepet.Haver atult tankolas utan a Tigrajabol es hiaba ragtam a fulet nyugi stb.... megszokott dagadt gazzal repulorajtot vett, s majdnem berepultunk a Bach-Aral kut ajtajan!!!!!Bar ijedt kapkodasa felettebb szorakoztatott. Az Auchannal 200 korul ugy tesztelte a gazelvetelt es gazadast, mintha legalabb is okrosszekeret hajtana. Meg is fogadtam mindenki a sajat gepevel jatszadozzon.

Gondolom jobb ha mindenki TISZTELI a TT-t, mert hozza nem ertok kezeben fekezhetetlen fenevadda valik.

Jol irja Kru, hiaba dontod el elore milyent vennel, ha ott allsz elotte nehez megallni! Nekem 8 honap turelem utan betort a derekam es kompromisszumot kellett kotnom magammal, tudomasul vettem hibait es elonyeit.
Meg a lampait is nekem kellett EU valtozatra cserelnem a z31-en. Idoben eszrevettem , hogy a kormany nagy holtjateka nem servo hibaja - csuklo csere. Tobb vizet toltottem utana a hutobe mint az ablakmosoba - 6-os gumicson hajszal vekony repedes.( NEM HUTO CSERE!!!!!!)

E L A D O 2-2 garnitura FEKBETETEM elore es hatra Z31 -hez, 4-4 ezer Ft/garn.. 2db 205/55R 16 es 245/45R 16 gumi es alufelni komplett 100ezer Ft.

Udv strosek.

Előzmény: OroszFerenc (139)
kru Creative Commons License 2002.07.05 0 0 146
Szia Zuru!

Nem tudom mennyire ástad bele magad a 300-as témába, van-e valamelyik ismer?södnek, vezettél-e már stb. Lehet, hogy egy csomó dolog, amit leírok, triviálisnak t?nik. Akkor bocs :-)

Ha visszalapozol a topic legelejére, Aksiék leírtak egy csomó tapasztalatot, hogy mit, miért, mennyiért. Nagyon hasznosak!!

Amúgy valaki a 2+2-est preferálja, valaki a 2-t, valaki az automatát, valaki a kézi váltót. Nekem személy szerint a 2 üléses coupé jött be mindig (ez rövidebb), emellett kézi váltós és TT, innen jött, hogy amerikai változat a megfelel? (plusz funkciók többek között belülr?l állítható futóm? keménység, eltér? automata légkondi, és már 91-es modellekben is légzsák).

Szóval szerintem el kell dönteni, hogy mit preferálsz: TT-t akarsz vagy N/A-t, 2 ülésest vagy 2+2-t. Sajnos a további paraméterek már nagyon behatárolják az ember mozgásterét, ha a magyar piacon akar vásárolni. Amerikaiban meglehet?sen ritka a kézi váltós, TT-s amerikai csak 2 ülésesben létezik.

A másik, amire számítanod kell, hogy ezek az autók szinte biztos, hogy átestek már a t?zkeresztségen. Namost kérdés, hogy mekkorán...
Aksi árulta annak idején az ? amerikaiját, 91-es, annak például kisebb koccanásai voltak, de semmi komoly ütközés (csak automata váltós...) Ez ritka kivételek egyike volt. Nem tudom eladta-e már egyébként. Bár lehet, hogy meggondolta magát, ami nem ritka ilyen autók esetében :-)

Szóval vannak dolgok, amikbe bele kell tör?dni és el kell fogadni. Egyébként sok dolgot ki lehet cserélni az autón, alkatrész van általában bontott is, ha nem, akkor rendelésre új.

A szerel? már sokkal kényesebb kérdés. El?ttem nagyon sokan kifejtették már itt a topicban, hogy a ZX-ek eléggé nagy hozzáértést igényelnek, már ha történik velük valami. Tapasztalatom szerint és ha visszaolvasol itt, ugyanezt fogod látni, hogy pár alapszabályt betartva a 300-as nem fog otthagyni sehol. Kérdés, hogy ezt az el?z? tulajok is betartották-e ezeket. Amúgy a motortérben egy csavart sem lehet leejteni, elég nehéz szerelni, emellett fullosan komputerizált az autó, tele egy rakat érzékel?vel, jeladóval és feldolgozó egységgel. Szóval szerelését csak hozzáért? személyre bízni és megfelel? alkatrészeket beépíteni.

Pl. olaj csak full szintetikus (legtöbbünk Castrol RS 10W-60-al jár), stb. stb. De egy jó szerel? mindezeket elmeséli neked.

Pár alapszabály: szervíz intervallumok (4-5e mérföld), a turbók kezelése (hidegen nem gyilkolni; ha hajtod, hagyni lepörögni), de ez ügyben tényleg sok okosságot találsz visszamen?leg.

Szerintem ami egy zx-el kapcsolatban különösen fontos és megbecsülend? dolog, hogy hány gazdája volt korábban és milyen az autó szervíz el?élete.
Jó, ha évek óta ugyanaz a szerel? szereli (f?ként ha Hunyadi Jánosnak hívják :-))), és van valamiféle szervízlista, hogy mit cseréltek benne az utóbbi id?ben és mikor.

Ami egy 91-es ZX-nél már valószín?leg problémás lehet (ha korábban ki nem cserélték) a teljesség igénye nélkül: a lengéscsillapítók (az autó 1.6 tonna), ajtózsanérok (nagyon nehezek az ajtók), turbók, h?t?rendszer csövei (nagyon fontos, hogy rendben legyen), egyéb m?anyag/gumi csövek, amik hajlamosak fáradni.

Az autó lelke a megfelel? olajnyomás, a vezérm?szíj és a korrekt h?tés.

A neten (twinturbo.net oldalról indulva) egy csomó linket meg vásárlási tanácsot találsz.
Pl. milyen állapotban (hideg, meleg motor, alapjárat, 3000-es fordulat, full gáz mit kell, hogy mutasson az olajnyomás jelz? és a turbonyomás jelz? m?szer).

Nem tudom mennyire ismered a 300-asokat, de ne vedd meg az els?t! Nézz meg legalább 4-5 darabot, tüzetesen, és tapasztalni fogod az eltéréseket. Nagyon-nagyon kevés a megkímélt ZX itthon, és annál inkább keveset adnak el ezekb?l. Az, hogy bels?leg milyen állapotút találsz (nekem az is nagyon fontos volt) nem tudom neked fontos-e, de sokszor elszomorító látvány fogad ez ügyben.

Ha megnézel sok autót, a karosszériára vonatkozóan rengeteg tapasztalatot szerezhetsz, hogy áll a motorháztet?, az els? lökhárító, az els? sárvéd?k (pl. hivatalosan az els? sárvéd? és az ajtók nincsenek egy vonalban, sárvéd? 2-3 mm-rel kintebb áll, mint az ajtók és avatatlan szem számára hézagosnak t?nik és a hozzá nem ért? karosszériások hajlamosak bekalapálni az egészet szintbe...).

Egy jótanács, ha teheted keress el?tte egy tuti 300-as szerel?t (pl. az említett Hunyadi Jani) és kérd ki a véleményét vagy vigyétek el hozzá az autót bevizsgálásra az eladóval. Ha az eladóett?l eláll, akkor nem kell többet kérdezni. ? beleül és egyb?l megmondja mi újság. Nekem pl. annak idején eg próbakör után megmondta, hogy a szervókormány néha "késik", utána megnézte és kiderült, hogy az egyik cs? el volt repedve, kisebb volt benne a nyomás.

A turbók. Hát én csak turbósat vennék, mert brutális érzés, mikor odalépsz neki. Persze ez egy csomó mással is jár, még bonyolultabb az autó, stb.

Egy biztos, ha kiszemeltél egy olyan példányt, ami tényleg jónak t?nik, akkor meg kell nézni hidegen, meg kell nézni hideg motorral beindítva, ki kell próbálni rövid úton és el kell menni legalább fél órás útra, kipróbálni mit tud, hajtani, hogy reagál és végül megnézni hogy mit csinál, mikor hajtás után alapjáraton még pihenteted. Jó nézni, hogy miként bánik vele a gazdája és gy?jteni az infót. Egy biztos, ha kék vagy fehér füst jön a kipufogókból, akkor ott már gáz van. A szürke még nem olyan nagy baj, ha er?teljes gyorsítás közben történik, az elvileg túl sok benzin adagolását jelenti. A kékes füst olajfogyasztás esetén lép fel, leggyakoribb eset: ha küldöd neki rendesen és utána alapjáraton pihenteted pár percig, utána ha szarok a turbók, akkor valamelyik oldalon elkezd kékes füstöt pöfögni, további ismertet?jel: nem ugyanolyan mértékben. Erre egyébként szintén külön szakirodalmat találsz a neten.

Mindezeknek megfelel?en az árak változnak, itthon leggyakrabban 90-es és 91-es 300-asokat találni. Ezeknek az ára 1.8-2.5 között mozog. Biztos, hogy költened kell az autóra, erre számíts. Bármennyire is jó állapotú, bármennyire is cseréltek ki rajta egy csomó mindent, pénzt be kell számítani a fenntartásra. Há más nem, egy garnitúra gumi is elég tetemes összegbe kerül. Szóval ezt mérlegelni kell. Kérdés, hogy melyikre mennyit. Mondjuk egy full lengéscsillapító csere kb. 3-400ezer, de ha meg motorikusan szar... Szóval nehéz a döntés, ne hagyd, hogy az autó egyb?l elvarázsoljon, mert képes rá.

Egy szó, mint száz a 300-as szerintem egy olyan autó, ami ma is b?ven megállja a helyét, mind motorikusan, mint karosszérialilag, mint a bels?t tekintve, mint a vezetési paramétereket. Vezetni fantasztikus, kicsit mondhatni n?ies autó. De sajnos sokan nagyon elhanyagolják és emiatt nagyon-nagyon meg kell nézni és nézetni mit veszel. Hivatalos Nissan szervízben sokszor megcsodálják és körbeállják, mert nem értenek hozzá... Vagy ami még rosszabb, bevállalják úgy, hogy nem értenek hozzá!

Remélem segítettem egy kicsit :-)

kru,

'91 US TT 2+0 manual fekete

Előzmény: Zuru (140)
hágé Creative Commons License 2002.07.03 0 0 145
tényleg köszi az info mindenkinek, de asszem maradok az eredeti tervemnél

amúgy SKYLINE rulz :)

Előzmény: karotta (144)
karotta Creative Commons License 2002.07.03 0 0 144
hágé,

nekem 200SX-em van már majd'3 éve. Volt szó róla a Nissan topikban még az elején, nézd meg.
Nagyon jó autó, de négy személynek totálisan reménytelen. A hátsó ülés sporttáskának kényelmes, másnak nem. Csak végszükség esetén használandó, de akkor az elöl ülőknek is össze kell húzniuk magukat.
Te a 194 centiddel a napfénytető nélküliekbe pont beférsz, a napfénytetősek kicsit szűkek lesznek, de megoldható.

Előzmény: hágé (141)
hágé Creative Commons License 2002.07.03 0 0 143
mégegy emberrel a roveremben is elférek kényelmesen :)
Előzmény: OroszFerenc (142)
OroszFerenc Creative Commons License 2002.07.03 0 0 142
Szerintem ez nem négyszemélyes autó de elférsz benne még egy emberrel nagyon kényelmesen.
Előzmény: hágé (141)
hágé Creative Commons License 2002.07.01 0 0 141
üdv népek

nem láttam egyéb Nissanos topicot, így itt teszem fel a kérdést: 200 sx-ről mi a véleményetek?
szerintem oltári jól néz ki, erős a mocija is, de egy dolgot nem tudok: mennyire tágas belül? én 194 magas vagyok, nemtom, beleférnék-e egyáltalán. illetve 4 embernek mennyi hely akad...

Zuru Creative Commons License 2002.07.01 0 0 140
Sziasztok!

Régóta töröm a fejem egy 300 ZX vásárlásán. Mostanra jutottam el oda, hogy talán sikerlühet vennem egy 91-est. Azt szeretném kérni, hogy osszátok meg velem a tapasztalatotokat, milyen költségekkel kell számolni, mennyire megbizható, különösen a twin turbos, szóval bármi érdekelne.

Előre is köszi.

OroszFerenc Creative Commons License 2002.07.01 0 0 139
Most nézem hogy a könyved Z31-esé?
Mert az én autóm Z14-es mondjuk csak anyiba különbözik,hogy az enyém amcsi a Z31-es európai
nekem meg mikrofilmem van azon csak gyáriszámok vannak
Előzmény: Strosek300ZX (137)
OroszFerenc Creative Commons License 2002.07.01 0 0 138
Megnézném ha lehet és utána mondanák véglegeset ha nem gond.
majd megbeszéljük hogy, hol tudunk összefutni én szerdától szabin vagyok egészen 15.-é ig ja és holnap sem vagyok de ha megírod hol találkozzunk odamegyek és megbeszéljük.
Szerdán vagyok!
Ja és a te könyvedben a digitális műszerfal javitásának adatai benne vannak?
Előzmény: Strosek300ZX (137)
Strosek300ZX Creative Commons License 2002.06.28 0 0 137
Hello Frenky! 6000.-
Előzmény: OroszFerenc (129)
GeryV8 Creative Commons License 2002.06.28 0 0 136
Sziasztok!

Ha még nem láttátok volna, akkor érdemes letölteni ezeket a videókat:

http://taner.equinix.com/darius/

Alul van egy pár brutál video asszem 240z-ről amibe egy LT1-es chevy moci van.
Nem egyszerűen megy az tuti. :)

Remélem nem voltam nagyon off.

ps: nincs ugyan z-m, de sokáig az álmaim közé tartozott a 300zx a formája miatt.

Üdv:
Gery

kru Creative Commons License 2002.06.28 0 0 135
SebiFeri!

Voltam tegnap Janiéknál, hallom nagy projektre adtad a fejed. Én még gy?jtöm a pénzt egyel?re :-) De nagyon kiváncsi leszek az eredményre!

Előzmény: N300ZXTT (132)
kru Creative Commons License 2002.06.27 0 0 134
Én is elég sok Z-t látok az utakon (relatív értem ezt persze :-)), el is határoztam, hogy mindenkit meg fogok állítani, ha tudok. De tény, hogy neten 3-4 Z-s jár manapság.
Szerintem baromi jó ötlet lenne összehozni ezt a találkozót, mivel elég sokan hordjuk Hunyadi Janihoz, meg lehetne kérdezni, hogy miként lehet elérni a többieket, vagy ha megjelennek nála megkérni, hogy említse meg nekik a találkozót...
Előzmény: OroszFerenc (133)
OroszFerenc Creative Commons License 2002.06.27 0 0 133
anyira nem vagyunk kevesen csak kevesen neteznek.
amugy Frenky-nek hívnak ez szerintem egyszerübb és rövidebb.
Én hétfőn leszek legközelebb.
Addigis beszélek akivel tudok,majd nagy bulit csapunk.
Ja csak az enyémen 10-éve nincs műszaki,biztosítás,és zőld kártya tehát óvatosan tudok csak közlekedni,ezért ha nem gond majd valami közeli parkolot kell keresni.
Előzmény: N300ZXTT (132)
N300ZXTT Creative Commons License 2002.06.27 0 0 132
Szia Orosz Feri !
Örülök, hogy újabb ZX-es nézett felénk ! A találkozóban benne lennék. A ZX CLUB nem rossz ötlet, csak még kevesen vagyunk ahhoz, hogy működjön is. Egy kis figyelemfelkeltésre talán jó lesz, hogy tervezem egy barátommal egy ZX-es site készítését.
Na üdv.: Sebiferi
OroszFerenc Creative Commons License 2002.06.27 0 0 131
Van egy ötletem ha valamikor ráértek a nyáron, én is és a haver is vecsésen lakunk (neki egy működő 280 Zx-e van), ha van kedvetek írjátok meg hogy mikor lenne jó és összefutunk egy délután, összeszedünk még pár embert, mert mi is ismerünk egy párat akiknek nincsen netük de érdekli őket a buli.
Amugy mit szólnátok egy ZX CLUB-hoz?(egy rendes bejelentett).
OroszFerenc Creative Commons License 2002.06.27 0 0 130
Tulajdonképpen nekem csak kölcsön kellene ha megoldható?
Előzmény: Strosek300ZX (127)
OroszFerenc Creative Commons License 2002.06.27 0 0 129
de menyiért?
Előzmény: Strosek300ZX (127)
kru Creative Commons License 2002.06.26 0 0 128
Szia OroszFeri,

Találka tudtommal mostanában nem volt, bár az az igazság, hogy igazából hárman vagyunk a neten 300zx-esek mostanában, strosek kolléga, sebiferi és jómagam.
Mondhatni jóval inkább Hunyadi Jani nagymester m?helye az origo, ott szoktunk hébe-hóba, véletlenszer?en összefutni.

Egy találka jót tenne, szerintem inkább ?sszel esélyes (részemr?l biztos).

üdv

Előzmény: OroszFerenc (125)
Strosek300ZX Creative Commons License 2002.06.25 0 0 127
Szeva OF!

Eladom z31-es kezikonyvemet angol nyelvu + elektomos bekotesi diagram
Udv.

Előzmény: OroszFerenc (124)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!